Visa fullständig version : Mest överskattade bandet just nu...
The Somberlain
2004-11-28, 23:29
...bortsett från den komersiella smörjan som spelas på radio, tror jag det blir Children of Bodom som faller på min röst. Otroligt uttjatade!
Villka tycker ni?
Gyllende Tider.
Kan bara hålla med, kväljningar när man hör allt gott om gyllene tider
Gyllende Tider.
Instämmer helt med Somberlain, CoB är grymt överskattade. Tycker inte de har något som helst djup i sin musik.
Annars behöver man bara åka till Hultsfredsfestivalen där de mest överskattade banden lirar varje år. Med ett fåtal undantag.
Edit: För att nämna några - Soundtrack of our lives, The Hives (instämmer med wreka), Broder Daniel, fjanten Hellström.
Fultjack
2004-11-28, 23:37
the hives , mando diao, gyllene tider, iofs är det bara sån smörja som spelas på radion
Kent, Gyllene Tider, Lars Winnerbäck och all svensk populärmusik. USCH!
Children of Bodom? :confused:
Sen får någon gärna definiera kommersiell radiosmörja för mig, är det allt som inte är metal eller? :thefinger
I min mening är årets mest överskattade svenska artist Marit Bergman. Försökte verkligen inse vad som var så bra med hennes musik, men det är bara fjäderlätt och ytlig poprock med löjliga texter för hela slanten. Ändå har hela svenska kritikerkåren hyllat henne hejdlöst. :rolleyes:
Children of Bodom? :confused:
Sen får någon gärna definiera kommersiell radiosmörja för mig, är det allt som inte är metal eller? :thefinger:
Ja,allt som inte är metal eller punk...
All finsk och norsk metal är grymmt överskattad,samt är ALL popmusik så jävla överskattad och hiphop är fan inte ens musik
Ja,allt som inte är metal eller punk...
All finsk och norsk metal är grymmt överskattad,samt är ALL popmusik så jävla överskattad och hiphop är fan inte ens musik
Trevligt att du är så öppen :D Inte för att jag är nåt fan av genren, men hip hop ligger närmre den moderna musikens rötter (alltså blues) än både metal och punk.
Pudzianovski
2004-11-29, 00:08
Nightwish (sämsta jävla bandet nånsin)
Dissection= :hbang:
Slayerized
2004-11-29, 00:22
Som många redan nämnt:
Gyllene Tider!! De har helt klart världsrekord i överskattning.
Jag kan uppriktigt sagt inte förstå hur någon i hela världen kan tycka att de är bra på allvar. Men så är det tydligen.
Skriva samma text om sommar och sol 150 gånger och ha en frisyr som en svamp, det går tydligen hem. Nä fy fan.
Och varför klarar sig Magnus Uggla som artist? Han är inte det minsta bra eller häftig, enligt mig.
Edit: Pudzianovski: Amen!! :hbang:
Megatuttarna
2004-11-29, 00:23
Fuck Gyllene Tider! Vad Ska De Ha?!?
*** Ska De Ha!!!!!
alla speciella band. ..the hives, gyllene tider, allt annat skit man måste lyssna på nuförtiden
Man and Machine
2004-11-29, 00:29
Band och band... Lars Winerbäck (stavning) måste vara mest överskattad. Har inte hört något som han spelar men hans namn har jag hört för många gånger...
Helt klart Gyllende Tider. Gryyymt överskattade. Skönt att man alltid kan lita på kolozzeum, inte många som jag vet "irl" som tycker detsamma....
The hives e riktigt kassa också.
edit spelling
Gyllene Tider.
Edit: -d
Och Lars Winnerbäck
Sean paul.
Behövs inte sägas mer.
Band och band... Lars Winerbäck (stavning) måste vara mest överskattad. Har inte hört något som han spelar men hans namn har jag hört för många gånger...
Du har inte hört någon låt med honom, men han är ändå den mest överskattade artisten? Ok then..
Editar lite :)
50 Cent, om man kollar på det som spelas på radio och TV med honom som folk hyllar.
Trevligt att du är så öppen :D Inte för att jag är nåt fan av genren, men hip hop ligger närmre den moderna musikens rötter (alltså blues) än både metal och punk.
Musik kan ligga hur nära nån jävla rot som helst, det behöver ju inte bli bra för det. Jag är en allätare och tycker det är lika kul varje gång man hittar en ny grupp eller ny artist som man gillar.
Håller med att Gyllene Tider och Marit Bergman är jävligt ruttna.
Gyllene tider kunde man låta vara tidigare eftersom man visste att dom var unga kåta snubbar när dom skrev de gamla hitsen.
Men att dom återupprepar samma ruttna jävla texter och musik är ju fan otroligt. För att inte tala om den där jävla mazarinskivan.
Markus H
2004-11-29, 08:22
Musik kan ligga hur nära nån jävla rot som helst, det behöver ju inte bli bra för det. Jag är en allätare och tycker det är lika kul varje gång man hittar en ny grupp eller ny artist som man gillar.
Håller med att Gyllene Tider och Marit Bergman är jävligt ruttna.
Gyllene tider kunde man låta vara tidigare eftersom man visste att dom var unga kåta snubbar när dom skrev de gamla hitsen.
Men att dom återupprepar samma ruttna jävla texter och musik är ju fan otroligt. För att inte tala om den där jävla mazarinskivan.
Håller med det där Nästan, men jag tycker även att musik är något som är ganska individuellt. Och jag ska erkänna att jag har ALLA GT album plus Mazarin (P-G). Men även en massa Metal typ Finsk (Sonata Arctica , Stratovarius (stavning=?). Om de nu klassas som Metal vet jag inte.
Jag tycker att det som är ute och överskattat är det man blir less på ganska fort (radio smörjan) . Länge leve Ozzy, Guns´n Roses & Metallica. :hbang:
Mina pallplatser
- Bruce Springsteen, har inte förstått hur han kan dra fulla arenor.
- The Beatles, fyllde kanske en revolutionerande funktion förr, men nåt annat än nostalgi för 50-talister blir det aldrig.
- Dizzee Rascal, hyllade först i P1 och sedan på DN's kultursidor, det är skräp, även om det är unikt skräp är det ändå skräp.
Arnesson
2004-11-29, 09:21
Jag gillar Winnerbäck :em:
Gillar hans texter, helst delite äldre.
Härligt underbygga argument du har :thumbup:
/adde
hiphop är fan inte ens musik
:thumbup:
Metal_boy_
2004-11-29, 12:13
jag fattar mig inte på varför det helt plötsligt är så populärt att gilla sånna som Lars Winerbäck när man är mellan 14-25?? vill man verka va en liten gubbe eller nått liknande?? eller är det bara så att knarkinnehav är mycke vanligare än man tror??
Arnesson
2004-11-29, 12:27
jag fattar mig inte på varför det helt plötsligt är så populärt att gilla sånna som Lars Winerbäck när man är mellan 14-25?? vill man verka va en liten gubbe eller nått liknande?? eller är det bara så att knarkinnehav är mycke vanligare än man tror??
Tror inte man behöver vara gubbe för att förstå sig på hans texter. Har nyss tagit slut med flickvännen efter 2,5 år. Då förstår man texterna ännu bättre (eller tror sg förstå...)
=)
jag har lyssnat på Winnerbäck i flera år, men jag har aldrig velat vara en liten gubbe. Har jag kanske missuppfattat alla hans texter?
Har han under alla dessa timmar jag lyssnat på honom försökt att sända mig dolda budskap om att jag ska bli en liten gubbe?
*lite rädd just nu*
Nightwish (sämsta jävla bandet nånsin)
Dissection= :hbang:
Din smak är oklanderlig! :D
:hbang:
Och Gyllene Tider kan fan dra åt .. #¤¤&!"#¤. Vad är det för dumjävlar som gillar det?
Nu vankas det Entombed - Clandestine
Vad fan snackar du om mr "Volvo 850 är en såååå jääävvvla grym och schyyssst biil", Lasse rules :D
All ny hip-hop är överskattad.
The Hives!
Har aldrig förstått vad det är som är så bra med dem?
Deras musik suger, men tydligen ska deras scenframträdande vara bra... :rolleyes:
Sean paul.
Behövs inte sägas mer.
Jag har inte hört något från Sean paul på länge :confused:
I övrigt så äger hip hop.
Dock så skulle jag vilja påstå att Eminem är lite överskattad.
Nightwish och CoB är klockrena, såg dessutom att Within Temptation
verkar ha slagit genom hos medelsvensson på sistonde, vilket jag inte
har något emot eftersom dom gör riktigt bra musik.
Lars winnerbäck å alla sånna svenska gamla pensionärer med whiskeyröster
hatar jag.
Gyllene Tider kunde gått låtit bli att göra sitt nya album, skulle vilja påstå
att jag hatar det, och dom, även om jag gillar deras gamla musik till viss
del.
Soundtrack of our lives å the hives å liknande är extremt störiga oxå, verkar
nästan som om dom lägger ner tid på att vara så fula som möjligt.
The Somberlain
2004-11-29, 15:33
Nightwish och CoB är klockrena, såg dessutom att Within Temptation
verkar ha slagit genom hos medelsvensson på sistonde, vilket jag inte
har något emot eftersom dom gör riktigt bra musik.
Musikaliskt sett tycker jag CoB´s tidiga (IneartheD demos och Something wild) är okey att lyssna på. Men gillar man djupa texter är det intet att rekommendera. Nightwish var riktigt bra live på Swedenrock i år...
Pudzianovski
2004-11-29, 16:20
Din smak är oklanderlig! :D
:hbang:
Och Gyllene Tider kan fan dra åt .. #¤¤&!"#¤. Vad är det för dumjävlar som gillar det?
Nu vankas det Entombed - Clandestine
Stranger Aeons :hbang: :D
Mextreme
2004-11-29, 17:00
Mina pallplatser
- Bruce Springsteen, har inte förstått hur han kan dra fulla arenor.
- The Beatles, fyllde kanske en revolutionerande funktion förr, men nåt annat än nostalgi för 50-talister blir det aldrig.
- Dizzee Rascal, hyllade först i P1 och sedan på DN's kultursidor, det är skräp, även om det är unikt skräp är det ändå skräp.
Beatles, :cryout: du får skärpa dig.. Du kan inte nämna de i samma tråd som Gunther och Per Gessle.
Album som Magical Mystery tour, Revolver, Sgt pepper, The Beatles, Help, Abbey road.
Låtar som While My Guitar Gently Weeps, Come together, Let it be, here comes the sun,Ticket To Ride , Eleanor Rigby, Help, Penny Lane, Yesterday, All You Need Is Love, Get Back, Got To Get You Into My Life, Don´t Let Me Down ....... Fyll gärna på ...
Mycket stor genialitet. De är musikens svar på metermåttet, referenspunkten som allt annat kan och bör jämföras med. Det betyder inte att efterföljare och nutida artister är dåliga. Men utan Beatles hade de inte riktigt funnits.
Stranger Aeons :hbang: :D
Jag tycker den låten är snudd på sämst på den skivan, men det säger iofs inte så mycket om en förknycklat bra skivjävel :D :hbang:
Beatles, :cryout: du får skärpa dig.. Du kan inte nämna de i samma tråd som Gunther och Per Gessle.
Album som Magical Mystery tour, Revolver, Sgt pepper, The Beatles, Help, Abbey road.
Låtar som While My Guitar Gently Weeps, Come together, Let it be, here comes the sun,Ticket To Ride , Eleanor Rigby, Help, Penny Lane, Yesterday, All You Need Is Love, Get Back, Got To Get You Into My Life, Don´t Let Me Down ....... Fyll gärna på ...
Mycket stor genialitet. De är musikens svar på metermåttet, referenspunkten som allt annat kan och bör jämföras med. Det betyder inte att efterföljare och nutida artister är dåliga. Men utan Beatles hade de inte riktigt funnits.
Andas.
Tråden hette "Mest överskattade..." och inte "Sämsta...". Jag menar bara att hysterin då och nostalgin nu är överdriven. Och på tal om överdrifter, "utan Beatles hade de inte riktigt funnits", jag säger då väl det. Ett bra exempel på hur vinnaren skriver historieböckerna.
Hoppsan, jag har visst internet på min sida:
"Beatles sucks" ger 325 träffar på google medan "Beatles rocks" bara ger 124 träffar....
Andas.
Tråden hette "Mest överskattade..." och inte "Sämsta...". Jag menar bara att hysterin då och nostalgin nu är överdriven. Och på tal om överdrifter, "utan Beatles hade de inte riktigt funnits", jag säger då väl det. Ett bra exempel på hur vinnaren skriver historieböckerna.
Hoppsan, jag har visst internet på min sida:
"Beatles sucks" ger 325 träffar på google medan "Beatles rocks" bara ger 124 träffar....
barnporr ger säkert 50k träffar.
iaf. Elvis är med överskattad än beatles
Det måste ändå bli Gyllene Tider som nuvarande mest överskattade band. Katastrofkassa låtar som alla ändå verkar tokgilla. Spelas alltid på radiojäveln.
Linkin Park för helvete :furious:
King Grub
2004-11-29, 17:45
Nightwish. Less!
Nightwish. Less!
Lyssnar man inte på Radio och ser på tv så blir man inte less på denna underbara finska grupp..
King Grub
2004-11-29, 17:49
Lyssnar man inte på Radio och ser på tv så blir man inte less på denna underbara finska grupp..
Jag blev less rätt snabbt i och med att låtarna är så lika och tråkiga i längden.
barnporr ger säkert 50k träffar.
iaf. Elvis är med överskattad än beatles
Bra gissning. ~49500 på google.
Bra "gissning". ~49500 på google.
Tyckte att det saknades ;)
Tyckte att det saknades ;)
du tyckte det, bra tyckt av dig.
men det va faktiskt en gissning, men jag glömde srkiva en nolla till efter 50 så :D
kal_erixon
2004-11-29, 18:25
överskattade band är alla de som fölket tjatat om :D + all jäädrans popmusik mä "fejmfectory" *ler*
och liknande fuskartister. *rullar runt på golvet och sliter mitt könshår*
när de gäller lars winnerbäck är han ju ganska bra, visserligen har ja inte hört nått nytt men de äldre är som sagt ganska bra, whiskeyröst?
annars är ett underskattat band (jag har sagt de för :rolleyes: ) in flames! de tre nyaste skivorna är så förbannat bra! jag finner inga andra ord än svordomar :hbang:
keane och foo fighters är också bra.
annars är ett underskattat band (jag har sagt de för :rolleyes: ) in flames! de tre nyaste skivorna är så förbannat bra! jag finner inga andra ord än svordomar :hbang:
Uhmmm... In Flames är ju typ ett av Sveriges största band (export och här hemma) att kalla dem underskattade är ju lite felaktigt enligt mig.
Dessutom har de ju gått och blivit så dåliga på sistone
kal_erixon
2004-11-29, 18:38
Uhmmm... In Flames är ju typ ett av Sveriges största band (export och här hemma) att kalla dem underskattade är ju lite felaktigt enligt mig.
Dessutom har de ju gått och blivit så dåliga på sistone
dom är stora i asien och europa men inte i sverige (i sverige är dom inte särskilda folkmagneter). därav underskattade. dom borde va störst i världen! :D
jag var och kikade på dom i somras, dom hade bara 5!! sverigespelningar och ändå var de mer folk på backyard babies en timme senare. :confused:
edit-> de är ju albumen trigger, reroute to remain och soundtrack to your escape som är bra! *rockar loss och gnager på golvet* :smash:
Hives tycker jag är bra! :thumbup:
För att återgå till topic, så säger jag hiphop med mera.. Tur att man kan undvika dessa radiokanaler. Tacka vet jag 106,7 rockklassiker.
Kebab-Arne
2004-11-29, 18:47
Gyllene Tider var mer eller mindre överskattade redan när de kom på 70/80-talet. Men det är inget emot vad de är nu. Fan, att folk sedan står och avgudar dem nu när de spelar exakt samma skit som för 20 år sedan blir lite patetiskt. Men Gessle och hans bandmedlemmar är ju hur som helst jävligt smarta, sorgligt folk köper skiten bara.
ölobrännvin
2004-11-29, 18:58
Nightwish och all annan skräp musik med obegåvade sångerskor som sjunger falskt i hårdrocks band och såklart all jävla hiphop, föresten fan ALL musik är överskattat !
Nightwish och all annan skräp musik med obegåvade sångerskor som sjunger falskt i hårdrocks band och såklart all jävla hiphop, föresten fan ALL musik är överskattat !
Mm, tjejen i Nightwish sjunger riktigt falskt och är riktigt obegåvad.
Tycker Lars Winnerbäck är såååå otroligt överskattad, kent också och the hives som nämnts tidigare. Däremot gillar jag starkt Gyllene Tider och Magnus Uggla :hbang: Nightwish gillar jag också..
Tycker Lars Winnerbäck är såååå otroligt överskattad, kent också och the hives som nämnts tidigare. Däremot gillar jag starkt Gyllene Tider och Magnus Uggla :hbang: Nightwish gillar jag också..
Här har vi en med bra smak :D Lars Winnerbäck, kent eller the hives lyssnar jag aldrig på, men det lilla jag hört har inte vart bra. Däremot Gyllene Tider och Magnus Uggla :hbang:
The Somberlain
2004-11-29, 21:28
annars är ett underskattat band (jag har sagt de för :rolleyes: ) in flames! de tre nyaste skivorna är så förbannat bra!
Tycker de är deras absolut sämsta. Nu-metal influerat skit. Lunar Strain och Subterrainian däremot, är riktigt bra...
kal_erixon
2004-11-29, 21:31
Tycker de är deras absolut sämsta. Nu-metal influerat skit. Lunar Strain och Subterrainian däremot, är riktigt bra...
de ja tycker är så jäfla bra är att dom har hård musik men fortfarande lite melodi i refrengerna.
edit-> lyssna på "borders and shading", "superhero of the computer age", "black & white" , "egonomic" efter dom låtarna är man frälst.
jag fick en icke hårdrockare att tycka att dom äger. ja är nog lite utav en missioner tror jag :angel:
andra bra tidigare låtar är man made god, (dom sjunger inte, de är bra :D)
och whorld of promises.
Mando Diao är riktigt dåligt det med.
The Somberlain
2004-11-29, 21:34
Scorn är riktigt bra, men den kom inte förrens lite senare, tror jag... Bra mangel...
Men om vi snackar gbg-death tycker jag At the Gates är/var överlägset bättre...
Mextreme
2004-11-30, 10:09
Andas.
....
Läste precis Lemmys "White Line fever" och han hade The Beatles som största förebilder. Motorhead var sedan Metallicas största förebilder o.s.v.
Idag är de nostalgi men du får inte glömma att de var väldigt nyskapande.
De öppnade även upp för djärvare steg och rev ned en del murar för den brittiska vågen av band som följde.
Hur många här är gillar förresten genren som de band ni har sågat ingår i? Bara undrar eftersom jag har fått intrycket att en majoritet inte gillar mycket annat än metal, men ändå är det nästan bara band inom helt andra genrer som blir nominerade? :confused:
Hur många här är gillar förresten genren som de band ni har sågat ingår i? Bara undrar eftersom jag har fått intrycket att en majoritet inte gillar mycket annat än metal, men ändå är det nästan bara band inom helt andra genrer som blir nominerade? :confused:
Oki...
Mest överskattat inom metal är ALL JÄVLA POWERSKIT!!!!
Och ja jag har under hela min uppväxt plus lite nu och då även nu lyssnat på pop(Micheal Jackson var en stor idol som yngling(nåja ynglingigare))
Jag är allmänt hatisk mot alla band förutom Perkele och Defleshed faktist,hata mig inte för att jag har bra musiksmak :devil:
hata mig inte för att jag har bra musiksmak :devil:
E inte subjektivitet en härlig sak? :D
E inte subjektivitet en härlig sak? :D
ÄH!
Skaffa Deflesheds skiva Fast Forward och Perkeles Voice of Anger så ska du se att jag har rätt och ni har fel
Oki...
Mest överskattat inom metal är ALL JÄVLA POWERSKIT!!!!
Och ja jag har under hela min uppväxt plus lite nu och då även nu lyssnat på pop(Micheal Jackson var en stor idol som yngling(nåja ynglingigare))
Jag är allmänt hatisk mot alla band förutom Perkele och Defleshed faktist,hata mig inte för att jag har bra musiksmak :devil:
Jo powermetal är grovt överskattat. Hammerfall, EdGuy, In Flames (käften) osv borde vara tysta oftare.
Testa Sotajumala om du gillar Perkele! :)
Metal_boy_
2004-11-30, 11:59
jag har lyssnat på Winnerbäck i flera år, men jag har aldrig velat vara en liten gubbe. Har jag kanske missuppfattat alla hans texter?
Har han under alla dessa timmar jag lyssnat på honom försökt att sända mig dolda budskap om att jag ska bli en liten gubbe?
*lite rädd just nu*
hehe ne asså jag tycker det här me trubadurer är lite gubbstämpel bara..inget personligt mot er som gillar han..jag bara säger vad jag tycker ;)
Vilken genré vill du förolämpa genom att tillskriva Gyllene Tider den? Absolut Mainstream 2000? Totalbristpåmusiksmaksåjaglyssnarpådetsomförtillfä lletskvalarpåradion? Popochsåntdär? Alternativen är många.
Powermetal är överskattat, förrutom kanske nån låt.
NU-"metal" likaså.
Finns en massa metal-band som är enormt överskattade, ingen nämnd ingen glömd.
Fultjack
2004-11-30, 12:08
kal erixon : iofs är RtR och STYE rätt mkt mainstream (tyvärr) men dom funkar, dock så tycker jag colony och whoracle är bland dom bättre albume, och trigger skivan är bara en singel, så den räknas inte :thefinger
just ja , kom på ett till band som är bra överskattat: RAMMSTEIN!!!111 fyfan så värdelöst dålig musik dom gör
Vilken genré vill du förolämpa genom att tillskriva Gyllene Tider den? Absolut Mainstream 2000? Totalbristpåmusiksmaksåjaglyssnarpådetsomförtillfä lletskvalarpåradion? Popochsåntdär? Alternativen är många.
Gitarrpop, samma genre som betydligt bättre band som The Cure, Belle And Sebastian, Morrissey, Velvet Underground och The Beatles :D.
Jo powermetal är grovt överskattat. Hammerfall, EdGuy, In Flames (käften) osv borde vara tysta oftare.
Testa Sotajumala om du gillar Perkele! :)
in flames suger. sångaren låter som en uppspydd kråka. gitarrerna låter likadant för att inte tala om trummorna, i varje låt, fast med olika tempo.
förstår inte varifrån hysterin kommer. The hunted är bättre.
Daniiiel
2004-11-30, 13:18
nightwish var bra förut men som alla andra band så suger de nu när de blivit kända eftersom de ändrar låtarna efter vilka som lyssnar
om det finns folk här som diggar bodom så rekommenderar jag bandet Norther, de är samma genre som bodom fast de har ett jävla djup i låtarna..finns inget band jag älskar mer :hbang:
Mextreme
2004-11-30, 13:31
Det svenska Max Martin "pop-undret" känns överskattat.
ABBA likaså, Robert Wells är väl några svenska ikoner som inte precis fört musiken framåt.
Gitarrpop, samma genre som betydligt bättre band som The Cure, Belle And Sebastian, Morrissey, Velvet Underground och The Beatles :D.
Men förh!! Nu tar jag illa upp å The Cures, Velvet Underground och The Beatles vägnar. Du kan väl för tusan inte blanda kompetent musik med Gyllene Skitor?
För er som gillar teknisk/tight dödsmetall så kan jag rekommendera Necrophagist för övrigt.
Haha har du sett deras video till låten Bloodfreak,fyfan vad kul den är
Haha har du sett deras video till låten Bloodfreak,fyfan vad kul den är
Det är en låt av Necrophagia, inte samma som Necrophagist :)
Det är en låt av Necrophagia, inte samma som Necrophagist :)
Hehe ok,tur för Necrophagia suger ju,var lite rädd att du hade dålig musiksmak ett tag,men så var ju inte fallet :thumbup:
orka hålla reda på alla "necro" band :em:
Haha appropå musik så sitter jag här och lollar till Romper Stompers soundtrack "SKINHEAD SKINHEAD"
Haha appropå musik så sitter jag här och lollar till Romper Stompers soundtrack "SKINHEAD SKINHEAD"
haha, dn är sjukt bra. även den andra med ös i.. minns inte vad den heter
Diggar hårt "pulling on your boots","Führer,Führer" och "Fourth Reich Fighting Men"
Diggar hårt "pulling on your boots","Führer,Führer" och "Fourth Reich Fighting Men"
pulling on your boots. fyfan vad sjuk den är.
LÅter inte som ett helt rumsrent band :)
LÅter inte som ett helt rumsrent band :)
soundtracket från romper stomper
Men förh!! Nu tar jag illa upp å The Cures, Velvet Underground och The Beatles vägnar. Du kan väl för tusan inte blanda kompetent musik med Gyllene Skitor?
Det är ju ungefär samma genre, även om Gyllene Tider är flera klasser sämre ;)
The Somberlain
2004-11-30, 18:20
Tysk powermetal, undantaget Blind Guardian, sammanfattas såhär;
Har man hört en låt/platta, har man hört allt!
EDIT: Dismember och Spawn of Possesions tycker jag är helt okey band, om vi snackar svensk döds... Detdära Necro...-nånting har jag aldrig hört talats om, men det blir väl ngt att kolla upp framöver...
Lätt, jag kan göra det hur många gånger som helst, i rad, gratis.
För er som gillar teknisk/tight dödsmetall så kan jag rekommendera Necrophagist för övrigt.
Necrophagist var kung, låtar som "Mutilate The Stillborn" och "Advanced corpse tumour" för tankarna till Cannibal Corpse, men det var betydligt rappare metal. Tack för det tipset!
Nu blir jag lite arg på dig ;) Edguy är ju ett av de bästa metalbanden som finns. Tobias Sammet är ett geni. Senaste plattan är ju hur jäkla grym som helst. Hammerfall är ju inte särskilt överskattade eftersom så många verkar ogilla dem. In Flames är knappast powermetal.
Nu kommer jag säkert få en stor hop av arga kolozzeumare efter mig, men jag måste säga att Guns & Roses måste vara ett av de mest överskattade banden någonsin. De har gjort typ fem bra låtar, resten suger.
*Ducks and covers*
The Somberlain
2004-12-01, 13:00
Nu kommer jag säkert få en stor hop av arga kolozzeumare efter mig, men jag måste säga att Guns & Roses måste vara ett av de mest överskattade banden någonsin. De har gjort typ fem bra låtar, resten suger.
*Ducks and covers*
Guns `n Posers suger, Mötley Crüe däremot, är okey om vi snackar sleazerock...
Metal_boy_
2004-12-01, 13:12
Är man musikaliskt lagd och gillar rock, så gillar man Guns n´Roses så är det bara ;)
OT:förstår inte att när man är en Herr Ingen Taktkänsla bara lyssnar på musik för att den är ny och populär så har man inget sinne för musik eller takt iaf ...jag förstår inte när folk diggar och dansar i otakt varför dom gör det?..har man inget musiköra kan det ju inte vara roligt med musik...grupptryck och popularitet har mer med saken att göra, och att man enbart vill verka modern på nått vis genom att lyssna på musik..man kan heller inte avgöra om en låt e bra...förutom texthandling..
Guns n´ Roses är helt ok,ett av banden som introducerade mig för lite hårdare musik
Nu blir jag lite arg på dig ;) Edguy är ju ett av de bästa metalbanden som finns. Tobias Sammet är ett geni. Senaste plattan är ju hur jäkla grym som helst. Hammerfall är ju inte särskilt överskattade eftersom så många verkar ogilla dem. In Flames är knappast powermetal.
*Ducks and covers*
Edguy :)
Dom borde lämna tillbaka metall från ordet metallband och ersätta med "gheigh".
Edguy :)
Dom borde lämna tillbaka metall från ordet metallband och ersätta med "gheigh".
Du är bara sur för att Sammet är sötare än du!
:( :cryout: :furious: Nu vet alla det. Nöjd?
gladiatorerna1
2004-12-01, 17:41
Kan bara hålla med, kväljningar när man hör allt gott om gyllene tider
Håller med! Per har ju ingen speciell röst! Förstår inte varför folk ser upp till bandet så mycket!
King Grub
2004-12-01, 17:48
Ang Guns 'n' Roses: Appetite for Destruction är superb... men båda Use Your Illusion är tråååkiga. ;)
Fultjack
2004-12-01, 18:30
OT:förstår inte att när man är en Herr Ingen Taktkänsla bara lyssnar på musik för att den är ny och populär så har man inget sinne för musik eller takt iaf ...jag förstår inte när folk diggar och dansar i otakt varför dom gör det?..har man inget musiköra kan det ju inte vara roligt med musik...grupptryck och popularitet har mer med saken att göra, och att man enbart vill verka modern på nått vis genom att lyssna på musik..man kan heller inte avgöra om en låt e bra...förutom texthandling..
word muftherf*cker word :thumbup: :thumbup:
Så man får inte göra något man tycker om och tycker är roligt, om man inte är insatt och påläst?
Är det du som avgör vad andra tycker är bra musik? Är det du som avgör varför andra tycker viss musik är bra?
Är man musikaliskt lagd och gillar rock, så gillar man Guns n´Roses så är det bara ;)
Hörru kompis, nu är det såhär va att musik är mer än taktkänsla och rytm. Det är känslor och det innefattar ett extremt brett spektra på musiken. :thefinger
gasoliner
2004-12-01, 18:48
metallica är absolut överskattade, inte gjort nånting bra överhuvudtaget efter den vita skivan.. :barf:
däremot gillar jag allt fram till den svarta, då de prompt skulle köra massa ballader och tjäna pengar..
ALLT med In Flames är bra, för bövelen :hbang:
metallica är absolut överskattade, inte gjort nånting bra överhuvudtaget efter den vita skivan.. :barf:
däremot gillar jag allt fram till den svarta, då de prompt skulle köra massa ballader och tjäna pengar..
ALLT med In Flames är bra, för bövelen :hbang:
Du gillar inget efter vita skivan, men allt fram till svarta? Vad händer med dom två skivorna mellan vita och svarta? :D
Så man får inte göra något man tycker om och tycker är roligt, om man inte är insatt och påläst?
Är det du som avgör vad andra tycker är bra musik? Är det du som avgör varför andra tycker viss musik är bra?
Fråga 1: Ja och nej, man får visserligen digga, men inte mer, man ska hela tiden be om ursäkt för att man lyssnar på musiken utan att kunna motivera det med en massa formuleringar som visar att minsann har lyssnat på det bandet innan dom blev kända alternativt att bandet inte är känt alls (att föredra).
Fråga 2&3: Nej, det är inte MB, det är jag.
"Instruments are so over"
-Björk
Fråga 1: Ja och nej, man får visserligen digga, men inte mer, man ska hela tiden be om ursäkt för att man lyssnar på musiken utan att kunna motivera det med en massa formuleringar som visar att minsann har lyssnat på det bandet innan dom blev kända alternativt att bandet inte är känt alls (att föredra).
Skämtar du, eller vafan jiddrar du om :confused: :)
:laugh: :thumbup:
gasoliner
2004-12-01, 19:52
Du gillar inget efter vita skivan, men allt fram till svarta? Vad händer med dom två skivorna mellan vita och svarta? :D
Den vita: "And justice for all"..kom väl 1988 efter
"master of puppets"(86) och
"ride the lightning"(84)?
sen kom väl den svarta "black album" 1991?
sen va allt skit.. :D
gasoliner
2004-12-01, 19:54
dagens klockrena! :laugh: :thumbup:
Löjtnant Blank
2004-12-14, 15:58
Att Marit Bergman är överskattad håller jag inte med om. Jag älskar hennes lite "läckande" röst. Jag har sett henne ett par gånger, och energin hon utstrålar är helt makalös. Hon ger verkligen allt på scenen, till skillnad från många andra etablerade artister i Sverige. Marit är fucking live!
Jag lägger min röst på Teddybears STHLM. De är usla nu och för tio år sedan, på skiva och på scen. Ruttna i skit, Patrik Arve.
Att Marit Bergman är överskattad håller jag inte med om. Jag älskar hennes lite "läckande" röst. Jag har sett henne ett par gånger, och energin hon utstrålar är helt makalös. Hon ger verkligen allt på scenen, till skillnad från många andra etablerade artister i Sverige. Marit är fucking live!
Måste skriva ett töntigt hålla-med-inlägg här. Känner mig på gott humör, så jag slänger in en smiley också! :thumbup:
För övrigt tycker jag att Gyllene Tider har fått konkurrens på topplaceringen som landets mest överskattade iom Lena Ph´s fruktansvärda Lena Anthem.
Måste skriva ett töntigt hålla-med-inlägg här. Känner mig på gott humör, så jag slänger in en smiley också! :thumbup:
För övrigt tycker jag att Gyllene Tider har fått konkurrens på topplaceringen som landets mest överskattade iom Lena Ph´s fruktansvärda Lena Anthem.
Ja för helv.. Lena Anthem uppnår en hel ny dimension av .. anus. Är det någon på det här forumet som gillar den? (Eller ont-låten för den delen).
Jag lägger min röst på Teddybears STHLM. De är usla nu och för tio år sedan, på skiva och på scen. Ruttna i skit, Patrik Arve.
Aldrig sett henne live utan dömer bara utifrån hennes låtmaterial. Hon kanske är mycket bra live, men ingen av hennes låtar har någon som helst tyngd eller djup.
Allt som inte har med RIKTIG Rock n roll att göra.. + Metallica, Blind guardian och Manowar förstås :)
Ja för helv.. Lena Anthem uppnår en hel ny dimension av .. anus. Är det någon på det här forumet som gillar den? (Eller ont-låten för den delen).
jag gillar hennes mammabröst och milfkropp.
The Somberlain
2004-12-14, 20:04
jag gillar hennes mammabröst och milfkropp.
Ja, det är sånt som säljer. Om musiken är bra eller dålig är orelevant i sammanhanget. Main$tream A-hole!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.