Logga in

Visa fullständig version : Eminem's nya - Encore

Pdaddy
2004-11-09, 19:27
Helt jävla skön skiva :thumbup: 5 utav 5 i betyg..

Han har nåra helt sjuka låtar me helt sjuka skämt mm..

Jävligt sköna rimes maaaan...

Fixa den, eller vänta tills den släpps den 14/11

Va säger ni andra Hipp Hopp junkys :D

Marcus

mystic[-_-]
2004-11-09, 19:34
Skriv gäna upp vad låtarna heter så kan jag köpa dem på singel när de släpps :smokin:

Pdaddy
2004-11-09, 19:35
']Skriv gäna upp vad låtarna heter så kan jag köpa dem på singel när de släpps :smokin:

Dumbom, köp hela skivan.. den släpps i slute av veckan...
de är 2 skivor, en bonus skiva me nåra bonus tracks...

Eller vill du veta namnen på dem så du kan tanka hem :D

M

PM'a

Löjtnant Blank
2004-11-09, 19:45
Jag kunde inte heller vänta! Jag har lyssnat på skivan sedan i fredags men jag ska köpa samlingsutgåvan när den droppar i affärerna (man får med en massa godsaker: http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=20546). Mina favoriter är Like Toy Soldiers och Mockingbird. Det är kul att höra Em berätta hur beefen med Murder Inc startade, att han höll tillbaka 50 från att gå efter Ja ända tills han nämnde Hailie i en disslåt och så vidare.

Eminem har gått från beatmaker till tight jävla producent. Min respekt för Slim bara växer.

Köttbullen
2004-11-09, 19:50
Eminem mår inte bra, synd om grabben.
Han verkar vara förbannad hela tiden... inte bra för hälsan, grabben borde softa kulan lite...

Finns helvete ute o ladda ner, vill inte gör rik ghetto barn ännu rikare.

Officer
2004-11-09, 19:56
Han verkar vara förbannad hela tiden... inte bra för hälsan, grabben borde softa kulan lite...

Väl talat :hbang:

Löjtnant Blank
2004-11-09, 20:01
Det skulle jag inte tala om för dig även om jag visste det. Varför vill du överhuvudtaget ha skivan om Eminem är så jobbig? För att alla häftiga i din by lyssnar på honom?

ErikWrestlingFreaket
2004-11-09, 20:07

WORD :hbang:

Pdaddy
2004-11-09, 20:07
JA diggar ass like that å rain man :laugh:
Mockinbird e jäävligt nice, slow and nice love song :thumbup:

De e faan bästa skivan hitills tror ja, han blir bara bättre å bättre..

M

bosse_brutal
2004-11-09, 20:29
Eminem.. hmm.. måste va världens vitaste neger...

mystic[-_-]
2004-11-09, 20:31

vanilla ice är nog det
:laugh:

Pdaddy
2004-11-09, 20:32
Va e detta.. jäkla HATERS !!!! :furious:

M

Löjtnant Blank
2004-11-09, 20:44
Va e detta.. jäkla HATERS !!!! :furious:

M
Kolozzeums komikerelit är här. Å andra sidan är det likadant i varje tråd som handlar om rap.

Löjtnant Blank
2004-11-09, 20:44
Den var ny! Hur/var/när kom du på det fenomenala skämtet?

Tricklev
2004-11-09, 20:47
Hahhaha, vad är detta för patetiska försök ifrån, hatarapochalltsomhörihopmeddet folket? no offence, men försök vara iaf LITE mer originella :thumbup:

Har inte hört skivan men får väll tanka någon låt och se, äre bra köper man, annars slänger man låtarna :)

Officer
2004-11-09, 20:48
Å andra sidan är det likadant i varje tråd som handlar om rap.

Just för att rap oftast/alltid handlar om ghettosvartas skryt om hur svårt de hade det, hur många gånger de blivit skjutna osv, ackompanjerat till datorgjorda loops.

bosse_brutal
2004-11-09, 20:50
Kolozzeums komikerelit är här....

man tackar ;) :D

bosse_brutal
2004-11-09, 20:53
Den var ny! Hur/var/när kom du på det fenomenala skämtet?

du menar att du inte har hört det förut??? fan har du bott i en grotta i skogen eller????

:D

Megatuttarna
2004-11-09, 21:05
Just för att rap oftast/alltid handlar om ghettosvartas skryt om hur svårt de hade det, hur många gånger de blivit skjutna osv, ackompanjerat till datorgjorda loops.

Haha det är fan sant, börjar bli bra jävla uttjatat på sistone.

En låt som handlar om Gud, en som handlar om ens morsa, resten handlar om att GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax andras morsor och agera i rakt motsats mot vad Gud innebär.

Löjtnant Blank
2004-11-09, 21:13
Just för att rap oftast/alltid handlar om ghettosvartas skryt om hur svårt de hade det

Svarta har det svårt i Amerika. Ska de inte få berätta om sin vardag? Ska de skriva positiva låtar för att underhålla dig och andra som ändå inte förstår musiken de skapar?

ackompanjerat till datorgjorda loops.

Here we go again...

Är inte det mediet "musik" enligt dig? Är "musik" begränsad till liveinspelad gitarr, bas, piano, trummor och sång i fyrtakt med vers, brygga och refräng? Du skulle bli chockad om du gick in i studion med dina idoler (Metallica? Korn? Limp Bizkit?) och följde inspelningsproceduren. Det mesta sker med hjälp av diverse datorer. Med några klick går producenterna in i låten och ändrar till exempel ett felaktigt slag på en virveltrumma. Refränger och verser spelas in en gång och återanvänds. Voila! - vi har en "datorgjord loop". Är inte det "musik"?

Det är sådana som du som förfasades över elgitarrens intåg i musiken och kallade den för ett fuskredskap. Det är sådana som du som håller tillbaka den musikaliska utvecklingen. Det finns en hel värld av ny, fräsch, banbrytande musik där ute - ta del av den. Musik är musik. Det finns inga rätt eller fel. Var inte så trångsynt.

Grisen
2004-11-09, 21:13
Haha det är fan sant, börjar bli bra jävla uttjatat på sistone.

En låt som handlar om Gud, en som handlar om ens morsa, resten handlar om att GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax andras morsor och agera i rakt motsats mot vad Gud innebär.

Du är väl också kristen (eller har jag missuppfattat?), du handlar väl inte direkt med bibeln (Gud) i åtanke?

Med vad Garnax har med saken att göra förstår jag inte?

Officer
2004-11-09, 21:16
Löjliga Blank: Jag förfasades inte över elgitarrens intåg i musiken. Jag är elgitarrist själv i ett hårdrocksband. Jag vet exakt hur Metallica, Iron Maiden spelar in sina skivor i studio med hjälp av ljudstärkande datorer osv, extraeffekter m.m. Men de baserar fortfarande inte sina låtar på snack om vems mamma som blev våldtagen av vems morbror och vem som blivit skjuten 13 gånger, låt in låt ut.
Rap är bara för såna som du som tycker det är ballt att höra om de svartas liv i USA och hur många gånger de blivit skjutna.

Megatuttarna
2004-11-09, 21:20
Du är väl också kristen (eller har jag missuppfattat?), du handlar väl inte direkt med bibeln (Gud) i åtanke?

Med vad Garnax har med saken att göra förstår jag inte?

Sannerligen gör jag inte det, då ingen är syndfri men det är lite skillnad på att förespråka mord, GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax folks morsor, leva i enorm jävla överflödig lyx, GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax minderåriga, leva på zutt än att bara leva ett vanligt liv där man stundtals blir så svag att man ger igen för vissa synder.

Haha angående Garnax så se min andra tråd, som heter "hihi"

Trance
2004-11-09, 21:21
Jag tycker Eminem verkar helt ok, tror hans sånger kanske är lite lättare att ta till sig för folk som inte är vana vid hip hop. Det finns väl fler som kör kommersiell hip hop men de är ofta mer åt r&b hållet som jag hatar.

Utav de "vanliga" så tycker jag han också skriver bäst texter(texter kan vara relevanta för mig), jag har i och för sig inte lyssnat på så mycket hip hop och tycker mycket låter lika så är det bara löjligt att säga att det är "samma melodier och de har ingen talang". För det vet jag inget om, jag vet själv hur många som trycker ner trance bara för "det är ju bara att sitta och pilla vid datorn lite". Konstigt nog så låter det alltid skit när folk försöker själva.

Det med att svarta alltid tackar gud tycker jag är lite lustigt, speciellt när de uppenbarligen skiter fullständigt i tron i vanliga fall. Känns som en parodi när de kör sina tacktal.

Pdaddy
2004-11-09, 21:22
Löjliga Blank: Jag förfasades inte över elgitarrens intåg i musiken. Jag är elgitarrist själv i ett hårdrocksband. Jag vet exakt hur Metallica, Iron Maiden spelar in sina skivor i studio med hjälp av ljudstärkande datorer osv, extraeffekter m.m. Men de baserar fortfarande inte sina låtar på snack om vems mamma som blev våldtagen av vems morbror och vem som blivit skjuten 13 gånger, låt in låt ut.
Rap är bara för såna som du som tycker det är ballt att höra om de svartas liv i USA och hur många gånger de blivit skjutna.

åååååhhh AP.. GEET DOOOWN, GET DOWN AGAIN me dig
..

De e ju skön musik, all rap är inte om döda, blivi skjuten, svarta, vita .. mm..
Vanlig rock å alal annan nedran musik utan tranc mm är ju också en slags berättelse.. bara att de sjunger ut de å har annan beat..

Rap, Hipp Hopp, R&B är helt enkelt en annan typ av musik, precis som dömetall å jazz..

Smaken e som baken.. JA älskar rapp, men inte all rap.. Eminem är speciellt å hans sätt att rappa å göra beats e bra i mitt tycke..

Å denna nya skivan e faan BRA !!

M

Megatuttarna
2004-11-09, 21:23
Visst krävs det en hel del talang för att kunna fixa rhymez men det börjar fan bli uttjatat, samma skit hela jävla tiden känns det som bara.

Dock så har jag mina odödliga favoriter. Nas - One Mic, för att höftskjuta.

Proteus
2004-11-09, 21:24
Jag är allätare när det gäller musik, gillar metal, hiphop, house osv osv.
Dock så skiter jag fullständigt i hur många gånger artisterna har blivit skjutna,
bryr mej inte speciellt mycket om texten, utan gillar beatsen och för tillfället
är hiphop det jag lyssnar överlägset mest på.

Så att säga att rap bara är för dom som gillar att höra hur svårt svarta har
det kan nog klassas som något utav det dummaste jag nånsin hört.

Pdaddy
2004-11-09, 21:25
Visst krävs det en hel del talang för att kunna fixa rhymez men det börjar fan bli uttjatat, samma skit hela jävla tiden känns det som bara.

Dock så har jag mina odödliga favoriter. Nas - One Mic, för att höftskjuta.

Nas är :thumbup:

One of the best

M

Proteus
2004-11-09, 21:27
Och förresten, bäst just nu = akon :D

Löjtnant Blank
2004-11-09, 21:30

Är det här den mentala nivån du kan sträcka dig till? Är du verkligen så här trångsynt? Generaliserar du alltid så här mycket? På samma sätt som det finns bra och dålig hårdrock finns det bra och dålig rap. Är det så svårt att förstå? Låtar som handlar om bilar, guld och champagne har inte så mycket att säga. Men lyssna på Immortal Technique eller Wu-Tang-medlemmarnas soloskivor och kom och säg att de inte tar upp viktiga ämnen. Jag repeterar: sluta generalisera. All rap handlar inte om bling-bling.

"Löjliga Blank"? Gulligt, grabben, verkligen. Där fick du till det. Nu kan du sova gott.

Frantic
2004-11-09, 21:31
Eminem är stor! Han har gjort många fruktansvärt bra låtar med Stan, Lose Yourself och The Way I Am. Utan eminem skulle D12 inte sälja en skiva... Han är vad Per Gessle är för Gyllene Tider.

Men jag måste säga att hans senaste singel är bland det sämsta jag har hört.... just lose it eller vad den heter...

JustinCredible
Har bara hört tre låtar. Mkt bra. Lär nog köpa skivan.

Typ tre år sen jag köpte en skiva ;D

Löjtnant Blank
Så att säga att rap bara är för dom som gillar att höra hur svårt svarta har
det kan nog klassas som något utav det dummaste jag nånsin hört.

Vi är två om det, my man.

Ganescha
2004-11-09, 21:39
LIKE A TOY SOLDIER, HELL YEAH!!! :hbang:

Grisen
2004-11-09, 21:41
Sannerligen gör jag inte det, då ingen är syndfri men det är lite skillnad på att förespråka mord, GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax folks morsor, leva i enorm jävla överflödig lyx, GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax minderåriga, leva på zutt än att bara leva ett vanligt liv där man stundtals blir så svag att man ger igen för vissa synder.

Haha angående Garnax så se min andra tråd, som heter "hihi"

Du lever inget vanligt liv i jämförelse med de miljontals (miljard?) människor i U-länder som svälter och får kämpa för överlevnad.

Håller med att det kan kännas löjligt med "gangster-snacket", bling-bling (ta åt dig!) osv. Men det är fram för allt musiken jag lyssnar på, brudarna och den tuffa attityden får jag på köpet.

Vill inte förstöra tråden mer.. Vi får battla i en egen tråd; "Megatuttarna den grofa Syrianen VS Grisen det bespottade djuret" Eller nåt sånt.

oyeah
2004-11-09, 21:41
Tillbaka till ämnet: har bara hört några låtar, men de verkar schyssta så jag köper nog skivan. Som ngn annan sa det är nog också ett par år sedan jag _KÖPTE_ en skiva ;)

Officer
2004-11-09, 21:42
Blank jag orkar inte diskutera vidare med dig då varken det du säger eller vad jag säger kommer att ändra på varken din eller min syn på rap.
Ja min mentala nivå sträcker sig max så här långt, nöjd med att kunna säga att rap fortfarande är skit, oavsett hur glorifierande du talar om det.

Edit: jag vill förmedla att mitt hat mot rap tyvärr är tack vare alla dessa ghettosvarta som jag tidigare nämnde som bara tjatar om samma sak. Visst finns det säkert godbitar annars :rolleyes:

Jense
2004-11-09, 21:47
Svarta har det svårt i Amerika
[/B].

Buu-fucking-hoo. alla har det svårt. negrarna har det inte svårast. jag ser ingen taliban som skriver en sång om sin kamel, eller en svensk alkolist som sjunger om sin vodkaflaska. nej precis, alla har det svårt. vissa sjunger och ljuger om det

Bao
2004-11-09, 23:01
Jag kunde inte heller vänta! Jag har lyssnat på skivan sedan i fredags men jag ska köpa samlingsutgåvan när den droppar i affärerna (man får med en massa godsaker: http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=20546). Mina favoriter är Like Toy Soldiers och Mockingbird. Det är kul att höra Em berätta hur beefen med Murder Inc startade, att han höll tillbaka 50 från att gå efter Ja ända tills han nämnde Hailie i en disslåt och så vidare.

Eminem har gått från beatmaker till tight jävla producent. Min respekt för Slim bara växer.

Vilket sammanträffade, tycker också just dom två låtarna är bäst :hbang:

kunde inte låta bli att skratta lite åt em calls paul :D

Jay-Z
2004-11-09, 23:17
Never Enough! Fifty är ju med, treeevligt. :thumbup:

Tror ni jag lyssnar på hiphop? :D

Sant att mycket av den hiphopen som slår igenom i mainstreamradio och på MTV handlar till stor del bling bling och den jobbiga uppväxten i ghettot. Sedan finns det faktiskt, tro det eller ej, hiphop som inte bara handlar om blingbling och skjuta honom och GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax henne. Kanye West till exempel. Precis som alla hårdrockare inte sjunger om Satan och att dricka blod, så är inte alla hiphoppare blingblingers. Fast jag förstår att det är lätt att få den uppfattningen, med tanke på vad som säljer.

Sedan hör det faktiskt till hiphopkulturen att skryta och överdriva en aning, det kommer man inte ifrån, men det får man ta med en nypa salt.

Lite roligt att detta fortfarande diskuteras, kommer ihåg hur det hela började med den "farliga" gangsterrappen, personifierat av NWA. Där en dog i AIDS, en annan producerar Eminem, en tredje är ja kalla det allkonstnär, och en fjärde...ja vad fan gör han? :confused:

Ang. talibaner som inte gör skivor vill jag lägga in ett citat av Robin Williams:
"We're gonna bomb the Afghanis back to the Stone Age! And the Afghanis were like: Oh, upgrade!" :D

raZmus
2004-11-09, 23:21
Med denna post försvarar även jag rap och hiphop som uttrycks- och musikform.

För mig får alla som inte förstår gärna lyssna på Scooter istället, ha låg volym bara :)

joak1m
2004-11-10, 00:21
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

edit: rofl, som jag trodde

Johan O
2004-11-10, 00:24

Jasså, mongot har talat igen.
Föresten så undrar vi fortfarande hur hungrig en mammakn*llare egentligen är.

Bäst just nu: Fabolous - Breathe :thumbup:

Dipshit
2004-11-10, 00:56
Buu-fucking-hoo. alla har det svårt. negrarna har det inte svårast. jag ser ingen taliban som skriver en sång om sin kamel, eller en svensk alkolist som sjunger om sin vodkaflaska. nej precis, alla har det svårt. vissa sjunger och ljuger om det
ooh, ett inlägg där "WORD" passar! :thumbup:

lyssnar nästan inget på rrrap o.dyl..
men gjorde när jag var "mindre"..
nån som känns vid bandet "I AM"?
har svårt att tro... grym musik..

rappar inte om bling-bling, bilar, hoes, pengar i överflöd..
utan tex star wars... ;) hur grymt som helst! :D

EDIT: Vid intresse, lyssna på: I AM - l'empire du cote obscur

Kwon
2004-11-10, 03:14
TrådTåget spårade ur! (som vanligt)

Religion, doping och självklart musiksmak (vad som är bra och dålig musik) är självklart hot topics! :D

Löjtnant Blank
2004-11-10, 14:25
Två svenska artister som skrev låtar om svårigheterna med alkolholen: Cornelis Vreeswijk, Ulf Lundell. Jag kan säkert komma på fler om jag tänker efter.

Vad vill du ha sagt egentligen? Att ingen har rätt att uttrycka sina känslor i musiken eftersom det alltid finns de som har det svårare? Är inte det ett ganska andefattigt förhållningssätt?

Det går inte att förneka att svarta har haft - och fortfarande har - det svårt i USA. Jag tror inte att Malcolm stod rakt upp och ner och ljög i talarstolarna. En del har förändrats till det bättre men inte så mycket som vi vill tro. Polisvåldet är väldigt utbrett i alla större städer, politikerna satsar inga pengar på att få upp betygsmedeltalen i de fattiga skolorna, and so on and so forth. Ingen bryr sig helt enkelt. Det är fullt naturligt att bli frustrerad.

raZmus
2004-11-10, 14:46
Två svenska artister som skrev låtar om svårigheterna med alkolholen: Cornelis Vreeswijk, Ulf Lundell. Jag kan säkert komma på fler om jag tänker efter.

Vad vill du ha sagt egentligen? Att ingen har rätt att uttrycka sina känslor i musiken eftersom det alltid finns de som har det svårare? Är inte det ett ganska andefattigt förhållningssätt?

Det går inte att förneka att svarta har haft - och fortfarande har - det svårt i USA. Jag tror inte att Malcolm stod rakt upp och ner och ljög i talarstolarna. En del har förändrats till det bättre men inte så mycket som vi vill tro. Polisvåldet är väldigt utbrett i alla större städer, politikerna satsar inga pengar på att få upp betygsmedeltalen i de fattiga skolorna, and so on and so forth. Ingen bryr sig helt enkelt. Det är fullt naturligt för att bli frustrerad.

...och glöm inte MLK! :)

Har förövrigt lyssnat igenom skivan (alla glömska kan läsa trådrubriken) och den verkar helt ok! Rolig som bara den på sina ställen! Gick och småflinade genom hela morgonpromenaden. Det första som slog mig var att det verkar vara välproducerat (ooh vad konstigt), vilken ljudmatta som läggs ut i en del låtar. Efter en första snabb och ganska okoncentrerad lyssning måste jag ändå säga att intrycket är att det är rätt tight, fortfarande ganska kontroversiellt på sina ställen men inte riktigt lika mycket som på de äldre albumen. Blir att lyssna igenom det imorgon igen.

:hbang:

MAXX
2004-11-10, 14:47
']vanilla ice är nog det
:laugh:
ha! vanilla ice. såg honom i någon ny dockhusåpa där massa föredettingar ska leva i ett hus tillsammans. Han var helt störd och fick utbrott hela tiden typ.

Det enda anledningen till att jjag följer det är Traci Bingham :D
http://www.panos.se/getImage.aspx?ID=484&ImageFieldName=ProductPopupImage&IDFieldName=ProductID&TableName=tProduct :thumbup:

JustinCredible
2004-11-10, 15:11
Såhär skrev aftonbladets recensent

"och i tredje versen på ungdomsskildringen Yellow Brick Road gör han en sådan där fonetisk trippel-mollbergare som får en att tappa andan - hans förmåga att hitta rim som inte borde rimma är på gränsen till omänsklig."

Iofs fick skivan bara två plus...

Jense
2004-11-10, 15:15

Det går inte att förneka att svarta har haft - och fortfarande har - det svårt i USA. Jag tror inte att Malcolm stod rakt upp och ner och ljög i talarstolarna. En del har förändrats till det bättre men inte så mycket som vi vill tro. Polisvåldet är väldigt utbrett i alla större städer, politikerna satsar inga pengar på att få upp betygsmedeltalen i de fattiga skolorna, and so on and so forth. Ingen bryr sig helt enkelt. Det är fullt naturligt att bli frustrerad.

malcolm va inte igår, det va väl runt 30-40 år sen. men som du säger, klart man får uttrycka sina känslor. going to the club.. starka känslor i den. nämn någon låt som är om känslor, utan att va en ripof från sting

Löjtnant Blank
2004-11-10, 15:46
malcolm va inte igår, det va väl runt 30-40 år sen. men som du säger, klart man får uttrycka sina känslor. going to the club.. starka känslor i den. nämn någon låt som är om känslor, utan att va en ripof från sting
Jag nämner tre som hastigast: I Can't Go to Sleep (http://www.seeklyrics.com/lyrics/Wu-Tang-Clan/I-Can-t-Go-to-Sleep.html) med Wu-Tang Clan, Moment of Clarity (http://www.lyricsxp.com/lyrics/m/moment_of_clarity_jay_z.html) med Jay-Z, White America (http://www.lyricsstyle.com/e/eminem/whiteamerica.html) med Eminem.

Första versen i Moment of Clarity:

When pop died
Didn't cry
Didn't know him that well
Between him doin' heroine
And me doin' crack sales
With that in the egg shell
Standin' at the tabernacle
Rather the church
Pretendin' to be hurt
Wouldn't work
So a smirk was all on my face
Like 'Damn! That man's face was just like my face!'
So pop I forgive you
For all the shit that I live through
It wasn't all your fault
Homie you got caught
And to the same game I fault
That uncle Ray lost
My big brothers and so many others I saw
I'm just glad we got to see each other
Talk and re-meet each other
Save a place in Heaven
‘Til the next time we meet forever

Grisen
2004-11-10, 15:52

Håller med dig fullständigt! Like Toy Soldiers och Mockingbird är nog de bästa låtarna hittills på skivan (har inte riktigt lyssnat tillräckligt än).

Köttbullen
2004-11-10, 16:33
Det skulle jag inte tala om för dig även om jag visste det. Varför vill du överhuvudtaget ha skivan om Eminem är så jobbig? För att alla häftiga i din by lyssnar på honom?

I min by känner ingen till Eminem han är bara en liten insekt.

Löjtnant Blank
2004-11-10, 16:35
Blank jag orkar inte diskutera vidare med dig då varken det du säger eller vad jag säger kommer att ändra på varken din eller min syn på rap.
Ja min mentala nivå sträcker sig max så här långt, nöjd med att kunna säga att rap fortfarande är skit, oavsett hur glorifierande du talar om det.

Edit: jag vill förmedla att mitt hat mot rap tyvärr är tack vare alla dessa ghettosvarta som jag tidigare nämnde som bara tjatar om samma sak. Visst finns det säkert godbitar annars :rolleyes:

Fine. Vi lämnar det därhän. Jag vill bara säga att rap inte är allt jag lyssnar på, jag har lite större referensramar än så. Jag har själv spelat trummor i tio år, mestadels r & b (James Brown, Red Hot, Stevie Wonder and them) men även en del "hårdrock" (jag använder det minst sagt breda begreppet för enkelhetens skull). Personligen tycker jag att hårdrock är den genre som förnyas minst av alla. Det låter fortfarande been-there om mycket (det mesta?) som kommer ut. Rap, däremot, utvecklas ständigt. Och det är just det som jag älskar med genren. Nya MC:s med nya tekniker och producenter får slå sig blodiga om skivköparna, det går inte att komma med någon gammal skit och tro att det ska sälja platina (om det inte handlar om Tupac eller Eminem, de flyttar enheter oavsett). Det är inte alls svårt att höra om en låt är från 1990, 1995 eller 2000. Saker händer, det rör på sig. Rap är en vital konstform till skillnad från hårdrock som verkar leva på konstgjord andning. Rap måste låta nytt och fräscht, annars säljer det inte. Hårdrockare å andra sidan verkar nästan vara rädda för förändring. Jag älskar allt som Led Zep gjorde, men jag skulle inte köpa deras återföreningsskiva om de bestämde sig för att släppa en. Musik, precis som alla andra konstformer, mår bäst av att ständigt förändras och utvecklas. Men ta till exempel AC/DC:s fans, de vill att det ska låta som det gjorde för tjugo år sedan - "gamla hederliga AC", liksom. Det eviga bakåtsträvandet är något som jag aldrig kommer att förstå bland hårdrockarna. Det är lite countrymentalitet - konservativ mossighet om du så vill - över det hela. Då och då släpps det något hyfsat fräscht men annars är det i stort sett stiltje. Jag aktar mig däremot noga för att förneka hårdrockens plats i musiken. Hårdrock är musik och musik berör människor. Jag kommer mycket väl ihåg första gången jag hörde Appetite For Destruction. Jag kunde inte sluta lyssna, för då var det nyskapande (jag får fortfarande gåshud av Rocket Queen). Varför lägga ner så mycket energi på att producera gammal skåpmat? Köp skivorna med de gamla klassiska banden, leta sedan efter något nytt. Get on with it. Musik måste utvecklas för att överleva.

CroCop
2004-11-10, 17:04
Grymt bra skrivet Blank, som vanligt! personliga favoriter på plattan just nu Evil Deeds och Mockingbird. Riktigt bra Platta =)

jocke19
2004-11-10, 19:56
va heter den där videon där eminem uppmanar folket att rösta. tycker den e rätt fet, tacksam för svar

Löjtnant Blank
2004-11-10, 20:06
va heter den där videon där eminem uppmanar folket att rösta. tycker den e rätt fet, tacksam för svar
Mosh.

mystic[-_-]
2004-11-10, 20:08
Har lyssnat igenom skivan två gånger nu och den är mycket bra!

Betyg: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: av 5 :D

Jense
2004-11-10, 20:17
Hårdrock är hårdrock. därför förnyas det inte.

en del band förnyar sig genom att gå från hårdrock till annan genre.. oftast, nuförtiden, numetal

Löjtnant Blank
2004-11-10, 20:27
Såhär skrev aftonbladets recensent

"och i tredje versen på ungdomsskildringen Yellow Brick Road gör han en sådan där fonetisk trippel-mollbergare som får en att tappa andan - hans förmåga att hitta rim som inte borde rimma är på gränsen till omänsklig."

Iofs fick skivan bara två plus...

Har du hört Big Weenie än? På den låten flippar han sin sjukaste vers hittills. Det är ett genis verk, inget annat. Lyssna om du kan.

[...]
That I could bust one take
Without lookin' at no paper
It doesn't take a bunch of takes
Or me to stand here in this booth all day
For me to say the truth, okay
You're drooling, you have tooth decay
You're mouth is open, you're disgusting
What the fuck you eat for lunch
A bunch of sweets or somethin'
What you munch
A bunch of crunch-a-munch
You're tooth is rottin' through the gum
Your breath stinks
Want to chew some gum

ErikWrestlingFreaket
2004-11-10, 20:56
Jasså, mongot har talat igen.
Föresten så undrar vi fortfarande hur hungrig en mammakn*llare egentligen är.

Bäst just nu: Fabolous - Breathe :thumbup:

Moget att gå till person angrepp på ett forum som är till för att man ska diskuterra grejer :rolleyes:

Tricklev
2004-11-10, 22:11
Moget att gå till person angrepp på ett forum som är till för att man ska diskuterra grejer :rolleyes:

Så vi får inte diskutera huruvida han är ett mongo?

Gå och lägg dig nu småtting

victor_n
2004-11-11, 23:48
neh fyfan!
eminem måste vara den sämsta rapparn i världen... å jävlar vilka sunkiga beats... neh tacka fan ska man va glad för att det fins bra musik ist skit hop å RnSKIT.... tänk å vakna i en värld utan sånt.... aah paradice :thefinger

Pdaddy
2004-11-12, 08:22
neh fyfan!
eminem måste vara den sämsta rapparn i världen... å jävlar vilka sunkiga beats... neh tacka fan ska man va glad för att det fins bra musik ist skit hop å RnSKIT.... tänk å vakna i en värld utan sånt.... aah paradice :thefinger

:insane: :smash:

M

mini_Arnold
2004-11-12, 08:28
ha! vanilla ice. såg honom i någon ny dockhusåpa där massa föredettingar ska leva i ett hus tillsammans. Han var helt störd och fick utbrott hela tiden typ.

Det enda anledningen till att jjag följer det är Traci Bingham :D
http://www.panos.se/getImage.aspx?ID=484&ImageFieldName=ProductPopupImage&IDFieldName=ProductID&TableName=tProduct :thumbup:
Cameltoe!

Eminem är bästa rapparen/artisten någonsin
Vore trevligare om han svor lite mer bara

Löjtnant Blank
2004-11-12, 16:38
Vore trevligare om han svor lite mer bara
Ha, ha. Tänder du på svordomar?

jocke19
2004-11-12, 18:08
gillar eminem, men nya skuivan tycker jag va rätt dålig. ger den en trea av fem, typ bara 3-4 låtar som va bra, för mkt dagisrapp typ

Pdaddy
2004-11-13, 20:47
Bonuslåtarna är sköna också ..

- We as Americans
- Love you more
- Ricky ticky toc

:thumbup:

M as in eMineM

Zlin
2004-11-14, 00:16

Istället diggar vi till "Bla bla, ängelns blod dryper ner i den ocean av smärta som utgör mitt hjärta", eller "I'm a country boy, I farm sheep, eat lot's of food etc. Oh, I forgot, I love a woman to. But she don't love me. Me sad." eller "Yoyo, 'zup in da hood ride da bullit", eller "oooh oooh, I love you forever, oooh oooh", jag kan fortsätta hur länge som helst. Det finns stereotyper överallt i musikvärlden, det kommer man inte ifrån. Nu klankar jag inte ner på din musik AP, jag lyssnar på BÅDE rock och hiphop :eek:

Löjtnant Blank
2004-11-14, 12:19
"ängelns blod dryper ner i den ocean av smärta som utgör mitt hjärta"
Ha, ha! Snyggt!

Pdaddy
2004-11-14, 12:26
Faaan Old Dirty basterd har dött :eek: ...

M

rossi
2004-11-14, 12:29
Hmmss, tänkte klargöra lite av mina åsikter.

1. Eminem är hur soft och INTE arg dvs glad som helst, kolla bara in hans musikvideos.

2. Dr.Dre en av raphistoriens största producenter och rappare har själv sagt ett flertal gånger i radio och tv-intervjuer att Eminem är ett ordgeni och inte många skulle klara av att smälla in rim som han gör, speciellt där hela låtar ibland går i baktakt.

3. Många av hans låtar bygger på parodier som hänt i det verkliga livet!

Löjtnant Blank
2004-11-14, 12:58
Faaan Old Dirty basterd har dött :eek: ...

M
Helt sjukt! Det här är postat på SOHH:

According to several sources, Russell Jones a.k.a. Ol' Dirty Bastard, has passed.

Earlier in the day, Ol' Dirty experienced chest pains while he was at 36 Records. Shortly afterwards, ODB collasped and could not be revived. ODB, who unexpectedely signed to Roc-A-Fella Records, would have been 36 years old on November 15th.

Hjärtinfarkt?

MacLeod
2004-11-16, 01:24
Tycker inte nyheten om Ol dirty kom upp i svenska medier öht. Så betydelselös har han ju knappast varit att han inte var värd notiser i samtliga tidningar.