burton
2004-11-09, 08:03
Jag undrar hur länge eran bulk varar och hur mycket ni går upp under denna fasen innan ni går på deff. Hur mycket muskler har ni då lagt på er om man räknar samman bulk och deff-perioden. Vet att detta är oerhört individuellt men det hade varit kul att veta.
Anledningen till att jag undrar är att jag nu för första gången vågat mig på bulk efter som jag varit rädd att lägga på mig icke önskvärd massa. Räknade ut mitt ungefärliga energibehov på uppladdningen och ligger idag på ca 3000kcal (187cm 75kg) :eating: . På dessa 4 veckor har jag gått upp 2 kg och känner på mig att det mesta av det är inte muskelmassa. Är detta något jag behöver oroa mig över? Min plan var att hålla det här högre energiintaget fram till jul (dvs 3 mån sammanlagd bulk) men nu blir jag osäker. Kanske skall jag gå på deff i december redan!? Borde jag minska energi intaget redan nu? Vore kul att veta era synpunkter och hur ni upplever er själva under bulkperioden.
Angående träningen så kör jag enl Max OT 5 dagar i veckan. :bpump:
Äter bra mat 6-7 ggr per dag.
Frukost kl 0615
1 dl fiberhavregrym + halv banan + 1 rivet äpple + mjölk
Proteindrink (mjölk + Whey 80)
1 skiva balansbröd med 1 skivat ägg på
1 tsk omega3
Mellanmål 0930
Keso + 1 äpple
1 skiva balansbröd med kalkon på
Lunch 1200
Kyckling ca 200g
Pasta 60g
+ 2 tsk olivolja
+ sallad
Mellanmål 1500
Proteindrink Protec i vatten
1 ägg
1 äpple/päron
Innan träning 1630
1/3 servering STAR Gainer
TRÄNING ca 60min enl MaxOT
Efter träning
1/3 servering STAR Gainer + 1 servering Whey80
Middag ca 1900
se lunch
Kvällsmål
Keso/Cottage cheese 200g + 1 äpple/päron
+ 2 tsk omega 3
Tackar för åsikter och synpunkter :bow:
Anledningen till att jag undrar är att jag nu för första gången vågat mig på bulk efter som jag varit rädd att lägga på mig icke önskvärd massa. Räknade ut mitt ungefärliga energibehov på uppladdningen och ligger idag på ca 3000kcal (187cm 75kg) :eating: . På dessa 4 veckor har jag gått upp 2 kg och känner på mig att det mesta av det är inte muskelmassa. Är detta något jag behöver oroa mig över? Min plan var att hålla det här högre energiintaget fram till jul (dvs 3 mån sammanlagd bulk) men nu blir jag osäker. Kanske skall jag gå på deff i december redan!? Borde jag minska energi intaget redan nu? Vore kul att veta era synpunkter och hur ni upplever er själva under bulkperioden.
Angående träningen så kör jag enl Max OT 5 dagar i veckan. :bpump:
Äter bra mat 6-7 ggr per dag.
Frukost kl 0615
1 dl fiberhavregrym + halv banan + 1 rivet äpple + mjölk
Proteindrink (mjölk + Whey 80)
1 skiva balansbröd med 1 skivat ägg på
1 tsk omega3
Mellanmål 0930
Keso + 1 äpple
Lunch 1200
Kyckling ca 200g