Grisen
2004-11-09, 20:52
Jag tycker mig ha en bra hum om hur man "ska" äta för att må bra och kunna bygga muskler, men jag kanske är helt ute och cyklar!?
Vad tycker ni? Ser dagens kost bra ut? Kosten är till för att jag ska må bra och bygga muskler, jag är således under "bulk". Denna dag är en väldigt bra "kostdag" för mig, själklart äter jag ofta mycket sämre pga skola osv.
Dagens käk, tiderna är cirka.
09.30
Frukost; Vassledrink (ca. 30 gram prot.), två dl havregrynsgröt med mjölk och en banan.
13.00
Lunch; Hemlagad laxgratäng med potatismos, löjrom och grädde, en mandarin och en tomat till efterrätt.
17.00
Middag; Köttfärsås (nöt 10 %) och spagetti.
20.30
Kvällsfika (nr.1); Två grova mackor ("leva" med omega 3) med smör ("Ica lättmargarin" gjord av raps-, palmolja och kokosfett), kalkon och ost (26 % fetthalt). Två glas mjölk, en kiwi och mandarin till efterätt.
12.00
Kvällsfika (nr. 2); En portion havregrynsgröt med mjölk och ett kokt XL-ägg.
Mjölken jag dricker är mellanmjölk dvs 1,5 % fetthalt.
Vad tycker ni? Ser dagens kost bra ut? Kosten är till för att jag ska må bra och bygga muskler, jag är således under "bulk". Denna dag är en väldigt bra "kostdag" för mig, själklart äter jag ofta mycket sämre pga skola osv.
Dagens käk, tiderna är cirka.
09.30
Frukost; Vassledrink (ca. 30 gram prot.), två dl havregrynsgröt med mjölk och en banan.
13.00
Lunch; Hemlagad laxgratäng med potatismos, löjrom och grädde, en mandarin och en tomat till efterrätt.
17.00
Middag; Köttfärsås (nöt 10 %) och spagetti.
20.30
Kvällsfika (nr.1); Två grova mackor ("leva" med omega 3) med smör ("Ica lättmargarin" gjord av raps-, palmolja och kokosfett), kalkon och ost (26 % fetthalt). Två glas mjölk, en kiwi och mandarin till efterätt.
12.00
Kvällsfika (nr. 2); En portion havregrynsgröt med mjölk och ett kokt XL-ägg.
Mjölken jag dricker är mellanmjölk dvs 1,5 % fetthalt.