Logga in

Visa fullständig version : svällbuk/mage vid deff?

callaway
2004-11-09, 23:14
är det omöjligt att få bort en svällmage eller buk ?
har inte mycket fett på magen å rutorna börjar trilla fram men verkar ändå som att magen vill se svullen ut , äter inte så att jag är proppmätt heller?
är det bara att träna magmusklerna som gäller eller kan det ha nått med hur saker inuti är stuvade?
kör cardio träning å mag träning men verkar inte riktigt hjälpa .
folk med six pak har dem också svällmage när dem inte spänner magen :confused: :confused: :confused:

Man and Machine
2004-11-09, 23:30
Hur länge har du legat på kalminus? Min mage står ut i början men efter en tid (2-2,5 månad) så försvinner den till att girlsens förtjusning:D. Den putar dock efter intagen måltid.

Hobbes
2004-11-10, 07:20
är det omöjligt att få bort en svällmage eller buk ?
har inte mycket fett på magen å rutorna börjar trilla fram men verkar ändå som att magen vill se svullen ut , äter inte så att jag är proppmätt heller?
är det bara att träna magmusklerna som gäller eller kan det ha nått med hur saker inuti är stuvade?
kör cardio träning å mag träning men verkar inte riktigt hjälpa .
folk med six pak har dem också svällmage när dem inte spänner magen :confused: :confused: :confused:

Vet att min sambo berattade om att "sjarnorna" som gar pa roda mattan, anvander sig av ingefara och vitlokskapslar bla for att fa magen lugn och platt.

Vet oxa fran andra forum att en del maler ner lite ingefara i proteindrinken for att lugna magen.

Sjalv ser sexpacket inte ljuset hos mig, men svallbuk far jag om jag mot formodan far i mig mjolk. (Laktosintolerant).

King Grub
2004-11-10, 07:23
De inre organen tar också plats.

aliquis
2004-11-10, 11:52
Tycker min buk putar som fasiken fast jag har inga gigantiska "fettveck" om jag tar tag i fläsket på sidorna. Har antagit att det beror på lite högre protein- och fiberintag. Funderat på om stekta sojaproteinstrimlor med wokgrönsaker (fett och protein, mindre kolhydrats-/fiberrika livsmedel) skulle kunna minska omfånget lite.

Och ja, ingefära m.m. skall väl vara bra för matsmältningen, har något te med flera av kryddorna men det smakar inget vidare så det blir sällan av att jag dricker det.

Björn S
2004-11-10, 11:59
Jag har ingen aning om vad man kan göra åt detta, dock kan jag sympatisera dig med att min midja är runt 90 och jag har schyssta rutor. (177 lång). Att se gravid ut när man har t-shirt är inte det roligaste.
Får se om det blir bättre efter den pågående bulken.

zonecapone
2004-11-10, 12:09
Kan vara att du har svårt att smälta mjölkprodukter eller att du äter mycket fibrer...
Thats how it is for me..ser alltid ut som ett pucko offseason därför själv!
But when I cut out that shit my belly get totally flat!

ZONE

Numero1
2004-11-10, 13:32
Jag har samma problem. Tror at jag behöver deffa lite mer bara :)

Linusen
2004-11-11, 07:59
Jag brukar få svällmage, fett kula som jag kallar det när jag helt enkelt får i mig fööör mycket grönt skit...ja frukt,grönsaker och mycket fibrer...då sväller magen trots att jag knappt har ätit mig mätt.. :confused:

aliquis
2004-11-11, 10:29
Tror som zone på fiberintaget, mitt lär ju ligga väldigt högt och när man sedan har grönsaker till alla mål blir ju volymen på allt man äter rätt stor och det spänner nog ut magen en hel del även om man inte har en massa fläsk på den. Har som sagt funderat på hur det blir om man skulle äta måltider baserade på sojaproteinstrimlor o grönsaker ibland, lär ju ge mycket lägre volym och fiberinnehåll så midjan borde ju krympa därefter. Min vikt är ju 3kg högre på kvällen än på morgonen med... Fast jag bara väger typ 67 ;D