handdator

Visa fullständig version : I bland känns allt tungt.

Entity
2004-12-02, 23:10
Kände redan vid första övningen idag "chins" att det kändes riktigt tungt.
Jag har ätit bra hela veckan och vilat bra. Men idag kändes alla vikter tunga fick till o med gå ner lite på vissa, och repsen var riktigt dåliga också orkade helt enkelt ingenting.

Hur kan det komma sig ? Måndags gick skitbra, lyckades öka i bänkpress. Jag har iofs haft träningsvärk denna veckan efter att ha bytt till sittande axelpress i stället för militärpress.

Har ni andra sådana här dagar också ? Önskar jag kunde undvika det och i stället bara ha dagar där allt känns lätt !

victor_n
2004-12-02, 23:15
känner igen det där :)

ena veckan går allt bra å man ökar sen nästa kanske e lite si å så ;)

Bengan
2004-12-02, 23:50
Jo vi som inte tar en massa konstiga piuller få väl stå ut med sånt :)
Tror att alla har upp och ner dagar, vad det beror på vet säkert någon av de gamla räverna här på gymet.
kan kanske vara att du är övertränad? för lite vila? Mindre än en vecka? Jag brukar få minska om jag inte har vila mer än 5 dagar sedan jag körde muskeln innan.
Sedan kan du ju vara trött efter det hårda? axelpasset ;)
Jag brukar stoppa i mig koffeinpiller de dagar jag känner mig hängig, funkar sådär.

:bpump:

timpaw
2004-12-03, 00:17
Jag känner ibland att man behöver en vilovecka efter några veckors träningsperiod, man får tillbaka motivationen och blir mer taggad på gymmet.
Sen kan även dagens schema spela stor roll, att sluta vid 5 tiden och sen bränna till gymmet efter en hård dags arbete är :smash:

försök lägga in träningspasset tidigt på morronen innan jobbet/skolan, då får man ut mer av träningen än efter 8 timmars slit. Har tränat morgonpass i några månader och känner mig lika pigg varje gång :thumbup:

Entity
2004-12-03, 00:27
Ja en vilo vecka kanske behövs...jag har tränat i snart 4 månader ..Och jag har kört strikt inte missat ett pass. Plus att jag har ätit riktigt bra, havregryn varje dag och sen mycket kyckling o pasta.

Har börjar få finnar också jobbigt ! Är 28 ...man kan tro jag har käkat något olämpligt ! Jag som trodde jag fick det av choklad o godis...ack.

physique
2004-12-03, 08:30
Om du tar hela träningsdrinken efter passet kan du prova att ta halva innan och resten efter istället. Brukar göra mig pigg och på G iaf.

aliquis
2004-12-03, 10:32
Ja, senaste passet gick åt helvete för jag körde cardio dagen före, skitsnack att det inte skulle försämra återhämtningen.

Jimbo
2004-12-03, 10:42
ibland går det dåligt det är inte mer med det det gör att man uppskattar dom rikgit bra passen mer :thumbup:

Entity
2004-12-03, 11:31
Jag antar det, jag undrar hur fasen en del kan träna 5 ggr i veckan. Antar det har o göra att man bara tränat ca 4 månader också. Kroppen är väl inte van än vid att göra något alls än att sitta.

Knäböj
2004-12-03, 14:16
Ja en vilo vecka kanske behövs...jag har tränat i snart 4 månader ..Och jag har kört strikt inte missat ett pass. Plus att jag har ätit riktigt bra, havregryn varje dag och sen mycket kyckling o pasta.

Har börjar få finnar också jobbigt ! Är 28 ...man kan tro jag har käkat något olämpligt ! Jag som trodde jag fick det av choklad o godis...ack.
1. Du är med största sannolikhet övertränad. Vila några dagar eller en vecka så ska du se ;)

2.Har själv börjat få finnar,många o stora. Tror det har med hormonbalansen i kroppen att göra...Har även börjat växa svarta hårstrån på trapzen... :em:

aliquis
2004-12-03, 17:26
Jag antar det, jag undrar hur fasen en del kan träna 5 ggr i veckan. Antar det har o göra att man bara tränat ca 4 månader också. Kroppen är väl inte van än vid att göra något alls än att sitta.
Beror väl helt på hur hårt man kör och hur bra man sköter kosten o vilan.