Visa fullständig version : Marklyftstävlingen på fitnessfestivalen?
Pudzianovski
2004-11-23, 21:50
Någon som vet någon som skall vara med?
"Du har chansen att vinna 10.000 kr. Du har tre lyft på Dig. Ingångvikt 300 kg. Inga viktklasser eller krångliga regler. OBS! Anmäl Dig omgående till denna tävling på www.aero.se eller maila direkt till pierre.coder@aero.se."
Från: http://www.bk-sportsmag.se/
:confused:
RobbeliRobban
2004-11-23, 22:13
Inte för att jag skall vara med, men det står ju ingenting om vilken utrustning man får ha???
Om det inte är några regler borde man få ha vad man vill, eller?
Tror de syftar på Wilkspoäng, mm.
Gaffeltruck?
Ni vet vad jag menar :)
Ja jo.. jag inser att gaffeltruck är lite att ta i, då kommer säkert nån protestera.. får nöja mig med någon slags konstruktion med rep, talja och motvikter då. :)
Saxat från aero:
"Den 4 december anordnar AERO fs Sveriges största och mest prestigefyllda marklyftstävling
AERO Deadlift Challenge
Första pris: 10.000 SEK.
Reglerna är enkla. Den som lyfter tyngst vinner. Ej viktklass eller viktkoefficient. Anmälningsformulär och mer info kommer inom så håll utkik.
Vill Du få reda på mer skicka ett mail till rosenlund@aero.se eller kontakta AERO:s Naprapat Martin Almqvist på 0708-574 888."
Liiite roligt är det väl ändå att det är deras naprapat som har hand om det hela.. upphovsman också kanske? :D
Liiite roligt är det väl ändå att det är deras naprapat som har hand om det hela.. upphovsman också kanske? :D
..och antagligen har man ingen möjlighet att värma upp heller, allt för att försäkra sig om kunder. ;)
Lillgrabben
2004-11-24, 09:12
Ja jo.. jag inser att gaffeltruck är lite att ta i, då kommer säkert nån protestera.. får nöja mig med någon slags konstruktion med rep, talja och motvikter då. :)
Saxat från aero:
"Den 4 december anordnar AERO fs Sveriges största och mest prestigefyllda marklyftstävling
AERO Deadlift Challenge
Första pris: 10.000 SEK.
Reglerna är enkla. Den som lyfter tyngst vinner. Ej viktklass eller viktkoefficient. Anmälningsformulär och mer info kommer inom så håll utkik.
Vill Du få reda på mer skicka ett mail till rosenlund@aero.se eller kontakta AERO:s Naprapat Martin Almqvist på 0708-574 888."
Ingen licensierad i SSF får ställa upp på tävlingen då den inte är sanktionerad.
Ställer man upp ändå så blir man avstängd i 2 års tid. :(
Edit;
Ganska trevligt initiativ annars, det är inte ofta som lyftarna har chans att vinna en slant på sin idrott.
Arrangörerna av tävlingen hade kunnat försöka få sanktion så även SL-arna kunde vara med ( eventuellt kan de ha sökt sanktion men det har jag ingen aning om).
men där kommer ju ngn strongman vinna.. anrders johanson eller ngt sånt. allt för lite deg.
Lillgrabben
2004-11-24, 11:24
men där kommer ju ngn strongman vinna.. anrders johanson eller ngt sånt. allt för lite deg.
Eftersom att Anders är licensierad i SSF så får inte han heller ställa upp....
Annars hade Anders J. legat bra till i marktävlingen, alternativt Jörgen L.
Eftersom att Anders är licensierad i SSF så får inte han heller ställa upp....
Annars hade Anders J. legat bra till i marktävlingen, alternativt Jörgen L.
aha, ok. någon annan då..
vad tror ni vinnaren drar?
Lillgrabben
2004-11-24, 11:32
aha, ok. någon annan då..
vad tror ni vinnaren drar?
Jag skulle gissa mellan 300-340 iom att inte Anders eller Jörgen torde ställa upp.
En "felkälla" i min profetia kan vara om ngt utländskt stjärnskott kommer till start ( eller om det finns ngn strongman som är en markfantom).
MVH
Jag skulle gissa mellan 300-340 iom att inte Anders eller Jörgen torde ställa upp.
MVH
Låter rimligt, 300 kg utan utrustning är det inte så många som drar så ingångsvikten är hög.
Fultjack
2004-11-24, 16:06
skulle vara kul om killen från boden som ör 20 bast skulle dra det.. såg f.ö att han hade dragit 380 i kronlyft på exhale strongman :thumbup:
Lasse Kongo
2004-11-24, 16:13
Kanske vore värt ett besök bara för o testa
:bpump:
Kanske vore värt ett besök bara för o testa
:bpump:
Är du så stark!?
Pudzianovski
2004-11-24, 17:12
Läste faktiskt på fitnessfestivalens hemsida att det står "Nordens" vilket kanske betyder att andra är med. Inte så värst långt för norrmän och danskar.
Kanske ngn strongman som kommer en dag tidigare för att hämta hem 10 000:- ?
:rolleyes:
Pudzianovski
2004-11-24, 17:22
Stod lite om tävlingen här
http://disc.server.com/Indices/127119.html
Lasse Kongo
2004-11-24, 19:27
Är du så stark!?
Ja, annars är det nog ingen mening med att testa : )
Ja, annars är det nog ingen mening med att testa : )
Hur mycket tränar/har du maxlyft?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.