Logga in

Visa fullständig version : Vill öka, äter jag tillräckligt?

naruto
2004-12-06, 22:47
Hej.
Först lite stats så ni lättare kan hjälpa mig :)

Ålder: 19 år
Längd: 186 cm
Vikt: 82 kg

Jag är i princip otränad och har lite att ta av, även om jag inte är tjock, alla har vi ett litet lager fett på magen vi vill ha bort :)
Är lite osäker på hur jag ska lägga upp kosten. Träningsschema har jag som jag trivs bra med, satt ihop det med en instruktör på gymmet och med lite riktlinjer från max-ot principen.

Hur jag äter i dagsläget:

Kl. 9:00 Frukost - Havregrynsgröt (2dl gryn 3dl vatten + en klick sylt och mjölk)
Kl. 12:00 Lunch - Ofta Köttbullar eller fisk med pasta/ris
Kl. 15:00 Middag - Kyckling/Kött/Fisk med pasta/ris/potatis
Kl. 16:00 Gympass - efter det en gainer (Twinlab Super Mass Fuel).
Kl. 19:00 Kvällsmål - Havregrynsgröt (samma som ovan)

Detta är vad jag äter på en dag i princip.
Ska tilläggas att jag är student, en fattig sådan, så har inte råd med hur dyr mat som helst eller massa dyra tillskott utöver det jag redan har.

Tillskott jag äter:
Twinlab Super Mass Fuel
Twinlab Creatine

Hur ser det ut?
Helt åt helvete eller ser det ok ut?

Tack på förhand! :bow:

Überbiffen
2004-12-06, 23:33
Du får ta och räkna på kalorierna.. spelar ingen roll om råvarorna är bra om du bara får i dig 1500kcal och är i behov av 4000.

n1klas
2004-12-06, 23:37
jag skulle lägga in en stormåltid efter träningspasset..och flytta 19:00 gröten till senare

HarD
2004-12-07, 00:00
Byt ut tillskotten mot några billigare. Twinlab är inte de mest ekonomiska direkt. :rolleyes:

Tjuckot
2004-12-07, 00:27
nått proteinaktigt till frukost kanske?

blekfet2
2004-12-07, 05:08
hoppas inte det är färdiglagade köttbullar från affären....knappt nå kcal alls dem...ligger runt 260kcal på 100gram, aja visst är det typ 15g protte i dem dock men det är fan inte mycket det heller......

naruto
2004-12-07, 12:07
Ska börja räkna lite mer, återkommer imorgon med vad jag ätit då så får vi se :)

Ja, Twinlab är dyrt, men fick ett bra erbjudande förra gången så tog det.
Vad rekommenderar ni för tillskott? Tänkte köpa ett rent proteintillskott istället för gainer nästa gång. De gånger jag vill ha mer mättnad och lite kolisar så får jag mixa i havregryn :)

Tänkte äta en protte-shaker till frukosten så får jag i mig lite mer på morgonen, vad tror ni om det?

Tyvärr färdiglagade, jag är inte så duktig i köket :D

Whey
2004-12-07, 22:46
I mina ögon ser det bra ut, förutom att tre mellanmål saknas. Jag skulle gissa att det är för lite, om du inte äter MYCKET till lunch och middag.

Hur mycket mjölk använder du vid frukosten? Vad dricker du till maten? Hur mycket äter du - hur många köttbullar, potatisar, kycklingfiléer e.t.c.? (om du orkar kan du ta och väga allt, blir lättare att räkna bra då)

Proteinshaker på morgonen låter finfint. Men inte gainern, utan då skall det vara en ren proteindrink.

lauria
2004-12-07, 22:51
jag rekomenderar whey-80 och exell protein pulver...Inte för att jag har testat exell men jag har bara hört bra saker om det och då kan det ju inte vara SÅ tokigt ;) :eating:

mangs
2004-12-08, 11:38
Som redan är sagt så bör du nog överväga att lägga till någon/några måltider. Eftersom du äter frukost så sent som klockan 9 så bör du ju få i dig mat precis innan du somnar på kvällen. Här skulle Gröt + något proteinrikt passa bra. Sedan skullle du kunna äta en middag extra efter ditt gympass (ca en timme efter). Att byta ut till billigare proteinpulver skulle även det vara en lösning för att få loss lite cash till övrig mat.

naruto
2004-12-08, 22:40
Idag har jag ätit följande:

9:00 Frukost - Havregrynsgröt (2dl gryn, 4dl vatten, klick sylt, mjölk), grovbröd med keso, två ägg.
11:00 Mellanmål - Äpple
12:30 Lunch - Pyttipanna, två stekta ägg, rödbetor, sallad
15:00 Mellanmål - Grovbröd med keso, banan
17:25 Träning - Gympass
18:25 Gainer - Twinlab Super Mass (äter upp det jag har kvar, ska köpa rent proteinpulver nästa gång, tips någon?)
19:00 Middag - Ris, ~400g kyckling, sallad (morot, vitkål, gurka)
22:00 Kvällsmål - Havregrynsgröt (samma som frukost), grovbröd med keso, två ägg

Vart mycket ägg idag iom pyttipannan, men det är ju bara bra ;)

negative
2004-12-08, 23:34
Idag har jag ätit följande:

9:00 Frukost - Havregrynsgröt (2dl gryn, 4dl vatten, klick sylt, mjölk), grovbröd med keso, två ägg.
11:00 Mellanmål - Äpple
12:30 Lunch - Pyttipanna, två stekta ägg, rödbetor, sallad
15:00 Mellanmål - Grovbröd med keso, banan
17:25 Träning - Gympass
18:25 Gainer - Twinlab Super Mass (äter upp det jag har kvar, ska köpa rent proteinpulver nästa gång, tips någon?)
19:00 Middag - Ris, ~400g kyckling, sallad (morot, vitkål, gurka)
22:00 Kvällsmål - Havregrynsgröt (samma som frukost), grovbröd med keso, två ägg

Vart mycket ägg idag iom pyttipannan, men det är ju bara bra ;)
9:00 Frukost - Havregrynsgröt (2dl gryn, 4dl vatten, klick sylt, mjölk), grovbröd med keso, två ägg. 30 gram vassle
11:00 Mellanmål - Kesopaket och en banan
13:00 lunch - Pyttipanna, två stekta ägg, rödbetor, sallad
16:00 Mellanmål - Grovbröd med keso, banan
17:25 Träning - Gympass. Efter uppvärmningen 30 gram vassle 50 gram malto
18:25 Träningen slut. 30 gram vassle 50 gram malto
19:25 Middag - Ris, ~400g kyckling, sallad (morot, vitkål, gurka)
21:25 Kvällsmål - Havregrynsgröt (samma som frukost), grovbröd med keso, två ägg

Ändrade lite, så du får mellanmålet närmare träningen, vassle på morgonen du är tömd på protein. fixade in en preträningsdrink (FÖRE TRÄNINGEN) och efter. Större mellanmål kl 11:00, mm,mm

M

naruto
2004-12-08, 23:55
Tyvärr kan jag inte styra över lunchen, har lunch 12 - 13 i skolan så jag lär äta 12:30 (tar ju ett tag att laga maten också). Vassle ska jag köpa när jag får råd och min gainer är slut (ungefär 30 portioner kvar).

Men vad är "malto"?