handdator

Visa fullständig version : ebay?

mmartin
2004-11-15, 10:15
Tja!

Nån som köpt grejjer därigenom? satt o kikade lite o hamnade bland kläder och jisses där fanss riktigt mäktiga kläder från alla möjliga kända tillverkare, men har nån här vågat test beställa nångång, alltså om det funkar smidigt och framför allt vågar man på sig det där med storlekschansning...

mmm i valet och kvalet

B-jay
2004-11-15, 10:45
E-bay är ju budgivning, så det är ju inte säkert att du får dom varor du lägger bud på!

Hades
2004-11-15, 11:31
Tja!

Nån som köpt grejjer därigenom? satt o kikade lite o hamnade bland kläder och jisses där fanss riktigt mäktiga kläder från alla möjliga kända tillverkare, men har nån här vågat test beställa nångång, alltså om det funkar smidigt och framför allt vågar man på sig det där med storlekschansning...

mmm i valet och kvalet
Jag har köpt ett antal tröjor från eBay och det har inte varit några problem. Mät ett plagg som du redan har som sitter bra och se till att få mått innan du lägger ett bud. Fråga dessutom alltid om fraktkostnad. En del säljare brukar lägga på en hel del på det egentliga priset.

Sen kan det vara bra att se till så att de skickar med "air mail" (brukar ta 1-2 veckor från USA), för om de inte gör det så kan det ta rätt lång tid för sakerna att komma fram (>2 månader).

Ett annat tips är att inte vara otålig. Det kommer upp ganska många nya varor varje dag, så det kan löna sig att vänta ett tag så man får ett bra pris på det man nu vill ha. Bjud inte på första bästa, alltså.

Jag tycker att det är ett ypperligt sätt att handla på.

mmartin
2004-11-15, 18:13
ja jag tänkte likadant att det gäller att mäta bara och vara noga med måtten! iaf tröjor och jackor bör ju vara lätta, byxor är väl knepigare antagligen..

Men om det står 11 dollar i frakt så är det väl inget mer tillägg?

En fråga, hur långt är en Inch?

mvh

Jense
2004-11-15, 18:16
1 inch = 2.54 centimeter