Visa fullständig version : Tragiskt.
Lasse Kongo
2004-11-27, 14:30
Först och främst vill ja att ni håller rassnacket borta från den här tråden när ni läst detta, kunde lika bra varit en svensk lr norsk för den delen :D
En kollega till min tjej hade varit och storhandlat mat för ca 2000:- för ngn vecka sen, när hon stod och skulle packa in varorna i sin bil kom det fram en man av utländsk härkomst och fråga vad hon gjorde med hans varor?
Kvinnan som var själv svarade typ va? Han fortsatte propsa på att hon skulle ge tillbaka hans matvaror, en het diskussion uppstår varpå mannen sliter upp kvittot till hela kalaset, han har då stått och tittat noga och sett att hon slängde kvittot och plockat upp detta.
Kvinnan och mannen går in till kassörskan, hon säger: jag känner igen dig, men jag kan inte säga säkert att det var du som handla, det kan lika bra vara mannen eftersom han har kvittot.
Kvinnan ringer därpå polis som kommer inom kort och berättar allt för dem, men dem kan inte göra ngn eftersom mannen har kvittot och det är därmed hans varor, så mannen plockar varorna och åker därifrån.
Kvinnan hade betalt kontant dessutom, annars så tänkte ja att man kunde kolla belastningen på kontot, men inte i detta fall.
Tydligen ska detta vara vanligt i hufudstaden och nu börja sprida sig upp i landet, jag kan säga att jag kokar av ilska när jag sitter och skriver och det ger inte spec mkt o diskutera.
Mer vart fan är världen på väg och så kan ni som inte visste det ta det som en varning med.
Jag har alltid koll på kvitton o större summor så handlar ja ju oftast med kort.
Vet inte hur jag själv hade reagerat i en sån sits, men ja kanske inte är det lämpligaste offret att gå fram till :insane: hade nog försökt få kvittot ur hans hand.
Ja fyfan USCH :furious:
Tja. Jävla rövhål, hoppas han körde av gatan påvägen hem och fick all mat i nacken.
Shit.. Jag tar alltid kvittot. Men skulle jag missat och råkat ut för detta skulle nog alla spärrar släppt
Lasse Kongo
2004-11-27, 14:34
Shit.. Jag tar alltid kvittot. Men skulle jag missat och råkat ut för detta skulle nog alla spärrar släppt
Instämmer, men sen torska man o fick kåken för lite mat :rolleyes:
Well, jag har ialla fall fått skippa rättvisa på sant GARNAX vis.
men vafan.. jag håller inte med där.. det är ju stöld, sina egna saker, det är värdighet att dra upp en golfklubba och sätta den i käften på honom och klasta kvittot på golfklubban på honom "nej det är hans, det va självförsvar!"
Vad i helvete? Sätt en kniv i fanskapet!
men visst fan borde kassörskan komma ihåg henne om det var varor för 2000 hon handlade. Speciellt om det bara var 5min innan.
Fan vad sur jag hade blivit, men svårt att göra någonting åt kanske...
Megatuttarna
2004-11-27, 15:38
Fy fan vilket jävla as. Har ni fått tag på honom än?
Lasse Kongo
2004-11-27, 15:42
Fy fan vilket jävla as. Har ni fått tag på honom än?
Nej, alltså det var en arbetskollega till min tjej som råkade ut för detta...
Eftersom sheriffen kom borde de ju ha namnet på den som kom över varorna. Din tjejs arbetskollega ska göra en polisanmälan om bedrägeri. Märkligt att inte polisen tog upp det på en gång - det är ju inte uniformen som ska avgöra vad som ska polisanmälas. Låt inte typen komma undan så lätt - det är säkert inte första gången han gör sånt.
En liknande sak hände på CoopForum i Brunna för ett litet tag sen - två ryssar som försökte blåsa en tjej på hennes varor. De hade hennes kvitto, och tjafsade...hon blev helt desperat, tills hon kom på att kassörskan hade dragit HENNES MedMerakort...Där var beviset. De ryssarna fick åka med polisen istället.
allan
Tyckte att det var en smart idé jag. Hon lärde sig förmodligen att man ska hålla koll på sina grejer.
LunaSpice
2004-11-27, 15:57
På kåken för internerna bättre mat än svenska skolbarn/ungdomar. Så dit ska du åka om du vill ha bra mat. :D
det värsta med sånt här är ju att förövarna går ju inte på 150 kilos lasse/bogdan med döskalle tatuerad i pannan utan på folk som just kanske inte kan försvara sig på bästa vis så slå golfklubba i skallen e kanske dålig ide.
Svinigt....
Svårt att tro att det skulle hålla i rätten dock så förstår inte alls polisernas agerande.
Megatuttarna
2004-11-27, 16:44
Är man ju riktigt smart så går man på de som köper för en mindre summa. Även om man åker fast då så är det högst troligt att åklagaren väljer att lägga ned.
Lasse Kongo
2004-11-27, 17:50
Eftersom sheriffen kom borde de ju ha namnet på den som kom över varorna. Din tjejs arbetskollega ska göra en polisanmälan om bedrägeri. Märkligt att inte polisen tog upp det på en gång - det är ju inte uniformen som ska avgöra vad som ska polisanmälas. Låt inte typen komma undan så lätt - det är säkert inte första gången han gör sånt.
En liknande sak hände på CoopForum i Brunna för ett litet tag sen - två ryssar som försökte blåsa en tjej på hennes varor. De hade hennes kvitto, och tjafsade...hon blev helt desperat, tills hon kom på att kassörskan hade dragit HENNES MedMerakort...Där var beviset. De ryssarna fick åka med polisen istället.
allan
Tyvärr drogs inget kort lr liknande i det här fallet, men hon sa fortsättning följer till min tjej när hon berätta det så hon kanske går vidare, vad vet jag.
2 lax är inga pengar men rätt ska fan vara rätt i detta samhälle tycker allt Lasse "styrsomfanihemmetendagsomdetta" Kongo
Body Guard
2004-11-27, 17:55
hmm jag förstår inte varför hon ringde snuten ...fortsätt att packa in varorna och sagt åt snubben o ringa snuten om han ville... skulle de sedan gå på henne kunde hon ropa på hjälp och det skulle se ut som de gav sig på henne... samt hon kunde ignorerat dem och ringt ngn kompis som kunde komma o hjälpa henne..
undrar hur de förklarade för snuten att hon fått tag på deras grejer...en ensam tjej snor grejer och stopppar in i sin bil? hmm...
samt att butiken kasnke hade kameror som kunde bevisa att hon handlat...vi har kameror där jag jobbar..allt fler som skaffar det...
/BG
Vet inte vad jag ska skriva sitter nästan och bara skakar av ilska :insane:
tänk om nått liknade hände mig...nu handlar jag ju bara för typ små pengar i jämförelse men iallafall.
Lite galen man skulle bli!
Megatuttarna
2004-11-27, 18:28
Vet inte vad jag ska skriva sitter nästan och bara skakar av ilska :insane:
tänk om nått liknade hände mig...nu handlar jag ju bara för typ små pengar i jämförelse men iallafall.
Lite galen man skulle bli!
Jag hade försökt lyfta kundvagnen och smyga mig upp bakom honom och välta den i huvet på honom.
Snyggt att ens bry sig och gå till affären/ringa polisen/något, bara att fortsätta plocka in varorna och skita i honom, vad skall han göra? Blir han våldsam lär det ju bli hans problem.
Blir han våldsam lär det ju bli hans problem.
Var det där verkligen så genomtänkt? Tänk om han slår henne sönder och samman? Visst, han får sitt straff men är det värt det för 2000:-?
Snyggt att ens bry sig och gå till affären/ringa polisen/något, bara att fortsätta plocka in varorna och skita i honom, vad skall han göra? Blir han våldsam lär det ju bli hans problem.
Håller med dig, men det är svårt att veta hur hon upplevde situationen, den kanske var hotfull och då är det inte så lätt att stå på sig, speciellt inte när man är fysiskt underlägsen.
Bevis är väl lätt att fixa så jag förstår inte hur man kan släppa det som polis?
Kameror.
Fingeravtryck.
Vittnen
Osv
2000 kr är ju en bra bit över vad som brukar slinka igenom.
Lasse Kongo
2004-11-27, 19:32
Som sagt, fortsättning följer som hon sa, va hon nu mena med det, får be min tjej luska lite mer på mån va som händer o fötter.
Men tycker ni kan droppa snacket om att hon skulle fortsatt packa in varorna, tror man blir smått chockad i en sån sits, vet inte ens själv hur ja skulle reagera.
Lätt att sitta på ett forum o säga att man skulle nita fanskapet, ja kanske blir så rädd så ja låter han ta allt.
Lasse "intemeränmänniskaochkanfaktisktbliräddtrotsmitteno rmakött" Kongo
Naturligtvis blir hon rädd - men polisen kom ju. Varför i hela fridens namn gjorde inte de mer än de gjorde? De brukar ju sannerligen inte lägga fingrarna emellan när det gäller folk med konstiga efternamn...
allan
Kanske brukade poliserna äta gratis på hans(förövarens) kebab restaurang?
Var det där verkligen så genomtänkt? Tänk om han slår henne sönder och samman? Visst, han får sitt straff men är det värt det för 2000:-?
Ja, risken att någon som försöker lura till sig ens matkasse kommer slå en sönder och samman för att man inte ger sig är ju överhängande? Speciellt på en parkering utanför en affär.
Ja, risken att någon som försöker lura till sig ens matkasse kommer slå en sönder och samman för att man inte ger sig är ju överhängande? Speciellt på en parkering utanför en affär.
det är väl ett faktum att folk är fruktansvärt hårda på internet forum, men sen i verkligheten går det ofta inte alls till likadant
alltid lätt att va efterklok
mystic[-_-]
2004-11-27, 20:49
Herregud vad finns det för folk :(
Tricklev
2004-11-27, 21:06
Frågan är hur du hadde reagerat:D
Som folk har sagt, är lätt o vara tuff på internet, men liiite svårare i handlingarna.
Själv skulle jag gjort en kickflipp i skallen på han, och sedan plockat in varorna:)
Body Guard
2004-11-28, 00:43
vad faan ...i mitt bagage ligger det ett fälgkors som man kan använda till mer än lossa mutrar... och efter detta kommer det även att finnas ett baseboll trä liggandes tillhands...
fast visst e man tjej så kanske man inte är berädd att gå så långt...pepparspay/tårgas kan vara bra att ha...eller en stor pojkvän man kan ringa?
/BG
vad faan ...i mitt bagage ligger det ett fälgkors som man kan använda till mer än lossa mutrar... och efter detta kommer det även att finnas ett baseboll trä liggandes tillhands...
fast visst e man tjej så kanske man inte är berädd att gå så långt...pepparspay/tårgas kan vara bra att ha...eller en stor pojkvän man kan ringa?
/BG
Smart.. Undra hur man ska montera fast ett på cykeln.
Body Guard
2004-11-28, 00:52
Smart.. Undra hur man ska montera fast ett på cykeln.
fyll en cykelpump med bly då har du ett tungt och bra föremål snabbt till hands... eller så skaffar du en riktigt fet kedja som du låser cykeln med samt kan användas för att svingas =)
/BG
Fan vad ni snackar. Antingen har man det i sig och då behöver man inte ha ett tillhygge - "ursäkta, kan jag få plocka fram mitt slagträ innan vi fortsäter den här diskussionen" - eller så har man det inte, och då spelar det ingen roll om man har en jävla arsenal med sig i varje fall. Lämna slagsmålen åt de idioter som gillar det och var glada att ni inte är som de.
allan
Kan man bli ihjälslagen för att man ser konstig ut så finns risken att man blir sönderslagen för 2000 kr, det är inte bara psykiskt stabila människor som i övrigt lever en söndagskoletillvaro som roar sig med bedrägerier.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.