Visa fullständig version : Dras ni med skador?
Eftersom det dyker upp emellanåt tänkte jag göra en smärre inventering. Vad har ni för skador? Själv har jag en packe röntgenbilder att släpa omkring på, men det enda allvarliga är väl kronisk inflammation i vänster axelled, problem med svanken och ena knät. Sen halkar ju kotorna runt som skorpor i ryggraden vilket msåte fixas till en eller ett par gånger per år.
Men jag vet ju att vi har allt från knäproblem till diskbråck här så låt höra....
allan
Just nu har jag bara svårt att få upp snoppen :cryout: resten fungerar finfint :D
Min högeraxel strular. Dock är det förmodligen medfött, hade problem innan jag började träna iallafall. Annars är det helt lugnt.
Ena knät kan smärta ibland. Sen har jag återkommande problem med korsryggen men sen jag börjat strecha höftböjare varje dag har det blivit bättre.
Just ja, känningar i ena axeln och armbågarna förekommer väl också ;)
Och så glömde jag handlederna, men det är nåt jag ärvt av morsan. Syrran har haft samma sak.
Jag lider av allmänt värdelösa leder, t ex får jag ont (som i smärta) i bottenläget och på väg upp i flyes.
Har för tillfället också smärta i underarmarna vid stångcurl men jag har bytt ut den temporärt så det läker sig säkert.
Brukar ha rätt så ont i ligamenten i vänster hand
Har problem med vänsteraxel (inte fått riktigt diagnos än, ska till ortopedsnubbe 20:e) leden är åthelvete enligt mig glappar som fan och jag kan inte träna bröst/axlar, mindre inflammation i supraspinatus med och ett trasigt högerknä där brosk hoppar runt (ortopeden ska kika på det med), hoppas allt läker så man kan bli grov och praktisera det man lärt sig på Arne P's kurs. :confused:
HAde förut får nåra månader sedan problem me smärtor i högeraxeln (fästet för muskeln på framsidan (va den nu heter) De blev bättre efter nån månads icke axelpressande.
Men nu igår efter ett bröst pass så kände ja av det lite igen :( ..
HAr iof legat där å har aldrig blivit av med det till 100%, har liksom kunnat känna det, men utan att de vart nå problem...
Huhuhu ja hatar detta, ja vill köra heavy weights för faan..
PS.. Allan va ska ja ta mig till :MrT:
M
mystic[-_-]
2004-11-06, 20:44
Har problem med ena knät. Fick en 100 kilos dansk på knät under en handbollsmatch så ledband osv blev rätt trasigt. Sen har ett muskelfäste i ena axeln slitits loss när en kille drog i min arm när jag sköt ett skott i handbollen. Från gymmandet har jag inga skador.
King Grub
2004-11-06, 20:45
Jag har en ryggskada och en knäskada, men inget som är träningsrelaterat eller som jag skaffat mig i gymmet. Inga smärtor överhuvudtaget, faktiskt, om jag inte provocerar fram dem genom att t ex köra marklyft (ryggen) eller springa längre sträckor (vänsterknät). I gymmet har jag bara ådragit mig hastigt övergående och rätt lindriga saker som sträckningar eller, som värst, en och annan muskelbristning.
Rehabiliterar en axel som delvis legat ur led ca 7 månader...
Känns eventuellt lite i ländryggen efter mark , märker att knäna viks in vid knäböj ibland men det är inget jag lider av ännu, men borde väl försöka undvika det. Annars äre lugnt änsålänge.
Wahlgrenus
2004-11-06, 20:54
Handledsskada. Kan inte göra så många normala armhävningar (runt 20-30, var typ 5 innan...) innan det gör tokont. Nån förslitning eller liknande.
För mycket whankande :naughty:
problem med ryggen. den får sina ryck och "låser" sig når fan inte öns knäna då utan att böja på knäna :insane:
Ironbabe
2004-11-06, 20:59
Efter alla mina år av idrottande med diverse olika grader av skador som påföljd, så är jag förvånad över att min kropp fortfarande sitter ihop i ett stycke! :)
Just nu så dras jag med inflammation i gluteus minius, medius fästena + inflammation i axeln :insane: vilket gör att jag knappt kan träna någon muskelgrupp för tillfället.. Annars så mår jag rätt så bra :D
Skador/problem jag har:
Mitt västerknä har krånglat lite, det har jag snart tränat bort med seriösare benträning.
Axlarna känns lite rostiga ibland, men inget problem i träningen.
Skador/problem jag har haft:
Hade en förslitningsskada i övre ryggen orsakad av att armbågen saknade stöd på ett LAN, känns inte av det längre, tränat bort det.
Lite diverse småproblem (låsningar?) i ryggen, borta nu.
Lillgrabben
2004-11-06, 21:30
Eftersom det dyker upp emellanåt tänkte jag göra en smärre inventering. Vad har ni för skador? Själv har jag en packe röntgenbilder att släpa omkring på, men det enda allvarliga är väl kronisk inflammation i vänster axelled, problem med svanken och ena knät. Sen halkar ju kotorna runt som skorpor i ryggraden vilket msåte fixas till en eller ett par gånger per år.
Men jag vet ju att vi har allt från knäproblem till diskbråck här så låt höra....
allan
Nej faktiskt inte något allvarligt - i allafall inget som stör träningen.
För några år sedan så gjorde jag illa mig i höger axel då jag provade köra lutande pressar i smithmaskinen. Det tog ett bra tag innan det gick över, men i dagsläget är jag helt bra & besvärsfri.
Gjorde illa mig i höger lår i böjen för några veckor sedan, kändes som om jag drog av ngt. Det visade sig dock vara en sträckning som gick över på en dryg vecka.
De allra flesta som tränar på lite högre nivå ( läs inte såsar runt på gymmet) torde nog ibland råka ut för sträckningar, mindre inflammationer lite ont i ryggen etc. Det är nog mera vanligt förekommande än vad det är ovanligt.
Den stora frågan är nog; lider ni av ngn kronisk skada/sjukdom som stör eller hindrar er i träningen & vardagslivet?? I mitt fall så är svaret NEJ.
MVH
mini_Arnold
2004-11-06, 21:32
Handledsskada. Kan inte göra så många normala armhävningar (runt 20-30, var typ 5 innan...) innan det gör tokont. Nån förslitning eller liknande.
För mycket whankande :naughty:
Jag är ett år äldre än du, har whankat sen 3an. Så såvida du inte började ännu tidigare eller har en hästdase beror det inte på whankandet :D
Nåt konstigt med knäna, främst vänstra.
Klarar tungt i både benpress och knäböj utan att det gör det minsta ont men ibland gör det ont när jag knäböjer med kroppsvikten enbart.
Skumt och irriterande
// The cronical whanker
kalle_banan
2004-11-06, 21:35
högra axeln har hoppat ur led en gång, så den gör väll ont lite då o då, annars inget seriöst direkt.
s_himself
2004-11-06, 21:38
Jag har lite problem med min vänstra axel, antagligen för att jag är sne i ryggen. jag får typ ont och mjölksyra i den.
sedan har jag min höft. den, lixom som allan beskrev glider omkring och bheöver rättas till då och då. den blir sne och som följd smärtor i ryggslutet, svenskotan, värk i skinkan och ner i benet. sedan brukar även ryggen bli lite sne och s-formad åt fel håll.. eller ja. på bredden om man säger.
nu har jag även börjat få ont i knäna. det är sedan jag börja träna och det med DJUPA böjar och squatar. går ner så långt jag bara kan, tills det bara inte går om man säger. det är i det läget jag får ont i knäna när jag sedan reser mig upp. även utan vikter och så. sätter jag mig på huk får jag grymt ont när jag reser mig upp. Antar att det är nån form av överansträngning, eller lite inflamation i fästen??? jag vet inte ;) någon som vet? ska testa att träna utan att gå sååå djupt.
Sedan har jag sist, men inte minst massa broskbildningar i handlederna. Dom är stukade ett par gånger efter all skateboardåkning och inlines. hehe så dem får jag ont i när jag kör pressövningar.
Töjt ledband i vänstra axel som gör så att nyckelbenet inte ligger riktigt som det ska. Syns som en bula nästan ända ute vid axeln. Trycker man mitt på nyckelbenet så försvinner bulan. Känns att det krasar och känns allmänt skumt om man rör axeln i vissa lägen. Kan inte köra dips på grund av detta. Annars gör det inte ont direkt.
Orsak var att jag landade på axeln efter en närkamp. Blev som ett dyk rakt ner i marken på utsidan
Har varit såhär väldigt länge nu, så jag tror inte det kommer att bli bra någon gång
Sen har man benhinneinflammation också.
Annars är det rätt lugnt för tillfället. Har haft fler mindre skador än jag kan räkna. Ingen från gymmet vad jag kan komma ihåg.
Peppar peppar,men nej,efter 10+ år av skrotlyftning har jag inga skavanker öht och har aldrig varit skadad heller.Trodde det var det som var poängen.. :cool:
Still going strong :hbang:
Sultanen
2004-11-06, 21:50
ja har haft underarms skador i snart 8 månader o inte kunnat köra överkropp alls =(
för jävligt rent utsagt precis när axel skadan gick över =(
har hopparknä på ena knäet, och en utväxt på andra som snart skall huggas bort :D
annars är jag frisk som en nötkärna
i våras drogs jag med en förkortat samt inflammerad höftböjare, är dock till 99% återställd nu :thumbup:
\R
Har en kronisk inflammation i vänster axel som gör att jag inte kan köra fullt ut vissa veckor, har även ett knä som hoppar ur led när den blir felaktigt belastad (ej tränings relaterad). Utöver detta så har jag inte så mycket att klaga på!
Nitrometan
2004-11-06, 22:07
En förtjockad sena i höger axel ställer till det för mig. Hade dubbelsidig handledsinflammation för ca. 10 år sen. Vilade inte, behandlade inte. Det stör mig fortfarande - stel i handlederna och de smärtar en del. Det är väl det enda allvarliga. Haft en del inflammationer, armbågar och höfter men det har gått över.
Skadat mig många gånger igenom åren, dock alltid blivit helt återställd. Just nu är jag tipptopp :)
Styrkebyggare
2004-11-06, 22:42
Har klarat mig utan att göra sönder något - trots elva års brötande med tung träning.
Lite små sträckningar har väl dykt upp emellanåt, men inget av detta har tagit särskilt lång tid på sig att läka - max några veckor.
Hjärnskadad....
Samt går "snett" ibland pga. att jag ramlade av motorcykeln för ofta för någar år sen, går och knäcker till det när det blir alldeles för tydligt....
Kroniska inflamationer i båda armbågarna och ett (förmodligen kroniskt) inflamerat ledband i vänster fot gör att triceps och vadträningen blir lidande, vader kan jag inte träna alls längre, men jag fuskar lite ibland.
//Jörgen
har hopparknä på ena knäet, och en utväxt på andra som snart skall huggas bort :D
annars är jag frisk som en nötkärna
Har jumpers-knee jag med, ska opereras snart. Annars har jag inga problem.
Har lite problem i höger armbåge som jag tror uppkommer av rak stångcurl så därför ska jag inte köra det nu på ett tag. I övrigt fungerar allt som det ska.
Hardcore_pb
2004-11-06, 23:17
har opererat knät i tisdags och ska hoppa omkring med en skena så benet är rakt i 6 veckor inte så kul, men sen blir det bra förhoppningsvis :)
Annars är jag hel och frisk..
/Hardcore
Båda knäna just nu annars oftast ryggen som strular.
Vänster axel, arm och nacken är väl det som krånglar mest sen har jag ju mina taskiga fötter som jag stukar stup i kvarten och mina dåliga knän som gör ont när dom får lust.
Klena handleder har jag också..
Lyckades sträcka baksida lår idag tror jag förresten, fick svinont när jag skulle hoppa upp på hästen och det sitter i nu med så..
Annars är jag frisk som en nötkärna :thumbup:
Humma... Har varit öm i armbågarna (eller runt omkring dom) från o till i nästan ett år skulle jag tro... Mest i den högra, antagligen beroende på att jag kört marklyft med exakt samma grepp sen i april förra året. Kommer inte på nåt annat direkt...
En strulande rygg(just nu snäll) som jag har 5 olika diagnoser på(vet inte vem av alla jag ska tro på)
Armbågar som trillskas ibland.
challe balle
2004-11-06, 23:59
passar bra att en sån här tråda kom upp, då kanske jag kan få lite hjälp?
jag har alltid tränat hemma så jag har bara använt mig av benspark. men så började jag köra knäböj med hantlar (har ingen ställning till skivstång).
men bara några dagar efter så skulle jag vända mig, då högg det till i vänster knät, jag kunde knappt stödja på benet då. nu har det gått några dagar, jag kan nu gå helt rakt utan att det gör ont, men jag kan knappt gå i trappor (ondast gör ner för trappor) och även att svänga åt olika håll kan göra ont. det där gör ont är på vänster sidan av vänster knät, det gör också ont bara jag trycker på det stället. om det finns någon som kanske vet ungefär vad som är fel är jag glad för lite info om vad det kan va. :)
Det var fan va alla hade ont och skador då (med vissa undantag)...
Har inga direkta skador efter gymmandet, har ju bara hållt på i 2 år också iofs..Lycklig över det, axlarna knakar dock något fruktansvärt vid vissa övningar...Men man vill ju inte vara "sämst" så jag kan lista vad lumpen gav för fina fyfiska bucklor ;
Marschfraktur på båda fötterna, compartment syndrome i vaderna, broskknöl på vänster knä efter en veckas knästående, inflammerat muskelfäste på höger knä samt ont i knävecket..Allt det är borta nu med hjälp av sjukgymnastik och vila, vaderna vet jag inte riktigt hur det är med eftersom att jag inte sprungit på 7månader :)
båda axlarna, båda knäna, höger armbågsled.....det va väl allt
mangemani
2004-11-07, 00:16
har en skada i knäet sen barndommen.
har(för nån månad sen)helt återhämtat mej från en skada i axeln.
Jag är ett år äldre än du, har whankat sen 3an. Så såvida du inte började ännu tidigare eller har en hästdase beror det inte på whankandet :D
Herregüd, man är väl typ 9 år när man går i trean?
mini_Arnold
2004-11-07, 00:19
Herregüd, man är väl typ 9 år när man går i trean?
Vart vill du komma?
risig som jag är
knäna gör väl lite ont då och då. kör med nordic/rehaband´s under matcher å så
ryggen. ingen aning vad som har hänt med den. korsryggen gör ont då och då. en ilande smärta i högra delen av korsryggen. ingen aning vad det kan vara. tror att det är för vältränad rygg relativt mot magen.
annars är det väl ganska lungt. axlarna är hela, armbågen har läkt
underligt nog är det ingenting jag direkt har gjort i gymmet utan mer indirekt. magen som är så jobbig att träna :(
ceflower
2004-11-07, 00:54
dubbelsidig benhinneinflammation. går på rehab 5ggr i veckan ...
Pez säger att jag har hepatit, jag har iof inte kollat det ännu men det ligger nått i det. Annars smärtar det i romben rätt jävla mkt.
Karl_alfred
2004-11-07, 03:15
Inget relaterat till styrketräningen, kör med strikt teknik.
Herkulez
2004-11-07, 03:44
axeln är jag fortfarande väldigt försiktig med fast det inte gör ont nåmer, men midjan är en pain in the ass nu, sträckte den som fan då jag försökte hindra 2personer att slå ner en ensam stackare på dansgolvet, så går det när man leker vakt, men en god gärning gjorde jag iaf =)
axeln är jag fortfarande väldigt försiktig med fast det inte gör ont nåmer, men midjan är en pain in the ass nu, sträckte den som fan då jag försökte hindra 2personer att slå ner en ensam stackare på dansgolvet, så går det när man leker vakt, men en god gärning gjorde jag iaf =)
Alltid farligt att gå imellan, jag är precis lika dum som du. :D
Djup Luxationsskada i höger knä som jag har stora problem med. Nattsmärtor = dålig sömn, kan inte springa, svårt med benträningen men det går oftast bra att gå i alla fall
Har förskjutit höger axel framåt, nyckelbenet ligger inte rätt och skulderbladet har åkt ut mot latsen
Kotorna i ryggen ligger allt annat än still
passar bra att en sån här tråda kom upp, då kanske jag kan få lite hjälp?
jag har alltid tränat hemma så jag har bara använt mig av benspark. men så började jag köra knäböj med hantlar (har ingen ställning till skivstång).
men bara några dagar efter så skulle jag vända mig , då högg det till i vänster knät,
Vaddå vända? Låter appselut som du skulle behöva knalla iväg till doktorn. Du kan ha fått en skjuvskada.(Skjuv=En förskjutning av huden mot underliggande vävnad, t.ex. vid halvsittande eller i samband med förflyttning)
allan
ölobrännvin
2004-11-07, 09:00
Just nu har jag ont som fan i båda knäna efter en simtur på 1300m (tror jag) och så klart ryggslutet blir allt sämre nu får jag ont av att gå mina promenader med jag ska försöka stretcha bort det, sånt är livet !!!!
RobbeliRobban
2004-11-07, 09:06
Inga direkta skador, har rätt ont i diverse leder, orelaterat till träning men det blir bara bättre av styrketräning (haha känner inte ledsmärta när jag har träningsvärk)
Biceps har jag ofta problem med när jag kör oförsiktigt.
Ja min rygg är avsevärt sämre om jag inte tränar då man som datamupp bara sitter stilla som ett fån då...
']Har problem med ena knät. Fick en 100 kilos dansk på knät under en handbollsmatch så ledband osv blev rätt trasigt. Sen har ett muskelfäste i ena axeln slitits loss när en kille drog i min arm när jag sköt ett skott i handbollen. ...
Va ! inte mer från handbollen :confused:
Inga krossade fingrar ? Inga vridna fotleder ? Inga vridna handleder ? Ingen benhinneinflamation ?
Du har haft tur :D Handboll är som ishockey...fast utan skydd :devil:
Handbollsskadorna har läkt.
Dras med en inflamation i höger axel sedan 4 år. Vänster armbåge klagar när träningsdosen ökar.....annars är det OK.
Shadow Warrior
2004-11-07, 10:00
Min höft e sned vilket gör att jag har mer eller mindre ont i ryggen hela tiden... nu har jag även inflamerade handleder.....
Får lite ont i höger axel om jag inte värmer upp ordentligt.
Vänster knä kan också strula och värka lite ibland om jag går/springer länge.
Annars är det nog bra :)
EDIT: 1000 posts, YAY! I have no life! :D
Vart vill du komma?
Passande kommentar. :rolleyes:
Nej, men det låter ju jävligt ungt. Kan man ens bli sexuellt upphetsad och få orgasm i den åldern? Låter mysko.. :)
mini_Arnold
2004-11-07, 10:34
Passande kommentar. :rolleyes:
Nej, men det låter ju jävligt ungt. Kan man ens bli sexuellt upphetsad och få orgasm i den åldern? Låter mysko.. :)
Självklart kan man det..och det var/är jag glad för. :)
christian
2004-11-07, 10:42
Har lyckats befria mig från onda armbågar osv som kom som ett brev på posten i början.
Nu är det bara lite träningsvärk som hemsöker mig pga träningen... ;)
Sen gammalt har jag: ont i knäna, hälsporre, stelhet i nacken och ländryggen. Men det har blivit betydligt bättre.
Herkulez
2004-11-07, 10:51
Alltid farligt att gå imellan, jag är precis lika dum som du. :D
vi borde fan börja få betalat =)
ontopic: glömde att jag har en hamstringsmuskel som kärvar ibland med
mystic[-_-]
2004-11-07, 11:00
Va ! inte mer från handbollen :confused:
Inga krossade fingrar ? Inga vridna fotleder ? Inga vridna handleder ? Ingen benhinneinflamation ?
Du har haft tur :D Handboll är som ishockey...fast utan skydd :devil:
Hehe nee bara stukade kroppsdelar och lårkakor så inget farligt. Jag är bara 19 så jag har ett tag kvar att dra på mig skador :D Håller med om att det är som hockey utan skydd men det är jävligt skoj!
Höger axel, höger knä, samt konstant inflamation i vänster halva korsrygg :furious:
Kroniskt inflammation i ett muskelfäste i armbågen som jag borde ta tag i. Men det stör mig faktiskt inte. Ont i handlederna, har blivit bättre dock. Annars är jag rätt frisk just nu, lite låsningar i korsryggen ibland pga skolios.
Well , Motocrossåkning på elitnivå under många år har väl gett mig en läkarjournal tjockare än Svearikes lagbok.............
Dras väl fortfarande av sviter från en vurpa 97 där jag bröt lårben och krossade hälben , slog axel ur led , bröt nyckelben på flera ställen samt musklerna runt axelleden gick av.
Kul och kolla sig själv i spegeln när man tränar axlar för vänstersida är mycket svagare och jag får ALDRIG upp volymen/styrkan på vänster sida.
Om jag inte tränar så har jag kronisk värk i skadorna så det är bara att träna på......... :D
Karl_alfred
2004-11-07, 14:33
Well , Motocrossåkning på elitnivå under många år har väl gett mig en läkarjournal tjockare än Svearikes lagbok.............
:laugh: haha vad sjuk när jag såg ditt ansikte på bild så tänte jag mig dig som en crossåkare.
Om jag inte tränar så har jag kronisk värk i skadorna så det är bara att träna på......... :D
Vi är i samma båt Lasse! Å andra sidan vette fasen om du halkat in i den här branschen utan vurpan, eller hur?
allan
Kul och kolla sig själv i spegeln när man tränar axlar för vänstersida är mycket svagare och jag får ALDRIG upp volymen/styrkan på vänster sida.
Du skall få låna böckerna om mental träning jag precis läst :D
Det gäller att alltid se det possitiva när man skadar sig. Inget ont som inte har något gott med sig.
Strikt träning med fokus på axlarna kommer att förvandla dem till två identiskt lika starka fotbollar.
Har avstått från löpning i över en månad pga. benhinneinflammation.
Har haft väldigt ont i ryggen de senaste 5 dagar, börjar bli bättre.
Har ett skärsår i handen med 4 stygn, knappt styrketränat på 2 veckor därför, ska ta bort stygnen om nån timme.
Problem med med ena axeln när jag kör tunga djupa bänkpressar.
Jag är 20 jordsnurr gammal :)
har problem med ett nyckelben som hoppar ut o. en handled som krånglar :(
Inga allvarliga grejer här, mest småskador t.ex. sträckningar, en och annan inflammation i handleden samt benhinneinflammation efter allt springande.
Har aldrig skadat mig värre än att jag kunnat träna efter en vecka eller två igen. Har haft en jävla tur ett jävla tag och i ärlighetens namn väntar jag bara på att jag ska råka ut för en rejäl skada någon dag, jag förtjänar nog det eftersom jag oftare tränar hårt än smart. :(
En axel som hoppar ur led om man inte tränar har man ju med....Anförskaffad på samma sätt som herkules skaffade sin skada....
Har konstant värk i bäckenleden och ytterligare en valfri led, fast den varierar med jämna mellanrum. För tillfället är det högre axelleden som strular mest.
Förslitningar i handleder, kalkavlagringar i de flesta bindvävsområdena i kroppen, uppfuckade axlar, slitna menisker...u name it I've got it! :cryout:
Knakar i verenda jävla led i kroppen, allt från tårna till bröstbenet till nacken! :furious: :furious: :furious:
Har dock investerat i en TENS-apparat så nu ska det rehabiliteras med allt vad ström heter.
Ett tips till alla träningsgalna människor därute (läs otåliga tonåringar)...har du en inflammation, och dokton ger dig piller och säger att du ska vila...GÖR DET...och träna inte 8 dagar i veckan...det är inte bra, jag lovar :D
Mvh
William - som lärt sig the hard and stupid way
Vi är i samma båt Lasse! Å andra sidan vette fasen om du halkat in i den här branschen utan vurpan, eller hur?
allan
På den tiden var Fairing min sponsor så med andra ord: inget ont som inte har något gott med sig :D
Sverker: Tränat axlarna hårt sedan 97 men ena axeln + trapsen släpar rejält på vänster sida.Detr är nog något jag får leva med.Har ju en felställning helt i axeln.
Hardrocker
2004-11-07, 16:56
Har ett hack på insidan knäskålen på högerknä. Skadan fick jag när jag slog en snygg wurpa när jag spelade innebandy.
Sen höger axel trasig efter att jag krashade på skidor. Det var ett par år sedan nu men skadan har kommit tillbaka i en liten annan form då Pectoralis Minor inte riktigt pallade med styrketräningen.
Så nu är det rehabträning för hela slanten. Det enda som jag kan träna för fullt är mage och vader.
kal_erixon
2004-11-07, 16:59
när man läser all denna olycka får jag symptom på allt :P
annars tror ja att ja är frisk, förrutom att ja har märklig huvudvärk sen förra veckan vid ansträngning.
ps. att handboll skulle vara tuffare än hockey beror nog på vad man är för spelare. jag var en sån som inte åkte så snabbt och därav blev ett ganska lovligt byte. de har däremot lärt en att stå på benen i närkamper tack och lov.
gargantua
2004-11-07, 17:02
Vilken läsning! Man kan tro att det är ett forum för krigsveteraner när man lä
ser om alla skador.
Vad skulle ni göra idag för att undvika skador?
Mvh Gargantua
Vilken läsning! Man kan tro att det är ett forum för krigsveteraner när man lä
ser om alla skador.
Mvh Gargantua
Idag kan jag direkt säga att jag skulle gett upp alla planer på att bli bäst den dag jag upptäckte att jag faktiskt inte kunde bli det. Det vill säga, ha anpassat träningen efter rätt målsättningar. Det fanns liksom ingen orsak att fortsätta träna med småskador när det liksom inte fanns nåt mål att nå fram till - bli "grov" är en förbannat dålig anledning för att få kroniska skador.
Då har jag ändå tävlat rätt friskt - men mitt hjärta går till de som aldrig kommer att göra det och som ändå kraschar sig själva dag ut och dag in.
allan
har själv en skada på pectorialis minor som förhindrar mig att köra några som helst bröstövningar :cryout: men d är på bättringsvägen
Mvh Gargantua
Bygga grunden först, mångsidigare träning redan från början med kondition, smidighet och styrka.
Ta hjälp med tekniken och träningsupplägget i stort.
Leta upp en bra naprapat och/eller massör direkt när man får en skada och inte gå och dra på det en längre tid.
Metal_boy_
2004-11-07, 19:32
En vänster armbåge som klickar till när jag kör triceps och det gör lite onte faktiskt när man kör övningar bakom huvudet speciellt
sitter med ett sträckt ligament i högerfoten.. annars inget ordentligt
Fotlederna åt helvete. Var till en läkare för att kolla om dom kunde göra nåt åt det för tre år sedan men det gick inte. Han tog en titt på glappet i fotlederna och jag vet inte hur kassa dom var men han satt och småfnissade lite för sig själv iallafall när han ruckade på lederna. :)
Har vrickat dom till och från sedan jag var 14år och spelat amerikansk fotboll med dom i 5år. Bröt ena fotleden för två år sedan.
Har även en AC separation i axeln. Inte helt avslitet ligament men nyckelbenet sticker upp som en knöl på högeraxeln.
Jag har känningar i ena hälsenan efter att ha hoppat på lillebrors studsmatta i somras. Har nu lagt ner vadträningen för att se om det blir bättre.
Studsmatta är kul men både jobbigt och farligt.
The_RobRoy
2004-11-08, 07:19
Skador jag har och haft:
-I våras small någonting till i skallen när jag tränade, kunde inte anstränga mig på 2 månader utan att få fruktansvärd huvudvärk (läkarna trodde först jag spräckt nått i huvet och fått hjärnblödning - vilket det som tur inte var)
-Benhinnorna på båda benen strejkar (kroniskt eller nånting, kommer nog aldrig mer kunna löpträna)
-Vänster armbåge har svullnat upp och blivit vätskefylld och alldelles öm och inflamerad (dock bättre nu, men det kommer och går)
-Muskelfästet i bröstet skadat när jag började med lutande hantelpressar (gjorde ont att ta djupa andetag)
-Klena handleder som gör ont i pressövningar
Annars är allt topp
:thumbup:
Slartibartfast
2004-11-08, 10:27
inflammation i supraspinatus :(
Jag vet inte om det är ett resultat av träningen eller inte, men jag vaknar i alla fall några gånger i veckan av att min högerhand krampar något så infernaliskt..Det är en sån sjuk smärta, som om handen har somnat, fast det gör svinont ändå. Svårt att förklara. I vilket fall brukar den handen ha skitlätt för att somna, och smärtar då. I gymet påverkar det mig på så sätt att i princip alla pressar gör ont i hand och underarm.
I övrigt är allt fint. :rolleyes:
Brutet båtben (i handen), snowboardens förtjänst. Fortfarande dålig rörlighet.
Kronisk benhinneinflamation i bägge benen, slipper ju löpträna iaf :D
Inflamerade axelfästen i bägge axlarna, kommer tillbaks om jag inte är försiktig.
När jag har bra kontunitet i träningen brukar det mesta kännas bra iaf, så det är bara å pumpa på :thumbup:
Det var fan va alla hade ont och skador då (med vissa undantag)...
Har inga direkta skador efter gymmandet, har ju bara hållt på i 2 år också iofs..Lycklig över det, axlarna knakar dock något fruktansvärt vid vissa övningar...Men man vill ju inte vara "sämst" så jag kan lista vad lumpen gav för fina fyfiska bucklor ;
Marschfraktur på båda fötterna, compartment syndrome i vaderna, broskknöl på vänster knä efter en veckas knästående, inflammerat muskelfäste på höger knä samt ont i knävecket..Allt det är borta nu med hjälp av sjukgymnastik och vila, vaderna vet jag inte riktigt hur det är med eftersom att jag inte sprungit på 7månader :)
Slår vad om att du gått på K4. Bara läsa läkarjournalen så vet man. ;) Glad att du repat dig!
Själv har jag en lätt sträckt bicepssena och en lite trasig fotled, båda skadorna har dock hjälpts av sjukgymnastiken.
HAHA känns skönt att man inte är den enda som har skador.
Har ont i högerknäet, borde gå över, har haft ont i 1 år nu, men besöker sjukgymnast
En axel som har gått ur led för ett halvår sedan som gör lite ont ibland. :smash:
En rygg som jag sabbade i friidrotten som aldrig kommer bli bra, sabbad disk.
kör dock knäböj och marklyft i alla fall :whipped:
Annars helt frisk :bpump:
Höger knä, en ruskig inflamation som inte vill läka trots massa övningar doktorn gav mig
Vänster knä, kommer att sluta som höger om jag har otur. Inget jag gör läker inflammationen där heller.
Höger axel, hoppar ur led och har ett brutet nyckelbed just nu där.
Höger höft, känns som att den ska hoppa ur led ibland
Ländryggen, har slutat med marklyft och har inte haft problem med den sedan dess. :D
Jag tror det var allt. :angel:
ErikWrestlingFreaket
2004-11-18, 17:59
Helvete vad mycket skador alla har!! :eek: :eek:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.