handdator

Visa fullständig version : Är det värt det?

Metal_boy_
2004-11-09, 21:47
är det värt att strunta i vad man äter om man endast är lite lönnfet? är det mer värt att njuta av livet med godsaker m.m för man ändå inte vet hur länge man lever?...visst om man äter ultrastrikt och tränar jämnt så kanske man lever 5-10år mer men va det värt 60års strikta levnadsvanor med godsaker endast nån gång
vill veta vad ni folk tycker..kan vara kul o höra folks åsikter.. :)

EDIT: syftar mest nu på vanligt folk..inte oss som satsar på att lägga på oss hur mycke muskler vi bara kan och lever enormt därefter

Fultjack
2004-11-09, 21:49
man vänjer sig rätt fort med att äta bra, sen tror jag man mår bättre om man äter bra mat än om man skulle äta @ doncan 3 gånger / dag tex

Frantic
2004-11-09, 21:50
Jag tycker kort och gott att man ska göra det man trivs med. Trivs man med att träna skiten ur sig och väga allt man äter så varsågod. Trivs man med att äta gott och inte röra sig mer än nödvändigt så kör på det! Alla ser på livet på olika sätt

mystic[-_-]
2004-11-09, 21:50
Man ska inte bli för insnöad i vad man äter, tycker inte jag iaf. Jag äter skräpmat när jag är sugen på det eller fikabröd, dock blir jag inte det lika ofta längre. Man måste leva också :)

Matte_Maiden
2004-11-09, 21:54
Jag äter strikt och nyttigt. Jag känner heller inget direkt sug efter godsaker, i alla fall inte speciellt ofta. Gör jag det så unnar jag mig något extra (eller riktigt mycket extra). Det kan bli orgier i äppelkaka eller liknande, men de sker sällan!

hampaN
2004-11-09, 21:56
Jag orkar inte bry mig om kosten.
Jag säger som Jörgen sa "Det finns så många andra som klarar det bra".

Hardcore_pb
2004-11-09, 22:41
äter också vad jag känner för i perioder så blir det ett par kg godis i veckan men nu har jag lessnat på godis ( undra varför ? :angel: )

Dock så är jag ju bara en liten hobby tränande filur plus att min förbränning är ganska bra så jag blir väll inte tjock så lätt inte än iaf, det kanske kommer ;)

Men vafan man ska ju leva också samma som tycker man det är kul att festa ibland så gör det hur kul är det att sitta där när man är 60år ja när jag var runt 20 då var jag iaf. nyttigast bland polarna drack aldrig, åt ingen skräpmat sen att jag blev ganska stor men aldrig nog bra för att tävla är en annan sak..

Hur kul är det gillar man pizza så äter man en pizza gillar man fest så festar man ibland livet är fan nog kort för att bli insnöad i ett gym. Undantag om mna är på väg att tävla då kanske man inte ska sabba allt några dagar före genom att börja trycka pizza å godis :D

/Hardcore

Jense
2004-11-09, 22:45
jag äter bara god mat. dvs blodiga biffar friterat, feta såser.

jag mår skitbra. om jag dör när jag är 50 pga min kost.. så fuckit.

Zakath
2004-11-09, 22:55
Det är inte så svårt att vänja sig vid "nyttig" kost, att den dessutom är god, bygger upp kroppen, gör att du mår bra, gör dig glad o stolt över dig själv, du orkar hålla uppe koncentrationen mycket lättare, du blir inte lika lättretlig - du mår helt enkelt jävligt mycket bättre!

Jämfört med att äta det man känner för utan att bry sig, man får sitt psyke tillfredsställt för ett tag och behöver inte tänka lika mycket... Samt att man får motsatt effekt i längden jämfört med nyttig mat. (beror iof på HUR onyttigt man äter)

Hades
2004-11-09, 23:02
God mat är väl inte nödvändigtvis onyttig?

Karl_alfred
2004-11-09, 23:05
God mat är väl inte nödvändigtvis onyttig?
Helt rätt!

Zodd
2004-11-09, 23:06
Äter väldigt strikt kost, samma varje dag, köper alltid lightläsk, är aldrig sugen på godis/bakelser. Trivs med detta, slipper ju tänka på vad jag ska äta hela tiden.
Kan äta godis, tårta, pizza osv utan problem, om nån bjuder på det. :P

Prankie
2004-11-09, 23:07
Jag äter det jag vill äta. Känner inte sug för en flottig pizza eller hamburgare direkt. Dessutom mår jag bättre av vanlig mat än skräpmat hela dagen.

Einar
2004-11-10, 00:10
Jag köper aldrig "färdigmat" utan försöker alltid laga min egen mat. Ibland unnar man sig kanske ett restaurangbesök och ibland ett besök på burger king med polarna. Godis, läsk, chips går dock bort.

EDIT: för att besvara din fråga: Jag tycker det är smart att försöka äta bra till en viss grad, men man behöver inte vara alltför strikt som vanlig person.

Yankeee
2004-11-10, 01:39
Jag käkar hyfsat strikt, dock brukar ett mål om dagen bli mindre bra. T.ex snabbmat. Ser inget problem med det direkt, Tränar man och håller juste form så :eating:

cVi
2004-11-10, 01:53
Tycker personligen att det är viktigare att man får i sig tillräckligt med mat än att man äter nyttigt.