handdator

Visa fullständig version : Motitationen på topp - träna 2 ggr om dan?

xplizit
2004-11-22, 09:51
Hej o hå, från ingenstans så har min motivation kommit o hälsat på igen. hur kul som helst - Jag vill bli av med mitt underhudsfett. Har ca 2-4 kg som kan få brinna upp snarast möjligt.

Min fråga nu är - Gör det mer skada än nytta ifall jag kör såhär:

0600 upp o hoppa, 1 h rask promenad
0740 Frukost
0800-1130 Lunch
1130-1500 Jobba
15-1630 cykla/jogga/promenad ca 1h
1630 middag
1645-1930 jobba.

Ska tilläggas att jag har ett rätt fysiskt arbete då jag går ca 5-6km om dagen utöver själva träningen. Äter dock som en häst hela tiden eftersom jag e rätt kass på att säga nej till all god mat som erbjuds 24/7.

Jag jobbar nämligen till sjöss och kör 14dagar, ledig 14 dagar, Hinner kroppen vänja sig o ställa om till någe försvarsmekanism så man plötsligt inte bränner mer fett
ifall man kör på stenhårt med träningen enligt mitt lilla schema under 10-12 dagar?
E nu inne på 4 dagen o har kört 2ggr om dan..

Vad tror ni? Ska jag dra ner till 1gång om dagen eller kan man köra 2 pass?

Nadja
2004-11-22, 10:28
Ska du inte äta eller dricka någonting mellan middag 16.30 ena dagen och frukost nästa dag? :rolleyes: Det verkar inte alls smart.

2timslånga träningspass och bara 3 måltider? Det måste bli ansenliga mängder kalorier vid varje måltid. Inte så smart med tanke på förbränningen/insulinkänsligheten.

Du kommer säkert att gå ner i vikt. Om det är fettet som du blir av med är nog en annan femma! :D

aliquis
2004-11-23, 09:16
Nadja: han kanske inte har möjlighet att gå och fixa ett riktigt mål mat när han jobbar.
Vad gäller fettförbränningen lär den inte bara stanna o allt blir ogjort nej, så kör på du.

xplizit
2004-11-23, 11:48
Tackar för svaren!
Med maten är det inga problem. Det finns obegränsat dygnet runt!
:D
Efter middagen runt 18-20 snåret så brukar jag oftast trycka i mig en tallrik yoghurt med flingor o banan+ett par rågmackor och en o annan frukt slinker oxå ner.

Lite svårt det här med hur mycket man ska äta? Ändå gången jag blir hungrig under dygnet är innan frukosten...Vill ju gärna ha mer "kalorier-ut än kalorier-in" hehe