Visa fullständig version : Tunna ut håret.
Überbiffen
2004-11-20, 15:37
Vissa säger att om man tunnar ut sitt hår så blir det ännu tjockare sen, någon här inne som verkligen vet om det stämmer eller inte ?
Det tror jag inte...För mig tror jag iaf inte att det blev så ;)
s_himself
2004-11-20, 15:43
varför skulle det blir tjockare? Du upplever det nog som tjockare eftersom du har tunnat ut det.. men det kan ju inte bli tjockare för att du tunnar det.
Fangface
2004-11-20, 15:48
Det lär ju inte bildas nya hårsäckar bara för att man tunnar ut håret.
Och tjockleken på hårstråna är genetiskt så; Nej, det blir inte tjockare på något vis !
Überbiffen
2004-11-20, 15:53
Tackar för svaren.
samma myt som att man skulle få grövre skägg av att raka sig, eller benhår för den delen
Vissa säger att om man tunnar ut sitt hår så blir det ännu tjockare sen, någon här inne som verkligen vet om det stämmer eller inte ?
Stämmer inte. Därmot kan ju ett urtunnat hår vara lättare att frisera och få att se tjockare ut än det är än ett tjockt hår - det är helt enkelt mindre vikt som skall hållas uppe med hjälp av stylingprodukter etc..
mini_Arnold
2004-11-20, 23:51
Eftersom du varken är gay eller kvinna(girlieman räknas inte) så behöver du inte oroa dig för sånt.
Sen jag började använda V05 schampoo/balsam har mitt hår blivit mycket fylligare.
Göra håret tjockare/tunnare vet jag inget om men rekommenderar starkt V05! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.