Visa fullständig version : Banta med frukt i en vecka?
Jaha nu är det 1,5 vecka kvar tills jag o killen drar till Brasilien. Men träningen har ja tyvärr legat lågt med i 3 veckor nu, har bara INGET sug alls,,,Men de kan vara bra att ta en paus så man inte tränar o tycker det är skit, träna ska ju vara kul oxå
jag tänkte nu kanske man borde skärpa sig lite eftersom man snart ska gå på stranden i minibikini Men endå så lockar inget ..ja som älskar att jogga...nu e det bara BLÄ med allt..o då känner man smått panik..vill gå ner 3 kgtill brasse land Kan man banta med frukt en vecka..alltså äta frukost o middag men ta frukt till lunch typ??
Eller e det en dum ide?
Eller e det en dum ide?
Ja
Men de dumma för mig är just min lunch,jag sitter på en buss i 15 min..där ska jag hinna äta lunchen..då blir de lätt en smörgås o vatten tillsmammans med frukt..
Nu när ja ska ner 2-3 kg funtade ja på att bara käka frukt o dra ner lite på maten? men ja ill ju inte svälta mig heller?
Men de dumma för mig är just min lunch,jag sitter på en buss i 15 min..där ska jag hinna äta lunchen..då blir de lätt en smörgås o vatten tillsmammans med frukt..
Nu när ja ska ner 2-3 kg funtade ja på att bara käka frukt o dra ner lite på maten? men ja ill ju inte svälta mig heller?
3 kg på 1.5 veckor är väldigt mycket, det som brukar rekommenderas är 0.5 kg/vecka (men det visste du kanske redan). Det där med lunchen går att fixa bara man kommer på några bra rätter som går att förvara i låda, 15 min till att stoppa i maten i munnen och svälja är ju inte så farligt, det som tar tid är ju att förbereda den så du borde fixa lunchlådor helt enkelt som du har med på bussen. Sallader brukar fungera bra till sånt, annars kan du köra med tonfisk, nötter och banan eller pasta som du rör ihop (inte så jävla gott kanske men det fungerar för mig). Hur som helst så bör din lunch fortfarande vara bra mat och inte bestå av frukt, sen om du vill gå ner i vikt så får du dra ner på energiintaget hel enkelt (King Grub har skrivit en deffguide som du kan läsa, den finns som sticky i diet-forumet)
av kosten att dömma kan vi väl chansa på att tipset ät mer proteinrika matvaror underlättar mest.
Kan erkänna att jag slarvat rejält med maten ett tag, ätit lite för lite osv.. Men jag har endå stått kvar på samma vikt..satt det är ju posetivt. jag äter mycket grönsaker/frukt och tonfisk.Mycket fullkornris och kyckling..känns som om jag skulle behöva ändra lite på maten, äta mer olika maträtter..har bara inte tid/ork till att ställa mig o fixa mat varje kväll..då blir de lätt nåt enkelt o lagom fett/mättande!
Idag ska jag bara äta frukt till lunch, åt gräöt till frukost så jag ska nog klara mig :confused: Vet att de är skit dåligt att äta endast frukt..speciellt om jag ska simma ikväll..men jag har bara helt enkelt ingen lust att stå o knaga ihop nån lunch på morgonen..
Idag ska jag bara äta frukt till lunch, åt gräöt till frukost så jag ska nog klara mig :confused: Vet att de är skit dåligt att äta endast frukt..speciellt om jag ska simma ikväll..men jag har bara helt enkelt ingen lust att stå o knaga ihop nån lunch på morgonen..
Varför ber du om tips och råd om du ändå bara tänker strunta i dem? Du VET att det inte fungerar att banta med frukt. Det enda som händer efter en sådan kur är att du blir fetare, procentuellt räknat. Dessutom sänker du din ämnesomsättning duktigt när du inte äter tillräckligt med näring.
Ta till dig det kloka människor här på forumet berättar om kost och näring, och kom ihåg att långsiktig planering är nyckeln, precis som skrevs ovan.
Jo klart ja lyssnar, men ja önskade jag hade mer tid till lunchen...en macka är väl heller ingen höjdar mat, men att ta med en tonfisksallad da? Nån banan o lite nötter, är de bättre?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.