handdator

Visa fullständig version : Vad är boven?

Assazel
2004-11-11, 15:36
Orsaken är att jag börjar få lite volym på kroppen nu med mitt nya kostschema men jag får också lite bilringar. Vad kan jag ändra utan att kringå mitt nuvarande upplägg för mycket.

07.30 frukost: 4dl minimjölk, 2dl fiberberikadehavregryn + 1skopa proteinpulver

09.30 ½dl ris med ½burk tonfisk.

12.30 lagad mat.

15.45 ½dl ris med ½burk tonfisk. +banan

18.15 träning.

19.30 Gainer i vatten.

21.00 två mackor med makrill och två ägg, mjölk alt köttfärssås med spaghetti, proteinshake.

Ålder 23
Längd 1.74
Vikt 67.2kg morgonvikt nyskiten. obs gått upp tre kg nu på 1månad med detta kostschemat.

Skall jag fortsätta och deffa sen eller vad kan jag byta ut för att inte lägga på mig så mycket fett?

Ps. försök att ha mitt schema som röd tråd i tipsen...

Tack!
Mvh
Me...

Solle
2004-11-11, 15:42
Motionera?

Frazze
2004-11-11, 15:48
Jadu, inget fett någonstans förutom måltiden vid 21.
67 kg på din längd tyder inte på att du är smällfet direkt. Jag skulle fortsätta köra som du kör, eventuellt tillsätta lite fett, och ta bort det som saknas senare. fast annars är Solles råd inte helt fel. Kör du någon kondition?

Assazel
2004-11-11, 17:26
Nej, jag gör ju faktikst inte det. Skall nog börja med 10min jogging följt av 50 min gång i rask takt 2-3ggr i veckan.. Det låter kanske som ngt?

Hades
2004-11-12, 01:09
Skall jag fortsätta och deffa sen
Ja, det tycker jag att du ska göra. Du kan inte ha särskilt mycket fett på kroppen vid den vikten, och jag gissar att du inte har alltför mycket muskler heller. Därför lönar det sig nog bättre att fortsätta bygga ett bra tag. Sen tror jag inte att du kommer att fortsätta öka i vikt i samma takt framöver. Man brukar ju gå upp lite vikt första tiden när man lägger sig på kaloriplus, men det brukar mest vara vatten.

Kör på, alltså!

Assazel
2004-11-12, 14:50
Ok, känns bara som om i denna takten växer magen snabbare än musklerna.

King Grub
2004-11-12, 14:52
Ok, känns bara som om i denna takten växer magen snabbare än musklerna.

Det gör den säkert. Muskelökningar sker i gram, medan fettökningar lätt kan ske i kilo.

Assazel
2004-11-12, 15:36
Så ditt tips är också att fortsätta i samma takt?

Assazel
2004-11-29, 12:05
Jag är kanske nojig men jag undrar om jag kan fortsätta bulka / gå upp i vikt trots motionering?
Som det är nu så motionerar jag inte och benträningen är lidande. min mage växer i en hotfull takt. Men samtidigt väger jag vara 67kg så jag vill ju upp i mer massa. Om jag bara tillsätter motionering / fettförbränning, kan jag då fortsätta bulka men ändå att midjemåttet minskar?
Kanske hjälper benträningen att fettet fördelas bättre också?

Jag är missnöjd som tusan nu med kroppen och mår faktiskt lite dåligt av det. Speciellt när jag lägger så mycket tid på kost och styrketräning. Jag är en hardgainer och har inga bra gener alls.
Men som sagt att jag bulkar och går upp i fett gör inte så mycket, så länge det är i kontrast till resten av kroppen.

Hoppas ni förstår min fråga.
Mvh
S

King Grub
2004-11-29, 17:07
Visst kan (t o m bör) du kombinera uppbyggnadsfas med konditionsträning. Det håller fettökningarna i schack, och förutom att förbättrad insulinkänslighet innebär bättre utnyttjade av näringsämnena du äter kan den också medföra att du fördelar eventuella fettökningar mer fördelaktigt över kroppen (i stället för bara kring midjan, t ex).