Visa fullständig version : Bredbandsbolaget
edgen_ÖSD
2004-12-02, 14:48
Har på känn att det här har varit uppe förut, men nu är jag så förbannat irriterad att jag drar upp det igen. :insane:
Uppgraderade nyligen från 10 till 24 Mbit/s. När jag mätte med 10an kunde jag köra i ca 8,5 Mbit/s, vilket var helt ok. Men sedan, när jag uppgraderade till 24 sänktes det helt plötsligt till runt 6. Ringde och sa åt dem att de fick ta och höja det. "Javisst det fixar vi, starta bara om datrn nu så ska det vara lugnt sen" sa de. Sagt och gjort, men nu när jag rtestar igen är dett YTTERLIGARE sänkt till runt 4... :furious:
Vad håller de på med egentligen?
Jag kom upp i 86 Mbit! hehehe.....
100Mbit rockar!!!!
heja BBB
jag har bostream 26mbit, är ju samma som bbb nu. kommer upp max i 8. Och då blev jag ändå lovad minst 20 när jag beställde det för att jag bodde så nära telestationen. Men inte fan blev det några 20mbit och när jag har påpekat dte för dom nu i eftrehand så säger dom bara att det är inget man kan vet ai förväg. Men varför lovar dom såna grejer isåfall? :insane:
Var inte något sånt här med på plus för inte så överdrivet länge sedan?
Har BBB 10/10 .. hadde 100/100 på prov för ett tag sen då slangade man med 11.4 mb/s sexigt ..
Har BBB 10/10 .. hadde 100/100 på prov för ett tag sen då slangade man med 11.4 mb/s sexigt ..
100/100 rockar...tjohooo!!!
70 avsnitt One piece snittade på 22sek per avsnitt. :D
100/100 rockar...tjohooo!!!
Har du med eller utan begränsning på download/upload per månad?
Det är väl ingen nyhet att det är upp till xx mbit/s?
Detta var ju det enda som kunde hända när de ger fler högre hastighet på samma nät.
Har på känn att det här har varit uppe förut, men nu är jag så förbannat irriterad att jag drar upp det igen. :insane:
Uppgraderade nyligen från 10 till 24 Mbit/s. När jag mätte med 10an kunde jag köra i ca 8,5 Mbit/s, vilket var helt ok. Men sedan, när jag uppgraderade till 24 sänktes det helt plötsligt till runt 6. Ringde och sa åt dem att de fick ta och höja det. "Javisst det fixar vi, starta bara om datrn nu så ska det vara lugnt sen" sa de. Sagt och gjort, men nu när jag rtestar igen är dett YTTERLIGARE sänkt till runt 4... :furious:
Vad testar du med? tptest? ftp mot sunet? kompis i usa ? :D
sen så påverkar ju även din upload vilka värden du får...
Vad håller de på med egentligen?
Kan vara ditt avstånd till telestationen. 10Mbit kan du ha och få mer eller mindre max ur på upp till 2km avstånd, 24mbit måste du bo inom 800m från stationen...max 1km annars kan man uppleva SÄMRE fart än med 10mbit och uppkoppling kan lägga ner osv...för svag signal...
Megatuttarna
2004-12-02, 16:55
Har du bytt ut modemet?
De tillhandahåller ett annat modem för 24 mbit hastigheten, det gjorde de för mig. Upplevde samma slags problem som du innan. Om sådant är fallet så är det ju givetvis beklagligt med ännu ett fall av okunskap hos en kundtjänst.
Funkar det dålig så starta om, funkar det fortfarande dålig så gör en format c: :D
Det måste vara standard svar hos alla support som sitter vid telefon.
edgen_ÖSD
2004-12-02, 17:02
Jag gjorde testet med TPTEST. Jag vet att det är UPP TILL 24 mbit, men det stod också att man inte ska bli uppgraderad om man inte ser tydliga skillnader mellan 24 och 10. Jag bor ca 1500 meter från en station, är det verkligen så att det kan bli sämre med 24 än 10 då :confused:
Megetuttarna: Har inte bytt modem, kan ju vara det ska kolla. Vilken skillnad upplede du med det nya modemet jämfört med det gamla?
Uploaden ligger som bekant på 1mbit/s, hur kan det påverka downloaden?
Nu ska jag ringa och skälla på BBB :insane:
ADSL klarar max 8mbit
ADSL2 klarar max 26mbit(?)
så om du fortfarande bara kommer upp i 8mbit beror det på att ditt modem bara klarar ADSL och inte ADSL2, mitt tips är att kollla upp hur mycket ditt modem klarar.
Megatuttarna
2004-12-02, 19:39
Megetuttarna: Har inte bytt modem, kan ju vara det ska kolla. Vilken skillnad upplede du med det nya modemet jämfört med det gamla?
Alltså, det var ingen fråga om vilja byta modem. Mitt dåvarande modem kunde inte komma upp i hastigheter om 24 mbit, därför tvingades jag byta. Fråga om sådant inte är fallet för även dig.
mangemani
2004-12-02, 20:02
Jag kom upp i 86 Mbit! hehehe.....
100Mbit rockar!!!!
heja BBB
nja,rockar 100Mbit verkligen så mycket?
jag menar,är det inte en viss gräns på det där,alltså att du bara kan ladda hem 300gb i månaden?och 300 gb använder man upp rätt så snabbt.
Kompis websida åt 1TB/månad, skulle kosta en bra bit över 2000 med 100mbps b2, men bara 320/340 med 10mbps. Så jag skulle då skippa 100mbps b2 =P
(hade han sedan haft 100mbps istället för 10 hade ju trafiken ökat, och mängden data, och därför priset...)
bor du 1500m från stationen är det där felet ligger...
jag pratade med BBB om just detta för 2 dagar sedan. jag bor 1796m ifrån och undrade då om det verkligen skulle gå att få 24mbit hit...
han förklarade att bor man inte inom 800-1000m från stationen så blir inte signalen bra fram till dig och man kan få problem, lägre hastighet och att uppkopplingen lägger ner osv.
Igentligen spelar det ingen roll mellan 10Mbit och 24mbit dels för att ända gången du har nytta av det är när man tankar stora saker viket man sällan gör från stora servers utan via andra "peer to peer" alternativ och du har bara 1Mbit upp BitTorrent t.ex kräver att du tankar upp snabbt för att få ladda ner snabbt. Kazaa och DC har många uppkopplingar som inte ger 24mbit ut.
Ända gången jag får tanka i 1MB/s är när jag tankar från servers eller om man har tur o hittar någon som har fiber och kan skicka i fler MB/s dock brukar dessa hålla sig på ställen där de tankar/delar av varandra för att kunna hålla bra fart...
Megatuttarna
2004-12-02, 21:28
Jag har 24 mbit, och nyttan med det ser jag när alla 3 datorer utnyttjar Internet samtidigt. Nyttigheten med detta är emellertid inte frågan. Hör med kundtjänst som sagt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.