handdator

Visa fullständig version : En fråga om deff (tidsplanering)

stiffler
2004-11-22, 17:09
Tjena

Har två alternativ:

1) starta deffen 1a december, kör till 24e december (men då kommer en 2 veckors period då jag INTE kan deffa pga. först Jul och sen en resa. Tänker inte deffa på semester)

2) starta en vecka in i Januari och köra på.

Alltså, om jag deffar 3 veckor och sen gör 2 veckor uppehåll med massa julmat och semester så lär jag få tillbaka det jag deffat bort. Är det inte onödigt att börja stresse kroppen redan nu, och istället köra fr.om. januari UTAN avbrott?

Mitt mål: Gå ner från 81 till ca 70 kg tills April/Maj

Tränat i: 1 år

Ålder: 18

Längd: 177

z_bumbi
2004-11-22, 18:04
Verkar onödigt att börja deffa nu då du ska avbryta, bättre att träna på som vanligt men kanske lägga till lite konditionsträning så att du är van vid den träningen när det väl börjar. Håller du inte redan koll på vad du äter så är det även lämpligt att kolla upp den saken nu innan du börjar deffa.

Iofs tycker jag kanske det är onödigt att deffa överhuvudtaget när man är 18 år men det är kanske en annan fråga.

stiffler
2004-11-22, 21:10
Tjena

Jepp tycker också det verkar lämpligast

Jo jag har tagit tag i maten nu, kör på deff mat fast MER så jag inte ligger på kcal-minus

Ang lämplighet så tycker jag inte det är så konstigt om en 18-åring som styrketränar vill gå ner typ 10 kilo för att se snyggare ut. Har ändå lite överskottsfett jag kan bli av med, så varför inte. Sen är jag ju heller inte ute efter att blir RIKTIGT freak-stor utan se estetiskt bra ut