victoria3
2004-12-01, 19:24
Okey, jag är verkligen inte något proffs på detta med näringslära men vill veta om jag äter rätt eller inte och om det är för mycket etc.
Tränar inte (pga en skada) så min fråga är om detta matintag kommer göra att jag minskar i vikt. Försöker äta var 2-3:e timma ungefär 6 ggr per dag.
7.00 En portion fibergröt med ett par msk light lingonsylt
9.00 Polarkraft extreme en skiva med lätta, kalkon och paprika samt en kopp the med minimjölk
12.00 Färdigrätt oftast weightwatcher innehåller ca 250-350 kcal, även quorn-färdiga lådor, dock är dessa fulla på kolhydrater och inte så mycket protein..
Ett äpple och ett par clementiner
15.00 2 dl lättfil med 1 msk linfrön och 2 msk solroskärnor
18.00 Lite blandat men tex ett kokt ägg, tonfiskgryta (tonfisk, krossade tomater, lök, champinjoner), 1 dl råris samt gurka och tomat samt 100g keso.
20.00 2 dl minimjölk och en hård smörgås med lätta, skinka och gurka
Försökte räkna ut kcal på SLV och det blev ca 1500, kan det stämma??
Finns det några "bra" färdigrätter att köpa med kanske lite mer protein??
Dricker 1,5l per dag.
Alla tips och kommentarer är välkomna!!
Tränar inte (pga en skada) så min fråga är om detta matintag kommer göra att jag minskar i vikt. Försöker äta var 2-3:e timma ungefär 6 ggr per dag.
7.00 En portion fibergröt med ett par msk light lingonsylt
9.00 Polarkraft extreme en skiva med lätta, kalkon och paprika samt en kopp the med minimjölk
12.00 Färdigrätt oftast weightwatcher innehåller ca 250-350 kcal, även quorn-färdiga lådor, dock är dessa fulla på kolhydrater och inte så mycket protein..
Ett äpple och ett par clementiner
15.00 2 dl lättfil med 1 msk linfrön och 2 msk solroskärnor
18.00 Lite blandat men tex ett kokt ägg, tonfiskgryta (tonfisk, krossade tomater, lök, champinjoner), 1 dl råris samt gurka och tomat samt 100g keso.
20.00 2 dl minimjölk och en hård smörgås med lätta, skinka och gurka
Försökte räkna ut kcal på SLV och det blev ca 1500, kan det stämma??
Finns det några "bra" färdigrätter att köpa med kanske lite mer protein??
Dricker 1,5l per dag.
Alla tips och kommentarer är välkomna!!