handdator

Visa fullständig version : Twinlab DIET FUEL, kan man öka muskelmassa?

GymTT
2004-11-19, 17:51
Hejsan

Jag var precis och köpte 1 kg Twinlab Diet Fuel (Choklad smak).
När jag läser på internet och så märker jag att produkten verkar vara bäst för att deffa :confused: Och jag vill ju öka muskelmassan så mycket som möjligt, MEN det står ju "Fettreduktion och UPPBYGGNAD" samt "För maximal MUSKELDEFINITION". Det måste väl betyda att jag kan öka i muskler iaf?
Hur skall jag göra? Kan jag dricka den här efter träningen och ändå öka mycket i muskelmassa (mitt mål) eller ska jag byta den mot någon annan produkt? Isånnafall vilken är bäst om jag vill öka i muskelmassa? MVH TT

Frazze
2004-11-19, 17:54
Den produkten är tänkt som en måltidsersättare, alltså i första hand för fettreducering. MUSKELDEFINITION innebär att du går ner i fettmassa, så syns musklerna bättre.
Har inte koll på vad den innehåller exakt, men efter träning borde du satsa på vassle och snabba kolhydrater.
Men du kommer inte att gå ner i vikt bara för att du äter det där, så du kan mycket väl använda det för att dryga ut kosten med, lite extra protein om intet annat.

Munter
2004-11-19, 17:56
Tar du det där proteinet efter träningen kommer du enbart bli snordeffad innan du hinner säga diet, utan att bygga några muskler alls. Helt livsfarligt! Nä allvarligt, det är väl en vanlig måltidsersättare. Duger att krubba efter passen, men det är förstås bättre om du köper eller blandar en egen "gainer".

GymTT
2004-11-19, 17:59
Den produkten är tänkt som en måltidsersättare, alltså i första hand för fettreducering. MUSKELDEFINITION innebär att du går ner i fettmassa, så syns musklerna bättre.
Har inte koll på vad den innehåller exakt, men efter träning borde du satsa på vassle och snabba kolhydrater.
Men du kommer inte att gå ner i vikt bara för att du äter det där, så du kan mycket väl använda det för att dryga ut kosten med, lite extra protein om intet annat.

Tjena, hm okejj så om jag äter det i några månader så kommer vissa fetter t.e.x på magen att gå bort? MVH TT

Frazze
2004-11-19, 18:02
Tjena, hm okejj så om jag äter det i några månader så kommer vissa fetter t.e.x på magen att gå bort? MVH TT

Nej. Eller ja. Det beror på ditt totala kaloriintag, hur mycket du äter i övrigt.
Äter du mer än du förbrukar= du går upp i vikt. Äter du mindre än du förbrukar=ner i vikt.
Pulvret innehåller inget annat än protein, fett och kolhydrater, precis som vanlig mat.

GymTT
2004-11-19, 18:04
Nej. Eller ja. Det beror på ditt totala kaloriintag, hur mycket du äter i övrigt.
Äter du mer än du förbrukar= du går upp i vikt. Äter du mindre än du förbrukar=ner i vikt.
Pulvret innehåller inget annat än protein, fett och kolhydrater, precis som vanlig mat.

hm okejj men vad bör jag göra för att fortsätta min uppbyggnad på bästa sätt då? vill ju som sagt bygga upp mig och öka i muskelmassa, bör jag äta upp den här sen köpa ngt nytt eller byta den imorgon? MVH TT

Frazze
2004-11-19, 18:09
Direkt efter träning bör du äta ett rent vassleprotein, tillsammans med snabba kolhydrater. Det du har nu kommer definitivt inte att förhindra att du bygger muskler, men om det gäller att välja mellan denna produkt och en annan, direkt efter träning så är det rådet ovan som gäller.
Sedan kommer du itne att bygga några muskler om du inte äter bra under resten av dagen, så det beror helt på hur du äter i dagsläget. Rent generellt, om du inte är alltför rädd att lägga på dig fett, så är rådet att du ska äta så mycket du får i dig. Ät var tredje timme, och ät varierat. Att bränna fett och samtidigt bygga muskler är lite knepigare. De flesta brukar rekommendera att man först kör en uppbyggnadsfas, och sedan en dietfas, där man deffar bort de överflödiga kiolna man lagt på sig under uppbyggnadsfasen.

Karl_alfred
2004-11-19, 18:10
Jag skulle föreslå att du läser på lite om vanlig kost först och främst så du skapar en förståelse för vad som är viktigt. Sen kan du färbättra din vanliga kost så bra som det går. Att köpa en massa kostillskott och tro att de ska ge underverk är lite fel. Det du köpt innehåller vad jag vet mycket protein per portion vilket innebär att de gå alldeles utmärkt att använda som pulver för att lägga på sig massa med, om du använder dem till efter passen så kan du tillsätta dextropur ca 1g per kg kroppsvikt.

King Grub
2004-11-19, 18:13
Det finns inget i den produkten som förbättrar din muskeldefinition. Det är energifattigt per tänkt portion, och ersätter du en vanlig brakmiddig med en sådan drink blir måltiden energifattigare och du kan tänkas hamna på energiunderskott. Men det är det, energiunderskottet, som gör att du förlorar kroppsfett, inte produkten, och du kan precis lika gärna åstadkomma ett sådant energiunderskott genom att läsa på om och justera kosten och röra på dig. Lägger du till produkten till en kost din vikt står still på ökar du i fettmängd av energin den tillför.

GymTT
2004-11-19, 18:26
Det finns inget i den produkten som förbättrar din muskeldefinition. Det är energifattigt per tänkt portion, och ersätter du en vanlig brakmiddig med en sådan drink blir måltiden energifattigare och du kan tänkas hamna på energiunderskott. Men det är det, energiunderskottet, som gör att du förlorar kroppsfett, inte produkten, och du kan precis lika gärna åstadkomma ett sådant energiunderskott genom att läsa på om och justera kosten och röra på dig. Lägger du till produkten till en kost din vikt står still på ökar du i fettmängd av energin den tillför.

Okejj, men då kanske jag borde byta denna produkt mot en Gainers typ?
MVH TT

negative
2004-11-25, 00:45
MVH TT

:confused: :confused: Läs denna guide. Du verkar inte fattat :confused:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

krakowww
2004-11-25, 22:43
MVH TT

Ja det kan du göra.
/Magnus