Visa fullständig version : Niklas ska växa och bli stark :O
Tjena :). lite fakta om mig att börja med då.
Ålder: 16
Vikt ca. 67kg
Längd 180cm
Jag är alltså smal för min längd. Jag har aldrig tränat seriöst på gym, men nu så kommer det :)...jag är klen men styrkan ska förbättras. mitt första pass kommer ikväll ska ner på gymmer runt 19:00 kanske. Mitt mål är att få en ´fin kropp och en fin styrka..får försöka komma så långt som möjligt innan sommarn kommer. Man vill ju ha lite muskler och sånt när man ligger där på beachen och steke :D ..
Jag kommer träna på gym 3 dagar i veckan och ha 2 innebandyträningar per vecka. När innebandyn läggs ner eller om ajg slutar så lägger jag till en dag på gymmet och ändrar schemat.
Schemat som jag kommer följa nu ser ut såhär:
Måndag: Ben, Mage
Tisdag: Bröst, Axlar, Biceps(funderar på att byta till triceps, pga att det är mycke tricpes i bröstövninagr och tvärtom. Vad tycker ni?)
Onsdag: Innebandy träning 1h o 30min
Torsdag: Vila
Fredag: Rygg, Triceps(funderar alltså på att det ska bli biceps här.), Underarmar
Lördag: Innebandy träning om inte match
Söndag: Vila om inte match
Matcherna varierar mellan lördagar och söndagar..men det är inte matcher varenda helg. Någonting jag missat så säj till...När man gör en journal såhär så känns det som att det kommer bli seriösare och hoppas på det också ;) , nog för att jag är svag men alla börjar nånstans :smokin: ...Mitt första träningspass till denna journal kommer alltså senare ikväll..
Träning nu snart...om ca. 30 min :eek: ..Kommer nog inte bli ett så långt ett men det kanske blir kul...kommer köra lungt med knäböj till exempel, har aldrig kört det på gym förr och vet inte nå hur mycket jag tar, sedan är jag så tel i benen/knäna/lederna bakom knäna...får så konstig böj på mej...kan kanske ha mycket med att jag har väldigt långa ben också..kommer nog få ha små viktplattor bak vid hälarna för att det ska bli lite bättre...men bara man nöter knäböj lite kanske det blir bättre...hoppas att det blir roligt
Kul att du lagt upp en journal nu :) Tycker du ska fortsätta köra biceps tillsammans med bröst och axlar. Kör bara lite lungt nu, när det är första gången på gym i böjen tex! Kör hårt! :bpump:
Tack...Måndag 2004-11-15 Ben och Mage
BEN
Knäböj i smithmaskin (alla lösa skivstänger var upptagna men bra att jag kör smith för jag SUGER på fritt :( )
50*8
50*8
40*12
Vette fan är detta lite lågt va?
Benpress
90*8
90*8
Fy fan vad det brände till dessa 2 setten. sen var jag faktiskt rätt slut efter knäböj :S
Stående vadpress i smithmaskin
50*12 snabba
70*8
70*8
90*7 (lite små fail på den 5)
MAGE
Trökigt nog var både rep crunches och benlyfts stången upptagna pga. mycket folk.
Så det blev bara lite situps på en planbänk när man har bena lite halft uppåtböjda, (vet ej vad det heter)
10st
10st
Då pallade jag inte vänta längre på sakerna. :(
TID: 40-45 min
kvällens pass vart lite sådär, va så mycke folk...inte bra att åka denna tidpunkt...i fortsättningen blire nog att jag åker direkt efter skolan, inte lika mycket folk då. Fan i början på andra kände jag att det bara brände som fan i hela bakre lårmuskeln. som det fortfarande gör. såhär såg det ut iaf.
Mitt stående vadpress i smith så använder jag lixom lika saker som knäböj...står på en stor vikt och pressar vaderna .. :), och Jan säjjer du att jag ska köra bröst biceps bla bla...så prövar jag det :)
Ser bra ut =) kämpa på! Tänk leverpastej!
hehe tack...orden behövs :D
Mitt mål till 2005-01-01 :) är väll att komma så nära 75kg som möjligt...sen när fina sommaren kommer så skulle inte 75kg-80kg vara fel :D
lite OFFTOPIC men någon som vet varför jag inte kan göra edit på min första post? äre bara för att jag gjort det en gång? Skulle vilja ha topic till Niklas vill bli stor och stark :O
Japp nu har jag vart på gym och gjort mitt :), 2004-11-16
BRÖST
Bänkpress
40*10
45*7
45*6
40*7 (vart nå fel :S)
(ostabilt som vanligt)
Hantelpress
12,5kgs hantlar*8
12,5kgs hantlar*8
(ostabilt som vanligt)
Flys på nå omvänt stående sätt i maskin, (vet ej om det heter flys men nånting liknande)
15kg i varje hand*10
15kg i varje hand*10
Axelpress i maskin
40*5(hatar denna maskin)
Shrugs med hantlar
17,5kgs hantlar*12
15kgs hantlar*15
BICEPS
EZ curl
20kg + EZstång(väger runt 10kg)*8
15kg + EZstång*10
15kg + EZstång*10
Hammercurl
12,5kgs hantlar*8
Växlande hantelcurl
12,5kgs hantlar*8
Alla dessa med 1 set var lite småsaker som jag gjorde...jag gjorde lite till också som till exempel, rep crunches för mage eftersom ajg missa igår
50*10
60*10
Kunna gjort fler men hade brotom.
Passet var okey kändes det som, var helt tomt under bänkpress, hantelpress som kom en sån där gammelgrupp så det vart stelt
TID: 50min
du har en lååång väg att gå
men kör på så når du ditt mål ska du se =)
tak orden behövs som vanligt...annars kan man tappa motivationen...men sånna ord stärker faktiskt, jag vet att det är långt...men som sagt läre ju börja nånstans/nångång :D
du har helt rätt.
men se till att inte tappa motivationen bara för att musklerna inte kommer på en dag, det tar faktiskt flera veckor innan du får dina tidigare förvärvade muskler.
håller på dig grabben! =)
tack skaru ha...jo får hålla denna motivation så blire bra hoppas jag
Tack för att du håller på mig...bara för det ska jag checka din journal ofta å holla på dej (om du har nån d vill säjja):D
edit: kolla i min signature...hur får jag så man gör det till direktlänk :em:
haha, jag skulle aldrig våga ha någon journal :D
lägg upp lite bilder så man får se hur du ser ut också för fasen :)
vågar fan inte :=) är för JÄVLA smal...sedan fick jag en smäll på ena revebenet så det sticker lite mer utåt och är lite vasst :(. men när farsan formaterar datorn uppe så ska jag ta digitalcameran och ta lite bilder ... :) det lovar jag dig hultis :D
hehe, så skare låta! :D
väntar med spänning =)
hehhe, hur gammal är du hultman? längd och vikt? :love:
hultis where are you? :D , kollar på remember the tians på 3an...bra film asså...imören blire vila från gym så det blir lite innebandy istället :cool: ...läre ju växla lite hehe :hbang:
hultis where are you? :D , kollar på remember the tians på 3an...bra film asså...imören blire vila från gym så det blir lite innebandy istället :cool: ...läre ju växla lite hehe :hbang:
Spelar innebandy jag också, fast på korpnivå då :) Spelar du på seriös nivå?
Såg fint ut passet, du kommer nog öka ganska så fort i styrka nu..
jo tack...jo nu när jag är s här svag och kör på lågt så kommer det nog gå gasnka fort i början...hehe jag spelar innebandy i P17 det ska vara seriöst men där jag bor "edsbyn" är det inte det seriösaste eller vi har lixom inte tillräckligt med spelare om man säjjer så. på matcher har vi typ 8 matcher iklv. målvakt hahahha :D seriöst va...på träninagr kommer 4-10 pers haha :D men jag tycker det lixom är kul...många slutar/byter klubb pga. våran värdelösa tränare. så efter denna season drar väll hälften. (inte för att det är många men :D ) aja jag spelar så länge det håller och är kul! :)
skola nu...GUD va roligt :cryout: börjar med 2,5 timmar historia...GÖTT sörru :( ...HuJ
PS: kolla i min signatur hur gör jag så att den blir länkad typ
kämpa bara på så kommer resultaten :)
vi är lika gamla men du väger lite mer än mig. ska bli skoj att följa. lycka till
men du är väll starkare kan ajg tänka mej...tack så mycke och kul att du vill följa
men du är väll starkare kan ajg tänka mej...tack så mycke och kul att du vill följa
inte överdrivet starkare svår att gämföra när man bara läst två pass
aa..jag fattar...nu ska jag på innebandy träning men det blir nog bara att jag står å skjuter...har sån JÄVLA träningsverk i benen så det finns inte...men det ska kännas att man har tränat :D, aja vi syns senare.
vafan, man var ju tvungen att se 'remember the titans' för 10onde gången =)
jag är 17 år (fyllde i september)
~83 kg, vet inte riktigt fettprocenten, ligger väl lite över 10 antar jag
185 över marken dessutom :D
när sätter du igång igen då? rävjäkel :D
nice :D , rygg, triceps och underarmar på fredag...sen innebandymatch på lördag (hoppas jag inte får träningsvärk :( )
härligt att man är ledig idag, har man kunnat sovit ut med mera :) ..fattar inte, jag har fortfarande träningsvärk i benen sen i måndags
Jag har en fråga...jag har2 matcher i innebandy på lördag...och idag ska jag ha vila enligt mitt schema då, och imören rygg, triceps, underarmar men funderar på att köra det passet idag...och vila imören...för igår var som vila...kunna lixom inte träna pga benen
ingen som har några idéer?
:(:(
en sak som jag undrar lite över är din stora differens i hantelpressarna.
jag själv ligger på runt 40 kg i bröstpress med hantel och kör ~10 reps.
i fliesen körde jag sist på 35 kilo och gjorde 9 reps.
har du dålig teknik eller kör du sakta och koncentrerat?
dålig teknik....35kg totalt i båda nävarna menar du?
Sova nu, blir nog att drömma om :kinky: som man är på G till helgen :D
me--> :love: <-- Vik
dålig teknik....35kg totalt i båda nävarna menar du?
nej, varje hand
Mmm nu har dagens pass varit: 2004-11-19
rygg, triceps och underarmar
RYGG
Började med marklyft som jag gör för första gången.
40x12
60x10
60x10
70x10
80x8
Kändes i ryggen efter när jag reste mej och böjde mej typ, började gå. Så jag gjorde rätt hoppas jag :D
Latsdrag med V handtag
50x12
55x10
55x9
TRICEPS
Pushdowns
50x12
55x10
55x9
55x8
50x10
Fick hjärnsläpp och kom inte på några tricpes övningar haha...så detta var allt med tricpes...därför ajg gjorde 5 sets.
UNDERARMAR
Gjorde många wristcurl med 20kgs stång.
TID: kollade ej hehe...men akn tänka mig mellan 40-50min
Kommentar: Passet var skönt men, ja det var ju första gången med mark. Sedan visste jag inte om jag hade tid med skivstångsrodd så jag skippade det. på pushdowns kmr jag inte ihåg om det var 50 eller 55 och 55 eller 60 hehe...men jag tror detta ska vara rätt iaf
aja tycks vart ett dåligt pass lr?
personligen tycker jag det var ett fjuttigt pass bättre kan du in med iaf en övning till på ryggen minst typ hantel/stångrodd kanske sittande rodd. sedan triceps mer där med. listar några sköna övningar för trissarna
Liggande Tricepsextention (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html)
French press med hantel (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html)
Smal Bänkpress (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBCloseGripBenchPress.html)
Enarms Hantelextention (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html)
Stående Tricepsextention (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html)
Pushdown (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html)
a tack...men som sagt...jag fick fan hjärnsläpp :laugh: , nu ska jag snart till ljusdal å spela 2 innebandy matcher (orka :D) känner i ryggen efter mark
a nu ska jag till ljusdal å spöa dom och orsjö så dom inte vet vad dom heter längre... Hej svejs :D, och jag ska styra upp min träning, får jag sånna här hjärnsläpp äre nog bäst jag har ett papper som jag antecknar på...sorry för det ska inte upprepas med sånna pass
håller med dig tycker fan det är värre att springa med träningsverk i ryggen änn benen den i benen brukar ge med sig efter ett tag inte den i ryggen den blir bara mer påtaglig lycka till på matcherna
tack så mycke :), vann båda med 4-0 och 6-4 :D
imorgon vila/plugga :( ...sen på måndag dras det igång igen med ben :cool:
F*n vad du vilar då :thefinger .
Du måste ju köra om mig i alla övningar nu :D
jag vilar väll nästan ingenting jue :D har någon sorts träning/match varje dag kan vara vila nåra söndagar :D
imorgon blire trökig skoldag samt ett fint pass på gymme, ben å mage
Mmm nu har dagens pass varit: 2004-11-19
rygg, triceps och underarmar
RYGG
Började med marklyft som jag gör för första gången.
40x12
60x10
60x10
70x10
80x8
Kändes i ryggen efter när jag reste mej och böjde mej typ, började gå. Så jag gjorde rätt hoppas jag :D
Latsdrag med V handtag
50x12
55x10
55x9
TRICEPS
Pushdowns
50x12
55x10
55x9
55x8
50x10
Fick hjärnsläpp och kom inte på några tricpes övningar haha...så detta var allt med tricpes...därför ajg gjorde 5 sets.
UNDERARMAR
Gjorde många wristcurl med 20kgs stång.
TID: kollade ej hehe...men akn tänka mig mellan 40-50min
Kommentar: Passet var skönt men, ja det var ju första gången med mark. Sedan visste jag inte om jag hade tid med skivstångsrodd så jag skippade det. på pushdowns kmr jag inte ihåg om det var 50 eller 55 och 55 eller 60 hehe...men jag tror detta ska vara rätt iaf
jäkligt bra pass imo, mycket bättre prestationer än de du tidigare redovisat.
kör på sådär! :D
Tack hultis!
tyngderna var jag faktiskt nöjd med, men nästa rygg pass blir teknik på mark mest. eftersom ajg bara kört det 1 gång...men hultis du måste hålla med om att det va lite fjuttiga övningar!! :D
Idag vare minsann ben och mage, 2004-11-22
BEN
Knäböj (i smith :( )
40xmånga
50x10
50x8
(fattar inte, det är som att jag får träningsvärk efter bara första setet, och detta sitter i några dagar, pinsamt fan när man går. Blir att man ser ut som en pingvin. Lyfter jag fel eller är jag dåligt tränad i benen, iofs har jag inte tränat ben på 1 år förns förra veckan)
Benpress
90x10
100x10
Sen kom vader:
Vadpress i smith.
50xmånga
60x12
60x12
70x10
80x10
MAGE
rep crunches
65xmånga
65xmånga
Sedan gjorde jag nå slags benlyft, som tar som fan på magen
4-5set
TID
ca 50min
Jo passet var faktiskt rätt okaj, enda problemet är det med mina ben :cryout:
Idag vare minsann ben och mage, 2004-11-22
BEN
Knäböj (i smith :( )
40xmånga
50x10
50x8
(fattar inte, det är som att jag får träningsvärk efter bara första setet, och detta sitter i några dagar, pinsamt fan när man går. Blir att man ser ut som en pingvin. Lyfter jag fel eller är jag dåligt tränad i benen, iofs har jag inte tränat ben på 1 år förns förra veckan)
Benpress
90x10
100x10
Sen kom vader:
Vadpress i smith.
50xmånga
60x12
60x12
70x10
80x10
MAGE
rep crunches
65xmånga
65xmånga
Sedan gjorde jag nå slags benlyft, som tar som fan på magen
4-5set
TID
ca 50min
Jo passet var faktiskt rätt okaj, enda problemet är det med mina ben :cryout:
varför kör du inte med fristång. knnäböjen i smithen kan vara lätt att lyfta mer med rygen. jag tycker det blir mer narturligmed fristång.
bra pass anars
fintelligens
2004-11-22, 18:15
Bra benpass! Kommer ihåg när jag ockå körde på 60kg. Det var tider det :)
Tack!
Jo för kommentaren, jag vet det med smith. det är andra gången jag kör knäböj så plus att mina leder eller nå bakom knät är så stelt, så jag suger på fri, kan ju för fan kanppt gå ner då...men jag ska öva in tekniken och börja med fritt.
Bra benpass! Kommer ihåg när jag ockå körde på 60kg. Det var tider det :)
Hehe, tack ska du ha fintarn, jo om man ändå hade ben som du har i nuläge, men med dessa klena ben kanske jag ökar fort :D:D
Och benpressen känns lite ovant eftersom dom köpt nya grejjor till gymmer, inget stort gym, så denna är sittade. känns lite annorlunda men det går nog bra
Hehe, tack ska du ha fintarn, jo om man ändå hade ben som du har i nuläge, men med dessa klena ben kanske jag ökar fort :D:D
Och benpressen känns lite ovant eftersom dom köpt nya grejjor till gymmer, inget stort gym, så denna är sittade. känns lite annorlunda men det går nog bra
alla börja på noll komihåg det :thumbup:
jo jag vet, ska tänka på det...men fattar itne detta med mina ben
bara jobb ahårdare och som sagt, lära riktig böj, inget att gråta vöer benpasset.
Förresten, hur länge vilar du mellan varje muskelgrupp?
jo jag vet, ska lära mej vanlig. kanske det är smithen som gör att mina ben blir såhär? Jag ska inte gråta för imorgon är det bröst, biceps axlar :D :D :D :D kommer bli mest biceps å bröst även fast man suger...
Men men bara att köra på :D
Någon här som vet vad ett par lindor på typ team sportia eller något kostar? sånna till boxning
Ja idag träna jag bröst, axlar, biceps i ca 50min, 2004-11-23
BRÖST
Bänkpress
40x10
50x4
45x10
45x8
(det är ju så att jag inte kan köra riktigt max eftersom jag tränar själv.)
Hantelpress
15kgs hantlarx10
15kgs hantlarx7
12,5kgs hantlarx8
(tror dom väger 1kg mer än det där pga att handtagen väger ju lite.)
Flys
10kgs hantlarx5-10st
8kgs hantlarxmånga
AXLAR
Axelpress stående framför
25x8
20xmånga
(helt slut före detta)
Axelpress sittande
25xrunt 10
Shrugs
20kgs hantlarxmånga
22,5kgs hantlarx5-10
BICEPS
EZ Curl
20+stångx8
20+stångx6
17,5+stångx9
(tror stången väger mellan 7-10kg)
Hammercurl
1 set med 10kgs hantlar kommer ej ihåg hur många
Växlande hantelcurl sittande
1 set med 10kgs hanlar runt 8 med varje hand
Kändes bra men i alla saker tog det alltid mer i högern Och alla hantlar ska läggas på ca. 1 kg för att greppet väger ju också :D
Shadow Warrior
2004-11-23, 16:55
Jag tycker dina vikter o reps e lite rörig...
i tex bänken kan du värma upp 8reps på stången + 8reps med lite mer vikt och sen har du ett fast repsmål tex 5x5 på en viss vikt, när du klarar det så lägger du på 2,5kg osv... blir mycket lättare att hålla reda på ökningarna liksom.
vet ju itne hur jag ska göra :(
Shadow Warrior
2004-11-23, 17:20
vet ju itne hur jag ska göra :(
eh... ok men då kör du följande nästa bröst pass:
Bänkpress
20kg 10reps
40kg 5reps
47,5kg 5x5
40kg 1x8
Hantelpress
18kg 3x5
13kg 1x8
Detta kommer du att klara... se till att du håller tillbaka axlarna, din kroppsvikt ska vila på dom två punkterna axlar/traps och röv, skjut inte fram axlarna för att lyfta av stången, ställ in höjden så du kan lyfta av och på genom att bara räta ut armarn... det är bara armarn som ska röra sej, axlarna ska vara som fastspikade i bänken och ryggen ska vara svankad och röven i bänken under hela utförandet, fötterna stabilt på golvet. Samma med Hantelpressen.
Sen nästa pass ändå så ökar du på vikterna lite och om det kändes ostabilt gången före så repeterar du samma prestation fast du försöker fixa nåt extra reps. Failar du i bottenläget utan passar dumpar du stången åt sidan så vikterna glider av sida för sida.
a får testa det där...tack ska du ha...jo jag hoppas jag klarar det.
Shadow Warrior
2004-11-23, 21:11
alltså 5 sets på 47,5kg?
Ja, precis som jag skrev ja... om du känner dej osäker på att du fixar det så börja på 5x5 på 45kg istället.
Kör hårt! :thumbup:
Runt kring 14 idag blir det rygg, tricpes :D
Kan inte hjälpa att notera en sak. Du skrev angående dina vikter att det var lite klent, men allting är ju olika från person till person. Du kan köra 45kg och det är en bra vikt för dig.
Kör bara på så kommer du förhoppningsvis att bygga upp lite mer muskler. Glöm dock inte att äta rätt!
Kan inte hjälpa att notera en sak. Du skrev angående dina vikter att det var lite klent, men allting är ju olika från person till person. Du kan köra 45kg och det är en bra vikt för dig.
Kör bara på så kommer du förhoppningsvis att bygga upp lite mer muskler. Glöm dock inte att äta rätt!
sånt är lätt att säga men inte att leva efter...........
det är lungt teal, ajg äter rätt ;) men dock kanske inte riktigt många måltider per dag ännu...men det kommer!
Dagens pass vart rygg tricpes..haha egentligen ska jag inte träna onsdagar men fick bli det ändårå.
2004-11-24
RYGG
Eftersom det var endel folk där så var alla skivstänger upptagana så jag fick börja med
Latsdrag V handtag
55x12
60x6+1
60x4
Marklyft
teknik nu:
40x10
50x10
60x10
70x12
Och så gick jag å väntade på ställen för skivstångsrodd! tammefan vart inga platser ledigt så jag började med
TRICEPS
Pushdowns
50x12
60x8
60x6
55x10
Smal bänkpress (väntade jag också på)
40x8
40x6
35x8
Tid ca: 50-60min :(:(:( (skönt med övningarna men trökigt att jag inte kunna göra 1 till på båda grupperna. mend et är smällar man får ta ibland...skulle ju egentligen itne träna idag :D)
fast jag kom på efter i duschen! varför tog jag inte hantelrodd!!! fast iofs, alla bänkar var ju också upptagna...
3 set för ryggen + lite tecknik i marken :nono: fler set ska det vara
körde ju lika många set för ryggen som för triceps :smash:
mend et är surt med mycke flk på gymet
3 set för ryggen + lite tecknik i marken :nono: fler set ska det vara
körde ju lika många set för ryggen som för triceps :smash:
mend et är surt med mycke flk på gymet
Its called disco and I like it :D
Nicke: Bra triceps, speciellt pushdowns. Keep it up, annars :whipped:
:D
Its called disco and I like it :D
Nicke: Bra triceps, speciellt pushdowns. Keep it up, annars :whipped:
disco nämn inte det ordet i min närvaro ....... :devil:
bra med teknik i marken nu när du inte är van!
För helvete byt signatur innan jag bussar admin:b
Tack ska ni ha allihopa, finns både för och nackdelar med mkt folk, oftats mycke nackdelar, ja wie jag skulle ju köra stångsrodd men blev ju inte av, lika så skulle jag köra typp triceps curl men men... Mark tekniken tror jag funkar bra nu faktiskt, får väll öka lite nästa då. :),
PS: Jompi, vadå? den är ju så färgglad och allt
Vart ju lite fel när jag råkade träna igår, muskelgrupperna som ajg egentligen skulle träna i morron...hur ska jag göra med morron dagen tycker ni?
Shadow Warrior
2004-11-25, 12:53
Just Do It!
X-Change
2004-11-25, 13:07
Ok, skriver några fina rader här nu!
En sak du måste förstå är att kroppen har alltid sista ordet!
Inte någon användare här på kolo.
Sen jag gick ifrån att ha fasta träningsdagar så har jag ökat mycket stabilare och undvikit en del skitpass.
Numera kör jag när kroppen är redo och när jag har tid/är laddad.
Så lås dig inte vid att träna vissa dagar, utan när du är laddad så du får ut så mycket som möjligt av varje pass.
Sen ta och skit ner allt folk! Vadå är du rädd att de i framtiden kommer stå och glo på dina svällande biceps om du tränar hårt?
Som shadow skrev: "JUST DO IT!"
Kör på nu, Nicke! :kickass:
ja kasnke blir ett pass idag också då..för jag känner ingen träningsvärk ellernågot annat :D:D fast ahr redan tränat måndan, tisdan, onsdan
Tack X ohch shadow
Shadow Warrior
2004-11-25, 13:31
ja kasnke blir ett pass idag också då..för jag känner ingen träningsvärk ellernågot annat :D:D fast ahr redan tränat måndan, tisdan, onsdan
Tack X ohch shadow
Numer tycker jag det går alldeles utmärkt att träna 4-5ggr i veckan men dom första träningsåren kunde jag absolut inte träna mer än tre dagar i veckan... men allt hänger ju på din förmåga att äta tillräckligt och vila tilräckligt under den tid du inte tränar liksom... sen så handlar det lite om vana naturligtvis...
ska bowla nu, blir nog ett pass senare ikväll då ;)
ja det vart ett litet mini pass idag då, bara för att ha något att göra
2004-11-25
Bänkpress
40x10
45x5,5,5,5,4+1
Bicepscurl
10+stångx10
15+stångx7,7,7,7(sista på sista setet fick jag böja mej så det var lite cheat.)
stång= 7-10kg
Mage
Nå benlyft på nå sätt, ganska skön sak
20st på 2 set.
Sen körde jag ett set växlande hantelcurl
11kgxmånga
Vart allt för denna extra pass
eftersom jag gjorde morron dagens pass igår så fåre kanske bli ett extra pass imorgon, ett sådant som idag...eller vila får se hur kroppen mår ;D
Shadow Warrior
2004-11-26, 07:42
Bra bänk, nästa pass fixaru 5x5 sen så lägger du på 2,5kg (eller mindre.. men 2,5 brukar vara den minsta ökningen som går att göra) passet därefter.
För övrigt så kanske du borde sova lite mer... du verkar ju vara online lika mycket som jag! :rolleyes:
hehe jag var ledig igår, :D så då vart det att man satt uppe..sen har jag datorn på väldigt mycket så jag är inne på detta forum jämt typ :D...men du har rätt jag sover faktiskt lite också
förskyld, ont i halsen allt sånt skit så det blev ingen träning idag inte :(
läre väll till skolan idag då, så man inte hamnar efter.
Sen har jag innebandy träning ikväll men tar nog ett litet extra pass på gymmet idag mellan skolan och innebandyn ;)
Idag körde jag ett lätt extra pass eftersom jag har innebandy träning senare..
2004-12-01
Vart ett litet mix pass ett kort sådant...
Latsdrag
60x10
60x10
60x6
50x10
Pushdowns
50x10
50x10
50x10
EZ Curl
15+stångx10
15+stångx10
Körde bara några 1 settare
Flys i sittande maskin (vette fan om det är flys men det känns som det)
45kgx12
TIll sist var jag lite körd i armarna :)
Bänpress
50x5 kunna gjort fler men fan armarna höll på säcka ihop+att vill inte vara för trött på träningen ikväll :D
äääh det var väll inget pass tycker jag men...åkte dit för att inte hade nånting att göra på 3 timmars hål :D...a nytt pass imören, undra vad jag ska hitta på då...schemat håller inte denna vecka pga att jag vart sjuk
Shadow Warrior
2004-12-02, 08:38
Om du inte är bombsäker på att du kan hålla träningsdagarna så boprde du ha ett rullande schema.....
hur fixxar jag ett sådant då?
Shadow Warrior
2004-12-02, 15:09
hur fixxar jag ett sådant då?
Ja det handlar väl mest om att bestämma sej för att man har ett sådant! :D
Men släng upp schemat så kan vi kika på det.
mitt med alla övningar eller?
Shadow Warrior
2004-12-02, 15:19
mitt med alla övningar eller?
Ja.... om du vill... borde ju inte vara nått problem då alla seriösa har schemat på datorn :D
Antigen axlar med ben och mage eller med bröst och biceps
Måndag: Ben, Mage
Ben: Knäböj, Benpress, Stående Vadpress i smith, (Front squats ibland)
Axlar: Stående Press(militär), Shrugs med hantlar (snett framför kroppen)
Mage: Crunch Maskin., Hängande Benlyft
Tisdag: Bröst, axlar, biceps
Bröst: Bänkpress, Hantelpress, Flys
Axlar: Stående Press(militär), Shrugs med hantlar
Biceps: Skivstångscurl med EZ eller rak stång, Hammercurl, Växlande Hantelcurl.
Onsdag:
Innebandy träning: 1 timme och 30 minuter.
Torsdag: Vila
Sköönt :)
Fredag: Rygg, triceps, underarmar
Rygg: Chins, Latsdrag, Skivstångsrodd(ibland), Marklyft
Triceps: Pushdowns, smal bänkpress, sen någon mer
Underarmar: Wristcurl bakom ryggen med skivstång samt omvänd wristcurl över en bänk.
Lördag:
Innebandy träning: 1 timme och 30 minuter om inte match
Söndag:
Vila om inte match.
men jag varierar med övningar plus att jag kan sätta in extra pass där och där :D:D, där jag åker ner och kör det jag känner för
Shadow Warrior
2004-12-02, 15:30
Ok.... ja det var väl inte så mycket att göra där... du har ju innebandy matcher som hindrar ett effektivt rullande schema... men splittet är ju rätt bra så du kan ju rulla det på så sätt att du kör 3-4pass i veckan för att inget av passen inverkar så mycket på det näskommande liksom...
asså ibland kan det bli 5 pass för mig :O + att jag har inte match varje helg....och på innebándyträningsdagar brukar jag kunna dra på gymmet lite ett tag före
Shadow Warrior
2004-12-02, 15:33
asså ibland kan det bli 5 pass för mig :O + att jag har inte match varje helg....och på innebándyträningsdagar brukar jag kunna dra på gymmet lite ett tag före
hmm... se till att äta mycket mat bara och då menar jag bokstavligen (man kan inte leva på PDs) så fixxar d nog sej! :thumbup:
Aaah, trökigt att jag har problem med grönsaker...och ska börja äta som satan nu...måste bli 5-6 ggr om dagen...men skulle vara lättare med ett matschema eller något dyligt...
BTW, tack för att du vill hjälpa mig så pass
Shadow Warrior
2004-12-02, 15:48
Basic kosthållning är ganska enelt, du äter frukost + 3lagade mål per dag + kvällsfika.
Följer du det upplägget kommer du få i dej tillräckligt med kallorier, möjligtvis för mycket om du väljer för fet mat. Därför håller jag mej till följande: Kyckling (eldorado innerfile=billigast), köttfärs (10%) och ibland kallops eller lövbiff, allt efter ekonomin givetvis, men köttfärs och kyckling innerfile är inte alls mycket dyrare än tex skräpmat som korv o köttbullar. För att få allt o flyta på lagar jag mat endast en gång per dag så det gäller att tillaga allt du behöver. Sen så är det ris och pasta som gäller, men det visste du nog redan. Potatis i undatags fall, men undvik tex potatismos, pomfites och snabbmakaroner, samt vitt ris.
Fukost är ju ganska simpelt det med, ta en proteindring (5dl mjölk och 1skopa protte) så har du proteinet täckt sen är det bara tänka KOLHYDRATER (utan för mycket fett) alltså bröd, mussli osv.
För övrigt så är kunskap lätta att dela med sej av men svårare att aplisera på sej själv.... ;)
men lixom hur när jag går i skola....Frukost, sen vad?, skollunch, pasta och kycklingfilé/eller annat kött som du sa, något annat lite senare sedan kvällsfika...har lite problem med d
Shadow Warrior
2004-12-02, 16:13
Skolan fuckar upp det lite som sagt, Testa nåt liknande detta upplägg:
06.00: Frukost
07.00: Skolan börjar?
09.00: Rast, Frukt
12.00: Lunchrast, skol lunch (inte mycket att välja mellan) passa på på o dricka mycket mjölk! 4-5glas typ ;)
15.00: frukt
16.00: Hemma från skola? Middag
19.00: Middag nr 2
21.30: Kvällsfika
22.00: LÄGGDAGS!!
haha helt seriöst, jag kan itne lägga mig 22:00, helt OMÖJLIGT...absolut inte om jag har plugg...skolan börjar 8 vanligtvis och jag har sovmorgon till havl 10 på måndagar och 9 på torsdagar, istället för mjölk på lunchen går inte vatten bättre?, gillar inte mjölken i skolan...
Finns det något bra, billigt, gott kött ? som är billigare än kycklingfilé då....
Shadow Warrior
2004-12-02, 16:32
Finns det något bra, billigt, gott kött ? som är billigare än kycklingfilé då....
nej... kyckling innerfile ÄR billigast, billigare än köttbullar om jag inte minns fel.
OBS! INNERFILE INTE FILE!
ja tror dom har extraerbjudande på kycklingfilé på konsum här...1kgs...ska kanske åka och köpa några påsar...hur mkt ska man äta per maträtt då?
Shadow Warrior
2004-12-02, 17:31
ja tror dom har extraerbjudande på kycklingfilé på konsum här...1kgs...ska kanske åka och köpa några påsar...hur mkt ska man äta per maträtt då?
Kör med 100g... +5dl mjölk per portion, blir 29g Protte bara d :)
Tack skuggan
kan man itne ta vatten istället för mjölk?
sedan har jag fortfarande ingen teknik i bänk....hört något med att svanka lite men hur?
Tack skuggan
kan man itne ta vatten istället för mjölk?
sedan har jag fortfarande ingen teknik i bänk....hört något med att svanka lite men hur?
du får exrta protein i mjölken + att det är en heldel andra nyttigheter. svanka kan man göra men lår röven ligg kvar på bänken sen så är det mer en tecknik som styrkelyftare användersig av för att bli starkare
Okej, tack...får väll börja dricka skolans mjölk igen då... :thefinger
Shadow Warrior
2004-12-02, 20:32
Utan 3 liter mjölk (+100gr Protein!) per dag har ingen blivit grov, den saken är klar! :cool:
Angående bänken så kanske du borde stretcha lite mer för att få till en bra svank om du inte kan få till det nu, hur du ska utföra bänkpressen har jag förklarat tidigare...
a, jo ja vet...a får nog stretcha lite till då
kvällsfika är ofta ganska onödigt om man inte vill gå upp en massa i vikt.
man förbrukar ju inte speciellt mycket energi då man sover ;p
nä men kvällsfika är goda grejjer :D
kvällsfika är ofta ganska onödigt om man inte vill gå upp en massa i vikt.
man förbrukar ju inte speciellt mycket energi då man sover ;p
det där var nog inte sagt med efter tanke. menar du att han ska sova utan någon mat magen. efter hans matupplägg så skulle det inebära at du inte äter något på 11 h det låter inte så klokt. om man sover elelr ej . om jag skulle göra så så skulle jag vakna med en enorm huvudverk och illamående.
Shadow Warrior
2004-12-02, 21:51
Att inta ett kvällsmål är obligatoriskt för att man ska sova och återhämta sej bra... dock så är det inget tillfälle att vräka i sej kolhydrater direkt...
Äter inte JAG kvällsmat/fika så är jag vrålhungrig på morgonen och måste ta alvedon för huvudvärken sen brukar jag inte må speciellt bra heller faktiskt...
det jag menar med 2 middagar shadow är att jag BRUKAR träna dirket efter skolan...och enligt ditt schema äre så att jag åker hem, äter sen träner sen äter...
det är ju lite svårt med det jag gör...
Jag åker direkt efter skolan HELST bara för att det är minst folk då, annars runt 16:00-19:00 brukar det vara ganska mkt folk, för då har de äldsta slutat jobbet...
Shadow Warrior
2004-12-03, 07:58
Du måste alltid äta ett stort mål efter träningen... oavsett om klockan är 12 på natten när du kommer hem... men det är bara göra det bästa av situationen... själv så presterar jag inge bra om det var mer än 3timmar sen jag åt... generellt sett.
Skulle detta kanske funka?
t ex.
07:00-07:30 Frukost
09:00-10:00 Frukt
12:00 Skollunch
14:00-16:00 hem och käka pasta&kött (nån gång mellan dessa)
19:00-21:00 hem efter träning och käka pasta&kött igen (nån gång mellan dessa)
22:00-23:30 Kvällsfika
00:00 Läggdags
med detta schema så läre jag börja åka hem och äta efter skolan sedan träna...och efter det äta igen...om jag åker dirket efter skolan då blire att ett av de stora målen försvinner...
Shadow Warrior
2004-12-03, 14:49
Ser bra ut det där! :thumbup:
Men jag fattar inte hur du klarar dej på 6timmars sömn.... men du är ju ung du ;)
7 faktiskt :D, 3 dagar i veckan...börjar halv 10 1 dag och 9 en dag....men men...är jag jävligt trött kan ajg faktikst lägga mig elva...men det är sällan :D
Gjord ett litet extra pass, bara för att jag har match imorgon...2004-12-04
Vart lite av bröst,bi,tri
Bänkpress var nog det ända jag körde riktigt
47,5x5
47,5x5
47,5x5
50x5
50x3+1
Flyes
9xmånga
8xmånga
EZcurl
30kg x vet ej
25kg x vet ej
Växlande hantelcurl
11kgs hantlar x 1 set vetej hur många
Pushdowns
50x10
50x10
50x10
Tror d va allt :em: var många en settare men jag ville int köra hårt, barra testa saker typ...var bara bänken som var den jag tog i mest på sen pushdowns brukar jag kunna träna på 55-60kg
Shadow Warrior
2004-12-04, 21:42
Ser bra ut det där... nästa bröstpass fixxaru 5x5 på 50kg!
För övrigt så tycker jag du borde köra curl med rak stång istället... det tar mer direkt på biceps samt att det påfrestar handlederna mer (vilket stärker dem!)
Sen kan det vara en god ide att köra lite tyngre på triceps med (6reppare kanske?) för att på så sätt bli starkare i press övningarna.
Bra pushdowns, men var är tricepspressen? Du kör arnold-splitten va? ;)
Vad gör du uppe till 00.00, är iofs inte mycket bättre själv :em:
jo, detta var ju som sagt ett litet pass..annars i triceps är smalbänk med och jag ska tillägga tricepspress...
Arnold-splitt?...vad jag gör uppe 00:00...snackar med kompisar/kollar TV/checkar detta grymma forum :D
Skuggan: Jo jag ska försöka fixxa 50x5x5, får se...har jag inte träningsvärk imören ska jag ivåg före matchen min :)...
Sedan detta med rak...detta gym är ju inte det största...så dom har inga raka skivstänger som är i längd med EZ, så ska jag köra med skivstängerna man använder i till exempel, knäböj,mark,bänk?
Shadow Warrior
2004-12-04, 22:02
Givetvis ska du köra med en olympisk skivstång! Dom är nämligen grövre än vanliga korta stänger... detta är bara bra för styrkan! :devil:
Okej, får börja med det då...men EZ är så skön för handlederna :D:D
Klarar jag 50kg 5,5,5,5 imorgon så tycker jag att jag gör det bra ...sen på sista settet kanske 3st
Shadow Warrior
2004-12-04, 22:40
Nu blir jag förvirrad här... hur ska du kunna köra bänk imorrn om du körde det idag?
det blir bara ett litet pass imorgon också isåfall...jag vill inte träna rygg/ben samma dag som jag har match...då kommer jag absolut inte kunna springa
har innebandy match idag, samling 15:30...men jag är så sugen på att ta ett litet pass före :)
Idag när jag hade match, sprang jag, väldigt fort då precis nån jävel sticker in klubban mellan bena....kommer omöjligt kunna köra benpass imören...inte då heller rygg för att mark behöver jag bena....blir väll nåt mix av dessa, bänk, biceps, tricpes, mage...eller vad tycker ni...
Smalbenet värker... :(
Shadow Warrior
2004-12-06, 08:59
Idag när jag hade match, sprang jag, väldigt fort då precis nån jävel sticker in klubban mellan bena....kommer omöjligt kunna köra benpass imören...inte då heller rygg för att mark behöver jag bena....blir väll nåt mix av dessa, bänk, biceps, tricpes, mage...eller vad tycker ni...
Smalbenet värker... :(
Är det bara ett blåmärke så är det bara köra på, jag träna ben med bandage på knäet en gång förut efter att ha vurpat med mina inlines! :D
jamen det är när jag har något tungt poå mej och går tillexempel...så trycks det ner
hur fan ska jag kunna göra benpress, knäböj och liknande saker då?
Shadow Warrior
2004-12-06, 10:45
Kanske inte.... :rolleyes:
hehe... :D, blir nog ett pass lite senare
Gymmet var stängt!!!!!!!!!!!! :insane: :furious: :insane: :furious:
Shadow du har ett private så du vet.. :)
Någon som skulle vilja hjälpa mig om hur jag ska göra om jag gör ett rullande schema eller vad jag ska säjja...
Alltså, mitt schema är upplagt på 3 dagar...men jag vill/ska träna 3-5ggr i veckan beronde på om jag har ont någonstans eller om jag har hård träningsverk...nån som skulle kunna tippsa?
Bara att skriva här!
/niklas (tack på förhand :angel: )
jag brukar variera mellan 3-5 dagar
3dagar kör jag:
bröst,axlar ticeps en dag
biceps rygg
ben mage
dettta är det sämsta tycker jag
4 dagar har jag två sätt
armar
rygg,mage
axlar bröst
ben
kan vara lit jobigt med axlar och bröst på samma pass men jag tycker det funkar. kör varannan vecka bröst först sen axlar först och så
andra 4 dagars
vader axlar
rygg biceps
bröst triceps
ben utan vader mage
funkar bra har ej kört så mycke. men triceps/bröst blir lidande där. även biceps/rygg så inte det bästa sättet där
5 dagars detta har jag kört minst men det funkade bra för mig
armar, traps
rygg
framsida lår vader
axlar bröst
baksida lår +marklyft/ländrygg
samam som första 4 dagars splitten med axlar bröst
har inte hitat det optimala för mig än men tyckte 5 dagrs splitten var bra var dock sliten efter första veckan för det blir fyra dagar irad jag tränar men jag kanske är en vekling ;)
jamen hur ska man veta att det blir till exempel 4 dagar....?
jamen hur ska man veta att det blir till exempel 4 dagar....?
hur menar du nu. du vte väll när veckan börjar hur många dagar du kommer träna????
men jag skrev ju, om jag har träningsvärk som fan en morgon så kmr jag inte köra den dagen...fattar du?
Ska börja med ett nytt rullande schema nu som Skuggan har hjälpt mig med(han har snarare gjort det :cool: )
Det är 3 pass schema...men jag kommer köra mellan 3-5 ggr i veckan beroende på hur jag mår...
Rygg & Biceps
Latsdrag eller Chins 5x6
Sittande Rodd 5x6
Skivstångscurl 3x6
Bröst, Axlar & Triceps
Bänkpress 5x5
Högt lutande hantelpress 3x6
Hantellyft åt sidan 2x8
Pushdowns 3x6
Ben & Korsrygg
Knäböj 5x8
Lårcurl 3x6
Rullande Hyperextensions 3x10
Stående Vadpress 4x8
Själv tyckte jag att det var kanske får nått litet set på Biceps när jag tycker det, tricpes och bröst är de roligaste...men men detta blir nog bra hoppas jag.
Börjar med rygg & biceps imorgon :hbang:
Inga marklyft? Inte skivstångsrodd istället för sittande rodd? (ingen aning om det är bättre dock). Vill du ha mer biceps kan du väl slänga på ett set hammercurl också. Tror man är rätt slut på bröstpasset efter att ha kört 5x5 bänkpress, tycker det är så skönt nu att köra "allt" tre ggr i veckan för då blir det inte så satans många set på varje muskelgrupp så man kan ge allt på det lilla man kör.
Ingen militärpress istället för hantellyft åt sidan? Inte dips eller smalbänk istället för pushdowns?
På ben o korsrygg skulle _jag_ ta bort rullande hyperextensions och köra stela mark/goodmornings istället, dels för att det också kommer ta på ländryggen (visserligen statiskt precis som mark så det är kanske inte perfekt, kanske skulle ha med båda delarna) men framförallt för att hamstrings kan arbeta över två leder, dels över knät som du alltså får med vid lårcurl, men även över höften och den missar du ju med lårcurlen.
Jag ahde samma fråga till honom,
om du kör 4-5 pass per vecka så tränar du hela kroppen tre ggr på 14 dagar, det är högre frekvens än normalt, och ska du rulla detta eller liknande schema med både mark o böj kan det bli lite väl slitande... frågan är ju om du behöver så många övningar i dagsläget förutom dom jag inkluderade i schemat, bygg styrka på ett färre antal övnignar först, dom flesta kör aldeles för många övnignar och det blir bara trams av det. Angående Biceps så efter 10set dragövnignar räcker det med en övning... det är ju liksom ingen komplex muskel. Sen bör du givetvis slänga in några set wristcurls med.
Tja, jag kör bara 6 övningar/pass men mer eller mindre helkropp, så jag kan inte tänka mig att någon av övningarna är tramsövningar, vad gäller mark o böj kör jag böj o mark på min tunga dag (5-reps), men inte mark på 8 eller 15 reps, däremot kör jag oftast böj på den ena (8) och frontböj på den andra (15), stela mark och lårcurl på 8 resp 15, vilket pass varierar. Vid 8 o 15 reps kör jag någon annan ryggövning, vilken varierar där med.
http://skabb.no-ip.org/~hagge/total-body.rtf
Det jag kör nu, lite fult beskrivet men ändå.
Nice...
Men detta med sittande rodd på mitt schema, dom har byggt om här och bara lagt in massa nya maskiner...ingen sittande roddmaskin, kabel alltså...
Utan bara att man sitter halft och drar 2 saker bakåt, enda detta lilla gym har att erbjuda inom det.
Låter som samma maskin som de brukar ha på nautilus, var ju nyss en liten debatt om huruvida man skulle böja fram ryggen eller inte när man ror, i den gör man det ju inte. Eventuellt säkrare men mindre träning av ryggen ju, jag skulle då hellre ro med stång (fritt, framåtlutad) eller hantel (ena armen med den andra och ena knät på en bänk).
han skrev det, när jag ökat i sittande rodd så skulle ajg börja med skivstångsrodd eller hantelrodd...men svårt närom inte har en kabelsittanderodd som han menar...
Antigen kör jag med detta 3pass schema eller så bestämmer jag att jag läre träna 4 ggr i veckan..och starta ett schema för det
Detta blir nu mitt nya schema...3 pass schema..Ni fattar nog :)
Rygg & Biceps
Latsdrag eller Chins 5x6
Hantelrodd 5x6
Skivstångscurl 3x6
Bröst, Axlar & Triceps
Bänkpress 5x5
Högt lutande hantelpress 3x6
Hantellyft åt sidan 2x8
Pushdowns 3x6
Ben & Korsrygg
Knäböj eller utfall 5x8
Lårcurl 3x6
Någon mer övning.
Stående Vadpress 4x8
Nu ska jag på gym och dra Rygg & Biceps ...Hörs :)
Började med lite cykling, sedan 5 chins
Latsdrag
60x6 (brett grepp för första gången)
55x6
55x6
55x6(brett var det värsta jag prövat i hela mitt liv...så jag gjorde 2 sista setten med V handtag..)
55x6
Alla bänkar var upptagna, så hantelrodd gick inte göra...inte heller skivstångsrodd...
Så det fick bli en maskin, Ryggmaskin, en rodd alltså..
70x6
70x6
70x6
70x6
70x6
Skivstångscurl (använder bänkpressskivstång(olympisk? stång) för första gången)
Kändes mycket bättre på biceps än vad EZ gör...och man kunde inte ha lika mycke vikter
25x6
25x6
25x6
Det kändes faktiskt bra...endel saker var ju det första man gjorde så...och ni behöver inte säga att det är lite övningar bla bla...isåfall har ni missförstått mitt schema :cool:
Shadow Warrior
2004-12-07, 17:02
Ser bra ut det där :thumbup: men som jag sade förut så bör du köra med ett neutralt grepp i latsdraget, inte CG eller WG (close grip/wide grip) :smash: :D
men det var så himla äckligt :) fick fan damp....var nästan så att jag skulle kyssa V handtaget när jag hävde på det :)...men nästa gång så ska jag försöka med brett hela vägen :D:D:D
Shadow Warrior
2004-12-07, 17:12
men ett grepp på 60-65cm e inte brett! :smash:
Annars kan du ju prova ett axelbrett underhandsgrepp... det tycker jag är kanon.
nämen vad ska jag kalla det då...tycker inte det är riktigt smalt hlr
nu fattade jag vad du menade var väll lite trätt i går :smash:
bra pass. men jag skulle nog kört både en övning till för ryggen och biceps. men det beror på hur länge du vila hur lång tid tog passet
vet faktiskt inte...ska kolla det nästa gång...känner jag att jag kan göra mer övningar i fortsättningen så ska jag göra det..
imorgon blire Bröst, Axlar & Triceps :D
Längtan är här :bow:
Tack!
Orden är välkommna :)
Bröst, Axlar & Triceps
Bänkpress 5x5
Lutande hantelpress 3x6
Stående militärpress 2x8
Pushdowns 3x6
Så ser morrondagen ut :D
Bröst, Axlar & Triceps
Bänkpress 5x5
Lutande hantelpress 3x6
Stående militärpress 2x8
Pushdowns 3x6
Så ser morrondagen ut :D
något mer för axlarna tycke jag om du hinner med
jamen det är ju så att det inte handlar om tiden för mig...jag kan träna 4 timmar om mitt schema skulle ligga så....
vad mer för axlar isåfall?
Shadow Warrior
2004-12-07, 23:23
jamen det är ju så att det inte handlar om tiden för mig...jag kan träna 4 timmar om mitt schema skulle ligga så....
vad mer för axlar isåfall?
13 tunga set är tillräckligt....
13 tunga set är tillräckligt....
Ja det tror jag också!
Kanske att jag lägger in lite biceps, eftersom personligen tyckte jag det var för lite idag...
Kanske slänga in 1 set eller 2 :)
tycker du ska köra något för baksida axlar sen framsida. sen kan du lägga in rodd till haken elelr hantellyft åt sidorna elelr något liknande tycker det är lite lite med 2*8 militär press för axlarna
Shadow Warrior
2004-12-08, 11:34
tycker du ska köra något för baksida axlar sen framsida. sen kan du lägga in rodd till haken elelr hantellyft åt sidorna elelr något liknande tycker det är lite lite med 2*8 militär press för axlarna
Jag tror inte N1klas behöver lägga in varenda liten övning i dagsläget.... :sleep: Och sen angående stående pressen så måste man ju se det till att ha redan gjort 2press övningar innan....
Jag tror inte N1klas behöver lägga in varenda liten övning i dagsläget.... :sleep: Och sen angående stående pressen så måste man ju se det till att ha redan gjort 2press övningar innan....
mm men två set för axlarna är lite lite...... tycker jag. sen är det kanse lite onödigt att börja med framsida/baksida axlar redan men man får inte glömma det sen bara .....
Japp...
Bänkpress
20x10
50x5
50x5
50x5
50x5
50x5 (lite hjälp på sista här..)
(kände i vänsta axel efter detta :( )
Lutande hantelpress
15x6
15x6
15x6
(tror dom väger 16...för själva handtaget måste väll väga 1 kg?)
Stående Militärpress (första gången)
25x8
22,5x8
(jag var helt slut + att jag suger verkligen på detta)
Pushdowns
55x6
55x6
60x6
(helt slut före detta...)
Det var allt för idag
Shadow Warrior
2004-12-08, 16:16
Ser bra ut det där... det räckte med dom övnignarna o setten va? :D
Tat lungt i bänken bara.... kör ett eller två pass till på 50 så du får perfekt form på det... man lurar bara sej själv om man lyfter med dålig form. Du brode ha kört ett uppvärmningsset till i bänken med... är rätt tufft att gå från 20kg till din maxvikt sådär. 1x4 på 40kg hade suttit fint tror jag.
a kör det nästa pass...a ska köra på denna vikt nått pass till...
ser fram emot benpasset imören :)
Ja mina ben är inte i form just nu men men...
Först 2km promenad till skolan sen 2km till gym sedan 4km hem efter passet :)
Benpress
40x10
60x10
90x8
90x8
90x8
100x8
110x8
Lårcurl
25x6
25x6
25x6
( :em: )
Sedan var det mening att det skulle vara benspark här...
Men, efter matchen när jag fick klubban melölan bena så är jag väldigt öm på högra smalbenet...så detta gick inte :furious:
Sående vadpress i smithmaskin
20xmånga
60xmånga
70xmånga
80xmånga
90xmånga/några
Vet inte varför jag inte räknade men...
Var allt för idag...trökigt när jag har såhär med benen :insane: :cryout:
Superflykick
2004-12-09, 12:20
Nice :cool:
Kör du någon benböj? Skulle gärna vilja veta vad du tar där. :)
Shadow Warrior
2004-12-09, 14:08
Ser bra ut... kör strikt i vadpressen bara... "det finns ingen mening med att stå o guppa vikten upp o ner bara" som Rosén sa. :D
Super: Tyvärr så kan jag inte träna det nu...men det kommer väll efter nyrå :)
Idag blire inte något pass...men på söndag tror jag att jag slänger in ett :cool: Rygg % Biceps
Ja, idag har vi innebandy match..kmr förmodligen och förlora men skulle vara jävlit kul att spöa dessa :cool:
Kvällens eller eftersom det är helg kan vi ju säga nattens lilla fika (eller vad vi ska kalla det) tillfälle :)
5dl Mjölk med oboypulver i
3mackor med ost (värmde dom så det blev lite smält ost)
3kokta ägg fast dom var kall...ni fattar, typ mina föräldrar gjorde dom igår
Skulle jag behövt mer i mig?
Egentligen skulle detta varit Rygg och Biceps, men jag hade lovat en kompis att köra bänk med honom idag(söndag)...Så jag bytta plats med Bröst, Axlar, Tricpes med Rygg & Biceps..
Vart inte så mkt men aja...lite iaf.
Bänkpress
20x8
40x4
50x5
50x5
50x5
50x5
50x5
Lutande Hantelpress
17,5x6
17,5x6
15x6
(Räknar inte med vikten på handtaget nu.)
Va meningen Stående press men alla skivstänger upptagana
Pushdowns
60x8
60x8
55x8
Skivstänger fortfarande upptagna så
Det blev lite:
Sittande Hantelpress
12,5x6-8
12,5x6-8
10x6-8
(Var helt slut före detta...Kmr ej ihåg om ajg körde 6 eller 8 reps..)
Sen vart det 2-3 magövningar
Kändes bra...Ska köra på samma vikt en gång till i bänken sen ökas det :D
Men nu ska jag käka 200g pasta (5 dl) och 1 kycklingfilé bit (120-160g)
Hmm undra hur mycke kcal det är. Gott skare bli iaf :smokin: :cheers:
Superflykick
2004-12-12, 16:49
Nice, bara att jobba på. Diggar din tricepspress :kickass:
Tack ska du ha super!
Hoppas jag tränar på 55x5,5,5,5,5 i bänk innan nyår :cool:
tycker att du ska testa att öka redan nästa gång i bänken
Hmm...tycker du? till 52,5kg eller?
Hmm...tycker du? till 52,5kg eller?
om du klara 50*5 detta paset utan hjälp så tycker jga det
Superflykick
2004-12-12, 17:19
Jag håller med weird. Lägg på lite, se om du orkar! :)
ja...hade nog klarat 50x6 alla set också :)..aja vi får se nästa bröst pass...lär väll bli runt...hmm
Onsdag kanske :)
Shadow Warrior
2004-12-12, 18:52
Ser bra ut... kör på 52,5 nästa om du känner dej säker på nuvarande vikt.
När stängerna är upptagna så tycker jag du ska köra stående hantelpress istället, softa inte till det genom att sitta bara för att du får en anledning! :nono: :thumbup:
a....sry, blir iaf rygg biceps imorgon...
shadow: tycker du jag barar ska lägga in marklyft eller byta den mot något?
Shadow Warrior
2004-12-13, 01:22
a....sry, blir iaf rygg biceps imorgon...
shadow: tycker du jag barar ska lägga in marklyft eller byta den mot något?
kör:
Marklyft
Sittande rodd
Latsdrag
A, men vi har lixom inte den där sittande rodd maskinen som du menade första gången...
Trollet11
2004-12-13, 12:53
Kör hårt nu n1klas :hbang:
Fick ont nere i svanskotan efter marken :(
Marklyft
60xräkna ej
70x8
80x6
80x6
80x6
90x6
Sittande rodd (inte som ni tror :D )
70x6
80x6
80x6
Latsdrag med rakt handtag
45x6
50x6
50x6
Skivstångscurl
25x8
25x8
A...vart lite ont i svanskotan..undre del av rygg efter marken...Men det är bara att bita ihop :)
FAAAAAAAAAN!
Jag har benpass imören och jag halkade just ner från våran trappa och mitt vänstra knä mår inte så bra i nuläge :cryout: :cryout: :( ...
Hur ska jag göra?
fintelligens
2004-12-13, 21:09
Om det inte blir bättre över natten så ska du inte träna. Det brukar bli bättre efter en vecka för mig. Om inte så uppsök läkare.
FAN....jag är träningsberonde nu...måste bara dit å träna....
Skulle man kunna göra ett extra pass då, med typ Tricpes, Mage, Biceps, Bröst, Underarmar(lite)
Extra och extra...men typ ett helkropps pass istället för ben...om så inte mitt ben är bättre imorgon (troligen inte) :(
Ähhhh, då gör jag det där passet ändårå...eller kanske bara Börst, Biceps, Mage
Jag känner fortfarande i benet när jag stampar i för hårt och pressar med benet.
Så det vart ju itne så lyckat...men men det får väll bli ett annat pass då
Shadow Warrior
2004-12-14, 08:51
Jag känner fortfarande i benet när jag stampar i för hårt och pressar med benet.
Så det vart ju itne så lyckat...men men det får väll bli ett annat pass då
Jag tror du vet svaret på frågan själv....
Bra ryggpass för övrigt! :thumbup:
Se till att du sätter ner vikten ordentligt efter vare repetion bara så du alltid lyfter med korrekt form. Själv blev jag överansträngd i korsryggen efter några veckor med mark, så se varje repetion som en singel.
Tack!
Jo jag vet nog svaret.
Jo jag dumpar den i backen efter varje rep..
Nu härt jag tillbaka :cool:
Bröst, Axlar, Tricpes imören då!
Dåligt, dåligt :cryout:
Nästan s att ajg inte skriver ned
Bänkpress
20x8
40x4
52,5x5
52,5x4+1
50x5
SUUUUUUUUUUUUG
45x5
45x5
(45 vare mest för...ja ni får läsa kommentar)
Lutande hantelpress
17,5x6
17,5x5
15x6
Stående press
25x8
25x8
Pushdowns
60x8
60x8
55x8
KOMMENTAR:
Ja DET var nästan så att jag gick upp efter bara första 3 stten i bänk FY FAN
Styrkan och viljan fanns absolut inte!
Det enda som fanns var svaghet och trötthet.
Kanske kan bero lite på att jag mått dåligt dessa 2 dagar och inte nästan ätiit nå, men får ta itu med det nu.
Shadow Warrior
2004-12-16, 14:43
Kämpa på bara! Allt hänger på att toppa formen och återhämta sej effektivt dagarna emellan. Offtast beror det på kosten, dålig sömn tex inverar inte så mycket som man tror, i allafall inte på mej.
Jo, vaknat mitt i natten och vart helt jävla borta 2dagar irad nu
Superflykick
2004-12-16, 16:58
Ah, bara att jobba på. Starkt att slutföra trots att det gick uuurk. Det blir bättre nästa pass :bpump:
Tack super!
Jo jag kände att jag var tvungen att gå igenom..Det var bara pushdowns som gick som förra passet
Jo vi får väll hoppas på det! :bpump:
Härligt! ahr läst igenom din journal och ser att du är på typ samma nivå som jag.
En jämlike! :bow:
Lycka till på nästa pass, ska själv köra Axlar+Biceps imorn :whipped:
mvh raQ
Har inte läst din jorunal...har du någon? annars läre du skaffa :D
Roligt att följa personer som ligger lika som en själv...
Själv ska jag köra rygg biceps imören om jag har tid
Jodå, klart jag har en :D
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34686
Välkommen o kolla :rolleyes:
NAJS! -> :cheers: -> :love: -> :kinky:
NAJS! -> :cheers: -> :love: -> :kinky:
Grymmaste signaturen på länge :smokin:
Trollet11
2004-12-16, 20:28
Trots du tyckte det gick dåligt ökade du ju faktiskt i bänken om jag läser rätt?
vid en ökning så brukar man inte kunna utföra tänkt antal reps i varje set.
Roligt att du gav dig på 52,5 kg n1klas du klarade det ju? :D
Kör hårt nu så ökar du snart igen :hbang:
Mvh
Jo det gick kasst...
Men jag hade iaf tänkt mig 3 fulla set på 52,5
Men det gick inte...Får se om jag köra bara lite bänk imören på mitt rygg&biceps pass...vet inte om jag är så sugen på marklyft...vi får väll se :D
Har ju mått lite halft kasst denna vecka eller om det vart 2 :(
Men imören blire comeback med Bröst, Axlar, Triceps...kanske kör nån mer muskelgrupp lr byter plats...beronde på vad jag känner för...
får vi se om jag fortfarande kan träna på 50x5x5 i bänk...kan man ju allt hoppas...
Är så att motivationen har nästan försvnunnit nu dessa 1-2 veckor. Har juv art sjuk så jag har suttit och spelat diablo!
Måste ha motivationen tebaka
Shadow Warrior
2004-12-21, 19:07
Spela Diablo wtf? Kunde du inte hitta nått bättre än så?
Hade du sagt Fallout 2 hade jag förstått att du inte tagit dej till gymmet men nu har du inte nån bra bortförklaring! :smash:
Så tillbax i gymme med dej o pumpa! :kickass:
Diablo är faktiskt ett väldigt roligt spel...men när man säkert väl klarar det så kan man nog inse vilken tid man slösat...
Jag kunde ju itne pumpa när jag inte mådde bra/var half sjuk
Så jag hade inge bättre för mig...
Men jo tack nu jävla ska motivationen tebaka -> :eating: -> :bpump: -> :eating: -> :hbang:
Pumpa Pumpa Puuuumpaaaaaa
Bänkpress
20xvet ej, kände på stången nåra ggr
40x4
50x5
50x5
52,5x5
50x5
50x7
(kändes bra hade nog klarat 52,5x5x5)
Lutande hantelpress
17,5x6
17,5x6(sista fail)
15x6
Stående press (höhö men stora svaga grej)
25x8
30x5
25x6
Pushdowns (visste inte om ajg skulle orka köra på 60 så)
55x8
55x8
55x8
(men det hade jag nog klarat :D)
Smalbänkpress 1 set, 25kg Skitmånga pumpade fort som satan till slut stanna jag längst ner och gick inte röra den :)
(Kändes faktiskt jävligt bra i och med att jag inte tränat på 1 vecka och knappt ätit)
Härligt!
Fortsätt pumpa nu....in i det sista.
Och fortsätt med den gyllene formeln: :eating: + :bpump: + :sleep: = :kickass:
Thx!
Orden behövs faktiiskt...jo jag tyckte det gick rätt bra i och med att jag vart sjuk denna tid...som jag sa...
Jo regeln ska jag fortsätta följa! Fan va skönt på fredag och lördag...Kmr gå 149kg typ :cool: SÅ JÄVLA GOD MAT!!! LAX, KÖTTBULLAR, PRINSKORVAR, POTATIS Å MER...DET KAN INTE BLI BÄTTRE :hbang: :angel:
:notme:
Shadow Warrior
2004-12-22, 18:56
Bra pass på tanke på frånvaron, det kan bara bli bättre med! :thumbup:
japp..haha körde 7reps på sista settet i bänk...kände att jag orkade...hade väll kunna kört 6-8 varje set på 50... :cool:
Shadow Warrior
2004-12-22, 22:30
japp..haha körde 7reps på sista settet i bänk...kände att jag orkade...hade väll kunna kört 6-8 varje set på 50... :cool:
Inget disco larv här inte lassa på med vikt nu!
5reppare skare va! :kickass:
jamen det är klart att jag klarar mer än 5 reps i första om jag vill :)
Spelat lite bandy idag...roligt faktiskt...
Har träningsvärk i bröstet efter passet igår :MrT:
Blir nog inget pass förns måndag tror ja.
Spelat lite bandy idag...roligt faktiskt...
Har träningsvärk i bröstet efter passet igår :MrT:
Blir nog inget pass förns måndag tror ja.Härligt med lite träningsvärk ändå :)
SJälv ska jag köra Axlar&Biceps imorgon, om nu gymet är öppet...annars blir jag lessen.
God Jul!
Jo, det känns iaf som att det tagit då.
Hoppas att gymmet är öppet då...själv ska jag hjälpa brorsan att mixtra lite i datorn sen käka mat :angel:
Önskar dig och alla andra också GOD JUL! :cheers:
aja det har inte vart mkt till träning denna vecka om vi sägger så...kasnke dessa 2...pga att det vart jul och nyår och jag har haft magsjuka i 3-4 dagar...med mera vart sjuk nästan 1 vecka före...så jag vägde 72kg efter jul men trökigt vis efter magsjukan och det så väger jag 66-67 idag...FAn va trökigt det känns...men bara jag börjar äta mkt igen så ökar jag förmoldigen fort...
träningen börjar för mig nu igen efter nyår, tror det blir ett pass imören med en polare om jag känner för det...för tillfället är jag jävligt sugen på att träna men jag känner att jag har blivit lite lite klenare.
Ni får iaf ha ett gott nytt år!! nu kmr fjortisfylla2k5 :thefinger :cheers:
Shadow Warrior
2005-01-01, 18:05
Kör hårt och sattsa på att göra det bästa av det nya året! :thumbup:
Tack SW!
Ja det ska jag göra, ja hoppas att du gör det samma :kickass:
Shadow Warrior
2005-01-01, 18:14
Precis, fast för mej innefattar det mer roliga saker som att se mer Anime, läsa mer Manga och plugga lite japanska och kanske återuppta mina teckningstalanger jag sumpade för 7år sedan :thumbup:
just do it :D, äru duktig och du gillar det så äre självklart att du ska teckna :thumbup:
Shadow Warrior
2005-01-01, 19:39
just do it :D, äru duktig och du gillar det så äre självklart att du ska teckna :thumbup:
Precis... men det var ju back in the days, men håller jag intresset upp så kanske ;)
få se till å göra det då!
nu ska jag ner på gymmet snart....resultat följer :cool:
Hmm...svårt och komma ihåg detta, körde ett mixat pass pga jag var där med polare, men försökte att hålla det rätt...nu får vi se om jag kmr ihåg :)
Bänk
20xvet ej
40x4
50x5
60x2
50x5
50x5
50x5
50x5
Lutande hantelpress
17,5x6
15x6
(glömde visst bort det tredje.. :em: )
Axelpress i nån slags maskin
3 set
Pushdowns
60x8
55x8
55x8
Sen vare lite smågrejjer jag körde...
Tycker jag gjorde det rätt bra i och med att jag vart sjuk ett tag och gått ner 6kg.
Shadow Warrior
2005-01-02, 22:30
Bra pass, fin bänk, du har inte tappat nått heller :thumbup:
tack!, nä inte i bänken iaf...jag har tagit mer i hantelpressen..och även i pushdowns.
Shadow Warrior
2005-01-03, 10:19
tack!, nä inte i bänken iaf...jag har tagit mer i hantelpressen..och även i pushdowns.
yeye... mend d fixxaru nästa pass! :thumbup:
maybe that :)...kan vi iaf hoppas :cool:
Idag blev det inget pass på gym iaf...Åkte på en bandyträning iaf...
Men imören har jag bestämt mig för Rygg och biceps :) kanske lägger in mage lr nå annat också...
Så det blir lite smått å gott på slutet :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.