handdator

Visa fullständig version : Mikael Ljungberg

Kristian
2004-11-18, 06:42
Mikael Ljungberg (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562754,00.html)

Tragiskt.

Halldin
2004-11-18, 06:46
:/

Dödsorsaken står inte ... vet någon?

henke_in_training
2004-11-18, 06:59
helt jävla sjukt :(

Karl_alfred
2004-11-18, 07:04
:(

supremo
2004-11-18, 07:08

På TV sa de att han dog av sjukdom..
Hoppas han slapp lida!
En av Sveriges bästa idrottsmän!

King Grub
2004-11-18, 07:22
Men usch vad tråkigt. :( Och varför?

-GP-
2004-11-18, 07:31

Expressen påstår att han tog sitt liv: http://www.expressen.se/index.jsp?a=207951

Verkligen tragiskt! :(

edgen_ÖSD
2004-11-18, 07:50
Herregud att sånt kan hända! :(

En bit över 30, hur kan en så stark idrottsman dö i sjukdom, och varför är inte det bekräftat någonstans :confused:

Och att det är fråga om självmord, enligt expressen. Hoppas verkligen för deras skull att det är det.

AngelLove
2004-11-18, 08:11
Det handlade väl om depression som till sist blev så stark att han inte orkade mer ??

DEt som tidningarna hade var att hans mamma gick hastigt bort i augusti 2002 och strax därefter lämnade hans fru honom. Han hade visst fått mycket skit eller ifrågasättande kring jobbet som sportchef för brottningen som han skulle börja 1jan.

Enligt Expressen så tog han sitt liv på Mölndals sjukhus där han var inlagd för vård.

Men samtidigt, han hade ett nytt jobb som han var otroligt glad för enligt hans pappa, han skulle inom kort flytta ihop med sin nya kärlek. Hur kan man då ens tänka tanken eller som i detta fallet då ta sitt liv ?? Det är ju tyvärr en fråga som kommer förbli obesvarad.

Tragiskt och hemkst att en människa går bort, om den sen heter Mikael Ljungberg eller Kalle Andersson spelar ingen roll (mer än att Kalle får man aldrig läsa om i tidningen typ).

R.I.P

perarvid
2004-11-18, 08:12
I DN står det "Hittad död på sjukhuset". Hur dålig koll har de egentligen?

palme
2004-11-18, 08:45
På morgonnyheterna sa de "hittad död utanför mölndals sjukhus" ...

Jag hoppas verkligen att det inte rör sig om ett självmord, sånt slöseri.

RIP en av Sveriges bästa idrottsmän någonsin!

Pingu
2004-11-18, 09:06
Fy faan :cryout:

En av få idrottsmän jag verkligen såg upp till

Vila i frid Micke

JJ
2004-11-18, 09:45

Tompi
2004-11-18, 10:12
Tragik, speciellt om de är självmord :(

zonecapone
2004-11-18, 10:15
Har ett par homiez som tagit sitt liv på de mest brutala sätt som tänkas kan..
Faktum är att min första känsla är ilska..
Mem det måste vara en d-a ångest innan man gör något sådant..svårt att förstå för oss som älskar livet & har anhöriga & vänner som kämpar för livet i dödliga sjukdommar..
Makes ya wonder...

ZONE

Knäböj
2004-11-18, 10:27
Det är svårt att ens tänka sig hur en deprimerad känner sig. Vila i frid Micke...

Jense
2004-11-18, 10:28
Det är jävligt sorgligt. man blir chockad

Ironbabe
2004-11-18, 10:28
Trist och tragiskt! En människa måste må oerhört dåligt för att besluta sig för att ta sitt liv.. :(

Frantic
2004-11-18, 10:29

har verkade vara en väldigt god människa

Sverker
2004-11-18, 10:30
Minns Mikael från ett inslag i TV-sporten för något år sedan.
Han hade lämnat brottningen på elitnivå och arbetade med ungdomar i Göteborg.

Vilket föredöme och kraft han måste ha varit för dessa oroliga element.

Mextreme
2004-11-18, 10:36
Verkligen trist.
Han verkade så sympatisk, ödjmuk och med glimten i ögat på typiskt Göteborgskt vis.
Känns tragiskt att han mådde så dåligt trots sina framgångar.
R.I.P

cosmo
2004-11-18, 10:38
Fyfan vad trist :confused:

Slartibartfast
2004-11-18, 10:44
Väldigt tråkigt. :(

Men samtidigt, han hade ett nytt jobb som han var otroligt glad för enligt hans pappa, han skulle inom kort flytta ihop med sin nya kärlek. Hur kan man då ens tänka tanken eller som i detta fallet då ta sitt liv ?? Det är ju tyvärr en fråga som kommer förbli obesvarad.

Det är ju just det med depressioner. Det är helt oväsentligt hur livet ser ut utifrån. Man kan vara helt sönder inombords ändå. De jag känner, mig inkluderat, har blivit deprimerade när livet varit som allra bäst. Det är det som man inte fattar om man aldrig haft en depression.

kelk
2004-11-18, 10:48
Det är tragiskt. :( R.I.P Mikael

HenrY
2004-11-18, 11:04
Man önskar verkligen ingen att bli deprimerad...Då personen självklart mår väldigt dåligt. I vissa fall leder det ju till självmord med, som i Ljungbergs fall....
R.I.P! :(

Tabac
2004-11-18, 11:38

Vila i frid. Synd att depressionen hann ta överhand.

scythe
2004-11-18, 11:53
Tragiskt.

Vila i frid.

Youngster
2004-11-18, 11:56
Ännu en bra människa har lämnat jorden. Människor som Mikael Ljungberg behövs, det är sådana människor vårt samhälle behöver; förebilder med sunda ideal, engagemang och ett brinnande intresse för både idrotten och framtiden, ungarna.

Du förtjänade ett bättre öde, Micke. Men vart du än är, vila i frid.

HellCat
2004-11-18, 11:57
Mikael Ljungberg (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562754,00.html)

Tragiskt.

Det står ju faktiskt även i denna artikel att han tog sitt liv..

Trist.

Vila i frid.

Grisen
2004-11-18, 12:00
Frunktansvärt! Han var en beundrandsvärd atlet, han verkade väldigt sympatisk och trevlig också, verkligen tragiskt.

s_himself
2004-11-18, 12:21
R.I.P. :(

En svensk hjälte innom brottning! :bow:
Jävligt tragiskt! Tråkigt, Synd :(

scythe
2004-11-18, 12:23
Förresten, hade inte han fru och barn? Jävligt dumt om det nu var själmord. :confused:

Börje H
2004-11-18, 12:50
Tomt... En av de största förebilder inom svensk idrott någonsin.

Vila i frid

Slayerized
2004-11-18, 13:24
Verkligen tragiskt...
Vila i frid

AngelLove
2004-11-18, 14:03
Väldigt tråkigt. :(

Det är ju just det med depressioner. Det är helt oväsentligt hur livet ser ut utifrån. Man kan vara helt sönder inombords ändå. De jag känner, mig inkluderat, har blivit deprimerade när livet varit som allra bäst. Det är det som man inte fattar om man aldrig haft en depression.

Nej jag förstår att man inte kan veta hur det känns om man aldrig varit i den situationen själv. Men för mig som lyckligtvis har sluppit ha haft depression i mitt liv försöker ju förstå HUR det kan ske. Menar, det kan ju vara som så att man i sin släkt kanske har någon som är rejält i farozonen utan att man själv ens reflekterat över det...!!

Är det att när livet börjar bli bra och allt egentligen skulle känts perfekt som rädslan att förlora allt kommer och att man då kommer vara ännu mer nere än förra gången som depressionen slog till ?? Kanske otroligt förenklat men...

Numero1
2004-11-18, 14:24
Jag blev lmycket edsen när jag hörde det.
Han var en idrottsman som jag såg upp till. Han verkade vara en snäll och ödmjuk människa med ett brett leende på läpparna.

Varför sker dessa saker i vårt samhälle. Det är flera som mår psykiskt dåligt och vissa begår illdåd mot andra människor. Det måste till resurser eller en ny strategi för behandling av de som mår psykiskt dåligt!

Jag beklagar sorgen för Mikaels familj och vänner.

Slartibartfast
2004-11-18, 14:28
Är det att när livet börjar bli bra och allt egentligen skulle känts perfekt som rädslan att förlora allt kommer och att man då kommer vara ännu mer nere än förra gången som depressionen slog till ?? Kanske otroligt förenklat men...

Kan vara så.

Det jag lärt mig av depressioner är att de är fruktansvärt lömska och oberäkneliga. Kan slå till när som helst, oberoende av livssituation.

Lasse Kongo
2004-11-18, 14:44
Visst, han var en stor idrottsman och ett fint föredöme, men för mig är han glömd för alltid, kan låta hårt men jag tycker självmord (om det nu var så) är det lägsta en människa kan göra.

Jag vill inte höra att: "du vet minsann inte hur det är att må dåligt"

Nej, det är fan ett hån mot alla människor som dagligen kämpar mot cancer etc för att bli friska och få fortsätta leva sina liv.

Tummen ner.

Dock R.I.P

Slartibartfast
2004-11-18, 14:48
Nej, det är fan ett hån mot alla människor som dagligen kämpar mot cancer etc för att bli friska och få fortsätta leva sina liv.

Det håller jag inte med om. Vad har andra sjuka att göra med ens egen situation. Screw them.

Självmord är dock jävligt ruttet mot dem som man lämnar efter sig.

absaa
2004-11-18, 14:53
Visst, han var en stor idrottsman och ett fint föredöme, men för mig är han glömd för alltid, kan låta hårt men jag tycker självmord (om det nu var så) är det lägsta en människa kan göra.

Jag vill inte höra att: "du vet minsann inte hur det är att må dåligt"

Tummen ner.

Dock R.I.P

Det är faktiskt inte så enkelt, depression är inte bara att vara lite deppig. Jag har aldrig varit deprimmerad exakt, men jag har varit nära, och det är inget att skämta om liksom, asså alla känslor försvinner, man blir som en zombie liksom, det kan vara mitt på dagen en solig Juni dag, men allt känns kolsvart, mörkt och eländigt. Man ser inget positivt i någonting överhuvudtaget. Och glöm inte att det är en sjukdom som andra, den beror på kemiska obalanser i hjärnan.
Så det är inte bara att 'må lite dåligt' eller 'vara lite nere', det är en sjukdom som för en ner i en djup mörk gränd utan vägledning hur man kommer tillbaks.

Lasse Kongo
2004-11-18, 14:58
Det är faktiskt inte så enkelt, depression är inte bara att vara lite deppig. Jag har aldrig varit deprimmerad exakt, men jag har varit nära, och det är inget att skämta om liksom, asså alla känslor försvinner, man blir som en zombie liksom, det kan vara mitt på dagen en solig Juni dag, men allt känns kolsvart, mörkt och eländigt. Man ser inget positivt i någonting överhuvudtaget. Och glöm inte att det är en sjukdom som andra, den beror på kemiska obalanser i hjärnan.
Så det är inte bara att 'må lite dåligt' eller 'vara lite nere', det är en sjukdom som för en ner i en djup mörk gränd utan vägledning hur man kommer tillbaks.

Vet du ngt om min bakgrund?

Om inte så kan du knipa isåfall.

z_bumbi
2004-11-18, 15:03
Låt nu inte denna tråden spåra ut, det förtjänar den inte!

Jag kommer att gå fram med slagyxa mot de som fortsätter käbla i tråden, det är en hyllning till en stor idrottare och inget annat.

Vila i frid!

raZmus
2004-11-18, 15:26
Faktum är att jag hörde det redan tidigare under dagen, sådär i förbifarten, men antog att jag hörde fel. Nu har jag läst artikeln och det var alltså ändå så. Som sagt, riktigt tragiskt... :(

Yankeee
2004-11-18, 15:28
Ska mycket till för att jag ska skriva RIP någonstans. Vaknade precis och blev lite chockad.

Till en av Sveriges genom tiderna största idrottsmän :bow: RIP

Bite
2004-11-18, 15:30
Jag instämmer, han var en stor idrottsman. Vilket tragiskt slut...

mini_Arnold
2004-11-18, 15:37
Jag har viss förståelse för depression.. så vila i frid

Slartibartfast
2004-11-18, 15:40
Jag har viss förståelse för depression.. så vila i frid

Var det inte du som inte "trodde" på depressioner? :smash:

Frida,SSP
2004-11-18, 15:41
suck igen.. var ute på morgonpromenad när min sambo messade mig om jag hade hört att Mikael Ljungberg var död..Lägg av skrev jag tillbaks..och det är så jag känner fortfarande. FAN. Hur kommer det sig att det oftast är de som verkar ha det mesta, som är de mest trasiga i själen? Jag vet med erfarenhet att ens själ kan vara trasig, men utanpå syns inte ett skit. Och det är orättvist, för man kan ALDRIG förutse att ngn kan göra ngt sånt här! (förutom vissa enstaka fall...) Jag blir så ledsen för jag vet hur hans familj känner sig. Det gör SÅ JÄVLA ONT att du känner dig helt tom, tårarna väller fram, finns inget slut, bara ett oändligt hav av frågor. Jag önskar att Mikael visste hur OTROLOGT beundrad och älskad han var av både det svenska folket och ute i brottarvärlden. Mikael, vila i frid! :bow:

mini_Arnold
2004-11-18, 15:41
Var det inte du som inte "trodde" på depressioner? :smash:
Det var då det. Det existerar fortvarande inte för mig men jag kände en som led av det under en längre tid som också tog livet av sig idag.
Var kanske det som krävdes för att jag skulle fatta.

Sultanen
2004-11-18, 16:01
fan asså så jäla typisktr att dom riktigt skysta killarna ska gå bort....han verkade va en väldigt reko kille..aja RIP

Arne Persson
2004-11-18, 16:30
Har man barn så har jag extra svårt att acceptera självmord oavsett situation. Sorry!

TCOG
2004-11-18, 16:32

Glen
2004-11-18, 16:32
Jo det folk brukade säga om honom om i intervjuer var väl att han var en helt fantastiskt bra människa på alla sätt, inte minst utanför brottarmattan. Enormt tråkigt

Jet
2004-11-18, 17:00
RIP ......

Inte för han var idrottsman, utan för att han inte orkade/kunde kämpa sig vidare i detta samhälle. :(

Metal_boy_
2004-11-18, 17:06
Han var ju alltid glad och snäll...han verkade lite blyg också och där inne kanske hans svagheter gömde sig....jag tycker det är jävligt sorgligt att en man som han som inte är ett dugg kartig eller mediakåt för sina framgångar har dött..hoppas du är nånstans nu där du kan brottas för alltid :bow:

Pecca
2004-11-18, 17:12
RIP Micke!

En av få idrottare som man alltid kunnat se upp till, både utanför och på mattan!

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Jorgen
2004-11-18, 17:16
Ytterst tragiskt.
Han var en otroligt stor människa och idrottare.

Vila i frid.

//Jörgen

ölobrännvin
2004-11-18, 17:25
Det är alltid tråkigt när en bra människa och förebild går bort oavsett orsak
RIP :bow:

muzzelman
2004-11-18, 17:30
Vila i frid :(

Magnus
2004-11-18, 17:42
RIP
Tragiskt :(

Metal_boy_
2004-11-18, 17:55
tänker på det nu igen...kan inte förstå

det går verkligen inte se på det yttre när en person har ångest eller deprissioner och det är konstaterat...därför är sånna här chockbesked verkligen obehagliga

Thony
2004-11-18, 18:13
Känns helt ofattbart..Synd om det skulle vara självmord..Men endå en jävla bra idrottsman :(

R.I.P

Fangface
2004-11-18, 18:28
Tragiskt... :(

RIP

:bow:

MacLeod
2004-11-18, 20:37
Förbannat jävla trist att han stämplade ur så tidigt. Har alltid sett honom som en genomsnäll men samtidigt känslig idrottsman utan några som helst divalater. Har stora invändningar mot vissa personers inlägg, men jag håller med Z Bumbi att det inte är en tråd som borde ägnas åt annat än heder till Mikael.

Fatalist
2004-11-18, 20:40

Ja det står ju där! Han hittades död på sjukhuset :rolleyes:

Visste faktiskt inte vem det var men givetvis är det hemskt när någon dör :(

Halldin
2004-11-18, 20:43
Ja det står ju där! Han hittades död på sjukhuset :rolleyes:

Visste faktiskt inte vem det var men givetvis är det hemskt när någon dör :(
Det stod inte 06:40 i morse i alla fall, de måste ha uppdaterat nyheten under dagen.

sunkan
2004-11-18, 20:47
Fan va illa att en av sverigest största idrottar ska måsta dö på ett sådant vis...

ante
2004-11-18, 21:36
tänker på det nu igen...kan inte förstå

det går verkligen inte se på det yttre när en person har ångest eller deprissioner och det är konstaterat...därför är sånna här chockbesked verkligen obehagliga

Kom att tänka på den här krönikan (sista raderna om Mikael) när jag läste ditt inlägg. http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/789_normal.html

Edit: Reagerade på att Åsa Mattsson hade sett det i hans ögon, som hon skrev i artikeln (angående depression).

F.ö. j*vligt trist och tragiskt! :(

Metal_boy_
2004-11-18, 21:39
Kom att tänka på den här krönikan (sista raderna om Mikael) när jag läste ditt inlägg. http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/789_normal.html

F.ö. j*vligt trist och tragiskt! :(

precis :(

Überbiffen
2004-11-18, 22:27
Det var då det. Det existerar fortvarande inte för mig men jag kände en som led av det under en längre tid som också tog livet av sig idag.
Var kanske det som krävdes för att jag skulle fatta.

Beklagar mannen, det känns overkligt.

balder
2004-11-18, 22:59
rip :(

Ludvig
2004-11-18, 23:32
Vila i frid.

Hades
2004-11-19, 00:13
Hoppas att Micke får vila fridfullt. Det förtjänar han.

Castro
2004-11-19, 04:24
:( Fan vad tragiskt!
Vila i fred Micke

MEGA_MAN
2004-11-19, 07:12
R.i.p

gladiatorerna1
2004-11-19, 15:58
Gud, vad tragiskt och synd om hans nära och kära!

Vila i frid!

Crystal
2004-11-20, 02:37
Han tog in på sjukhuset för att han troligtvis visste att han skulle ta sig till självmordsförsök, han ville få hjälp att hindra det... men de misslyckades. Är väldigt besviken.

Vila i frid

AngelLove
2004-11-20, 08:54
Har ju kommit fram att Mikael Ljungberg gjort en tio-punkts-program för Svensk brottning som han hade tänkt applicera den dagen han skulle ha börjat som sportchef..

Det som belackarna hade rasat över här hemma, kritiken som Mikael fick som person att han inte var rätt person att leda svensk brottning visade sig fel.
Nu i efterhand när människan är borta så kommer det som ingen visste innan fram, men varför skulle de vara så snabba med att döma och förkasta innan de visste ett dyft !!

Jag blir så ledsen att fölk dömer så fort, hade de tagit det lugnare och sett människan istället för att bara kritisera & döma så hade kanske kanske Mikael Ljungberg varit i livet ännu..

Kommer aldrig glömma när du lyfter upp kungen med en jättekram i Sydney...

Pingu
2004-11-20, 11:50
Ida Threse Karlsson var väl den som gick i spetsen för kritiken mot Micke :insane:

Har svårt att se en person som var bättre lämpad att leda brottar sverige än just Micke