Visa fullständig version : Billig och bra digital kamera?
Någon som har tips på en bra och billig digital kamera?
Jag ska ha den till att ta kort utomhus för att sedan manipulera bilderna i photoshop.
Vad är du villig att betala för den?
s_himself
2004-12-06, 19:54
Köp min för 2k :D
Jag är villig att betala runt en tusenlapp
gå in och kolla på netonnet. -
tex:Avant S3 + 128MB =990:-
3 mgpxl
Vill man inte betala mer än en tusing så är Avant kamerorna från Netonnet bra köp.
Jag köpte min Sony DSC-W12 för 4100kr med 256Mb minneskort och skulle inte vilja byta ut den mot nån annan kamera i den prisklassen. :)
mini_Arnold
2004-12-06, 21:18
jag behöver också en till fototävlingen.
Fortsätt tipsa
Vad tror ni om "Avant Pocket F4" som dom säljer på Netonnet?
Modell: Avant Pocket F4
Art nr: 094667
Beskrivning: Digitalkamera med 4,0 megapixel i upplösning, 1,5 tums LCD display och möjlighet att ta filmklipp i ett mycket kompakt och snyggt designat chassi.
Avdelning: Foto & Videokamera > Digitalkameror
Pris: 1 090:-
Pocket F4 är en liten och smidig kamera med enkelt handhavande. Bara ta upp starta och knäpp av. Kameran startar på under 3 sekunder och har bara 0,5 sekunders avtryckarfördröjning. Det väldesignade chassit i metallfinish gör Pocket F4 mycket behändig att bära med sig, tack vare upplösningen på 4 megapixel kan du göra förstoringar i upp till A3.
Funktioner
LCD monitor – Kameran har en 1,5” TFT färgdisplay med 60.000 pixlar där du kan se objektet när du tar en bild. Den visar även de bilder du tagit. Du kan också se bilderna som 9 st thumbnails för att få en bättre överblick.
Inspelningsmedia - Kameran har inbyggt 16MB minne varav 14MB är tillgängligt för lagring, klarar utbyggnad i upp till 1GB med Secure Digital minneskort. Med det 16MB inbyggda minnet kan du lagra upp till 226 bilder i upplösning 640x480 (VGA) eller 9 bilder i upplösning 2304x1728.
Kamerainställningar - Det finns en mängd förinställda lägen för t.ex. porträtt- eller lanskapsfotografering. Naturligtvis finns även auto-läge för att du snabbt skall kunna knäppa av en bild.
Digital zoom - 2x digital zoom för att komma närmre objektet.
Blixt - Blixten kan justeras för att bättre passa förhållanden såväl som kamerans övriga inställningar.
Självutlösare - Du kan välja fördröjning 10sek eller 5sek.
Rörliga bilder - Spela in videoklipp i upplösning 320x240 pixlar. Inspelningstiden begränsas endast av minneskortet. Med 16MB minneskort kan du filma i ca 1min.
TV- och PC-anslutning - Titta på bilderna på din TV eller på datorn.
Systemkrav: Windows 98/98SE/Me/2000/XP. Mac OS 8.6 eller senare
Upplösning (Pixels): 4,0 megapixel
Optisk zoom/Digital zoom: - / 2x
Slutartid: 1/4 – 1/1000 s
Ljusstyrka optik: f /3,5
Ljuskänslighet: ISO 100/200 Auto/Manuell
Närgräns: 60 cm
Inbyggd blixt: Ja
Räckvidd blixt: 0,4 - 2,1 m
Vitbalans: Auto/Dagljus/Molnigt/Glödlampa/Lysrör/Solnedgång/Manuell
Autofokus: Nej
Optisk sökare: Ja
LCD-skärm/Storlek: Ja / 1,5”
Inbyggt minne: 16MB
Inspelningsmedia: SD (Secure Digital)
Medföljande minne: Nej
Format: EXIF 2.2, DCF 1.0, DPOF 1.0, MPEG
Ljudinspelning: Nej
Sekvensfotografering: Nej
Självutlösare: Ja 5 sek eller 10 sek
Anslutning till PC: USB
Anslutning till TV: Ja
Batteri: 2x AA Ni-Mh
Fjärrkontroll:
Medföljande programvara: Photo Suite IV och Photo Vista
Medföljande tillbehör: USB-kabel, AV-kabel, Kamerarem
Storlek i mm (BxHxD): 96x51,5x30
Vikt: 110 g
Vad tror ni om "Avant Pocket F4" som dom säljer på Netonnet?
Svårt att säga när man inte sett kameran i verkligheten men en sak som är viktigt att tänka på är att blixten på vissa mer kompakta kameror suger rejält. Detta gör att det blir svårt att ta skarpa bilder inomhus.
Men som sagt jag vet inte hur den är, men av siffrorna att dömma verkar den toppen för det priset!
olympus c 160
ca 1200kr
3 Mega pixel
Mycket kamera för pengarna.
Rekomenderas av bla råd och rön, och cyberphoto.se
Försök att undvika Avant, det är inga bra kameror. Jag skulle rekommendera Kodak eller Olympus om man väljer någon kamera i den prisklassen. Tex Olympus C 310 eller Kodak CX 7330 får du för strax över tusingen. Eller varför inte Olympus C 370.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124881&cks=PRL
Tycker jag är ett bra köp
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124881&cks=PRL
Tycker jag är ett bra köp
Jag fick rådet på fotosidan.se att köpa uppgraderingen av den, alltså A85, så jag gjorde det. Den kostade ca 200 kr mer.
Angående Avanten så skulle jag nog hellre ha kört på Olympus c 160 som klingen rekommenderade
Mycket för pengarna och verkar ge bra bilder: Canon A400 kostar 1558:- på http://www.cyberphoto.se Dessutom billiga minneskort till skillnad från Olympus.
Lät nästan som reklam... :cool:
Arnesson
2004-12-07, 10:52
Om du bor i Stockholm så har (hadde?) PC-City Minolda Dimage X31 för 990kr såg jag i nån annons. Den är liten, och tar bra bilder för de pengarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.