handdator

Visa fullständig version : Foruminfo ang. editfunktionen

Allan
2004-11-14, 20:49
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?goto=newpost&t=33203

allan

Prankie
2004-11-14, 21:12
Om det vore i min skolan så hade elever kallat det här för gruppbestraffning medan lärarna säger upphävning av elevers privilegier. :D

Zodd
2004-11-14, 21:22
Kan ni göra så den funkar i Träningsjournal-forumet iallafall? :confused:

Zakath
2004-11-14, 22:06
*tummen ner för det här*

:smash:

X-Change
2004-11-14, 22:11
Tycker den här ändringen redan nu verkar suga rätt bra.. :(

Hades
2004-11-15, 00:15
Ett tips till er som klagar. Använd preview post. Sen postar ni. Efter det har ni ytterligare en stund på er att korrekturläsa det ni har skrivit, om det mot förmodan ändå skulle sluppit genom några stavfel.

Om ni inte kan stå för det ni skriver så är det bättre att inte skriva något alls. Det finns egenligen inte någon anledning till att ha obegränsat med tid till editering.

Löjtnant Blank
2004-11-15, 00:20
Vad har jag missat? Vad har vår vän Garnax hittat på för tokigheter nu?

Hades
2004-11-15, 00:28
Vad har jag missat? Vad har vår vän Garnax hittat på för tokigheter nu?
Han brukar editera sina inlägg i efterhand vilket gör att det blir lite förvirrat i trådarna. Det blir knasigt när man svarar på något som försvinner från tråden tio minuter senare.

Castro
2004-11-15, 00:31
Han brukar editera sina inlägg i efterhand vilket gör att det blir lite förvirrat i trådarna. Det blir knasigt när man svarar på något som försvinner från tråden tio minuter senare.

Men då är det väl bara att svara med quote så ser alla vad man svarar på?

nordland
2004-11-15, 00:36
ehh...... Jävla Garnax....

Dock bra att funktionen togs bort, ialla fall i det almänna forumet...
I träningsforumet borde dock funktionen finnas kvar.....

Lillgrabben
2004-11-15, 00:38
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?goto=newpost&t=33203

allan

Det är bara att gilla läget, de allra flesta torde inte ha ngt problem med den "nya" editeringsregeln......

Mig spelar det ingen roll iallafall.

MVH

Hades
2004-11-15, 00:41
Men då är det väl bara att svara med quote så ser alla vad man svarar på?
Inte alltid man har lust eller tid att sitta och skriva många quotes i ett inlägg (om det är många saker man ska svara på alltså), då är det lättare att skriva i stil med:

Åsikt 1: Instämmer inte alls med dig där, därför att...

Åsikt 2: Där håller jag med helt och hållet, tycker dessutom att...

Åsikt 3: Go fuck a duck, biiiatch!

Då är det ju lättare att hindra folk från att editera inlägg i efterhand istället för att tvinga alla som svarar att quota allt de svarar på.

adde
2004-11-15, 13:26
Är det inte enklare att slänga ut Garnax?

För att använda en av han egna liknelser; om ett av barnen i en familj skiter bredvid toan, skall man då låsa ute alla barnen från toaletten eller skall man låta det misslydiga barnet skita på utedasset? :D.

/adde

kharon
2004-11-15, 16:32
Granax!!!!!!

Zakath
2004-11-15, 17:05
Ett tips till er som klagar. Använd preview post. Sen postar ni. Efter det har ni ytterligare en stund på er att korrekturläsa det ni har skrivit, om det mot förmodan ändå skulle sluppit genom några stavfel.

Om ni inte kan stå för det ni skriver så är det bättre att inte skriva något alls. Det finns egenligen inte någon anledning till att ha obegränsat med tid till editering.

jag tror inte du fattar!
I t.ex sin träningsjournal vill man gärna skriva till lite edits då och då, kanske uppdatera förstasidan m.m. Knappast att man "inte vågar stå för vad man tycker" :smash: :smash: :smash:

jwzrd
2004-11-15, 17:44
Tillåt inte ändringar efter att någon postat replies efter. Och/eller visa "change history" i ursprungsposten så att det syns klart och tydligt vad klåparen (Garnax alltså) försöker revidera. Eller bara ge Garnax en egen forumkatagori dit han kan lägga alla sina skitgrejer.