Visa fullständig version : Funlight + kesella
Jag har läst att några här brukar äta kesella blandat med funlight. Tänkte prova detta eftersom det låter gott!
Jag antar att man ska blanda i outspädd saft (koncentrerad) i kesellan? Är det någon som vet hur mycket kcal tex 1 dl outspädd funlight innehåller? På flaskan står det att 1 dl blandad saft innehåller 1 kcal, och man ska blanda med 9 delar vatten. Kan det vara så enkelt att 1 dl saftkoncentrat innehåller 9 kcal, dvs man tar 1 kcal x 9=9 kcal???
Hehe, jag tror inte du behöver oroa dig om du får i dig 10 kcal från Fun Lighten. Om saften blandas på vatten (0kcal) så är dina uträkningar nästan rätt ;)
Alcazara
2004-11-24, 10:56
Blanda inte ut fun lighten innan!, skulle tippa på att det blir en ganska blaskig sörja då. Min favorit är med persika eller jordgubb :thumbup:
Jag har blivit beroende av Kesella med Fun Light. Tragiskt men sant. :thumbup:
Fultjack
2004-11-24, 11:13
det har blivit något av en favorit här i huset också :thumbup:
wild berries är godast enligt mig :eating:
Vad brukar vara en lagom mängd funlight att ha i kesellan?
Fultjack
2004-11-24, 13:37
jag häller i eftersom, tar först ite, då det är borta häller jag på mer
Metal_boy_
2004-11-24, 14:21
kör me jordgubb just nu
kesella+jordgubbsfunlight+pepparkakskrydda+solrosf rön+russin= JUL! :D
King Grub
2004-11-24, 17:08
Det måste vara något av det sliskäckligaste som finns. Vad har saft i en mjölkprodukt, som dessutom är avsedd för bakning och matlagning, att göra? ;)
Någonsin provat lågkalorisylt + kesella Grub? Smak och konsistens är ju nästan identisk med hallonyoghurt :thumbup:
King Grub
2004-11-24, 17:15
Någonsin provat lågkalorisylt + kesella Grub? Smak och konsistens är ju nästan identisk med hallonyoghurt :thumbup:
Jag ser ingen anledning att äta Kesella alls, faktiskt. Det finns godare kaseinkällor, om jag vill ha kasein.
kesella med fun light är faktiskt väldigt gott.
kesella+jordgubbsfunlight+pepparkakskrydda+solrosf rön+russin= JUL! :D
helskön blandning :thumbup: :D
själv föredrar jag naturell keso på makrillmacka.
Jag ser ingen anledning att äta Kesella alls, faktiskt. Det finns godare kaseinkällor, om jag vill ha kasein
Exempel?
morbror_sven
2004-11-24, 18:16
Det måste vara något av det sliskäckligaste som finns. Vad har saft i en mjölkprodukt, som dessutom är avsedd för bakning och matlagning, att göra? ;)
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Ät kessellan "rå". Så osmakligt är det faktiskt inte.
AFanatic
2004-11-24, 18:20
Vad brukar vara en lagom mängd funlight att ha i kesellan?
2 msk
kal_erixon
2004-11-24, 18:47
ja käkade den smaksatta jordgubbs kesellan för nån dag sen... fan va god den var. lite mindre protein dock. 7,5g
Många verkar gilla Kessela och funlight.
Skillnad på keso och kessela?
Skulle man t.ex. kunna ha i lite fjällbrynt i "sörjan" också? Utan att innehållet blir sämre?
menar du att bland keso/kesella med fjällbrynt (som jag antar är nån variant av messmör) + lite funlight på det. så tror jag inte att det var nån snilleblixt :)
(aha) läste inte riktigt. innehållet lär ju inte bli sämre. smaken kan nog bli det däremot.
Metal_boy_
2004-11-24, 23:09
ja käkade den smaksatta jordgubbs kesellan för nån dag sen... fan va god den var. lite mindre protein dock. 7,5g
bättre att du gör egen jordgubb med fun light så får du också mer protein
kal_erixon
2004-11-25, 11:38
bättre att du gör egen jordgubb med fun light så får du också mer protein
är man hemma så är de det självklara valet, men är man på stan och behöver mellanmål så är de ganska enkelt och gott me färdigköpt :D
är man hemma så är de det självklara valet, men är man på stan och behöver mellanmål så är de ganska enkelt och gott me färdigköpt :D Den färdiga Kesella jordgubb innehåller väl en hel del socker har jag för mig :D
kampsporttjej
2004-11-27, 10:16
socker är absolut FÖRBJUDET. ger fetma och hjärtinfarkt direkt.
man kan dö till och med av att titta på socker, eftersom man då får i sig
lite sockermolekyler.
[förlåt, jag var bara tvungen att vara lite dryg ;) ]
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.