handdator

Visa fullständig version : Coolt "spel"

Prankie
2004-11-21, 21:51
http://www.xbox.com/en-US/yourselffitness/default.htm

Skaffade just Yourself Fitness. Man kan tydligen få hjälp och hålla reda på ganska mycket. Typ defftips, träningsvideo och yoga. :D Ska testa nu.

manko
2004-11-21, 22:20
allt kommer dom på :)

Prankie
2004-11-21, 22:26
Jag hoppas bara det finns nude patch. :D

Wahlgrenus
2004-11-22, 00:15
Hahaha, det måste man ju bara "fixa" :)

Spel ska hjälpa mig att komma iform! :hbang:

Prankie
2004-11-22, 00:21
Det var faktist rätt grymt att följa Maya, ska nog inleda alla dagar med lite yoga och aerobic med Maya. :D Sen kommer ju Dance Dance Revolution 2 snart. :thumbup:

Wahlgrenus
2004-11-22, 00:23
Finns där styrkeövningar? (maskiner)

Eller är det yoga, aerobics och stretching för hela slanten?

Prankie
2004-11-22, 00:28
Jag har bara skapat en profil så jag vet inte.
Det jag fick mata in är
Namn, kön, ålder, längd, vikt, vilopuls, puls efter 2minuter jumping jacks, maxa squat (max 50), maxa armhävningar (max 40), maxa crunches (max 60), flexibilitet.

Men jag tror inte att det finns styrkeövningar, då alla verktyg de rekommendera är ett par rosa hantlar, pilates boll, aerobics pall, pulsmätare och yoga matta. :)

Zakath
2004-11-22, 19:16
Men jag tror inte att det finns styrkeövningar, då alla verktyg de rekommendera är ett par rosa hantlar, pilates boll, aerobics pall, pulsmätare och yoga matta. :)

Det låter ju inte roligt :(
Varför sprida denna okunskap?

tejpis
2004-11-22, 19:46
Ska också testa nu, eller om 1 timme eller så :D

Prankie
2004-11-22, 20:15
Det låter ju inte roligt :(
Varför sprida denna okunskap?

Prova vifta ett par 5kg hantlar i 45 minuter. :D Faktist så använder de knappt hantlar över huvudtaget, alla övningar använder man kroppen. Jag tror faktist det är rätt många yoga position du inte ens klara av. ;)

Zakath
2004-11-22, 20:20
Prova vifta ett par 5kg hantlar i 45 minuter. :D Faktist så använder de knappt hantlar över huvudtaget, alla övningar använder man kroppen. Jag tror faktist det är rätt många yoga position du inte ens klara av. ;)

Men jag vill ju bygga muskler! :(

Kan du inte ge oss en liten recension/sammanfattning av spelet?

Prankie
2004-11-22, 20:34
Spelet samla först information om dig. Som ålder, kön, vikt, längd, kondis, styrka. Sen rekommendera den dig vissa träningar och tid per vecka, det kan du givetvis själv ändra. Jag bytte till varje dag 45 minuter. När en workout starta så följer du hennes rörelse, om det är nånting du inte förstå kan man starta tutorial för rörelsen och kolla efter en 3d model från hela 360grader vinkel. Varje vecka kommer det en test som mäter dina förändringar i kondition, vikt, styrka, smidighet. (Styrke delen är för lätt för en vältränad, då max antal är 50 squat, 60 crunches och 40 armhävningar.)

Summering: Det är absolut inte nånting som kan ersätta gymmet. Däremot är det ganska kul att hålla med lite aerobics och andra yoga träningar hemma. Slipper skämma ut sig. :D Så jag använder det som morgongympa för att starta min dag, funkar suväränt och jag blev faktist svettigare än jag tro jag skulle bli.