Visa fullständig version : Doping! Aftonbladet
Är det så här många som använder (har använt) sig av dopingpreparat!? Jag blir förskräckt, vad säger ni?
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64267648_852__,00.html
Ändå finns det inte en enda biff i skolan, det visa anabola är inte nån miralkel medel som ge dig muskler gratis.
ja, eftersom aftonbladet har så tillförlitliga källor ;) :sleep:
låter som bullshit....även om dom flesta som tar anabola inte blir "biffar"
Vet inte vad det här är för ny studie som de baserar det där på. Såhär låg det till för 2-3 år sen i alla fall.
Enligt de undersökningar som gjorts av CAN i skolor och mönstring har ca 1% av killarna angett att de någon gång använt dopingpreperat. Dessa siffror har varit istort sett oförändrade från 1993 och 10 år framåt.
I en temostudie till 10.000 män i åldrarna 18-30 uppgav 110 personer, 1,1% att de någon gång provat AAS.
1% av männen över en viss ålder som någon gång använd AAS är ju betydligt mindre än att 60-100.000 skulle göra det just nu.
De beräkningar som gjort med hjälp av tullens beslag anses mindre trovärdiga men där har högre siffor nämnts.
SVD skrev om det för någon vecka sen. Så det är inget aftonbladet har överdrivet i vanlig anda.
King Grub
2004-11-26, 16:19
Jag tycker inte att 60000 låter som en speciellt hög siffra alls...
Känns ju som inte ens 100 000 tar kreatin...
stefannn
2004-11-26, 16:30
Känns ju som inte ens 100 000 tar kreatin...
är typ inte en klass runt 20 st?? trodde inte att det var mer än en på 20 som sstyrketränade ens
mystic[-_-]
2004-11-26, 16:33
Kan stämma faktiskt
Kommer ihåg att vi fick ut blanketter i skolan där man skylle fylla i sånt. Rebell som man var i den åldern fyllde man ju knappst i "ärligt".
Sen så var det om man någon gång testat. Så det behöver ju inte så många som använder.
Matte_Maiden
2004-11-26, 17:29
Om det inte är en jäkla massa hockeylirare har jag svårt att tro på siffran då det knappat tränar så många i min ålder.
Bara jag som tycker synd om alla hårt tränade killar ute i svenska skolklasser som nu kommer få en massa rykten om sig...
Matte_Maiden
2004-11-26, 17:38
Bara jag som tycker synd om alla hårt tränade killar ute i svenska skolklasser som nu kommer få en massa rykten om sig...
Kommer nog inte bli någon skillnad. Räcker med att man tränar och är starkare än medel för att vara "anabola-stämplad".
JustinCredible
2004-11-26, 17:42
Kommer ihåg att vi fick ut blanketter i skolan där man skylle fylla i sånt. Rebell som man var i den åldern fyllde man ju knappst i "ärligt".
.
Precis. Jag hade oskyddat samlag när jag var 13 och tog heroin när jag var 15.
Matte_Maiden
2004-11-26, 17:49
Precis. Jag hade oskyddat samlag när jag var 13 och tog heroin när jag var 15.
Du också?!?! :confused:
Kommer nog inte bli någon skillnad. Räcker med att man tränar och är starkare än medel för att vara "anabola-stämplad".Instämmer, blir tillfrågad ifall jag tar anabola hela tiden och då har jag inte alls stora muskler.
Det används mkt AAS av folk som inte ens har en aning om vad det handlar om, De växer inte särkskilt mkt om de inte käkar rätt osv... Kolla på Exet forumt tex en jävla massa noobs som tryck en massa skit och inte har koll på nåt.
Kommer nog inte bli någon skillnad. Räcker med att man tränar och är starkare än medel för att vara "anabola-stämplad".
Haha, damn straight brooooo :rolleyes:
Det är nog ganska många som "vet" att man trycker såna där steroider :naughty:
Lasse Kongo
2004-11-26, 20:25
Tyvärr har man ju varit med i gemet ett tag, och siffrorna lär nog stämma, är nog ett högt mörkertal på det där oxå, tror ja iaf.
Tror också att det stämmer ganska bra. Det mesta används dock av folk som inte har en susning om vad kost innebär. Käkar en näve ryss5or till frukost (inte exakt kanske, men ni fattar säkert vad jag menar) och käkar på korvmojjen frukost, lunch och middag. Sen att dom hänger på puben 3 dagar i veckan gör nog inte saken bättre.
Oh, bara sex månader att återställa sig? Trodde det var kört, nu skall jag gå o köpa doping! :D, löst värt om man tjänar in fem år, jag knullar ändå inte.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.