handdator

Visa fullständig version : Snowboard!!!!

Brenner
2004-11-04, 22:44
Boots - http://www.burton.com/burton/gear/products.asp?productID=65

Bräda (162cm) http://www.burton.com/burton/gear/products.asp?productID=14

Bidningar - http://www.burton.com/burton/gear/products.asp?productID=45

Alltså gubbar och tjejor jag får jue oooorgasm när jag tänker på att jag ska glida fram på det här i norgesfjäll!!!! :hbang:

BURTON FÖR ALLTID

Hades
2004-11-04, 22:51
Schysst. Har själv inhandlat min första bräda för inte så länge sedan. Väntar bara på att liftarna ska dra igång. Både bräda, bindningar och skor är Burton.

Vad får du betala för allt det där?

mystic[-_-]
2004-11-04, 22:52
Har en gammal atlantis daniel frank bräda 147 cm lång, burton boots och butron bindningar. Funkar mycket bra

abjorn
2004-11-04, 22:53
Länge sen man åkte bräda. Sålde min K2 Frank(?) med nån stygg val på för en 8-9 år sedan. Den va riktigt skön. Heavy Tool bindningar också :thumbup: Nu när man lagt på sig sisådär 60kg har man blitt för tung för det där

edit: hade rosa airwalk freeride boots också ;)

Fultjack
2004-11-04, 22:54
GE ER!!!!!111

vill också ha en bräda, började åka förra året då man jobbade på en skidanläggning, vi for till riksgränsen på personalfest :thumbup:

men nu har man slutat där, och det är 10 mil till den backen härifrån, så det blir inge åka i år :cryout: :cryout: :cryout:

Brenner
2004-11-05, 09:52
Asså fan killar jag sitter här med fjärilar i magen när ni snackar om fjällen!
Sist jag va uppe och åkte försökte jag sätta en back flipp back breaker men jag lyckades få en bra hjöd på två meter men jag fick tyvär ingen spinn på mig själv så jag föll på ryggen och slog axeln ur led! :cryout:

Men det va bara att sätta in den och forstätta att åka! :booty:

Brenner
2004-11-05, 09:53
Schysst. Har själv inhandlat min första bräda för inte så länge sedan. Väntar bara på att liftarna ska dra igång. Både bräda, bindningar och skor är Burton.

Vad får du betala för allt det där?

Jag gick till en affär i som heter prostuff fick ett paket pris så att det kommer ligga på 9300, men nu tjatar mamma på mig att jag ska köpa hjälm så att det kommer la ligga på en sådär 96-9700 kanske, jag måste köpa en ny jacka också så att det blir la 1500 till det också men det är ett kanske =)

adde
2004-11-05, 11:17
Vem tog över agenturen för Burton när MegaScene konkade?

/adde

Brenner
2004-11-06, 17:53

/adde

jag har absolut ingen aning :/

goatass
2004-11-06, 20:46
GE ER!!!!!111

vill också ha en bräda, började åka förra året då man jobbade på en skidanläggning, vi for till riksgränsen på personalfest :thumbup:

men nu har man slutat där, och det är 10 mil till den backen härifrån, så det blir inge åka i år :cryout: :cryout: :cryout:

Fultjack, nån sväng till Kåbban måste du väl hinna med, 10 mil är ju inte så farligt =)

lauria
2004-11-06, 22:04
Nä du det ska vara skidor :thumbup: salomon 1080 vincent dorion :thumbup:

Laan
2004-11-07, 11:37
GE ER!!!!!111

Tjenare! var ligger den backen? å hur tidigt brukar den öppna?
Mvh

Fultjack
2004-11-07, 11:41
goatass : jo visserligen :thumbup: ska försöka styra upp nånting
Laan: i kåbdalis, dom brukar öppna i början av december tror jag, dom har snö där redan nu, men inte nog mkt för att kunna öppna ännu

Laan
2004-11-07, 14:20
tackar!

Brenner
2004-11-10, 21:25
Då är det dags den 3 dec ska man till alperna i 11 dagar :D

Krub
2004-11-10, 21:39
Själv köpte man en Type A Jim Moran förra året från boardstore för runt 5000kr med bindningar och dojor. Riktigt trevligt.

http://i.timeinc.net/snow/content/images/old/standard/01/typeamor.jpg

2002 blev den utsedd till en av dom 10 bästa brädorna i världen.

Burton är riktigt fina men att betala några tusen för ett märke känns inte lönt när det finns alternativ.

Brenner
2004-11-10, 21:53
Själv köpte man en Type A Jim Moran förra året från boardstore för runt 5000kr med bindningar och dojor. Riktigt trevligt.

2002 blev den utsedd till en av dom 10 bästa brädorna i världen.

Burton är riktigt fina men att betala några tusen för ett märke känns inte lönt när det finns alternativ.

Visst skit fin bärda verkligen, men burton har hållit på med bärdor sen urminnes tider det är dom som ligger på toppen av utväcklingen av bärdor, sen kan man ju också vara en burton bög som mig :oP

annars tycker jag att du har en fin fin bräda

HenrY
2004-11-10, 21:58
Fuck vad sugen man blir på o åka bräda då... :cryout:

Brenner
2004-11-11, 11:31
Fuck vad sugen man blir på o åka bräda då... :cryout:

hehe erkänn, fan asså jag ska upp till alperna snart 20 dagar kvar!!! :devil:

Hades
2004-12-07, 14:34
Sådär, då har man invigt brädan. Jävlar vad ont jag har nu. Det är inte ofta man slår sig så mycket på så kort tid! Men jag fick lite ordning på det till slut.

Supercharger
2004-12-07, 20:46

/adde

2st killar som bröt sig ur från Megascene har jag för mig... Delpupas (http://www.delpupas.com) ...Under konstruktion...

Sugen som fan själv! Köpte nya grejer förra året, men vettifan om jag kommer iväg nåt den här säsongen.

Vad köpte du för prylar? Kan inte se dem grejerna genom länkarna?

Prankie
2004-12-07, 21:13
KÖpte en salomon substance 2003 och åkte en vecka uppe på fjällen. Försökte sälja den nu på downhill mässan så jag tänkte om jag inte få sålt på den så ska jag jag lära mig tricksa, men det var nån som köpte mina boots och nu har jag en bräda utan skor. :D Nån som är intresserad? :)

6500 kostade allt nytt, sålde skor för 500 nyligen och brädan med sp2 bindningar åker för 2500kr. Då följer det också med en bärväska. ;)

http://prankie.sytes.net/100olymp/index.html

Får jag inte iväg den så köper jag ett par skor och börja åka igen.

Arnesson
2004-12-07, 21:48
Ni vet att det är skidor som regerar va? :D

Tompi
2004-12-07, 23:11
Skidor ska de vara... Går att åka fortare :hbang:

PowPow
2007-11-04, 18:18
Det börjar bli säsong nu ju! Av någon jäkla aneldning ska jag till åre efter nyår. Gillar inte ens åkningen i Sverige, och det kostar typ lika mycket att åka till alperna. Men ja.. orka åka ensam liksom. FÖrhoppningsvis blir det nån vecka i Österrike också.

Min set up:
Bräda: Burton indie 158
http://www.epinions.com/images/opti/12/97/pr-Snowboards-Burton_Indie_Snowboard_BUR0071-resized200.jpg

Boots: Burton Ion. Den enda softbootmodellen med snörning i den serien tror jag.
http://www.snowboard.at/equipment/img/burton_ionmd.jpg

Bindningar: Burton Mission. Som på bild, fast röda.
http://www.putnamsports.com/shop/images/MissBlkChr.jpg

Sen har jag en uppsättning (bräda, bindningar och boots) av märket never. Min första bräda. Den är typ 155 lång och mjuk som överkokt spaggethi. Men det kan ju vara kul också (=

Sen en RED Trace-hjälm på det.
Bindningarna brukar ligga på 15/-9.
Uppfattat?

Var ska ni åka i år, och vad åker ni på?

Andy.da.wohoo
2007-11-04, 18:26
PowPow hur lång är du?

Började åka förra året och hyrde bräda från stället. Var kan man köpa en bra bräda med boots och bindningar hyfsat billigt?

Skulle villja åka till sälen eller vilken skidort som helst och vara där en vecka.

coxie
2007-11-04, 18:34
Fan vad sugen jag blir, som tur är har jag v4 bokad i Åre och vecka 6-8 i Aspen denna säsongen.

Bräda offpist och puder och skidor i pisten är det jag brukar köra mest, så jävla tråkigt att åka bräda i pist.

PowPow
2007-11-04, 20:07
PowPow hur lång är du?

Började åka förra året och hyrde bräda från stället. Var kan man köpa en bra bräda med boots och bindningar hyfsat billigt?

Skulle villja åka till sälen eller vilken skidort som helst och vara där en vecka.

Jag är 183 lång. Hurså?

Jag vet inte var du kan köpa utrustning där du bor. Ingen direkt hit att köpa boots online. Man måsteju testa så att de verkligen sitter bra, och att de passar bra i bidningarna man har/ska köpa.

Kurash
2007-11-04, 20:52
Chamonix v.11, häng på dit istället, det finns högre kullar och mer snö i skåne än i Åre.

PowPow
2007-11-04, 21:00
Chamonix v.11, häng på dit istället, det finns högre kullar och mer snö i skåne än i Åre.

Mer snö i skåne än i åre? Nu skrev du nog lite fel :D

Mina föräldrar är delägare i en lägenhet i saalbach österrike, och har tillgång till den just vecka 11. Så, om de nu inte ska dit, så lär vi dra dit just vecka 11. Om plånboken tillåter alltså /=

Chamonix har jag aldrig varit i faktiskt. Men det blir säkert skitbra. Frankrike är bra.

PowPow
2007-11-04, 21:11
Vi kan ju ta lite filmtips här också tycker jag.
Såg nyligen "a time well wasted" och gillade den verkligen. Speciellt första sessionen som är med andrew geeves. Adlrig sett honom innan, men han hade sjukt fet stil.

Trailer:
eBm1LUTnW0s

Andy.da.wohoo
2007-11-04, 21:18
Jag är 183 lång. Hurså?

Jag vet inte var du kan köpa utrustning där du bor. Ingen direkt hit att köpa boots online. Man måsteju testa så att de verkligen sitter bra, och att de passar bra i bidningarna man har/ska köpa.

Bara undrar lite. Hur lång är din bräda då? En kompis till mig säger att brädan ska vara 10cm kortare än vad man själv är. En annan kompis till mig säger att det är lättare ju kortare bräda man har :Virro Vad gäller så att säga?

PowPow
2007-11-04, 21:23
Bara undrar lite. Hur lång är din bräda då? En kompis till mig säger att brädan ska vara 10cm kortare än vad man själv är. En annan kompis till mig säger att det är lättare ju kortare bräda man har :Virro Vad gäller så att säga?

Jag är, som sagt, 183 cm lång, och brädan jag kör mest på är 158. Det är lite utav en smaksak och beror på hur man åker. En kortare bräda är ju lite lättare att hantera i många situationer, och och många jibbers som mest hänger i snowboardparker och så gillar kortare brädor. En längre bräda är lite stabilare när man kommer upp i fart, och enligt mig skönare att carva med (svänga typ). Sen beror det såklart på hur styv den är också. Mjukare brädor och roligare att leka omkring i parken med, fast inte alls speciellt stabila när man kommer upp i lite mer fart. Sen handlar det även om vilken stance man har. Bredare stans är stabilare i parken, medan en smalare är lite lättare att ta sköna svängar med. Så ja. Allt är ju en smaksak. Men 10 cm kortare än man själv är.. ja, det är en jäkligt lång bräda.

Andy.da.wohoo
2007-11-04, 21:24
OKej tackar :)

Kurash
2007-11-04, 22:13
Mer snö i skåne än i åre? Nu skrev du nog lite fel :D

Mina föräldrar är delägare i en lägenhet i saalbach österrike, och har tillgång till den just vecka 11. Så, om de nu inte ska dit, så lär vi dra dit just vecka 11. Om plånboken tillåter alltså /=

Chamonix har jag aldrig varit i faktiskt. Men det blir säkert skitbra. Frankrike är bra.

Nä, jag försökte bara skoja lite om snöbristen och höjden på kullarna i Åre...
Åker till Frankrike varje år, har inte blivit missnöjd hittills. Varit i Argentiere 2 ggr, som ligger precis vid Chamonix/Grand Monte, så det blir ingen total överraskning. Måste prova vitlökssniglarna denna gången också, de var himmelska.

DenSisteMohikanen
2007-11-04, 22:28
Längden på brädan spelar igentligen inte så stor roll när man har vuxit upp, min är 155 cm och jag är 185-190 cm lång. Har korta och långa polare som åker och de har brädor på ca 155-157. Åker du bara utför kanske man kan öka på några cm.

PowPow
2007-11-04, 22:36
Längden på brädan spelar igentligen inte så stor roll när man har vuxit upp, min är 155 cm och jag är 185-190 cm lång. Har korta och långa polare som åker och de har brädor på ca 155-157. Åker du bara utför kanske man kan öka på några cm.

Vad är det du egentligen säger? Självklart har långa respektiva korta brädor helt olika karakteristika, oavsett om man som åkare är färdigväxt eller inte.

Edit: Eller jag kanske missförstod dig. Du menade kanske att det inte spela någon roll hur lång man är, och att en bräda på 155-158 cm passar alla personer. Jag hänger inte med /=

PowPow
2007-11-04, 22:40
Nä, jag försökte bara skoja lite om snöbristen och höjden på kullarna i Åre...
Åker till Frankrike varje år, har inte blivit missnöjd hittills. Varit i Argentiere 2 ggr, som ligger precis vid Chamonix/Grand Monte, så det blir ingen total överraskning. Måste prova vitlökssniglarna denna gången också, de var himmelska.

Ah.. vill också till frankrike /=
Jag har aldrig varit i åre innan, men det lär ju vara ganska kasst. Får hoppas att de har igång nån fet park i alla fall. Måste testa chamonixområdet någon gång. Annars är favoriterna i de franska alperna nog serre chevalier (grym off pist utan att behöva hika alls och utan att behöva hellikopter) och val thorens.

PowPow
2007-11-08, 00:17
Lite inspiration. Det börjar basic men några av de i slutet är ganska grymma faktiskt.

baNlTCXJNYs

egge
2007-11-08, 00:32
Nose press bs 10:an var ju grym!

PowPow
2007-11-08, 00:58
Nose press bs 10:an var ju grym!

Ja, den såg riktigt trevlig ut. Jag har aldrig riktigt fokuserat på flat tricks, men nu när jag ska åka i Sverige så ska jag nog fanken ta mig tid för lite mer sånt :)

PowPow
2007-11-08, 00:59
Ingen som har några egentagna foton eller filmklipp att bjuda på? Är sjukt peppad nu.

PowPow
2007-11-08, 02:20
Är på jakt efter nya goggles också. Så tips emottages gärna. Jag är egentligen jäkligt nöjd med mina quiksilver whazoo, men jag köpte dem innan jag började köra med hjälm, och de passar inte riktigt i hjälmen eftersom de är böjda där uppe. Lite segt. Kanske kan sälja dem... /=

Typ såna jag har, fast annan färg. Inte hjälmoptimerade alltså /=
http://www.eyeshop.com/catalogue/quiksilver/gd/QS7010-524.jpg