Visa fullständig version : Angånde längd
obesogen
2004-11-27, 14:55
Jag tränar 3-4 ggr i veckan på 3 splitt bröst-triceps, rygg-mage-biceps, ben axlar. Det är ofta jag har väldigt kort om tid och bara hinner köra ett 30 mins pass. Igår tex, körde bänk, sne hantelpress,flyes och två tricepsövningar, sen hann jag inte mer. Jag har dock grym träningsvärk i tuttarna idag.
Men jag har läst en del här på forumet att minimum 45 min upp till 1.5 för att träningen ska ge nått..Därför blir jag lite osäker...ger mina 30 mins pass nått eller ska jag försöka köra 2 ggr i veckan och lite längre istället?
edit: kom på en till fråga. Läste någonstans att man kan träna två pass på en dag. Imorn tänkte jag prova medköra rygg vid 11 på morgonen och ben vid 17, är det tillräckligt med timmar emellan?
ugly_kid
2004-11-27, 15:11
dina 30 minuter räcker utmärkt.
och det är iga problem med att träna ett pass 11 och ett pass 17
Du säger att du har dåligt med tid men hinner köra två pass om dagen? :confused:
obesogen
2004-11-27, 15:27
Du säger att du har dåligt med tid men hinner köra två pass om dagen? :confused:
Nja för det mesta har jag riktigt dåligt med tid, men imorn är jag helt ledig för ovanlighetens skull, och då tänkte jag klämma in två pass så jag kunde hoppa över måndagens träning. Men nu såg jag att gymmet har öppet 12-18, frågan är om det går att gymma med så kort tidsintervall mellan passen?
pellepedal
2004-11-28, 09:19
Jag tränar 3-4 ggr i veckan på 3 splitt bröst-triceps, rygg-mage-biceps, ben axlar. Det är ofta jag har väldigt kort om tid och bara hinner köra ett 30 mins pass. Igår tex, körde bänk, sne hantelpress,flyes och två tricepsövningar, sen hann jag inte mer. Jag har dock grym träningsvärk i tuttarna idag.
Men jag har läst en del här på forumet att minimum 45 min upp till 1.5 för att träningen ska ge nått..Därför blir jag lite osäker...ger mina 30 mins pass nått eller ska jag försöka köra 2 ggr i veckan och lite längre istället?
edit: kom på en till fråga. Läste någonstans att man kan träna två pass på en dag. Imorn tänkte jag prova medköra rygg vid 11 på morgonen och ben vid 17, är det tillräckligt med timmar emellan?
Det går utmärkt.. på båda frågorna. :thumbup:
Jag tränar tills jag är klar och skiter i klockan.
Men 30 min träning är bättre än ingen träning alls.
Visst går det att köra rygg och ben uppdelat på två pass samma dag, men frågan är om det är så bra. Men eftersom jag inte orkar ge mig in i batalj med SG-nissarna så kommenterar jag inte det vidare.
//Jörgen
[QUOTE=obesogen]
QUOTE]
Det är nog generellt bättre med 3 pass i veckan, lite kortare, än 15 min extra och ett pass kort.
Sen beror ju längden på passet en del på hur mycket volym och om du kör riktigt tungt hur mycket vila du behöver för att någonting ska hända. Har du grym träningsvärk så har du lyckats anstränga kroppen ivarjefall. Själv tycker jag det är svårt att träna om man känner tidspress och stressar igenom övningarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.