Visa fullständig version : Debatt om jul?
Jag ska ha en debatt i skolan och jag är debatt ledare så jag måste ställa lite kluriga frågor till hela gruppen, kan ni ge mig några tips :rolleyes:
Jag ska ha en debatt i skolan och jag är debatt ledare så jag måste ställa lite kluriga frågor till hela gruppen, kan ni ge mig några tips :rolleyes:
"Är helvetet exotermiskt eller endotermiskt?"
Nej, skämt åsido - har du något ämne du ska hålla dig till, eller får du bestämma helt själv?
Om det senare är fallet, tycker jag själv att ämnet eustanasi, dvs dödshjälp, är intressant. Kanske inget vidare jultema, men definitivt ett lyckat ämne om man vill få igång en intressant diskussion.
GAPSKRATT: Ok, nu såg jag överskriften också. "Debatt om JUL". Sorry! (Avdelning Skriv först och läs instruktionerna sedan.)
Lite snack om hur julen har blivit alltför kommersiell och att man har tappat den riktiga meningen med julen borde fungera.
*Tar mig en pepparkaka till*
"Är helvetet exoterminskt eller endotermiskt?"
Nej, skämt åsido - har du något ämne du ska hålla dig till, eller får du bestämma helt själv?
Om det senare är fallet, tycker jag själv att ämnet eustanasi, dvs dödshjälp, är intressant. Kanske inget vidare jultema, men definitivt ett lyckat ämne om man vill få igång en intressant diskussion.
Haha, va???? Nej inget vidare jultema kanske.
;)
;)
Se min avbön i edit-form ovan...
:D
;)
Hur menar du? Jag ger alltid bort ett certifikat som garanterar en släkting dödshjälp. Finns inget som livar upp julen som att gemensamt injicera 200cc gift i farmor! :D
Hur menar du? Jag ger alltid bort ett certifikat som garanterar en släkting dödshjälp. Finns inget som livar upp julen som att gemensamt injicera 200cc gift i farmor! :D
""När du efter detta vilar ut på himmelens ängar, spenderar vi alla dina pengar. GOD JUL farmor önskar hela släkten!"
""När du efter detta vilar ut på himmelens ängar, spenderar vi alla dina pengar. GOD JUL farmor önskar hela släkten!"
:laugh:
"Nu när marken är täckt med snö, och du har blivit så jävla slö, så tyckte vi att det var dags att du skulle DÖ!" God Jul önskar Gudrun med familj!
:laugh: :laugh:
Rätt skönt också Anki att du redan i ditt första inlägg påpekar att det inte är något jultema. Innebär ju att du trots allt nånstans i bakhuvudet hade "juldebatt" men va så tänd på idén om dödshjälp att de helt enkelt fick funka ändå!
;)
:laugh: :laugh:
Rätt skönt också Anki att du redan i ditt första inlägg påpekar att det inte är något jultema. Innebär ju att du trots allt nånstans i bakhuvudet hade "juldebatt" men va så tänd på idén om dödshjälp att de helt enkelt fick funka ändå!
;)
Genomskådad! Haha! Men håll med om att det kan bli en livlig debatt!
(Tack till poeterna ovan, som lockade fram ytterligare gapskratt.)
Julklappskostnader vs svältande barn
Mandel vs porslinstomte i gröten. (Ingen klarar av att hålla masken om de får en porslinstomte..)
Skånsk hemgjord senap vs senap köpt i plastflaska.
Julmust vs julöl vs mjöd.
Hemjäst glögg vs blossa vs glöggkryddor, brinnande sprit och socker.
Vit glögg vs röd glögg
Marsipangodis vs knäck
Ska det vara marsipan eller går det lika bra med mandelmassa?
Plastgran vs riktig gran
TV-licensen och det nya förslaget om allmän TV-avgift. Det berör alla och alla har åsikter.
SVD (http://www.student.svd.se/dynamiskt/kultur/did_8545163.asp)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.