Logga in

Visa fullständig version : Vill öka, äter jag tillräckligt?

naruto
2004-12-06, 22:47
Hej.
Först lite stats så ni lättare kan hjälpa mig :)

Ålder: 19 år
Längd: 186 cm
Vikt: 82 kg

Jag är i princip otränad och har lite att ta av, även om jag inte är tjock, alla har vi ett litet lager fett på magen vi vill ha bort :)
Är lite osäker på hur jag ska lägga upp kosten. Träningsschema har jag som jag trivs bra med, satt ihop det med en instruktör på gymmet och med lite riktlinjer från max-ot principen.

Hur jag äter i dagsläget:

Kl. 9:00 Frukost - Havregrynsgröt (2dl gryn 3dl vatten + en klick sylt och mjölk)
Kl. 12:00 Lunch - Ofta Köttbullar eller fisk med pasta/ris
Kl. 15:00 Middag - Kyckling/Kött/Fisk med pasta/ris/potatis
Kl. 16:00 Gympass - efter det en gainer (Twinlab Super Mass Fuel).
Kl. 19:00 Kvällsmål - Havregrynsgröt (samma som ovan)

Detta är vad jag äter på en dag i princip.
Ska tilläggas att jag är student, en fattig sådan, så har inte råd med hur dyr mat som helst eller massa dyra tillskott utöver det jag redan har.

Tillskott jag äter:
Twinlab Super Mass Fuel
Twinlab Creatine

Hur ser det ut?
Helt åt helvete eller ser det ok ut?

Tack på förhand! :bow:

Überbiffen
2004-12-06, 23:33
Du får ta och räkna på kalorierna.. spelar ingen roll om råvarorna är bra om du bara får i dig 1500kcal och är i behov av 4000.

n1klas
2004-12-06, 23:37
jag skulle lägga in en stormåltid efter träningspasset..och flytta 19:00 gröten till senare

HarD
2004-12-07, 00:00
Byt ut tillskotten mot några billigare. Twinlab är inte de mest ekonomiska direkt. :rolleyes:

Tjuckot
2004-12-07, 00:27
nått proteinaktigt till frukost kanske?

blekfet2
2004-12-07, 05:08
hoppas inte det är färdiglagade köttbullar från affären....knappt nå kcal alls dem...ligger runt 260kcal på 100gram, aja visst är det typ 15g protte i dem dock men det är fan inte mycket det heller......

naruto
2004-12-07, 12:07
Ska börja räkna lite mer, återkommer imorgon med vad jag ätit då så får vi se :)