handdator

Visa fullständig version : hmm.. stämmer detta??

victoria3
2004-12-01, 19:24
Okey, jag är verkligen inte något proffs på detta med näringslära men vill veta om jag äter rätt eller inte och om det är för mycket etc.

Tränar inte (pga en skada) så min fråga är om detta matintag kommer göra att jag minskar i vikt. Försöker äta var 2-3:e timma ungefär 6 ggr per dag.

7.00 En portion fibergröt med ett par msk light lingonsylt

9.00 Polarkraft extreme en skiva med lätta, kalkon och paprika samt en kopp the med minimjölk

12.00 Färdigrätt oftast weightwatcher innehåller ca 250-350 kcal, även quorn-färdiga lådor, dock är dessa fulla på kolhydrater och inte så mycket protein..

Ett äpple och ett par clementiner

15.00 2 dl lättfil med 1 msk linfrön och 2 msk solroskärnor

18.00 Lite blandat men tex ett kokt ägg, tonfiskgryta (tonfisk, krossade tomater, lök, champinjoner), 1 dl råris samt gurka och tomat samt 100g keso.

20.00 2 dl minimjölk och en hård smörgås med lätta, skinka och gurka

Försökte räkna ut kcal på SLV och det blev ca 1500, kan det stämma??

Finns det några "bra" färdigrätter att köpa med kanske lite mer protein??

Dricker 1,5l per dag.

Alla tips och kommentarer är välkomna!!

Sverker
2004-12-01, 20:17
Usch vad lite mat :confused:

Tränar inte pga skada skriver du. Något kan du väll göra ? Långa promenader, simma, skrisko i Kungsan ?
Jag tycker att det alltid är bättre att förbränna en kalori än att försöka spara in den. Rör på dig och ät mer.

Färdiga matlådor låter dyrt i längden men du verkar få i dig det mesta i näringsväg men det är lite snålt.

TTT
2004-12-01, 22:26
Att vikten ligger kvar på samma nivå är väl inte omöjligt. Blir väl dock så att man ersätter den förlorade muskelmassan med fettvävnad. :cryout:

victoria3
2004-12-02, 09:42
Hey!

Har stukat foten så enda träningen blir med kryckorna.. Men i vanliga fall kör jag powerwalks ca 40 min per dag och en timme på helgerna.

Bör jag byta ut något för att få i mig mer protein än kolisar? Tex något mellanmål? Är lite lat så det blir inte så mycket matlagning tyvärr därav matlådorna..

Thanx!!

TTT
2004-12-02, 11:16
Hey!

Har stukat foten så enda träningen blir med kryckorna.. Men i vanliga fall kör jag powerwalks ca 40 min per dag och en timme på helgerna.

Bör jag byta ut något för att få i mig mer protein än kolisar? Tex något mellanmål? Är lite lat så det blir inte så mycket matlagning tyvärr därav matlådorna..

Thanx!!

Är det bara en stukad fot kan du fortfarande träna överkroppen.

Mer protein än kolhydrater? Vill du gå ner i vikt eller vill du behålla din nuvarande? Framgick inte riktigt i ditt första inlägg.

Hur många kcal om dagen du skall få i dig är beroende av din vikt och utan att veta den är det svårt att säga om du äter för lite eller ej.

King Grub
2004-12-02, 17:20
Rör på dig mer! Träna styrka för överkropp! Simma! Ät mer! :) Mer protein. Så lite skall ingen behöva äta; inte ens i total vila bör du gå upp i vikt av ett sådant eneriintag.

Johan
2004-12-04, 15:06
Shit när jag tänker efter så äter jag nästan så där ibland.
Tur att julen är här nu, för då finns det verkligen ingen chans att jag äter för lite.