handdator

Visa fullständig version : Min historia

grodan
2004-12-01, 02:25
Jag är en kille på 19år.
Jag är ca 1.95m lång och väger 140kg :(
Jag var smal som en stick för några års sen när jag spelade fotboll och dylikt men nu sitter jag bara vid datorn med massa skräpmat.
Men nu har jag bestämt mig att jag ska gå ner ca 30kg , jag vet att det kommer bli extremt tungt.
Imorgon ska jag börja på det lokala gymmet och sedan några dagar tillbaka så har jag sett till att äta rätt.
Någon som bra tips, vad jag ska äta osv
Mvh Damir

HookersUnited
2004-12-01, 02:34
Jag är en kille på 19år.
Jag är ca 1.95m lång och väger 140kg :(
Jag var smal som en stick för några års sen när jag spelade fotboll och dylikt men nu sitter jag bara vid datorn med massa skräpmat.
Men nu har jag bestämt mig att jag ska gå ner ca 30kg , jag vet att det kommer bli extremt tungt.
Imorgon ska jag börja på det lokala gymmet och sedan några dagar tillbaka så har jag sett till att äta rätt.
Någon som bra tips, vad jag ska äta osv
Mvh Damir
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 :thumbup:

Sverker
2004-12-01, 06:15
Kämpa väl.

Se de små framgångarna och arbeta lungt vidare.
Varje cm som försvinner runt midjan är en framgång. Ett par byxor i en mindre storlek är ett bevis på att ditt arbete verkligen ger resultat..

Yankeee
2004-12-01, 06:21
Stressa inte. Låt det ta den tid det tar, även om det kan vara frestande att gå ner snabbt. När du får brist på motivation, det kommer du få ställ in dig på det, är det bara att slänga upp en tråd här så kommer allt bli bra sen :)

GL HF.

Frippe_L
2004-12-01, 10:06
Lycka till och ge inte upp om det känns tungt!

Själv vägde man runt 130kg på 1,84cm för två år sen, men mindre än ett år senare vägde man 85kg istället (tränade simning cykling å styrketräning) , stor skillnad, fan va man köpte nya kläder hela tiden...... :thumbup:

Mental
2004-12-01, 11:13
Ta det lungt och försiktigt. Det är så lätt att bli för ivrig och bara rusa iväg, samt att det är för lätt att ge upp.

Ett par saker att tänka på.
Räkna kalorier i början, tills du börjar få koll på vad du stoppar i dig, matvåg hjälper mycket här. Blev ganska paff i början, när saker som jag inte trodde var så onyttigt visade sig vara det. Tex min enkla middag bestånde av 300g bratwurst och 100g pasta motsvarade 1200kcal. kanske lite mycket för att vara lunch när man bantar ;)

Ge inte upp!
Det händer att vågen går baklänges, speciellt om man väger sig ofta. Det beror på hur mycket vatten du har lagrat, hur mycket energi som fins i musklerna och hur mycket skit du har i tarmen osv :)

Svält inte!
Nu vet jag inte hur ny du är på detta, men i början svälter man gärna sig själv, detta är inte bra, ät ofta och regelbundet men ganska energifattigt. hamna på minus totalt sett under dagen.

Träna.
Simning är bra när man väger så mycket att knäna klagar.
Annars är promenader, jogging, cykling, trappmaskiner, styrketräning mm bra saker. u mer du rör dig desto bättre.

Jag har lyckats gå ned 10kg sedan början på september i år, från 97 till 86.8 som jag väger nu. har som mål att landa på 81 i mars. Sedan fortsätter kampen mot låga 70 under sommmaren.

PM:a eller posta om du har frågor, för jag lär mig mer hela tiden som jag går ned i vikt, och jag älskar att orera, briliera och fabulera :)

manko
2004-12-01, 11:18
Och tänk på att vi alla på kolozzeum håller tummarna för dig och peppar dig när det känns segt. Kämpa på killen. :thumbup:

kharon
2004-12-01, 11:28
Lycka till och ge inte upp före du når dina mål! :thumbup:
Jag har själv gått ner 40kg så jag vet att det är möjligt bara man satsar!

grodan
2004-12-01, 16:09
Jag vill tacka så mycket för alla svar.
Nu ska jag till gymmet :)