Visa fullständig version : Insider
Metal_boy_
2004-11-12, 12:48
nån som såg det igår och fick sig ett gott skratt som jag när den fete fule statsministern dök upp i bild`? :D helt otroligt att han ska ha mer förmånner än oss andra
EDIT: Hans G Persson :laugh: :laugh:
Jo, tänkte också starta en tråd om det. Men jag orkade inte :)
Men det är som vanligt med sossarna. Lika för alla utom för "dem".
Jo, tänkte också starta en tråd om det. Men jag orkade inte :)
Men det är som vanligt med sossarna. Lika för alla utom för "dem".
Inte bara dom, det brukar falla mot mer eller mindre alla människor som har någon form av större aktoritet.
Alla diplomater, Kungen, VDar, fackpampar osv..
Inte bara dom, det brukar falla mot mer eller mindre alla människor som har någon form av större aktoritet.
Alla diplomater, Kungen, VDar, fackpampar osv..
Jopp, men hur påverkar en diplomat dig? Hur påverkar skandias vd dig?
Sossarna är valda och ska sköta landet, inte fixa privilegier åt sig själva.
Och skulle vi ha moderaterna vid rodret skulle per automatik den nya statsmenistern ses med stor akning och ges samma fördelar han med hopp i vårdköer och en massa annat...
Ingen skillnad...
Och skulle vi ha moderaterna vid rodret skulle per automatik den nya statsmenistern ses med stor akning och ges samma fördelar han med hopp i vårdköer och en massa annat...
Ingen skillnad...
Det vet vi inte innan.
Jopp, men hur påverkar en diplomat dig? Hur påverkar skandias vd dig?
Sossarna är valda och ska sköta landet, inte fixa privilegier åt sig själva.
Du kan inte vara så naiv så du inte tror att en person som kan - inte ger sig själv förmåner hela tiden...;)
Bästa var iaf de från länsstyrelsen som skulle försvara sina handlingar...utan att kunna det :) Så inkompetenta så det finns inte.
En statsmenister blir alltid annorlunda bemött överallt.
Parti spelar ingen roll.
Om jag skulle stå i en rättegång emot en statsminister oavsett parti skulle den vara 100% rättvis?
Knappast, det har historien visat mer än 1 gång...att det är skillnad mellan folk och folk.
Du kan inte vara så naiv så du inte tror att en person som kan - inte ger sig själv förmåner hela tiden...;)
Nädå, det förstår väl alla.
Dock är det skillnad på en vd och statsministern. Blir man folkvald så ska se till att sköta sig under ämbetstiden. Om en företagsstyrelse väljer en kass vd kan de alltid kicka honom, det kan inte vi göra med herr göran. (kanske vi kan iof, men det lär aldrig hända).
ölobrännvin
2004-11-12, 14:11
Absolut har ni rätt och mens vi ändå gnäller så kan jag ju säga att varför i h...vete ska jag betala till kyrkan och vara med i facket och ge bidrag till hjälporganisationer när jag VET att det sitter flera människor som lever som kungar på mina bidrag till dom..jag hörde vad vdn för röda korset tjänade, jag kommer inte riktigt ihåg nu men en riktig pamplön var det.
Tror du Görans lön och ministrarnas löner och löneökningar och bostadsförmåner har stöd hos sveriges befolkning när vi får slita hund med strejker osv för att få 100kr mer i månaden?
Tror du moderata ministrar och en moderat statsminister skulle ha stöd av folket för de lönerna de då skulle ha?
Alla valda regeringar gör alltid sen en massa saker som de inte har stöd för...
Därför ger jag inte pengar till hjälp organisationer och tycker att facker är ren maffia. Du betalar för att få deras hjälp om något händer och så lever dom i enorma villor med dyra bilar och båtar o känar massor.
Absolut har ni rätt och mens vi ändå gnäller så kan jag ju säga att varför i h...vete ska jag betala till kyrkan och vara med i facket och ge bidrag till hjälporganisationer när jag VET att det sitter flera människor som lever som kungar på mina bidrag till dom..jag hörde vad vdn för röda korset tjänade, jag kommer inte riktigt ihåg nu men en riktig pamplön var det.
Men det är väl ingen direkt nyhet att pengarna man donerar inte går dit dem ska?
Tror du Görans lön och ministrarnas löner och löneökningar och bostadsförmåner har stöd hos sveriges befolkning när vi får slita hund med strejker osv för att få 100kr mer i månaden?
Tror du moderata ministrar och en moderat statsminister skulle ha stöd av folket för de lönerna de då skulle ha?
Vad har det med saken att göra? Det är skillnad på att bryta mot lagen och att ha stöd av folket.
Därför ger jag inte pengar till hjälp organisationer och tycker att facker är ren maffia. Du betalar för att få deras hjälp om något händer och så lever dom i enorma villor med dyra bilar och båtar o känar massor.
Fack är ju bra iom att du får lön ifall det blir strejk. Bättre att få lön än att svälta...
Pensionsparande är dock nåt jag inte gillar, där kan man säga att pengarna går upp i rök.
ölobrännvin
2004-11-12, 14:45
Fack är ju bra iom att du får lön ifall det blir strejk. Bättre att få lön än att svälta...
Pensionsparande är dock nåt jag inte gillar, där kan man säga att pengarna går upp i rök.
Nu har vi ju som tur är en separat akassa... Facket behövs kanske men det nuvarande systemet är verkningslöst, arbetsgivarna gör nästan som dom vill i allafall :insane:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.