Visa fullständig version : Fettförbränningsupplägg hur göra?
Hej alla glada!
Jag ska åka iväg i December och behöver tips om hur jag ska lägga upp träningen för att se mer deffad ut.
Jag kör 5 dar i veckan på ett schema som jag fick i sommras Den består mycket av 3*6 reps , mitt mål är att öka i muskelmassa. Det går ju bra men man har även lagt på sig i hull....vilket är oundvikligt men nu vill jag omstrukturera hela träningen för att bränna bort fett men behålla muskulaturen.
Vad ska jag göra? Jag måste nog öka reps till 3*8-10 och köra mer fettförbränning?
Tacksam för svar!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
:thumbup:
King Grub
2004-11-22, 17:15
Själva styrketräningen behöver du inte omstrukturera på något sätt; tvärtom. Det är tung träning som gäller för att stimulera bevarande av muskelmassa. Det är en cardio och kost som behöver ses över.
Några bra tips:
Om du kan så är morgonpromenader före frukost (4-7ggr/vecka) ett het tips då insulinnivåerna är låga och fett frigörs snabbare, ett cardiopass efter ett gympass (4-7ggr/vecka) är också ett fint tillfälle för fettförbränning!
Dra ner på kolhydraterna i kosten först efter du tagit cardion på allvar, du kommer säker att gå ner i vikt bara genom att röra på dig mer!
Ta bort onödigt fett i kosten och ersätt med fisk, linfrö, rapsolja mm!
Ät med 2-3 timmars mellanrum för att hålla förbränningen på topp och alltid va säker på att ha näring till cellerna, va noga med att få i dej tillräckligt med protein i varje måltid!
Var noga med att äta ganska lika stora portioner under dagen, håller insulinnivåerna på en lagom nivå, däremot målet efter träning kan va lite större!
Träna så tungt du kan, börja inte med lågreps bara för att du dietar, musklerna behöver överbelastas för att bibehålla sin volym!, kör lätt när du känner dej lite tröttare bara!
Finns oändligt med tips men dom här funkar det kan jag garantera, kör hårt nu å lycka till! :thumbup:
Tack för tipsen. Det där med att köra tungt trodde jag inte, det lät inte logiskt men de fan sant. Kommer nog att köra mer cardio efter träning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.