Visa fullständig version : Bästa gymmet i stockholm
flikkan_helgonet
2004-11-18, 09:31
Jaha, nu ska jag snart flytta då. till the metropol. Vart ska man träna? Bästa gymmet? PS. vet inget om stockholm...
Välkommen! Vart ska du bo/jobba då? Man blir snabbt bekväm med avstånd i denna metropol :MrT:
Hehe, välkommen till storstaden! Först kan det vara bra att veta vart du ska bo? Antar att du inte till tillägna timmar med att åka kommunalt till gymmet. :thumbup: :D
Varför inte ta och läsa på lite om din nya hemstad?
Susning - Stockholm (http://www.susning.nu/susning.fcgi?search=stockholm&dosearch=1)
Ett par tidbits om oss sthlmare och Stockholm:
1. "Vad fan vill du?!" betyder "Hej." och viceversa.
2. Står du still till vänster i rulltrappan så förtjänar du att bli tacklad, bespottad och utskälld, ja kanske tom tjärad.
3. Kaffe är inte kaffe om det inte kostar 25kr eller mer.
4. Alla killar med långt bakåtslickat hår, slickade nudie-jeans, JL-tröja + gooseväst behöver inte bara bögar, de försöker bara se ut som dem.
Ironbabe
2004-11-18, 12:59
Ett par tidbits om oss sthlmare och Stockholm:
1. "Vad fan vill du?!" betyder "Hej." och viceversa.
2. Står du still till vänster i rulltrappan så förtjänar du att bli tacklad, bespottad och utskälld, ja kanske tom tjärad.
3. Kaffe är inte kaffe om det inte kostar 25kr eller mer.
:laugh: Humor!!! I LIKE :D
Slartibartfast
2004-11-18, 13:18
Killer_ante: Jag är hedrad! :bow: :em: (syftar på din signatur)
Killer_ante: Jag är hedrad! :bow: :em: (syftar på din signatur)
:thumbup: You're number one!
Vart ska du bo någonstans?
Rekommenderar Fitness Club varmt. Ligger i centrala Sundbyberg, nära till stan, bredvid pendeltåg och tunnelbana. Ganska mycket kunnigt folk som tränar, kan jag garantera.
Välkommen ;)
4. Alla killar med långt bakåtslickat hår, slickade nudie-jeans, JL-tröja + gooseväst behöver inte bara bögar, de försöker bara se ut som dem.
Nu beskrev du ju Anabålic och hans förorts/turkmaffia... :D
Lägg till ett par skarpa polisonger så har du Megatutten och syriancrewet inräknat där också. ;)
Skämt åsido - för att folk ska kunna rekommendera gym så bör du precisera var du kommer bo/verka någonstans.. norrort/söderort/västerort/city iallafall.
Vart ska du bo någonstans?
Rekommenderar Fitness Club varmt. Ligger i centrala Sundbyberg, nära till stan, bredvid pendeltåg och tunnelbana. Ganska mycket kunnigt folk som tränar, kan jag garantera.
Välkommen ;)
Hon skrev Stockholm... :notme: ;)
Har du krokarna förbi innerstan så är SATS City (Birger Jarlsgatan) utnämd till Sveriges bästa SATS.
Vill du ha en visning av smultronställen från en inbiten Stockholmare kan du PM:a ;)
Har du krokarna förbi innerstan så är :insane: SATS :insane: City (Birger Jarlsgatan) utnämd till Sveriges bästa SATS.
Vill du ha en visning av smultronställen från en inbiten Stockholmare kan du PM:a ;)
Hon skrev tom BÄSTA gym ! :notme:
Megatuttarna
2004-11-18, 18:38
Frescati är kanon! Sthlms Universitets gym.
Har du krokarna förbi innerstan så är SATS City (Birger Jarlsgatan) utnämd till Sveriges bästa SATS.
SATS City är ju skitkass om man jämför med många andra SATS.
SATS Södermalm är överlägset och till viss mån SATS Odenplan. Städningen kunde kanske vara aningen bättre.. :D
Delta! Delta! Deltaaaaaaaaaaaa!
Och vill du veta nåt om Eken ska du vända dig till folk som kan visa papper på att de är stockholmare - inflyttade göre sig icke besvär.
allan
Och vill du veta nåt om Eken ska du vända dig till folk som kan visa papper på att de är stockholmare - inflyttade göre sig icke besvär.
allan
Ja, om det är hårklyverier vi sysslar med så...vad har du för postadress egentligen Allan lelle..? *host* :D
För övrigt så kan jag absolut rekommendera Delta, efter ombyggnationen (flytten till de nya totalrenoverade och toppfräscha lokalerna egentligen) nu i December (?) kommer det dessutom vara 2-3ggr så stort som tidigare samt långt fräschare än SATS anläggningar.
Hoppas bara att det fortfarande kommer ha den trevliga smågymskänslan...den som lever får se.. :thumbup:
Bah! Riktiga stockholmare bor i förorten numer. Inne i stan är det bara inflyttade löss....don't get me started on this one.....
allan
Har lite delad åsikt om Delta. Anser givetvis att det är ett bra gym, men vill fan inte ha dit mer folk. Det jag kommer att sakna med gamla Delta är att man måste gå genom walk of fame när man ska duscha. Ut genom omklädningsrummet genom korridoren och förbi entrén för att sen gå in till duscharna. Det bästa är när man glömt handduken och trotsigt måste hålla för ballen med ett par ruttna kalsonger medans man flashar röven för alla som tar av sig skorna, det är hur stort som helst.
Det bästa av allt är väl kanske ändå den nye ständigt lika stressade delägaren, som lyckades med konststycket att använda sönder sina kinesiska stresskulor han fick av mig o Pez i födelsedagspresent!
flikkan_helgonet
2004-11-19, 10:30
tack för alla tips, faktum är att jag redan vet var jag ska träna, ville bara se om nån skulle rekomendera stället. :em:
Njoy... jag har rabatt där, annars är det juh grymmedyrt. Jag letar place och jobb, så inget är klart ännu. Men när jag läser alla svar så ser jag ännu mer fram emot flytten, folk verkar ha humor iallafall. Trodde alla va "bög"-wannabees, hehe... :D
Nån som tränar på Njoy? Betyg?
PS. jag tar gärna emot en runtvisning... Annars hade jag fått gå runt med karta :cool:
Überbiffen
2004-11-19, 12:32
:laugh:
Har lite delad åsikt om Delta. Anser givetvis att det är ett bra gym, men vill fan inte ha dit mer folk. Det jag kommer att sakna med gamla Delta är att man måste gå genom walk of fame när man ska duscha. Ut genom omklädningsrummet genom korridoren och förbi entrén för att sen gå in till duscharna. Det bästa är när man glömt handduken och trotsigt måste hålla för ballen med ett par ruttna kalsonger medans man flashar röven för alla som tar av sig skorna, det är hur stort som helst.
Det bästa av allt är väl kanske ändå den nye ständigt lika stressade delägaren, som lyckades med konststycket att använda sönder sina kinesiska stresskulor han fick av mig o Pez i födelsedagspresent!
Tror jag har drömt mardrömmar beträffande handuken, har en så länge inte hänt...
tack för alla tips, faktum är att jag redan vet var jag ska träna, ville bara se om nån skulle rekomendera stället. :em:
Njoy... jag har rabatt där, annars är det juh grymmedyrt.
Om du vill att nån ska rekommendera Njoy så får du nog fråga nån annanstans.. :D men visst, finns det vikter och du inte har råd med bättre så duger det väl bättre än inget gym alls... kan inte uttala mig om enskilda anläggningar, men Njoy som kedja är väl inte vad jag skulle välja om jag skulle byta gym.
Frågan är om du verkligen kommer billigare undan på Njoy med rabatt mot nåt mindre gym, då dom mindre gymmen ofta har "tjejtaxa" (Delta har ex. halva priset för tjejer, iallafall nu). Men du kanske är ute efter hela kitet - klasser och sånt?
flikkan_helgonet
2004-11-21, 17:44
Om du vill att nån ska rekommendera Njoy så får du nog fråga nån annanstans.. :D men visst, finns det vikter och du inte har råd med bättre så duger det väl bättre än inget gym alls... kan inte uttala mig om enskilda anläggningar, men Njoy som kedja är väl inte vad jag skulle välja om jag skulle byta gym.
Frågan är om du verkligen kommer billigare undan på Njoy med rabatt mot nåt mindre gym, då dom mindre gymmen ofta har "tjejtaxa" (Delta har ex. halva priset för tjejer, iallafall nu). Men du kanske är ute efter hela kitet - klasser och sånt?
Ute efter allt, ja. Plus kul att kunna träna med syrran... :D
SATS City är ju skitkass om man jämför med många andra SATS.
SATS Södermalm är överlägset och till viss mån SATS Odenplan. Städningen kunde kanske vara aningen bättre.. :D
Sats Odenplan var bra INNAN de bygde om stället. Nu är dcet ju så förbannat trångt att du knappt kan träna med fria vikter längre...
Hur kan du tycka att det är bra??? Men du kanske går på passen...de vet jag inget om.
Det är lite mer "byggar gym" över Söder. kanske inte vad flickan letar efter??
Vad är det med City som du inte gillar?
allan
flikkan_helgonet är säkert ute efter Ross gymmet no.1 i Stockholm, eller vad tror du Allan??? ;)
Hon skrev tom BÄSTA gym ! :notme:
Vad är SATS då?
flikkan_helgonet är säkert ute efter Ross gymmet no.1 i Stockholm, eller vad tror du Allan??? ;)
Kan någon översätta infödingsnacket, Ross?
(Jo jag vet att det inte är Stockholmsmål men jag förstår fortfarande inte vad det betyder..)
Kan någon översätta infödingsnacket, Ross?
(Jo jag vet att det inte är Stockholmsmål men jag förstår fortfarande inte vad det betyder..)
Opps...sorry!
Alla förstår inte Stockholmsslang...
Ross = Valross = Biff på gymmet :D
Sats Odenplan var bra INNAN de bygde om stället. Nu är dcet ju så förbannat trångt att du knappt kan träna med fria vikter längre...
Hur kan du tycka att det är bra??? Men du kanske går på passen...de vet jag inget om.
City har värdelösa maskiner för det första. Avdelningen med fria vikter är minimal och inknuffad i ett litet hörn. Dåligt med vikter. Inget Power Rack, Bara en smith etc etc etc... Diggar dock klätterväggen :thumbup:
Södermalm har så mycket mer. Ok att det är mer byggargym i källardelen (men det ser jag som ett plus), men så många "byggare" ser man inte där. Bra med bänkar och vikter och övrig utrustning! Dessutom många bra maskiner samt stor yta så det sällan är trångt.
Odenplan är bra om man är där innan 17.00. Efter det håller jag med om att det är extremt trångt.
flikkan_helgonet
2004-11-23, 11:54
Äh, det gör inget om det är "byggar"känsla över gymmet, desto fler att fråga om råd, som vet vad de snackar om. :D
Nu har jag fått så många olika alternativ att jag inte vet vad jag ska välja :confused:
Får se vad jag hamnar bostadsmässigt.
Det finns flera gym jag kan rekomendera.
WordClass Sumpan och Jakobsberg.
Pro gym är helt okej och numera inte så hårt befolkat
SKIP gym vid odenplan skall vara helt okej har jag hört ( aldrig testat det )
Frescatihallen ( kanonbra också , dessutom billigt ) , spinning ingår i kortet.
Athletic Gym ( slagsta ) en bit utanför men rätt så hardcore :) ( riktigt bra Gymleco park )
Flex gymn hagsätra skall vara bra.
Athletic Gym ( slagsta ) en bit utanför men rätt så hardcore :) ( riktigt bra Gymleco park )
Och återigen Tumba KK om vi pratar om förorter.
Atletic Gym, sol och motion :bow: :hbang:
Det finns ett förvånansvärt bra gym i snart sagt varje förort i Stockholm (inte så undra på för de kan rymma allt mellan 20-80 000 innevånare) men vill du ha riktig hardcorekänsla utan workoutpass där man får trängas med övertatuerade snubbar som inte bara ser ut som, utan också är, nyss utskrivna från långtidsstraff på våra kriminalvårdsanstalter, så är det Delta och ProGym du ska gå till.
Lizard
[B]...men vill du ha riktig hardcorekänsla utan workoutpass där man får trängas med övertatuerade snubbar som inte bara ser ut som, utan också är, nyss utskrivna från långtidsstraff på våra kriminalvårdsanstalter, så är det Delta och ProGym du ska gå till...
Precis - övertatuerade kåkfarare som mig, Macleod, Allan, Helen@, Ironbabe, Langster osv... :rolleyes:
City har värdelösa maskiner för det första. Avdelningen med fria vikter är minimal och inknuffad i ett litet hörn. Dåligt med vikter. Inget Power Rack, Bara en smith etc etc etc... Diggar dock klätterväggen :thumbup:
Södermalm har så mycket mer. Ok att det är mer byggargym i källardelen (men det ser jag som ett plus), men så många "byggare" ser man inte där. Bra med bänkar och vikter och övrig utrustning! Dessutom många bra maskiner samt stor yta så det sällan är trångt.
Odenplan är bra om man är där innan 17.00. Efter det håller jag med om att det är extremt trångt.
Aha, jag menade Den på Birgerjarlsgatan. Den med klättervägg heter väll normalm? Det är ju ett gammalt Nautilus gym och, o ja, maskinerna där suger rejält, likaså utrymmet för fria vikterna....
Ursäkta, om jag förvirrade gymmen. Jag snackade alltså om SATS på Birger jarlsgatan...
Det finns ett förvånansvärt bra gym i snart sagt varje förort i Stockholm (inte så undra på för de kan rymma allt mellan 20-80 000 innevånare) men vill du ha riktig hardcorekänsla utan workoutpass där man får trängas med övertatuerade snubbar som inte bara ser ut som, utan också är, nyss utskrivna från långtidsstraff på våra kriminalvårdsanstalter, så är det Delta och ProGym du ska gå till.
Lizard
:laugh:
Aha, jag menade Den på Birgerjarlsgatan. Den med klättervägg heter väll normalm? Det är ju ett gammalt Nautilus gym och, o ja, maskinerna där suger rejält, likaså utrymmet för fria vikterna....
Ursäkta, om jag förvirrade gymmen. Jag snackade alltså om SATS på Birger jarlsgatan...
Ah, då är jag med.. Skit i vilket som heter vad. Det på Birger Jarlsgatan är helt ok, lite lågt i tak bara i källaren, men annars schysst.
Precis - övertatuerade kåkfarare som mig, Macleod, Allan, Helen@, Ironbabe, Langster osv... :rolleyes:
...and yours truely.... :em:
Lizard
bear.flowertwig
2004-11-23, 19:09
+ dryg attityd på Vasa.
Vill man ha mer gayorienterat är Regeringsgatan tydligen SATS inofficiella gay-gym. Ångbastun är (ö)känd... :kinky: :rolleyes:
DeRailed
2004-11-23, 21:56
Välkommen till the metropol!
Bodde där själv under mina första levnadsår (19 år) men nu tuggar jag järnväg i HBG! =D.... Kan grymt rekommendera Delta Gym, stället med hjärta! Kan dela med mig en minnesvärd konversation med Dimman (ägarn) och Helen Hoby första sommarn jag tränade där, när jag skall inta min protte-shake:
Dimman - Ja, så du ska bli grov?
Jag - Japp!
Dimman - Hur mycket går du upp varje år ungefär?
Jag - 1 kg kanske...
Dimman - 1 kg muskelmassa?!??
Jag - Japp...
Dimman - fan....10 kg muskler på 10 år...kämpa på!
Helene Hoby satt där och log sött mot oss, sa inte ens ett pip! Världens gulligaste smajl som hon har, smälte givetvis mig..=D, kanske trodde hon att jag bara vara en tönt på en 19 somrar ...så därför hon kanske inte talade`?
Kan varmt rekommendera stället, Än idag känner man igen Dimman, hjälper en som faen....
MVH
Sam - HBG
Megatuttarna
2004-11-23, 23:14
City Gym i Södertälje sägs ju vara kanon!
Det här var ingen färsk tråd, men jag försöker väcka liv i den... Finns det något bra gym på Södermalm? Jag ägnar mig åt hederlig styrketräning utan maskiner och apparater, så "gym" bör tolkas i bemärkelsen styrketräningslokal.
Finns flera.
Sats
VBC
Pro Gym
Vill man hitta ett mer hardcore gym får man nog leta längre söderut.
machine gun
2007-09-28, 16:59
Pro gym kanske? http://www.progym.se/
Utan att ens ha tränat där så kan jag nog med stor säkerhet säga någon av atletklubbarnas/styrkeklyftklubbarnas gym bäst :) Där får du i alla fall träna marklyft till skillnad mot alla andra skitgym. Sedan har de förmodligen riktiga stänger som inte är snorhala och mjuka.
machine gun
2007-09-28, 17:02
Utan att ens ha tränat där så kan jag nog med stor säkerhet säga någon av atletklubbarnas/styrkeklyftklubbarnas gym bäst :) Där får du i alla fall träna marklyft till skillnad mot alla andra skitgym. Sedan har de förmodligen riktiga stänger som inte är snorhala och mjuka.
Bra nog? http://www.progym.se/utrustning.htm
Bra nog? http://www.progym.se/utrustning.htm
Ahhh, där vill jag bo *cupid*
Ja, det är bra nog och lite till. Mycket fint gym!
Machine Gun: Du ska vara tacksam för att du har ett så fint och bra gym att gå till. Det är annat i denna lilla stad där det inte finns ett enda vettigt gym....
Vafan, är det så många koloiter som tränar på Delta? Nu vågar jag inte gå dit längre :(
Tur att jag tränar på tider då det brukar vara folktomt på gymmet!
Vafan, är det så många koloiter som tränar på Delta? Nu vågar jag inte gå dit längre :(
Tur att jag tränar på tider då det brukar vara folktomt på gymmet!
Folkskygg?
Skulle väll lagt till en länk :D
Här är VBC, inte lika bra gym som pro gym men fräsha lokaler.
http://vbc.se/index.html
Folkskygg?
Lite :D
Nää jag är trevlig faktiskt, men nu kommer jag ju ha ögon i nacken när jag är där!
Det här var ingen färsk tråd, men jag försöker väcka liv i den... Finns det något bra gym på Södermalm? Jag ägnar mig åt hederlig styrketräning utan maskiner och apparater, så "gym" bör tolkas i bemärkelsen styrketräningslokal.
Progym, om du står ut med ägaren. :D
http://www.progym.se
Utan att ens ha tränat där så kan jag nog med stor säkerhet säga någon av atletklubbarnas/styrkeklyftklubbarnas gym bäst
Just det. Du har inte ens tränat där. Och du har inte så stor erfarenhet heller. Annars finns det en liten gymguide som sticky här i Allmänt
Just det. Du har inte ens tränat där. Och du har inte så stor erfarenhet heller. Annars finns det en liten gymguide som sticky här i Allmänt
Alla gym där man inte får träna mark är skit :D alla andra är jätte bra *cupid*
Frescati fungerar bra..
Ligger inte på Söder om du svarade på den nya frågan. :)
Tigerkotten
2007-09-29, 00:34
Sats vid medis tycker jag är väldigt bra iaf :) Tränar dock Sats Farsta nu då det ligger närmare, men dock inte lika bra :(
DJJOHANSSON
2014-07-30, 22:15
Medis, odenplan eller spårvagnshallarna som gäller?
Öppen för andra förslag, pure strenght maskiner är nästan ett måste. Vore roligt o pumpa lite i hoist-maskiner med ifall det finns på samma ställe :)
DJJOHANSSON
2014-07-31, 21:55
Hepp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.