handdator

Visa fullständig version : Nybörjare som vill bli deffad

Brownboy
2004-12-06, 21:45
Hej!
Jag är en helt färsking här inne så hoppas att jag har kommit till rätt avdelning i forumet.

Jag har tränat ett tag tidigare, ca: 8-9 månader. Till en början gick jag snabbt upp i styrka , som för många nybörjare vad jag förstår. Sedan stod det still ett tag. Då började jag pressa mig själv ännu mer och det började verkligen hända saker! Man orkar mycket mer än vad man tror! :bpump: Jag kom fram till at jag troligen har gjort det alldeles för lätt för mig tidigare. Det gick snabbt upp men inte lika länge.. för sedan stannade det upp igen.
Kan det vara att jag åt för lite i förhållande till min hårdare träning? Jag åt nämligen ungefär lika mycket när jag tränade "lättare".

Sedan blev jag sjuk o förkyld om vart annat och jag tränade inte.

Nu så ska jag börja igen på allvar. Vad jag förstår det som så är det lättare att träna upp "gamla" muskler än att träna upp nya?

Frågan är nu hur jag ska göra.

Ska jag träna upp det gamla musklerna och mer därtill och sedan deffa, eller deffa ner mig och sedan lägga på mig muskler? Detta är den stora frågan just nu för mig...

Jag är ca: 1.70 lång och väger ca:56 kg.
Och tro mig, jag har hört det förut.. Du är smal
Många tycker det, men jag är inte så smal. även om jag inte heller är kraftig. Jag vill bli av med fettet runt midjan och magen och där och eftersom det inte går att punktförbränna som får jag helt enkelt deffa, eller?

Jag får också i mig allt för lite protein, så mycket vet jag men jag vet inte hur dåligt jag äter i allmänhet. Här är en typisk arbetsdag utan träning på dagen.
Och jag vet att många kommer hoppa i taket nu. men hoppa på mig istället! :) Behöver massor av synpunkter!

05.20 En kopp jouce.

06.00 En skiva mellangrovt bröd med smör och två skivor skinka. Ett glas jouce. Sedan en kopp kaffe.

07.30 Kaffe

09.00 Tre skivor mellangrovt bröd med smör och skinka. ett glas jouce. Sedan en kopp kaffe.

10.30 Kaffe.

12.00 Findus färdigmat. nyckelhålsmärkt. Sedan en kopp kaffe.

14.30 En skiva mellangrovt med skinka. En clementin. En kopp kaffe.

18.00 Fläskkottlet med ris och beanaisesås (lite smör).

20.00 En clementin. Varm chocklad.

21.00 Ett stort glas jouce.

Nu kan ni hoppa på mig! Jag ska banne mig fixa det här till det bättre!

Enligt en ungefärlig uppskattning av uppladdning så behöver jag 2539kcal/dag.
Men jag har inget aning om hur jag ligger till med denna menyn.

Här är även ett par bilder på mig just nu. Vad tycks? Har jag förutsättningarna för att bli vältränad och någorlunda deffad?
Har säkert glömt skriva massor av saker. Fyller på allt eftersom!

hmmm.. lovehandles.. :nono:

Är beredd på kritik! :whipped:

TTT
2004-12-06, 21:50
Vore löjligt att deffa när man inte har något där under att visa. Träna ordentligt och oroa dig över deff när du har skaffat dig lite muskelmassa.

mystic[-_-]
2004-12-06, 21:54
Du behöver snarare träna och skaffa en riktig grund inte deffa. OM du nu känner att du måste deffa (jag tror inte det händer så mycekt direkt) så läs deffguiden som King Grub skrivit. Din kost behöver ses över både en och två gånger

edgen_ÖSD
2004-12-06, 22:02
Som tidigare skrivet, det kommer inte bli mer än ett undernärt benrangel (med risk att låta för hård) om du inte tränar upp volym först. Lägg på dig 10-15 kvalitativa kilon först, sen kommer det ge resultat när väl fettet försvinner!

Förövrigt verkar det helskumt att du dels vill deffa och dels vill ha smör på mackorna och beasås till middagen. Sedan alldeles för lite protein tycker jag.

Morgonpromedan eller annan fettförbrännande träning? Men som sagt, jag tycker du ska lägga på dig mer massa innan du deffar.

aliquis
2004-12-06, 22:27
du kan ju inte deffa på 56kg, kika min medlemsbildstråd så ser du vad du ger dig in på för dumheter, du har inget fett på magen, du har bara inga muskler som kan synas genom fettet. Även om du deffar kommer du inte få fram något sexpack, däremot kommer du bli ännu tunnare överallt, strunta i det.

Vad gäller styrkan är det nog teknik i början, och sedan började du ta i mer, att bli starkare utan att öka alltför mycket i vikt är nog svårt efter ett tag. Vad gäller kosten ser den rätt dålig ut, men jag har inte tid att skriva så mycket mer, ta bort juicen till att börja med o fixa mer riktig mat, ta eventuellt bort lite bröd o fixa vettigare käk också, och mer protein såklart :D

TrasMannen
2004-12-07, 09:32
Jag tycker din fettmängd verkar optimal för att bygga muskler. Rätta mig om jag har fel någon, men är inte 10-15% bf optimalt för att bygga muskler.

ligger man under 10% bf så går den mesta överskotssenergin till att försöka skapa underhudsfett.

Jag tycker du skall träna minst 1 år till innan du deffar.

Brownboy
2004-12-07, 12:14
du kan ju inte deffa på 56kg, kika min medlemsbildstråd så ser du vad du ger dig in på för dumheter, du har inget fett på magen, du har bara inga muskler som kan synas genom fettet. Även om du deffar kommer du inte få fram något sexpack, däremot kommer du bli ännu tunnare överallt, strunta i det.

Vad gäller styrkan är det nog teknik i början, och sedan började du ta i mer, att bli starkare utan att öka alltför mycket i vikt är nog svårt efter ett tag. Vad gäller kosten ser den rätt dålig ut, men jag har inte tid att skriva så mycket mer, ta bort juicen till att börja med o fixa mer riktig mat, ta eventuellt bort lite bröd o fixa vettigare käk också, och mer protein såklart :D
Tack så mycket för all hjälp. Jag är medveten om att min mat är helt fel.. ville bara kolla med er om hur långt ut jag är och cyklar. :em: Jag går över till en annan avdelning och kanske återkommer om något år till denna! ;)