Visa fullständig version : Det strammar, och ovig är jag VERKLIGEN.
Hej, jag har upptäckt lite problem, är det risk för bristningar för min del? När jag spänner lats eller rygg, eller biceps strammar det som sjutton under armen, det bränner som f*n, det måste väll vara skinnet som sträcks ut för mycket eller? eller kan det ens göra det?
Sen har jag ett till problem, jag kan verkligen inte röra mig, smidigt.. HAHA.
Jag kan inte, verkligen inte ta tag i min andra hand bakom ryggen, ni vet, hockeyövningen som man gör för att komma in i TV pucks uttagningen typ. Nu vill jag såklart lösa detta, men hur ska jag göra det, ska jag börja stretcha efter övningarna, eller ska jag stretcha före, innan och lite då och då? =)
Hoppas ni förstår det jag säger där.. haha, tror jag inte dock.. Behövs mer förklaring så säg till. HEJPAh, tack på förhand.
Man kan inte "känna i huden" att en bristning är på väg. Att du är riktigt ovig är nog pga att du inte stretchar, vilket kan innebära dålig stretching generellt och/eller ofullständig rörelsebana i övningar.
Man kan inte "känna i huden" att en bristning är på väg. Att du är riktigt ovig är nog pga att du inte stretchar, vilket kan innebära dålig stretching generellt och/eller ofullständig rörelsebana i övningar.
Okej, men är det vad som händer när man gör ofullständig rörelsebana, inte för jag gör det men, endå. Är det inte så man får mer volym i muskelgruppen? Ah, kanske därav orörligheten eller? Stretching är det väldigt tunt med, ja. Ska jag kanske börja ha en stretchdag? stretcha hela kroppen och så, är det så man gör för att bli smidig/vig? :confused:
Stretching-biten kan någon annan ta, då det finns väldigt mycket delade meningar om hur, hur ofta och när man ska stretcha.
Det viktigaste är ändå full rörelselängd. Och nej, halva discobyggar-banor i övningar ger dig INTE mer massa, tvärtom. Du aktiverar inte alla muskelfibrer i muskeln om du bara går halvvägs. Visst kan du bli explosivare i just den fasen du tränar, dvs den halva rörelselängden, t ex första halvan i bänkpress. Men optimal muskeltillväxt? Mnja..
Känner ett par stackare som envisats med att köra halva banor på t ex frenchpressar, dvs tricepspress bakom huvet, men då de utfört det så var det bara till pannan o några centimeter upp. De alla har stora armbågsbesvär idag!
Finns liknande exempel i min "byggarkrets" där folk bara kört halva knäböj för att ta så mycket vikt som möjligt, men som inte ens kan sitta ner i en låg stol utan att det börjar knaka överallt.
Känner ett par stackare som envisats med att köra halva banor på t ex frenchpressar, dvs tricepspress bakom huvet, men då de utfört det så var det bara till pannan o några centimeter upp. De alla har stora armbågsbesvär idag!
Finns liknande exempel i min "byggarkrets" där folk bara kört halva knäböj för att ta så mycket vikt som möjligt, men som inte ens kan sitta ner i en låg stol utan att det börjar knaka överallt.
Aha sa det ar darfor det har borjat knappa i armbagarna!?, jag har kort ovningen i ungefar 1.5 manad men de forsta 3 veckorna korde jag till pannan.
Sen laste jag pa kolo att man skulle kora anda ner. Jag kanner ibland att det knapper i armbagarna, kan det bli stora besvar med det efter natt ar?..
sorry for att jag snor traden.. :em:
URBAN DITT JÄVLA AS!!!!!!!!!! :insane:
nerå.. =) hehe.
Oh, anabolic, då får jag passa mig då, var just påväg att börja köra halva vägen på många utav mina bröstövningar, pga att jag hört nånstans att man får mer volym av det. Aj aj, så tur jag pratade med dig då. :cool:
Tack så mycket. HEJ.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.