handdator

Visa fullständig version : Ja idag dog en i familjen:(

Daniiiel
2004-11-15, 21:56
En av våra katter, mor till vår andra katt som är 14 år fick idag avlidas. Hon försvann för en vecka sen och idag hittade vi henne under grannens balkong med stora skador på svans och bakben..men man blev ju jätteglad av att hitta henne och trodde att de skulle fixa sig bara hon fick komma till sjukhus. Men det visade sig att hon legat under balkongen så länge att de stora såren var väldigt infekterade och hade börjat ruttna så det skulle va nästan omöjligt och om än möjligt så skulle hon plågas väldigt mycket om hon fick stanna vid liv..

otroligt va de små liven kan betyda mycket för en..

Jense
2004-11-15, 21:59
Tråkigt att höra, verkligen.

Karl_alfred
2004-11-15, 22:14
:(

Jorgen
2004-11-15, 22:56
Husdjur blir verkligen som en familjemedlem.
Tråkigt att höra. :(

//Jörgen

hum
2004-11-15, 23:08
Fyfan vad hemskt.

Fick avliva min hund förra året, hade då haft henne i 11 år ungefär.

Halldin
2004-11-15, 23:48
Har själv fått tampas med döden av 2 av mina husdjur. Det suger fett, ett tag.

HookersUnited
2004-11-15, 23:57
Beklagar.

Hades
2004-11-16, 00:10
Jättetrist :(
Gissar att jag kommer bli väldigt ledsen den dagen det blir dags för "min" katt att gå vidare.

no1fitness
2004-11-16, 00:11
Usch vad hemskt... :(
Låtsas själv att våra hundar är superhundar som aldrig kommer gå bort... :cryout:

Daniiiel
2004-11-16, 17:12
tack allihopa..å beklagar för alla andra som har djur som dött..nån gång måste det ju hända men jobbigt som sjuttsingen är det..

nu är hon begravd och jag kommer ändå nån gång få träffa henne igen i livet efter detta :)

Heimdahl
2004-11-16, 17:40
Vet hur det känns, Oscar dog nyligen, 20 år gammal kisse :(

emmzan
2004-11-16, 18:58
Trist! :(

Megatuttarna
2004-11-16, 19:27
Shit, trodde ju att det var nån människa i din familj som dött. Ryck upp dig!

mini_Arnold
2004-11-16, 19:31
2 tama undulater (flög iväg..)
1 tax, bukcancer.
Och nu sist, min hamster(3år sen) råkade tappa hammaren på den lille..

Det känns.

Semiramis
2004-11-16, 19:49
Det är verkligen tungt att förlora en älskad katt.

Stumpis
2004-11-16, 20:07
Tråkigt, lider med dig!
Fick avliva båda mina katter under loppet av ett halvår (i våras) och kan fortfarande sakna de små eländena... :(

Halldin
2004-11-16, 20:58
Återkom när du har haft ett husdjur så länge som sedan dör, för du vet uppenbarligen inte hur det känns. Det är inte bara att "rycka upp sig" och det är ingen kommentar som man varken vill höra eller något som hjälper.

Megatuttarna
2004-11-17, 02:02
Återkom när du har haft ett husdjur så länge som sedan dör, för du vet uppenbarligen inte hur det känns. Det är inte bara att "rycka upp sig" och det är ingen kommentar som man varken vill höra eller något som hjälper.

Återkom när en människa nära dig dör.

Shadow Warrior
2004-11-17, 06:28

Men gå å dö då för fan!!

Megatuttarna
2004-11-17, 07:55
Men gå å dö då för fan!!

Det var ju riktigt relevant, särskilt från nån pajas som har spenderat överlägset mest tid på brädan efter att söka uppleva och eftersträva en lands kultur där man bereder och äter katter dagligen!

:bow: :thumbup:

edgen_ÖSD
2004-11-17, 08:53

Så du menar att man inte ska må dåligt för det kunde ha varit värre?

Jag har inte heller några husdjur, och skulle nog må sämre om min bror dog än min katt, men så där kan du ju fan inte säga. Då undrar jag vad som egentligen är jobbigt med att en människa i familjen dör? Återkom då ett fullpackat flygplan på väg till en släktträff störtar.

Halldin
2004-11-17, 09:43
Vadå, så man kan inte vara ledsen över ett husdjur bara för att det är värre när en människa dör? Skitsnack.

Min mormor och morfar är döda, och jag var hos min mormor dagligen på slutet, då hon dog en utdragen död (Jacob Creutzfeldts syndrom) så jag vet precis hur det känns.

D Andersson
2004-11-17, 13:15
Och nu sist, min hamster(3år sen) råkade tappa hammaren på den lille..

Pelle.(gråter) . Det var en olycka.
Glenn. En olycka...
Pelle. Ja, Markus andas inte.
Glenn. Vem är Markus?
Pelle. Mitt marsvin.
Glenn. Jaha. Vad har hänt med Markus då?
Pelle. Ja, han ville bada å då la´ ja´ honom i badkaret och schamponerade honom fast först ställde jag honom på badkarskanten å då roppade mamma å då tog jag med honom ut i köket och då precis så ringde det i telefonen å ja´ sa oj å då ramlade han ner i mixern och precis då råkade jag komma åt knappen som startar den och....(snyftar)....det kom blod ur Markus...han... (snyftar)...andas inte.

Shadow Warrior
2004-11-17, 13:24
Det var ju riktigt relevant, särskilt från nån pajas som har spenderat överlägset mest tid på brädan efter att söka uppleva och eftersträva en lands kultur där man bereder och äter katter dagligen!

:bow: :thumbup:

Äter dom katter i japan? Om så är fallet så ska jag genast förtränga det! :sleep:

Megatuttarna
2004-11-17, 17:22
Vadå, så man kan inte vara ledsen över ett husdjur bara för att det är värre när en människa dör? Skitsnack.

Min mormor och morfar är döda, och jag var hos min mormor dagligen på slutet, då hon dog en utdragen död (Jacob Creutzfeldts syndrom) så jag vet precis hur det känns.

Har du sett mig skriva det? Jag har mig veterligen aldrig hävdat att man inte kan sörja ett djur. Det du däremot sa var att mitt "ryck upp dig" inte gjorde någon nytta i detta fall. Jag vill hävda raka motsatsen. Alla era patetiska inlägg om medlidande gör knappast någon nytta, de för inte katten till liv eller hjälper till på något sätt.

Vad kan killen göra förutom att rycka upp sig? Grina vidare med er "tröst"?

Halldin
2004-11-17, 18:18
Har du sett mig skriva det? Jag har mig veterligen aldrig hävdat att man inte kan sörja ett djur. Det du däremot sa var att mitt "ryck upp dig" inte gjorde någon nytta i detta fall. Jag vill hävda raka motsatsen. Alla era patetiska inlägg om medlidande gör knappast någon nytta, de för inte katten till liv eller hjälper till på något sätt.

Du skrev det inte, men jag tyckte det var rätt uppenbart vad du menade.
"Shit, trodde ju att det var nån människa i din familj som dött. Ryck upp dig!"

Att du dessutom skrev "Återkom när en människa nära dig dör." gjorde det bara ännu mer uppenbart för mig, och tydligen fler.
Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag drog fel slutsats om ditt uttalande baserat på ovanstående citat.

Och nej, att skriva "sluta grina", "ryck upp dig", "det var bara ett djur" eller dylikt hjälper inte ett dugg. Det brukar heller inte tröstande kommentarer göra, allting tar ett tag att smälta. Fråga trådskaparen eller någon annan som varit med om det (eftersom du själv saknar erfarenheten).

Däremot är det onödigt med sådana kommentarer eftersom de lätt uppfattas som provocerande, och kan göra någon som sörjer förbannad.
Får väl hoppas att Daniel inte tog illa upp då.

Orsaken att jag ens reagerade var för att dom du hade varit med om något liknande, så hade du inte skrivit som du gjorde. Min spontana tolkning av ditt inlägg är att du bagatelliserar händelsen, men jag ber återigen om ursäkt om det inte var din avsikt.

Daniiiel
2004-11-17, 19:39

andras tröst gör mer än du verkar tro..och mycket mer än dina smutsiga inlägg här iafall. ta queifsha nonen

Megatuttarna
2004-11-17, 20:08
andras tröst gör mer än du verkar tro..och mycket mer än dina smutsiga inlägg här iafall. ta queifsha nonen

Ni sörjer emellertid inte när det ligger en köttbit på tallriken? Att äta djur som föds upp för att slaktas är lugnt som fan. När en katt dör så är det hela världen. Säg mig, vad kan vara smutsigare än hyckleri?

Vad betyder "queifusa nonen" förresten? :confused:

stefan82
2004-11-17, 20:10
tråkigt att höra ...min undulat dog i förra veckan han blev iofs 13 år så det var juh rätt väntat.. :(

*Flash*
2004-11-17, 20:12
Trist sånt där när ens djur dör :(

Halldin
2004-11-17, 20:17
Ni sörjer emellertid inte när det ligger en köttbit på tallriken? Att äta djur som föds upp för att slaktas är lugnt som fan. När en katt dör så är det hela världen. Säg mig, vad kan vara smutsigare än hyckleri?

Ens husdjur betyder mer än en köttbit på tallriken, simple as that.
Man fäster sig vid djuret otroligt mycket.

Men det är lönlöst att ens försöka förklara om du har ett sådant synsätt, det är som att förklara varför människor gråter till en robot. ;)

Daniiiel
2004-11-17, 20:22

Vad betyder "queifusa nonen" förresten? :confused:

människor föds upp till slavar..ingen bryr säg när dem dör..men om din morsa och syrra dör är det plötsligt hela världen?

supremo
2004-11-17, 20:26
människor föds upp till slavar..ingen bryr säg när dem dör..men om din morsa och syrra dör är det plötsligt hela världen?

Det är väl klart att det känns mer om en närstående dör än någon annan!

hobbitar
2004-11-17, 20:26
queifusa nonen

Tror det är något skällsord på Albanska.

Daniiiel
2004-11-17, 20:27
Det är väl klart att det känns mer om en närstående dör än någon annan!

du fattade nog inte min poäng

supremo
2004-11-17, 20:27
du fattade nog inte min poäng
Var då god att förklara den!

Daniiiel
2004-11-17, 20:28
Var då god att förklara den!

fattar du den inte orkar jag inte förklara den

supremo
2004-11-17, 20:29
fattar du den inte orkar jag inte förklara den
Det var ju ett väldigt konstruktivt sätt att diskutera.

Daniiiel
2004-11-17, 20:29
Det var ju ett väldigt konstruktivt sätt att diskutera.

inte mitt fel att du inte fattar

supremo
2004-11-17, 20:31
inte mitt fel att du inte fattar

Du har PM, så slipper vi ta den diskussionen här.

Daniiiel
2004-11-17, 20:32
Du har PM, så slipper vi ta den diskussionen här.

Goodie

edgen_ÖSD
2004-11-17, 23:09
Du uttrycker dig på ett jäkligt konstigt sätt megatuttarna.

edgen_ÖSD
2004-11-17, 23:10

Hur kan man annars tolka det där?

Megatuttarna
2004-11-17, 23:58
Hur kan man annars tolka det där?

Lexikaliskt! Ordagrant m a o.

Megatuttarna
2004-11-17, 23:59
Ens husdjur betyder mer än en köttbit på tallriken, simple as that.
Man fäster sig vid djuret otroligt mycket.

Men det är lönlöst att ens försöka förklara om du har ett sådant synsätt, det är som att förklara varför människor gråter till en robot. ;)

Det låter bra gubben! :thumbup:

Halldin
2004-11-18, 00:04
Lexikaliskt! Ordagrant m a o.
Nu blev du allt glad över att du äntligen fick använda det ordet va? :thumbup:

Megatuttarna
2004-11-18, 00:06
queifusa nonen

Tror det är något skällsord på Albanska.

Jag trodde det var kattspråk. :laugh:

Megatuttarna
2004-11-18, 00:07
Nu blev du allt glad över att du äntligen fick använda det ordet va? :thumbup:

Vad har det för relevans, vilka ord jag gillar att använda? :confused:

Halldin
2004-11-18, 00:16
Jag trodde det var kattspråk. :laugh:
Bra jobbat, sparka på de som ligger. Bry dig inte om hur han känner sig efter att hans katt som har varit med honom sedan 5 års ålder har dött.

Beast
2004-11-18, 03:34
Tuttpojken: Du gnäller om köttet dom äter.
Barn som dör som du inte känner alls? Sitter du och blir ledsen över det? Nej just precis. Det känns förjävligt när någon i familjen går bort.. både djur som personer... tro mig jag vet tyvärr det allt för väl. I såna här tillfällen då personen behöver lite stöd ska man stödja eller inte säga nåt alls.

Megatuttarna
2004-11-18, 19:04
Tuttpojken: Du gnäller om köttet dom äter.
Barn som dör som du inte känner alls? Sitter du och blir ledsen över det? Nej just precis. Det känns förjävligt när någon i familjen går bort.. både djur som personer... tro mig jag vet tyvärr det allt för väl. I såna här tillfällen då personen behöver lite stöd ska man stödja eller inte säga nåt alls.

Klart som fan att man blir upprörd över hela situationen, att barn och vuxna svälter o s v, allt i onödan. Jag blir ju upprörd över att det är så och är verkligen emot det. Visst kan jag inte känna för varje människa för jag har inte ens sett dem men jag känner likförbannat med dem i deras sak. Däri ligger skillnaden.

Alla här accepterar mer eller mindre principen om att djur föds upp och slaktas o s v. Helt likgiltigt oftast dessutom!

Halldin
2004-11-18, 19:17
Alla här accepterar mer eller mindre principen om att djur föds upp och slaktas o s v. Helt likgiltigt oftast dessutom!
Alla här mer eller mindre accepterar att människor dör i svält varje dag, och använder hellre sina pengar till annat.

Sällskapsdjur är inte vilka djur som helst, och med tanke på hur ignorant och hånande du är så lär du inte förstå det såvida du inte skaffar ett själv.

Borde inte svaren i den här tråden vara bevis nog för dig att det inte är något att skämta om? Det är ju underbart att du ska bli jurist med din förståelse för andra människors situation och dina sunda värderingar.

emmzan
2004-11-18, 19:35
Klart som fan att man blir upprörd över hela situationen, att barn och vuxna svälter o s v, allt i onödan. Jag blir ju upprörd över att det är så och är verkligen emot det. Visst kan jag inte känna för varje människa för jag har inte ens sett dem men jag känner likförbannat med dem i deras sak. Däri ligger skillnaden.

Den här tråden handlar om sorgen efter ett älskat husdjur och jag skulle uppskatta om det kunde stanna vid det från och med nu. Att sörja en familjemedlem, oavsett djur eller människa, har ingenting med vilka värderingar och åsikter man har angående slakt, uppfödning av djur eller svältande barn. Ska dessa ämnen diskuteras vidare så starta en ny tråd istället.

/Emma

Megatuttarna
2004-11-18, 19:47
Den här tråden handlar om sorgen efter ett älskat husdjur och jag skulle uppskatta om det kunde stanna vid det från och med nu. Att sörja en familjemedlem, oavsett djur eller människa, har ingenting med vilka värderingar och åsikter man har angående slakt, uppfödning av djur eller svältande barn. Ska dessa ämnen diskuteras vidare så starta en ny tråd istället.

/Emma

Du har rätt. Slutdiskuterat för min del.

Allan
2004-11-18, 19:47
Jävla sätt att tjafsa om sånt här i Daniiiels tråd. Passa er.

allan

Allan
2004-11-18, 20:02
Varför tas bara mitt inlägg bort? Motivering tack!

Därför att jag har tagit bort Halldins. Bara därför. Starta en egen tråd då ni två...

allan

Halldin
2004-11-18, 20:02
Varför tas bara mitt inlägg bort? Motivering tack!
Man tog bort mitt svar till dig också. Och du har PM.

SNAJPAh
2004-11-18, 21:55
Förlorade min precious katt 2003, det kändes.

Beklagar sorgen, verkligen.

Daniiiel
2007-11-08, 16:02
Idag dog dottern till våran andra katt som denna tråden först handlade om. Hon fick vara med i familjen 16 år. Har varit en jobbig dag.

Windstalker
2007-11-08, 16:27
Idag dog dottern till våran andra katt som denna tråden först handlade om. Hon fick vara med i familjen 16 år. Har varit en jobbig dag.

Jag beklagar sorgen :(

Tigerkotten
2007-11-08, 16:35

beklagar.

Mats J
2007-11-08, 16:45
Fan, är jävligt tungt att mista ett husdjur. Jag hade en katt när jag var liten som jag verkligen älska. När jag var borta ringde jag hem varje kväll för att kolla att hon var inne och hade fått rejält med mat osv. Detta gjorde jag även när jag var runt 20 och låg i lumpen. De andra ringde till sina flickvänner jag ringde hem och frågade om allt var bra med katten. När den dog vid 16 års ålder tog jag det mycket hårt, tog faktiskt flera år innan jag kommigt över det helt.

bertbert
2007-11-08, 16:48
Jag beklagar! Jag vet hur det är att förlora en kise! *cry*