handdator

Visa fullständig version : Längd på bulk respektive deff

gargantua
2004-11-07, 16:06
Hej, jag undrar om det finns någon speciell tid man bör lägga på bulk (samt deff.) Tex: 12 veckor kaloriplus för att sedan byta till kaloriminus.

Eller ligger ni på ständigt kaloriplus tills ni helt enkelt känner att det är dags att börja deffa, eller utifrån när deffen ska vara "klar´".

Finns det något som talar för att bulk och deff bör vara begränsad till x antal veckor?

Mvh Gargantua

puppas
2004-11-07, 22:45
Det beror väl på när man ska vara i form, ska man går ner 15kg, och lyckas gå ner ½ kg i veckan så är ju det 30 veckor. Sen finns det ju många andra variabler som styr in, man kanske ligger på 0,8kg i veckan, eller går ner 3kg vatten första veckan...Osv...

Jag t.ex. vill vara färdig i Juni, så då är det bara att bulka tills det är dubbelt så många veckor som kg jag vill gå ner kvar. Går jag ner fortare, må så vara :)

gargantua
2004-11-08, 13:52
Men det kan väll inte vara bra att bulka i ett år för att sedan deffa i ett år. Rätta mig om jag har fel, men vänjer inte kroppen sig efter en tid och de "gynnsamma" effekterna avtar altmer.

Mvh Gargantua

puppas
2004-11-08, 17:27
Då jag är en novis inom området så tänker jag svara med att inte säga ett smack.