Visa fullständig version : Mål?
Tjenis!!!!
Vad har ni för mål med träningen?
Jag har at bli så stor och stark som möjligt, och hag lär nog aldrig tävla i nått men det skulle vara kul ändå :cool:
Att bli större och starkare.
:thumbup:
Pudzianovski
2004-11-04, 21:34
Mitt mål är att bli starkast i världen.
Att kunna gå i linne utan att skämmas
Jag siktar mot stjärnorna men nöjer mig om jag fastnar någonstans i trädtopparna :D
Bli stark, större, snyggare, må bättre, starkare, ännu starkare, ha kul - sen är jag nöjd!
Att kunna slå och sparka folk hårdare och för att se bättre ut
Att ha nog med massa för att generera ett eget gravitationsfält samt att kunna bolla med små planeter.
Behöva beställa specialsydda kläder.
Att ha nog med massa för att generera ett eget gravitationsfält samt att kunna bolla med små planeter.
Hahaha grahn, man ska ju ha höga mål :laugh: :thumbup:
Bli större än Everest :thefinger
Nae men det är väl bara att fortsätta träna och käka mycket så får man se vart man hamnar :bpump:
mystic[-_-]
2004-11-04, 21:58
Grövre än min farfar var när han var ung! Lär ta ett tag så det är ett bra mål :thumbup:
Att vinna mr Natural O...
King Grub
2004-11-04, 22:01
Att ha roligt, ha hälsan och må bra och hålla kroppen på topp.
Jag vill kunna "bounca" mina pecs.
Jag vill kunna "bounca" mina pecs.
Vad är det?
menar du att man spänner så att det ser ut som att det rycker?
Att ha roligt, ha hälsan och må bra och hålla kroppen på topp.
Hear hear. :cheers:
//Jörgen
JustinCredible
2004-11-04, 22:20
pff been there done that. Nu är ju målet att bli så stor att jag imploderar i mig själv och blir ett svart hål.
Att väga 85 kg rippad skulle vara kul också. (Marky Mark)
glömde och skriva in dröm vikten: 120kg rippad på mina 191cm, då borde man nästa vara som phiarana han är väl ca 190 och 120 pannor i fin form :thumbup:
Såhär vill jag se ut:
http://www.giantpt.com/Training/Afbeeldingen/Frank%20Zane.jpg
Fangface
2004-11-04, 22:32
Mitt mål är att bli större än brorsan.
Blir lite problem i höjden ( jag 178, han 189 ), men symetriskt sett...
Har en bra bit kvar, men en dag så är det inte jag som är "little brou" längre... :thefinger
fintelligens
2004-11-04, 22:34
Bli sm-vinnare i styrkelyft. :cool:
Bli större än Everest :thefinger
In your dreams :rolleyes:
In your dreams :rolleyes:
Det vet du :D
Nae, lite seriös nu...det här är målet;
http://www.frankzane.com/images/77frontrelaxed.jpg
Någon som har en bild på hur Frank Zane ser ut i dagsläget?
att bli mindre, muskulärt.
Att bli atletisk och att orka samma grejer som man gjorde nar man var en liten parvel. Typ spela fotboll i 4 timmar...
att bli mindre, muskulärt.
Sheeeeet ditt mål är ju mer otroligt än mitt tom! :D
King Grub
2004-11-05, 07:38
Någon som har en bild på hur Frank Zane ser ut i dagsläget?
http://www.frankzane.com/images/fCHRIS20032sm.jpg
Mitt långsiktiga mål är att toppa formen den 30:e april på NOGP 2005 och vara lite vassare än förra gången.
Det kortsiktiga målet är ett träningspass på måndag :D
:thumbup: samma här
Herkulez
2004-11-05, 10:12
bli en bra -90kille, större vill jag inte bli :thumbup:
Prio ett: Skadefri
Om jag lyckas med det, innan midsommar 2005:
200(knäböj)-150(bänkpress)-250(marklyft), kroppsvikt <90kg och bälte som hjälpmedel.
Långsiktigt ca 20kg till i varje delmoment med samma kroppsvikt.
bli starkare o friskare i kroppen..o på vägen ha så skoj som möjligt! Sedan är det ett plus om kroppen blir finare på utsidan också :naughty:
Ironbabe
2004-11-05, 10:35
Förbättra mina resultat från SM 2004 till nästa års SM :D
Och att bygga mer massa på benen..
Skulle vilja testa att tävla i byggning men då vi har 2 småbarn så känns det lite avlägset just nu. Big Al har försökt få mig att hänga på han med tävlandet men det får ligga på is ett tag framöver, i alla fall tills barnen har blivit lite äldre
Att ta 100 kg i benkpress.
Scorpionette
2004-11-05, 10:57
22 Chins och 35 Dips .. ( och få dem godkända på tävling )
:D
Skulle vilja testa att tävla i byggning men då vi har 2 småbarn så känns det lite avlägset just nu. Big Al har försökt få mig att hänga på han med tävlandet men det får ligga på is ett tag framöver, i alla fall tills barnen har blivit lite äldre
Det kan du fixa ändå.
Planera träningen noga och lägg upp deffen över lång tid så löser det sig.
En deff behöver inte vara en lång plåga med irriterande lågt blodsocker och kort stubin.
Mina barn ( lite äldre förstås ) sover när jag morgonpromenerar.
Det kan du fixa ändå.
Planera träningen noga och lägg upp deffen över lång tid så löser det sig.
En deff behöver inte vara en lång plåga med irriterande lågt blodsocker och kort stubin.
Mina barn ( lite äldre förstås ) sover när jag morgonpromenerar.
Dina barns kompisar lär vara grymt avundsjuka att deras pappa ser ut som Heman!
Hmm... Kortsiktigt mål... Nån gång nästa år. Fixa 800 kg sammanlagt i SL. Tror det kommer bli ganska tufft, men inte omöjligt.
Mextreme
2004-11-05, 11:48
Har insett att jag inte kan tävla i SL mer så jag får finna egna bedrifter.
Som huvudmål vill jag spöa Platz i den berömda knäböj videosnutten med 24 reps på 500 pounds, mitt mål är 230 kg 24 reps endast bälte. Jag har en tidsplan för det med klara delmål.
Sverker : Nog kanske det skulle gå men jag vill att dom ska vara lite äldre ( 2 år 3 mån och 1 år och 3 dar). Har börjat deffa och gör precis som du skrev det långsiktigt. Vem vet, går det bra för Big Al så kanske jag blir riktigt peppead att haka på....
morbror_sven
2004-11-05, 12:02
75-80 kg väldeffat
1)Mina mål är att ta 400kg sammanlagt i bänk,böj och mark.
Kommer tids nog.
2)Och givetvis att klå Castro på den eventuella fototävlingen!
(Då han har som mål att bli som Zane blir jag väl Inzane, hahaha).
Blir nog lite väl svårt, om inte någon lurar honom att dieta på glass eller sluta träna.
Mina mål just nu, notera att jag är otränad (tränat sedan 4:e oktober) och en smula överviktig ;)
Öka i styrka totalt sett, tar 40kg i bänk och klarar inte en endaste liten chin :(
Minska midjan ca 20 cm och ungefär lika många kilon av fläsket.
Mitt första mål är:
mark: 250
böj: 200
bänk: 150
Utan hjälpmedel. Efter nyår så ska jakten tas upp.
Matte_Maiden
2004-11-05, 13:09
Att tävla är mitt mål. Sedan om det blir BB, AF eller SL spelar mindre roll. Men det är min strävan efter att vara bäst som driver mig.
Svedberg
2004-11-05, 13:12
hmm
300kg enhandsmarklyft
gå med 110kg farmers
böja en rednail
200marklyft
reppa 5x5 på 100kg knäböj
150kg i hyfsad form :cool:
mini_Arnold
2004-11-05, 13:23
1. Väga 80kg
2. Väga 90kg
3. Väga 100kg, hård(10%bf)
mitt riktiga mål är att bli brutal.
Karl_alfred
2004-11-05, 13:54
hmm
300kg enhandsmarklyft
gå med 110kg farmers
böja en rednail
200marklyft
reppa 5x5 på 100kg knäböj
150kg i hyfsad form :cool:
HUm vissa av de målen låter märkliga, t ex. 300 i enhands och bara 200 i tvåhands. Sen 5* på 100 i böj bör kanske vara mycket högre med tanke på de andra målen.
Att min triceps blir en MÄKTIG HÄSTSKO!! :laugh:
kal_erixon
2004-11-05, 13:59
att våga visa mitt riktiga nylle i avateren :D
Att nån gång i framtiden få biffiga armar och axlar.. och vader! Cuz now they suucka.
120kg bänk och 220kg mark är väl mina första mål att uppnå. Då ska jag faktiskt ge mig själv en klapp på axeln.
Metal_boy_
2004-11-05, 14:23
vill ha muskler
Svedberg
2004-11-05, 14:36
HUm vissa av de målen låter märkliga, t ex. 300 i enhands och bara 200 i tvåhands. Sen 5* på 100 i böj bör kanske vara mycket högre med tanke på de andra målen.
tja, varför är det märkligt? jag har tagit 245kg i enhandsmarklyft men bara 135 i vanligt, sen böjjen är mera kortsiktigt :)
JustinCredible
2004-11-05, 15:49
Enarms utförs ju inte alls som ett vanligt marklyft. Mkt kortare lyftväg osv.
enarms behövs bara lyftas 5cm upp.
Mer muskler överallt såklart.
Till nästa sommar vill jag göra:
Bänk: 90kg (nu 77,5)
Mark: 150kg (nu 110)
Chins :15 (nu 9)
Dips: 20 (nu 14)
Karl_alfred
2004-11-05, 16:20
enarms behövs bara lyftas 5cm upp.
aha de förklarar saken.
kal_erixon
2004-11-05, 16:35
ta 100 bänk innan jul. men de fixar sig lätt :D (90kg nu)
:thumbup:
Vilket får mig att tänka på någon mindre kille som gick i linne på krogen varvid en individ ur ett överförfriskat(?) gäng vrålade "sluta spänn dig för i helvete"... antar att han inte tyckte person 1 var tillräckligt grov. (För det var ju såklart inte det faktum att han "spännde" sig som var fel, hade han varit grov och fyllt linnet med råge hade ju ingen sagt något.)
Mål 1 klarar du väl så snart du har någon massa överhuvudtaget? Mål 2 däremot blir tufft.
Ninjasmurf
2004-11-05, 17:35
ett mål är att kunna dansa utan att se ut som en parkinson patient med epileptiskt anfall
fast jag tränar inte dans
mitt mål just nu är att komma iform så jag kan tävla i AF
Herkulez
2004-11-05, 19:13
ett mål är att kunna dansa utan att se ut som en parkinson patient med epileptiskt anfall
:laugh: fick en bild i skallen där du står på dansgolvet iklädd dina bermudashorts och kör din parkinsondans :laugh:
Mål 1 klarar du väl så snart du har någon massa överhuvudtaget? Mål 2 däremot blir tufft.
Han menar nog ett gravitationsfält med tillhörande atmosfär och hela rubbet :angel:
att få brudar!!!!
Nej då, må bra o trivas med mig själv helt enkelt när jag mår bra :D
Och ha jävligt roligt på vägen!
Styrkebyggare
2004-11-05, 20:40
Medalj på SM-SL (givetvis av ädlaste sorten på sikt). 300 kg i mark och 200 i bänk hade ju suttit fint (ungefär 20 kg kvar i båda momenten).
Det är ju trevligt att vara allmänt råstark också, vilket inkluderar ett antal mindre mål - exempelvis en strikt sexa på 80 i bicepscurl samt en sexa med 40-hantlarna i axelpressen.
Bli bra i vänsterarm och axel och även i min knakande nacke (vilket knappast lär hända men iaf)..hmm kanske inte har så mycket med träning iofs
Mina mål då:
*Få en kropp som jag trivs med
*Få tillbaka magrutorna
*Tävla i nånting nångång i framtiden
*Få ner min vilopuls till under 50 igen (fast jag avskyr konditionssaker)
*Väga 60 kg i en hyffsad form
osv...
Slartibartfast
2004-11-05, 23:05
Våga gå i shorts bland folk. Vågade inte när jag var 65 kg, vågade inte när jag var 100 kg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.