Visa fullständig version : Mat efter sen träning?
Flera av mina träningspass (kampsport) ligger sent på kvällen (21-22). Det jag undrar är vad som är bäst att äta efteråt, ska ju gå och lägga mig nästan direkt och då kanske det inte är så bra med ett stort mål mat..
Några tips?
King Grub
2004-11-07, 11:20
Har du tränat är det visst bra med en vanlig måltid efteråt. Fettinlagringen är avstängd och näringen tas direkt om hand av musklerna. Vassle+dextros/maltodextrin direkt efter passet, en rejäl måltid när du kommer hem. Ris, pasta, potatis med kött, fisk, fågel, plus grönsaker. En vanlig middag.
Men kroppen har väl ett behov/sug efter mera mat efter träning flera timmar om inte t.o.m. ett dygn efteråt eller? När jag då tränar sent elr kanske måste träna sent & öka i kroppsvikt & muskler blir det ju lite kaka på kaka genom att man först direkt efter träning dricker whey + dextropur, se´n käkar mat när man kommit hem o då är klockan rätt mkt om man ska jobba dagen efter, så, måste man ju lägga sig i lagom tid för att orka upp igen. Samtidigt som kroppen behöver energin för bygga musklerna?
Äta och sova samtidigt? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.