Visa fullständig version : Efter gynokomastioperation
Hejsan,
som jag har næmt någon gång tidigare har jag eller hade gynekomasti. Alltså brøstvæv och fett placerat øver min brøstmuskler. Eller såkallade strutbrøst som en av mina vænner så snællt brukade kalla det før.
I alla fall har jag fått det borttaget nu, jag blev så jækla nøjd. De tog bort mer æn 200 ml på varje sida. Det ær mærkligt jag trodde verkligen inte att det skulle finnas så mycket att suga ut.
Nackdelen ær dock att jag inte kan træna på typ flera veckor, inte brøst i alla fall. Skall børja træna ben igen i næsta vecka. Jag måste gå med en tight tanktop med blixtlås på framsidan i tre veckors tid. Detta ær før att huden skall fæsta mot det underliggande væven igen.
Men bortsett från att jag klættrar på væggarna av all øverskottsenergi så ær jag riktigt nøjd med operationen. Det færdiga resultatet ser jag inte førren om ett par månader då all vætska førsvunnit osv.
Ludvig
Tricklev
2004-12-06, 16:38
GRATTIS :hbang:
Se till o skaffa maffiga stockar nu då :D
jobbigt att inte få träna.
Hur är det med den där operationen, alltså kommer brösten att hålla sig släta eller finns det risk att strutigheten återkommer??? Specielt om du går upp i fettvikt?
GRATTIS :hbang:
Se till o skaffa maffiga stockar nu då :D
Ja nu har du ju ett bra tillfälle att prioritera benen extra.
jobbigt att inte få träna.
Hur är det med den där operationen, alltså kommer brösten att hålla sig släta eller finns det risk att strutigheten återkommer??? Specielt om du går upp i fettvikt?
Fettvæven ær ju borttagen så att de kommer hålla sig slæta. Visst fettceller kan dela sig men detta sker bara om man går upp extremt i vikt vilket jag inte kommer att gøra. Alltså kommer det hålla sig sådan, enligt lækaren i alla fall.
Sög dom bara eller skar/klippte dom med? Har en dokumentär i burken om några killar som får tuttarna fixade med ltie varierade resultat. Dock hade dom här killarna mycket att ta bort och hade gått med problemet länge.
vad kostade operationen? lägg upp lite bilder med resultaten sen, före och efter, vore kul o se skillnaden :) Grattis iaf! =)
mvh stenis
vad kostade operationen? lägg upp lite bilder med resultaten sen, före och efter, vore kul o se skillnaden :) Grattis iaf! =)
mvh stenis
Har inga føre bilder men till våren kan jag lægga upp lite efterbilder. Operationen kostade faktiskt inte mig något alls.
I Sverige skulle det kosta en hel del va?
I Sverige skulle det kosta en hel del va?
Beror på varför det uppstått och vilket landsting du har att göra med.
Beror på varför det uppstått och vilket landsting du har att göra med.
Någon form av tonårsgyno misstänker jag att jag råkade ut för, hade "strutbröst" när jag gick i sjuan. Och då var jag ändå spinkig i övrigt.
Men man måste säkert dra en snyfthistoria om hur psykiskt plågad man har blivit av detta problemet för att slippa operationskostnader. :rolleyes:
Men man måste säkert dra en snyfthistoria om hur psykiskt plågad man har blivit av detta problemet för att slippa operationskostnader. :rolleyes:
Ja det är ett måste om man ska få något fixat av svensk sjukvård numera.
Jag bor i danmark och hær var det inte några problem att få det opererat. De frågade mig om jag dopade mig, jag sade næ det gør jag inte. De tittade lite misstænksamt på mig sedan frågade de mig igen. Jag sade återigen, næ faktiskt inte.
Fick grønt ljus før operationen och eftersom det var så lång væntetid i det allmænna, fick jag tid på privatsjukhus, som jag sjælv fick vælja och som danska staten betalade før. Riktigt bra.
Operationen utførdes genom att de skar ett snitt snett under varje brøst. Sedan børjar de suga ut med sin "damsugare" tills de får bort allt de skall ha bort.
Hur kommer det att se ut nu efter operationen då? Blir det stora ärr och synligt att du genomgått detta eller kommer det att se "normalt" ut?
Hur kommer det att se ut nu efter operationen då? Blir det stora ärr och synligt att du genomgått detta eller kommer det att se "normalt" ut?
Jag kommer att få två små vita streck på lite mer æn en cm vardera. Inte så farligt med andra ord. De sitter ganska långt ifrån brøstvårtorna så jag kan alltid skylla på något annat, min tid i franska fræmlingslegionen eller något ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.