handdator

Visa fullständig version : Magnus Samuelsson fram och tillbaka

Allan
2004-08-22, 10:22
Delad från tråden om "457 kg i bänk!"
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33615

Det var inte meningen att Lillgrabben skulle stå som trådstartare utan det var ett olycksfall i arbetet. /Moderatorerna

Lillgrabben
2004-11-23, 13:45
När samuelsson drar en lastbil x antal meter :)

Det är fler än M.S. som orkar dra en lastbil x antal meter, däremot så är det bara en som gjort 457 i bänk. Sålunda måste Genes bänkpress vara en större prestation.

Jag tror att närmaste man i bänkpressen är några tior ifrån honom styrkemässigt.

mini_Arnold
2004-11-23, 14:05
Det är fler än M.S. som orkar dra en lastbil x antal meter, däremot så är det bara en som gjort 457 i bänk. Sålunda måste Genes bänkpress vara en större prestation.

Jag tror att närmaste man i bänkpressen är några tior ifrån honom styrkemässigt.

Ok ?
Piranha undrade vad vi imponerades av om inte detta. Då svarade jag som jag gjorde.

clabbe
2004-11-23, 20:44
Säger som nåra andra här, visst är det SNUSKIGT jävla mkt vikt. men jag skulle aldrig vara nöjd med mig själv för att ha lyft dom vikterna med en dräkt, som gör det fullt omöjligt att få ner armarna utan den vikten.

UTAN tröjja, då är det GRYMT gjort, sånt imponeras jag av,o att man lyfter av den själv.

Vad ligger rekordet på i bänk,utan tröjja? har aldrig hört nått om de. .?

Ja tycker det är gött nog att t.ex (om vi ska ta upp vikingen igen) magnus samulsson bänkar 280pannor, o med 1meter jävla långa armar typ :P.

Bicepskurlar 160kg skivstång osv. .det är riktigt MANLIGT gjort.

Eller va heter han. .jörgen jungberg? kan han heta så. .ne..eller? :S, iaf, som tävlar strongman numera (styrkelyft innan?), drar en 6a på 400kg mark, o inser att han redan vunnit grenen typ. MÄKTIGT, bara reppar :D :eek:

z_bumbi
2004-11-23, 21:09
Eller va heter han. .jörgen jungberg? kan han heta så. .ne..eller? :S, iaf, som tävlar strongman numera (styrkelyft innan?), drar en 6a på 400kg mark, o inser att han redan vunnit grenen typ. MÄKTIGT, bara reppar :D :eek:

Han tävlar i styrkelyft och har strongman som en kul hobby vid sidan av, i alla fall senast när jag såg honom tävla dvs i lördags.
Gjorde han en 6:a på 400 kg så var det inte med vanlig stång och inte utan dräkt heller.

clabbe
2004-11-23, 21:22
Han tävlar i styrkelyft och har strongman som en kul hobby vid sidan av, i alla fall senast när jag såg honom tävla dvs i lördags.
Gjorde han en 6:a på 400 kg så var det inte med vanlig stång och inte utan dräkt heller.

Ok, läste nån tidning för ett tag sedan, var från en strongman tävling.

I vilket fall, snuskigt stark människa.

Hehe, o nå kommentarer om samuelsson fick man inte? ;)

Han är iaf grym, bara att curla 160kg skivstång tycker jag är SJUKT, att bänka 280pannor likaså, då han inte är nån tyngd/styrkelyftare direkt.

Häftig kille iallafall ^^

Tomas W
2004-11-23, 21:24
Värst va alla klagar för att man inte lyfter av vikten själv, det är nog inte så lätt att få den av ställning när det ligger närmare ett halvt ton på stången. Tänk på att ställningne brukar vara bakom en...inte så bra för axlar o dylikt att utsättas för den kraften som det blir. I fel vinkel.

mvh tomas

Allan
2004-11-23, 21:26
Det finns en tråd där alla skäller på alla om Samuelsson - fortsätt i den istället för att börja på nytt i den här.

allan

Tomas W
2004-11-23, 21:28
---
Läste allans kommetar
---

Doctor Snuggles
2004-11-23, 21:31
Säger som nåra andra här, visst är det SNUSKIGT jävla mkt vikt. men jag skulle aldrig vara nöjd med mig själv för att ha lyft dom vikterna med en dräkt, som gör det fullt omöjligt att få ner armarna utan den vikten.

UTAN tröjja, då är det GRYMT gjort, sånt imponeras jag av,o att man lyfter av den själv.

Vad ligger rekordet på i bänk,utan tröjja? har aldrig hört nått om de. .?

Ja tycker det är gött nog att t.ex (om vi ska ta upp vikingen igen) magnus samulsson bänkar 280pannor, o med 1meter jävla långa armar typ :P.

Bicepskurlar 160kg skivstång osv. .det är riktigt MANLIGT gjort.

Haha... är det så här rykten skapas?
För det första är 400 kg (880 lbs) lite väl nära världsrekordet som ligger på runt 920 lbs, om jag inte minns fel för att någon överhuvudtaget skulle reppa den vikten 6 ggr. För det andra så har jag för mig att Ljungbergs personbästa ligger på 365 kg i mark. För det tredje så kör de nästan aldrig mark i strongman, utan kronlyft (antagligen för att man kan lyfta mer i det).
Ljungberg har lyft 460 kg i kronlyft, så det låter mer troligt. ;)
Inte en helt oäven prestation dock. :hbang:

Men för att återgå till vad tråden handlar om: Ja, visst är det mer intressant att se vad han skulle lyfta utan tröja, men fortfarande är det så att ingen annan MED tröja kan lyfta lika mycket. Det är sjuka vikter oavsätt.
Sen är det ju så att flera andra faktorer spelar in, förutom tröjan. Hur hög brygga man kan göra, hur stor bröstkorg man har, hur långa armar osv.

hulken
2004-11-23, 22:02
Ok, läste nån tidning för ett tag sedan, var från en strongman tävling.

I vilket fall, snuskigt stark människa.

Hehe, o nå kommentarer om samuelsson fick man inte? ;)

Han är iaf grym, bara att curla 160kg skivstång tycker jag är SJUKT, att bänka 280pannor likaså, då han inte är nån tyngd/styrkelyftare direkt.

Häftig kille iallafall ^^

när,var och hur gjorde allas våran Magnus 280 kg i bänk ? :thumbup:

scythe
2004-11-23, 22:29
Hmmm...va? Jörgen Ljungberg tävlar fortfarande i styrkelyft - vilket är hans primära "sysselsättning" - och han är bättre än någonsin. :)
För övrigt ligger hans personbästa i marklyft på 372,5 kg, vad jag vet.

clabbe
2004-11-23, 23:50
när,var och hur gjorde allas våran Magnus 280 kg i bänk ? :thumbup:

ingen aning, o sorry , de var "bara" 270pannor. .när det skrevs på hans sida iaf, såhär står det:

Axlar/Bröst
Axelbredd: 90cm
Bröstomfång: 147cm

Tack vare sin grymt starka och vältränade överkropp är Magnus alltid med i toppskiktet på pressövningar.
Magnus personbästa i bänkpress ligger på hela 270 Kg!

http://www.magnus-samuelsson.net/gfx/bilder/training/Training_03.jpg

DEDÄR däremot ..tycker ja e RESPEKT, vi diskuterade på hälsoforumet, om de, o enligt rykten ska han kunna köra 160kg bicepskurl-åtminstone. O de. .ser så ut =) :eek:

Nåväl, sorry att ja kom från ämnet. .

Arne Persson
2004-11-23, 23:59
ingen aning, o sorry , de var "bara" 270pannor. .när det skrevs på hans sida iaf, såhär står det:

Axlar/Bröst
Axelbredd: 90cm
Bröstomfång: 147cm

Tack vare sin grymt starka och vältränade överkropp är Magnus alltid med i toppskiktet på pressövningar.

http://www.magnus-samuelsson.net/gfx/bilder/training/Training_03.jpg

DEDÄR däremot ..tycker ja e RESPEKT, vi diskuterade på hälsoforumet, om de, o enligt rykten ska han kunna köra 160kg bicepskurl-åtminstone. O de. .ser så ut =) :eek:

Nåväl, sorry att ja kom från ämnet. .

Hur får du dom vikterna på den bilden till 160 kg?

ante
2004-11-24, 00:00
Clabbe: Betvivlar att Magnus har tagit 270kg i bänk, då skulle han i praktiken vara starkast i sverige i bänk. Vilket knappast är troligt med tanke på de framgångsrika SL-are som vi har.

För övrigt fick man se han bänka i tvprogrammet Toppform på 180 kg (om jag kommer i håg rätt), vilket inte såg "jättelätt" ut, även om det inte var jättetungt heller.

På bilden ser det snarare ut som 100kg än 160 kg, vilket iofs har disskuterats tidigare.

clabbe
2004-11-24, 00:53
Clabbe: Betvivlar att Magnus har tagit 270kg i bänk, då skulle han i praktiken vara starkast i sverige i bänk. Vilket knappast är troligt med tanke på de framgångsrika SL-are som vi har.

För övrigt fick man se han bänka i tvprogrammet Toppform på 180 kg (om jag kommer i håg rätt), vilket inte såg "jättelätt" ut, även om det inte var jättetungt heller.

På bilden ser det snarare ut som 100kg än 160 kg, vilket iofs har disskuterats tidigare.

Ser ut som 4 20er på varje sida, så 160+ stång, o me dom armarna e väl inte det helt omöjligt?

Ang bänkningen, tror ja inte alls de är omöjligt.

Har t.ex 2 (förvisso en bodybuilder sm2 i +90klassen iår) på gymmet, sett han bänka 240pannor, o en annan,vet inte om han har tävlat nå, bänkade 230 i vilket fall.

Ang magnus, så på hans hemsida, finns det video från om de e världens starkaste man 2001? där han gör en 11a på 200kg i bänken.

Så ja tror absolut han gör 270kg, ffs, snubben drar lastbilar, lyfter 160kgs stenkulor, springer runt med 100kg's grejjer i varje näve (farmes walk), han e grym.

Varför ska alla tvivla? varför skulle han inte göra det liksom? O visst,ja håller me dig, han skulle va bland de värre i typ styrkelyft då, men som de står på hans sida, visst skulle han ha chans, men varför slita ut sig på styrkelyft,när han har WSM?

Kolla videoklippen på hans sida: http://www.magnus-samuelsson.net/videoklipp.asp

rätt kul o se faktiskt. o där finns bänkningen med ;),

+ (vad jag tror är den beryktade armbrytningen, när han bryter armen av en monsterkille?), 1995, när han va 20bast ;).

Gonatt

hulken
2004-11-24, 12:20
Det är ju klart....det står ju även på hans hemsida att han är världens starkaste man..... och då måste han ju vara det, öhh var inte det ett antal år sedan eller har jag missat nått.

RobbeliRobban
2004-11-24, 12:39
lol. Gnäll på Magnus i ännu en tråd. Kan vi inte bara lämna den debatten med det faktum att Magnus är Sveriges bästa Strongman, och skulle säkerligen få upp en SL-total rent gissningsvis på 850kg, vilket är långt bättre än de flesta.

HookersUnited
2004-11-24, 13:32
(vad jag tror är den beryktade armbrytningen, när han bryter armen av en monsterkille?)
Tror faktsikt att Australienaren bröt armen på sig själv med hjälp av en värdelös teknik och sedan spred sig ryktet till Magnus fördel.

Sen att Magnus är en duktig armbrytare är en annan femma.

Lillgrabben
2004-11-24, 20:00
Hehe, har jag fått mig en alldeles egen tråd som det ser ut som att jag skapat?! :confused:

Nog för att jag har lite "problem" med att jag säger vad jag tycker ( för ofta??) men skapat den här tråden har jag inte gjort.

Ta hellre bort hela klabbet än att sätta mig som upphovsmakare.

MVH

Fangface
2004-11-24, 20:28

Gör man en 11:a på 200kg ( http://www.magnus-samuelsson.net/videoklipp.asp ) så borde väl inte 270 i maxlyft vara så omöjligt...
Jag är glad om jag gör en 11:a på 75% av mitt 1rm...

Sundman
2004-12-05, 19:06
20kg per vikt?

Griip
2004-12-05, 19:57
Magnus har tagit 270kg i bänkpress, om inte så ljuger hans fru :P

Allan
2004-12-05, 19:59
Det är jag som skapat den här tråden. Och huruvida Magnus är en av Sveriges bästa bänkare?

NEJ!!!!!

Och lyssna nu på de som faktiskt befinner sig i just eliten. Magnus är en riktigt stark jävel men han är inte - INTE - i elitklass i bänk.

allan

O.W.
2004-12-05, 20:40
Gör man en 11:a på 200kg ( http://www.magnus-samuelsson.net/videoklipp.asp ) så borde väl inte 270 i maxlyft vara så omöjligt...
Jag är glad om jag gör en 11:a på 75% av mitt 1rm...

Det var en 11:a i en slags bänkpressmaskin vilket de jag pratat med säger är betydligt lättare än 200 kg på en riktigt bänkpress. Men det är förstås starkt ändå så det är möjligt att han har gjort 270 med en bänktröja.

Griip
2004-12-05, 20:47
Direkt från hans hemsida:

Så.

Matte_Maiden
2004-12-05, 21:00
Direkt från hans hemsida:

Så.

Han skriver också att han är världens starkaste man, eller hur? Ta det med en nypa salt.

Griip
2004-12-05, 21:05
Han skriver också att han är världens starkaste man, eller hur? Ta det med en nypa salt.

Jo, men där har han ju en ursäkt iaf. Där kan han ju bara skylla på att han inte updaterat just den delen av sidan ;)

Tvekar grovt på att han skulle skriva en sån siffra om det inte stämde. Det där med världens starkaste man är en annan sak tycker jag, eftersom han har varit det och är fortf en av dem starkaste.

Arne Persson
2004-12-05, 21:17
Jo, men där har han ju en ursäkt iaf. Där kan han ju bara skylla på att han inte updaterat just den delen av sidan ;)

Tvekar grovt på att han skulle skriva en sån siffra om det inte stämde. Det där med världens starkaste man är en annan sak tycker jag, eftersom han har varit det och är fortf en av dem starkaste.

Hur många år sedan var det han vann? Jag tycker nog han har haft hyfsat gott om tid att korrigera den meningen.

Matte_Maiden
2004-12-05, 21:20
Då skulle han kunna ha gjort dessa 270 kg i smith, med minst tre passare och rejäl jävla studs. Förvränger han sanningen på ett ställe kan han göra det på ett annat. Tycker inte att det är någon större skillnad på de två olika påståendena. Jag säger dock inte att han inte har tagit 270 kg, men bara för att han säger det behöver det inte vara sant.

Griip
2004-12-05, 21:28
Jo, håller faktiskt med om världens starkaste man titeln, den borde ändras.

Och lite svårt att säga emot där, bara för att han säger det har han inte gjort det, givetvis. Men som sagt, ser inte varför han inte skulle tagit 270kg när han säger det, skulle inte direkt vara en svårighet för honom att klara av det under hans karriär.

Arne Persson
2004-12-05, 21:35
Jo, håller faktiskt med om världens starkaste man titeln, den borde ändras.

Och lite svårt att säga emot där, bara för att han säger det har han inte gjort det, givetvis. Men som sagt, ser inte varför han inte skulle tagit 270kg när han säger det, skulle inte direkt vara en svårighet för honom att klara av det under hans karriär.

Hade man tagit 270 kg i bänk (utan tröja?) hade man nog testat lyckan i en och annan bänktävling.

Allan
2004-12-05, 21:42
Det är en jäkla skillnad på att ha gjort det hemma i garaget och att upprepa det på tävling...

allan

Arne Persson
2004-12-05, 21:43
Det är en jäkla skillnad på att ha gjort det hemma i garaget och att upprepa det på tävling...

allan

Minst sagt!

Griip
2004-12-05, 21:50
För er skull, och lite nyfikenhet givetvis, så ska jag maila och fråga :)

Jense
2004-12-05, 21:55
men det va ju fan. vad spelar det för roll om han gör 270 eller 20kg i bänk?

han är ingen styrkelyftare, han är strongman. bänkpress är bara en delgren - ibland.

det gäller att vara bra på samtliga grenar för att va en toppman inom strongman.

kolla fettsäcken Glenn ross , han är skitstark vad gäller böj, mark och bänk, men han suger på atlasstenar, farmers walk, carry and drag osv..

edit: namnet

nordland
2004-12-05, 22:00
men det va ju fan. vad spelar det för roll om han gör 270 eller 20kg i bänk?

han är ingen styrkelyftare, han är strongman. bänkpress är bara en delgren - ibland.

det gäller att vara bra på samtliga grenar för att va en toppman inom strongman.

kolla fettsäcken jim ross , han är skitstark vad gäller böj, mark och bänk, men han suger på atlasstenar, farmers walk, carry and drag osv..

Du menar väl Glen Ross... <185cm, 180kg

Jense
2004-12-05, 22:01
Du menar väl Glen Ross... <185cm, 180kg

ja just det, får korrigera mitt fel. tack.

han har ett sött BMI

Matte_Maiden
2004-12-05, 22:05
Jense, om jag påstod att jag tog 200 kg i bänkpress skulle väl du tvivla och ifrågasätta det om du inte trodde på det? Skriver man på sin hemsida (speciellt om man är strongman som du säger) att man tar 270 kg och i själva verket kanske aldrig visat detta (undrar varför?) är det klart att man ifrågasätter det.

Jag är inte strongman, men slår alla jävlarna på TV! Men eftersom jag inte är strongman får ni inte ifrågasätta och diskutera hurvida jag är en lögnare med grön tunga! ;)

Allan
2004-12-05, 22:06
Det handlar väl egentligen om att folk blandar samman olika sporter - vilket, enligt min erfarenhet, stör styrkelyftarna oerhört. De vill inte blandas ihop med Samuelsson. Varför vet jag inte men så är det. Andra strongmen verkar ju vara OK, men inte Magnus alltså.
Jag kan störa mig lite på den oinvigdes snack "men öh, Magnus Samuelsson då - han ba' måste vara skitstark i bänken" när alla som är mer erfarna ser att han inte alls är byggd som en bänkare, eller som en styrkelyftare alls.
Magnus Samuelsson är en fruktansvärt stark snubbe som varit väldigt framgångsrik i sin sport. Och de får kalla sig världens starkaste man tills de dör, på samma vis som att Bill Clinton kommer att kallas "Mr President" tills han dör.

allan

Jense
2004-12-05, 22:07
jag tvivlar inte på att han tagit 270kg i bänk.

han gjorde - hur många? 17-18 reps på 190kg i SSM för 3 år sen, samma som jörgen ljungberg

Griip
2004-12-05, 22:09
Andra strongmen verkar ju vara OK, men inte Magnus alltså.

Vad menar du med det? Att du uppfattat att folk tycker så eller att du tycker så?

Arne Persson
2004-12-05, 22:11
jag tvivlar inte på att han tagit 270kg i bänk.

han gjorde - hur många? 17-18 reps på 190kg i SSM för 3 år sen, samma som jörgen ljungberg

Var det med fri stång eller i Magnus privata bänkpressmaskin? Det är en enorm skillnad.

Jense
2004-12-05, 22:11
Vad menar du med det? Att du uppfattat att folk tycker så eller att du tycker så?

så är det, det har jag hört och sett många gånger.

kan tänka mig några anledningar. Dels för att han bestämmer grenar till en tävling han själv deltar i. och dels för att han får mer uppmärksamhet av media och sponsorer än vad resterande styrkesportutövare får

Jense
2004-12-05, 22:12
Var det med fri stång eller i Magnus privata bänkpressmaskin? Det är en enorm skillnad.

nej det va ngt bygge .. tror det va en HD på den eller något sånt, har tävlingen på band :D

Allan
2004-12-05, 22:13

Fan vad man måste vara övertydlig då - jag har inga synpunkter på hr Samuelsson, men jag vet att stora delar av styrke-Sverige har det, om man ska uttrycka det diplomatiskt...

allan

Griip
2004-12-05, 22:14
så är det, det har jag hört och sett många gånger.

kan tänka mig några anledningar. Dels för att han bestämmer grenar till en tävling han själv deltar i. och dels för att han får mer uppmärksamhet av media och sponsorer än vad resterande styrkesportutövare får

Bestämmer grenar? Till vad? Möjligtvis Sveriges starkaste man tävlingar och exakt vad spelar det för roll ifall han gör det?

Får mer uppmärksamhet? Då man kan ju lika gärna börja ogilla Zlatan och Foppa. Att ogilla någon för något sånt är ju bara larvigt.

Jense
2004-12-05, 22:18
Bestämmer grenar? Till vad? Möjligtvis Sveriges starkaste man tävlingar och exakt vad spelar det för roll ifall han gör det?

Får mer uppmärksamhet? Då man kan ju lika gärna börja ogilla Zlatan och Foppa. Att ogilla någon för något sånt är ju bara larvigt.

vad det spelar för roll? han kan grenträna. de andra deltagarna vet inte vilka grenar ett år innan tävlingen.

jo, det är precis samma sak.

Allan
2004-12-05, 22:19
Då man kan ju lika gärna börja ogilla Zlatan och Foppa.

Vilka? Två överbetalda idioter? :D
Att ogilla någon för något sånt är ju bara larvigt.

Tja, välkommen till den riktiga världen. Du kanske börjar hajja varför vi har en tråd som heter Magnus Samuelsson fram och tillbaka....

allan

nordland
2004-12-05, 22:19

Vad det spelar för roll???? han drar ju nytta utav det.... Hur ofta finns grenen kronlyft/marklyft med i en Svensk IFSA sanktionerad tävling där Magnus deltar? -väldigt sällan... varför, jo därför att magnus inte vill ha med den då den inte passar honom....

Svenska IFSA och Magnus dansar hand i hand vilket många andra Svenska Strongman tävlande stör sig på....

Griip
2004-12-05, 22:30
Mmjo, men då glömmer vi väl att Magnus dem senaste åren ändå varit direktkvalificerad till WSM?

Iaf, hittade ingen riktig mail så att säga så skickade frågan genom arrangemang sidan, hoppas jag får ett svar :D

Jense
2004-12-05, 22:32
Mmjo, men då glömmer vi väl att Magnus dem senaste åren ändå varit direktkvalificerad till WSM?

Iaf, hittade ingen riktig mail så att säga så skickade frågan genom arrangemang sidan, hoppas jag får ett svar :D

där är väl fortfarande en liten pot man får som etta i SSM

Allan
2004-12-05, 22:33
Mmjo, men då glömmer vi väl att Magnus de senaste åren ändå varit direktkvalificerad till WSM?

Och kan det kanske ha att göra med att han fått välja grenar själv? Kanske? Eventuellt? Lite grann...?

Det finns sidor där man har en del rätt beska synpunkter om honom - och har du bjudit hit honom hoppas jag att han sköter sig...

allan

Griip
2004-12-05, 22:34
Och kan det kanske ha att göra med att han fått välja grenar själv? Kanske? Eventuellt? Lite grann...?

Det finns sidor där man har en del rätt beska synpunkter om honom - och har du bjudit hit honom hoppas jag att han sköter sig...

allan

Nej det har att göra med att han har kommit till final i WSM och varit top 3 dem senaste åren.

Allan
2004-12-05, 22:36
Fick inte med allt - nej, han har ett permanent wild card eftersom han en gång vunnit hela surven....Ooops, såg att du hann svara på det ofullständiga svaret.

allan

Rockhard
2004-12-05, 23:22
Om han kommer till wsm även om han e sist på ssm vad är det då för mening att välja grenar? Han vinner ju inget på det men andra blir sura :confused:

nordland
2004-12-06, 06:57
Om han kommer till wsm även om han e sist på ssm vad är det då för mening att välja grenar? Han vinner ju inget på det men andra blir sura :confused:

Jo, pengar.....

z_bumbi
2004-12-06, 08:05
Motorcykelpressen var det väl bara två som hade kunnat träna på innan? Den som gissar vilka två kommer inte att vinna något pris då det är för lätt.

pellepedal
2004-12-06, 10:50
Och hur många av deltagarna på SSM skulle tacka nej om de fick chansen att vara med att bestämma grenarna tror ni?

Samuelsson är bäst i sverige i sin sport, och bland de bättre i världen, acceptera det!

z_bumbi
2004-12-06, 11:18
Och hur många av deltagarna på SSM skulle tacka nej om de fick chansen att vara med att bestämma grenarna tror ni?

Ingen.
Problemet är ju att det inte är så många som har den chansen.

Rockhard
2004-12-06, 11:24
Varför skulle dom inte tacka nej? Om dom fick bestämma att de andra tävlande skulle fotbojor av bly på sej då? Finn det ingen "sportsmanship? :confused:

Arne Persson
2004-12-06, 14:53
Varför skulle dom inte tacka nej? Om dom fick bestämma att de andra tävlande skulle fotbojor av bly på sej då? Finn det ingen "sportsmanship? :confused:

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att välja grenar som hade varit specialsydda för en själv. Det hade kännts piss efteråt om man hade vunnit under sådana omständigheter.

pellepedal
2004-12-06, 15:11
Är det nån här som med säkerhet vet om han fått bestämma grenar eller bara fått ge förslag och tipsat?

Griip
2004-12-06, 15:35
Fått svar från Magnus :)

Han säger att han brukar gå upp till 270 innan tävlingar. 250 brukar han gå upp till varje pass största delen av året. Och detta är UTAN tröja.

Arne Persson
2004-12-06, 15:37
Är det nån här som med säkerhet vet om han fått bestämma grenar eller bara fått ge förslag och tipsat?

Det är helt säkert! Det har ju varit hans egen utrustning i flera grenar.

pellepedal
2004-12-06, 17:08
Det är helt säkert! Det har ju varit hans egen utrustning i flera grenar.

Ok... Så det är lite "den vill jag inte låna ut! Låna den här i stället" över det hela...

Eatalot
2004-12-06, 18:16
för att citera Svend Karlsen; Samuelsson är ungefär lika populär inom svensk strongman som en bajskorv är i en swimmingpool.

det tycker jag sammanfattar situationen mycket bra.

takjens
2004-12-06, 20:30

Sant.. vi har ju flera kända bänkare hära uppe i piteå dvärgen som bänkar tror sist jag läste 225kg! :hbang:

Rockhard
2004-12-06, 20:31
för att citera Svend Karlsen; Samuelsson är ungefär lika populär inom svensk strongman som en bajskorv är i en swimmingpool.

:laugh:

tyvärr har jag upplevt det :(

kal_erixon
2004-12-06, 20:40
Fått svar från Magnus :)

Han säger att han brukar gå upp till 270 innan tävlingar. 250 brukar han gå upp till varje pass största delen av året. Och detta är UTAN tröja.

på hans dvd tränar han på 260 har jag för mig, men vilken teknik han änvänder :insane: röven är inte i bänken, och dessutom studsar han på bröstet.

finns en kille på gymmet som använder samma teknik. han är mindre än mig, har sämre utvecklade bröstmuskler och tar ändå drygt 10-15kg mer i träningsvikt.
jag undrar hur mycket han tar i strikt utförande. (när jag tränar kan jag ha fötterna i luften, om ja vill)

RobbeliRobban
2004-12-06, 20:46
Vem är bittrast i världen? I en tävling hade nog flera av de som skrivit inlägg i tråden kunnat aspirera på en VM-titel i den disciplinen.

Griip
2004-12-06, 21:29
finns en kille på gymmet som använder samma teknik. han är mindre än mig, har sämre utvecklade bröstmuskler och tar ändå drygt 10-15kg mer i träningsvikt.

Jag skulle kunna ha mindre utvecklade pattar än dig och ändå ta 100 mer. Triceps, axlar och sen bröstmuskler! Sen när är bänkpress en övning där man mäter bröstmusklerna? Om man tävlar i det så tränar man för att ta så mycket på 1 gång oavsett vilken muskel som gör vad, när, var, hur eller varför.

Eftersom Magnus inte tävlar i det så ser jag ingen anledning till att han ska följa några regler om att han inte heller ska studsa upp vikten en halv cm. Med tanke på att han är den strongman som har flest och bäst meriter i hela världen så skulle inte jag vilja ifrågasätta hans träning, tror han känner sin kropp lite bättre än vad jag gör.

Allan
2004-12-06, 21:47
Och med det avslutar vi debatten om hr Samuelssons bravader för den här gången, tycker jag.

Tråd låst

allan