Visa fullständig version : har ni trynat än då?
lyckades imorse på väg till affären, precis när man möter 2 snygga tjejer också, fan va pinsamt :em: hehe. Dessutom har jag inga vinterskor heller, sulorna är helt blanka utan mönster. det glider på bra kan jag lova
Nope, jag kör med Ballys. ;)
lyckades imorse på väg till affären, precis när man möter 2 snygga tjejer också, fan va pinsamt :em: hehe. Dessutom har jag inga vinterskor heller, sulorna är helt blanka utan mönster. det glider på bra kan jag lova
ahhhaha :thefinger
Fultjack
2004-11-22, 10:35
mja ramlade lite halvt då jag å syrran var ute och gick med hunden, men jag tog emot mig med armen, såg ut som att jag skulle breakdanca mitt på vägen :thumbup:
Förlåt att jag skrattar ... på mina breddgrader är "tryna" liktydigt med "sova", vilket gjorde beskrivningen lite komisk ... :D Fast nog har jag "trynat" i den betydelse du använder ordet också (med cykeln vid första frosthalkan, såg ut som ett misshandelsoffer en vecka efteråt).
Lyckades rätt bra förra vintern när vi var ute och patrullerade i lumpen, skulle öppna en bom och slog halvt ihjäl mig när jag var på väg tillbaks till bilen. Dom andra skrattade så dom höll på avlida tror ja, önskar man inte kunde få kolva dom i huvet. :rolleyes:
uttrycket "att tryna" har jag bara använt ett tag. Lärde mig det av en norska på mitt förra jobb. Hom kom in morgon helt blöt och täckt med snö över hela kroppen och gapade på norska om att hon hade trynat i trappen utanför. Ingen fattade vad hon menade först med sen fick vi reda på att dom säger så i Norge ;)
Karl_alfred
2004-11-22, 12:58
Japp gjorde världens jätte vurpa med cykeln första dan snön hade kommit, låg under cykeln ett par sekunder :laugh:
JustinCredible
2004-11-22, 13:05
höhö jag halkade när jag gick ut från Konsum mitt framför det balla gänget som alltid hänger där utanför och snusar och kör moped osv..
Jag drog en sån där brutal då man halkar med vänstra foten och sparkar bort högra foten.. så det blir som en cykelspark.. ett jävla spektakel vill jag lova.
att ligga och tryna betyder väl att ligga och sova alt dra sig så ja sova brukar jag göra.
Ja, exakt.. vadå tryna? Lär dig svenska pöjk!
Med vänliga hälsningar
Rikssvensktalande ung friherre från den Kungliga Hufvudstaden
Ja, exakt.. vadå tryna? Lär dig svenska pöjk!
Med vänliga hälsningar
Rikssvensktalande ung friherre från den Kungliga Hufvudstaden
Som jag skrev, det är ett norskt uttryck som jag använder mig av
AFanatic
2004-11-22, 13:20
Trynat låter som något som en gris gör bara för den har ett tryne. På mina breddgrader så skulle en sådan tolkning vara mest trolig. :D Inget sagt om folket som bor där haha
Trynat låter som något som en gris gör bara för den har ett tryne. På mina breddgrader så skulle en sådan tolkning vara mest trolig. :D Inget sagt om folket som bor där haha
Ordet kommer nog från det, att ligga och lata sig nergrävd i sängen likt en gris i gytjan. ;)
AFanatic
2004-11-22, 13:24
Ordet kommer nog från det, att ligga och lata sig nergrävd i sängen likt en gris i gytjan. ;)
Ah då var det inte så ologiskt då. Verkade som det var ett låneord fr norskan.
Jag har iaf inte "trynat" än...varit nära dock.
Kör med såphala vårskor året runt så visst har man halkat till lite några gånger, sen är det ju helt omöjligt att gå normalt på snöig mark också, får "tip-toppa" med små lätta balettsteg för att få nåt fäste överhuvudtaget.
Otroligt nog inte "trynat" en enda gång hittills dock, men det kommer :) Drog en jävligt fin vurpa på cykeln förra vintern när jag skulle göra en 90 graders sväng i en liten korsning. Råkade vara en ganska stor fläck med underkylt regn där i korsningen så cykeln gick i marken och jag gled med den typ 5 meter.
Jag har tyvärr inte "trynat" än :P, men det var nära med cykeln en gång.
mystic[-_-]
2004-11-22, 16:17
Man lär sig mycket betydelser för samma ord :D Av en kompis fick jag veta att tryna betyder att trycka snö i ansiktet på någon ( jag kallar det för snöpula). Sen kunde det tydligen betyda det ni sagt också! Snöpulat någon har jag inte haft orken till och rammla gör jag varje gång jag går ut :thumbup:
Lasse Kongo
2004-11-22, 16:24
ja säger ofta ordet "pula"
typ ngn ringer, va gör du? "jag pular lite med datorn"
vilket på norska betyder typ "jag knoller med datorn"
det var lite småroligt när man bodde i Norge :D
Jag "tryna" idag faktiskt. Skulle vara lite smidig och hoppa över en snöhög vid trottoarkanten, och pladask låg man där i snön. Som tur var, fanns det inga åskådare. :D
jag har aldrig trillat
Men du är ju Jense så det är inte så konstigt.
:D
//Jörgen
Jajamensan, en riktigt jävlig vurpa på valvet idag. Hela famnen full med Combisafe också, och en massa skrot i bältet som jag landade på. Kommer att tona i lila i morrn och sedan blir det väl gulblått...
allan
Men du är ju Jense så det är inte så konstigt.
:D
//Jörgen
säger sig själv lixom :D
nej men jag har inte trillat på väldigt länge. jag minns inte hur längesen det va.
Jag var nära idag när jag skulle hem från gymmet. Tur att man kör damcykel :kickass:
va på väg ner till ica i förrgår, tog cykeln, gick väll bra dom första 100 metrarna,, sen upp på trotoaren tänkte jag,, men de ville inte cykeln, bakdäcket släppte o jag ramla av rakt i en snödriva :D - får bli att köpa dubbdäck ;)
jag lyckades ikväll igen på väg hem från jobbet, är en lång backe nerför. den såg helt torr ut, men det var den inte...
Kanade säkert 20-30 meter nerför och det gick fan inte att stanna.Blankis hela backen. Blöt o jävlig blev jag också Hade nån sett mig så hade jag sjukskrivit mig resten av vintern men jag tror inte att nån såg :em: heheh
Jag var ritkigt nära 3 gånger idag :D. Det såg inte alls halt ut men det var det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.