handdator

Visa fullständig version : Köra ettor under deffen

negative
2004-11-25, 00:15
Vad talar i mot att träna jättertungt (1-3) under deffen. Jag kommer ju inte att lägga på mig någon massa på ett kaloriminus. Så varför inte stimulera centrala nervsystemet lite extra och med lite tur inte tappa så mycket styrka och kanske minimera muskelförlusterna på de viset.

Vad säger ni, pratar jag goja ? :D Bara lite tankar som kom upp i min hjärna !

Fultjack
2004-11-25, 01:12
tja Big Ron kör juh tungt även under deff, men det är juh han det, du märker juh själv om du orkar.. jag ser ingen som helst anledning att köra lättare än man orkar

negative
2004-11-25, 01:26
tja Big Ron kör juh tungt även under deff, men det är juh han det, du märker juh själv om du orkar.. jag ser ingen som helst anledning att köra lättare än man orkar

Dom filmer jag sett med "Ron" ligger han o kör minst 10or, sen att han kör på tunga vikter är en annan sak.

Jag ska självklart köra till failure med frågan kvarstår.
Ska man köra "jättelågreps" (1-3) på deffen

Big Al
2004-11-25, 02:05
Dom filmer jag sett med "Ron" ligger han o kör minst 10or, sen att han kör på tunga vikter är en annan sak.

Jag ska självklart köra till failure med frågan kvarstår.
Ska man köra "jättelågreps" (1-3) på deffenHar kört tungt (5-8 reps) mestadels av deffen, gör en lätt vikt tung tycker jag är ett bra riktmärke, tror inte att man ska börja köra lätt bara för att man ligger på diet, musklerna behöver överanstängas för att växa och även för att behålla sin volym, tränar du för lätt så säger du till musklerna kan trappa ner å resultatet blir ju som ni nog förstår mindre muskelmassa å förlorad styrka, givetvis så blir du svagare ju längre in i deffen du kommer, lyssna på kroppen den säger allt du behöver veta å lite till! :thumbup:

Shadow Warrior
2004-11-25, 06:59
Vad talar i mot att träna jättertungt (1-3) under deffen. Jag kommer ju inte att lägga på mig någon massa på ett kaloriminus. Så varför inte stimulera centrala nervsystemet lite extra och med lite tur inte tappa så mycket styrka och kanske minimera muskelförlusterna på de viset.
Vad säger ni, pratar jag goja ? :D Bara lite tankar som kom upp i min hjärna !

När du gått på kallorie minus ett tag så tror jag inte du har den rätta gnistan, den psykiska kraften att ta i max hela tiden... så singlar då är nog en dum ide skulle jag tro....

Karl_alfred
2004-11-25, 08:10
Jag skulle hävda att lågrep är utmärkt under deff, själv har jag tappat 7kg och hitils endast ökat min styrka under deffen!

Karl_alfred
2004-11-25, 08:26
Kunde tydligen inte ediera nu, men kan tillägga att jag inte var så tjock innan deffen heller och är helt steroidfri :)

negative
2004-11-25, 10:41
Jag skulle hävda att lågrep är utmärkt under deff, själv har jag tappat 7kg och hitils endast ökat min styrka under deffen!

Vad räknar du som lågrep ?

Medusa
2004-11-25, 10:46
Själv tror jag på variation i "time under load", man bör nog kombinera lågreps (4-6) med lite högre, (8-12) och uthållighet (15-20) i de muskler där det behövs. Under deff är det viktigt för dig att stimulera alla fibertyper, då det är lätt att de bryts ner annars då de blir överflödiga.

Karl_alfred
2004-11-25, 10:52
Vad räknar du som lågrep ?
1-4 reps. Kör alla möjliga sorters reps, allt från 1-20!

Karl_alfred
2004-11-25, 10:54
Själv tror jag på variation i "time under load", man bör nog kombinera lågreps (4-6) med lite högre, (8-12) och uthållighet (15-20) i de muskler där det behövs. Under deff är det viktigt för dig att stimulera alla fibertyper, då det är lätt att de bryts ner annars då de blir överflödiga.
Jag förstår inte riktigt varför alla utesluter 1-3 reps, de är för mig lågrep.

Medusa
2004-11-25, 11:02
Jag förstår inte riktigt varför alla utesluter 1-3 reps, de är för mig lågrep.
Jag kan inte svara för alla, men jag utesluter det därför att:
: Mitt CNS är det som sätter begränsningarna för återhämtning, inte musklerna, 1-3 reps taxerar CNS hårdast och har därför den längsta återhämtningstiden samtidigt som TUL blir lägre än med högre reps, och det är TUL då muskeln är under spänning som fibrerna trasas sönder och tillväxt stimuleras.
: Om man är ovan är det riskfyllt för leder och fästen etc.
: Det är svårt att klara av det själv.

Karl_alfred
2004-11-25, 11:07
Jag kan inte svara för alla, men jag utesluter det därför att:
: Mitt CNS är det som sätter begränsningarna för återhämtning, inte musklerna, 1-3 reps taxerar CNS hårdast och har därför den längsta återhämtningstiden samtidigt som TUL blir lägre än med högre reps, och det är TUL då muskeln är under spänning som fibrerna trasas sönder och tillväxt stimuleras.
: Om man är ovan är det riskfyllt för leder och fästen etc.
: Det är svårt att klara av det själv.
Happ då är vi olika för jag klarar alla punkter utmärkt verkar det som.