Visa fullständig version : Energi
Metal_boy_
2004-11-15, 13:35
har ni tänkt på att energi aldrig försvinner? om jag gör nått så går det bara vidare och energin liksom skapar konsekvenser hela tiden...nån som fattar?
har ni tänkt på att energi aldrig försvinner? om jag gör nått så går det bara vidare och energin liksom skapar konsekvenser hela tiden...nån som fattar?
Ja.
Vad har du rökt?
Monoxide
2004-11-15, 13:39
.....
Dags att lägga ner bongen? :)
Hmm fick man inte lära sig det i högstadiet ungefär :D
Metal_boy_
2004-11-15, 13:40
Ja.
Vad har du rökt?
ne bara tänker lite flummigt ibland :D
Metal_boy_
2004-11-15, 13:41
Hmm fick man inte lära sig det i högstadiet ungefär :D
jag fick inte lära mig nått där förutom att ha sönder saker :D
hur lyder den där lagen?
Energi kan inte förstöras, bara återskapas i annan form...
eller ngt sånt :)
energin behöver ju inte bli till en konsikvens!!!!
.....
Dags att lägga ner Dongen? :)
Jisses :mallan:
Energiprincipen, lagen om energins bevarande; det att energi inte kan skapas eller förintas. Det är då underförstått att det är ett slutet system, eftersom i öppna system kan energi överföras eller hämtas från omgivningen. Ett öppet system + omgivningen representerar dock ett slutet system, och energiprincipen gäller åter igen. :)
Tricklev
2004-11-15, 14:59
Denna tråd är ju nästan i best of kvalite.
Försöker du få Nobelpriset i fysik, Mental?
Tricklev
2004-11-15, 16:23
Ja.
Vad har du rökt?
:laugh:
Jag håller med Yankeee, VAD tänkte du igentligen på när du gjorde detta fysik genombrottet?
No shit sherlock :smash:
Klockrent :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Metal_boy_
2004-11-16, 01:44
ingen som fattar hur vis jag är?????
:D
Stor skillnad på att lära sig det i skolan eller att komma på det själv.
Håll dig till kvinnoförnedrande kommentarer är du söt :D
du är lika vis som min fis
Då finns det roligare naturlagar :D
Ordning och reda är något tillfälligt och kräver hela tiden ny energi för att bevaras. Detta krav leder till följande naturlag:
Att naturen strävar efter så stor oordning som möjligt :nono:
Bevis ? Titta på bordet runt skärmen och på golvet under stolen :D
Jag har suttit här nu och tittat på golvet i 1½ timme.
Jag har suttit här nu och tittat på golvet i 1½ timme.
ser du inte hur entropin ökar ? :)
Då finns det roligare naturlagar :D
Ordning och reda är något tillfälligt och kräver hela tiden ny energi för att bevaras. Detta krav leder till följande naturlag:
Att naturen strävar efter så stor oordning som möjligt :nono:
Bevis ? Titta på bordet runt skärmen och på golvet under stolen :D
Jag har en bok i cellbiologi där entropi beskrivs med just det exemplet :D
/adde
Jag har en bok i cellbiologi där entropi beskrivs med just det exemplet :D
/adde
Som jag garanterat inte läst.
Jag berättar den för eleverna. Då tar jag också upp att allting strävar efter så låg lägesenergi som möjligt.
" - Gå hem och titta i era rum ! Var ligger era grejor ? På golvet givetvis :D !
Som jag garanterat inte läst.
Jag berättar den för eleverna. Då tar jag också upp att allting strävar efter så låg lägesenergi som möjligt.
" - Gå hem och titta i era rum ! Var ligger era grejor ? På golvet givetvis :D !
Haha.
Jag hade universitetsTV på besök för att prata om min forskning, mitt i anslutandet av densamma (alltså inte en sekund över till att städa). I princip alla artiklar utspridda. 7 kvm skrivbord under 20 cm papper, böcker och cola (light) burkar... Ett tydligt och bra exempel på entropi, och samtidigt bra(?) TV.
/adde
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.