Visa fullständig version : dagens goda gärning
bosse_brutal
2004-11-03, 23:33
När jag körde hem kompisen förut, så stod det två grabbar och liftade vid den lokala OK macken, dom hade fått bensinstopp ett par kilometer ut i bushen. snäll som man är så ger man dem självklart lift. lyste verkligen upp deras kväll i alla fall...
Så, vad var eran senaste goda gärning?
slog en flaska i ansiktet på en alkis som med 2 kompisar stod och hoppade på min kompis.
Hjälpte min kompis rida en häst :D
Berömde en väktare som visade mänsklig värme och respekt för den lokala alkisen.
Metal_boy_
2004-11-03, 23:48
rekomendera mach3 till en kassörska
Jag gav tillbaka femtio kronor till ICA efter att tanten gett mig för mycket växel.
Hade jag inte gjort det så hade jag mått dåligt hela dagen. ;)
rekomendera mach3 till en kassörska
HAHAHAHAHAHA fyfan vad jag gråter av skratt!!
Metal_boy_
2004-11-03, 23:53
När jag körde hem kompisen förut, så stod det två grabbar och liftade vid den lokala OK macken, dom hade fått bensinstopp ett par kilometer ut i bushen. snäll som man är så ger man dem självklart lift. lyste verkligen upp deras kväll i alla fall...
Så, vad var eran senaste goda gärning?
påminner mig om när jag liftade en tjej och en bög en gång, sa till dom: ni är väl inga som försöker me nått? nej svarade dom vi är jättesnälla. Sen för att driva me dom sa jag: och hur vet ni att jag inte är nån som gillar att mörda folk, med en iskall blick i backspegeln...haha
s_himself
2004-11-03, 23:54
Inte en enda god gärning har jag gjort idag, Heller inte dålig. Jag är genomsnäll ;)
Baka en kladdkaka åt mig själv, måste räknas som en god gärning...
:eating:
Metal_boy_
2004-11-03, 23:56
HAHAHAHAHAHA fyfan vad jag gråter av skratt!!
hehe hon va mörkhårig (inte svensk) och såg ser ut som en överviktig Frank Zappa med en riktigt fet mustach ...spyr nästan ush :D
Lämnat tillbaka osmälta linser i förtid till moder jord.
JustinCredible
2004-11-04, 00:49
edit; det var ju inte idag föressten. Idag har jag inte gjort nåt.. syrran fyllde år och jag gav henne inget.. så jag ligger på minus i godhet=P Men i helgen då halloween ungarna knackar dörr ska jag ge dom så jävla mkt godis så dom svimmar. Kvarterets godiskung ska jag bli.
Jag lät en kille tanka hur mycket han ville av mina bilder (inte bilder på mig :rolleyes: ), han har tankat i 12 timmar hittils...
Jag gjorde kvinnogöra idag, fixat med tvätten, disken, lagat mat och städat. Jag är Guds gåva till kvinnorna =p
Herkulez
2004-11-04, 01:29
Jag gjorde kvinnogöra idag, fixat med tvätten, disken, lagat mat och städat. Jag är Guds gåva till kvinnorna =p
same as me. Har ocksåå tvättat diskat lagat mat och städat. :thumbup:
WHITEFOLKS
2004-11-04, 02:20
edit; det var ju inte idag föressten. Idag har jag inte gjort nåt.. syrran fyllde år och jag gav henne inget.. så jag ligger på minus i godhet=P Men i helgen då halloween ungarna knackar dörr ska jag ge dom så jävla mkt godis så dom svimmar. Kvarterets godiskung ska jag bli.
om de kommer nu i helgen ska de ha stryk. halloween är ju 31:a oktober :P
WHITEFOLKS
2004-11-04, 02:21
min senaste goda gärning var när jag hjälpte en dam som låg helt däckad på sveavägen för drygt en vecka sen. hjälpte henne upp och satte henne vid en port. då sa hon att jag var taskig och bad mig dra.
blekfet2
2004-11-04, 06:03
jag viftar inte fis i sambons ansikte...även om det är en riktigt sur mök man drar av...tycker det är ganska så snällt av mig....
Jag lät min *host* BitTorrent-klient *host* vara igång hela dagen så att fler kunde ta del av Mr Olympia 2004. Ration var genomsnällt hög till slut!
King Grub
2004-11-04, 08:03
Jag lyfte undan en snigel som kröp mitt på den vilt trafikerade asfalten och placerade den i gräset. :love:
om de kommer nu i helgen ska de ha stryk. halloween är ju 31:a oktober :P
Precisly..jag ska göra den goda gärningen i helgen o upllysa vartenda unge som försöker sig på att fira Halloween på Allehlgonahelgen att de är en vecka för sent ute..fy vad snäll jag är mot deras tänder då :devil:
Ja åkte över till morsan & farsan å hjälpte farsan me kakleriet i badrummet :smokin: .. De sluta me att ja snylta åt mig en 2'a middag å massa dricka :D
M
mini_Arnold
2004-11-04, 08:24
Jag log och var trevlig på jobbet, som omväxling
JAg var och simmade igår så att rätt många fick njuta av min vackra kropp, det tycker jag var snällt.
Jag hjälpte en kvinna i nöd ..
jag viftade heller inge prutt pa syrrans ansikte..
mini_Arnold
2004-11-04, 09:17
Jag hjälpte en kvinna i nöd ..
:kinky: :hbang:
Supercharger
2004-11-04, 09:39
Min syrras katt hade släpat in en fågel imorse och fullständigt mosat den, det var fjädrar överallt i hela hallen...
Så istället för att argt väcka syrran så tog jag bort fågeln och städade bort alla fjädrar...
Hatar när katter gör sånt :furious: ....
Jag hämtade kakel kl. 07.00 i Bromma som jag ska sätta upp i köket. Allt för min älskade sambo. Ok, lite för att jag också vill det.
RobbeliRobban
2004-11-04, 11:34
Jag gav en alkis ett 6-pack Falcon Extra Brew för hans snygga skinnjacka.
ceflower
2004-11-04, 11:45
Jag såg till att avlägsna mig från föreläsningssalen lite fort så att jag inte skulle stjäla den lilla mängd luft som återstod. Jag är en sådan god människa. Sen hjälpte jag en tjejkompis med programmeing :thumbup:
Kebab-Arne
2004-11-04, 11:56
Jag lät min *host* BitTorrent-klient *host* vara igång hela dagen så att fler kunde ta del av Mr Olympia 2004. Ration var genomsnällt hög till slut!
Det tackar jag ev för. :angel:
Idag har jag inte gjort nåt snällt, ska ner till gymmet på eftermiddagen. Är ledig från skolan, lektioner inställda. Det var snällt gjort av lärarna. :D
Lämnat tillbaka osmälta linser i förtid till moder jord.
hur gjorde du det?
Köttbullen
2004-11-04, 12:23
slog en flaska i ansiktet på en alkis som med 2 kompisar stod och hoppade på min kompis.
så gör man väl inte :nono:
Löjtnant Blank
2004-11-04, 12:34
hehe hon va mörkhårig (inte svensk) och såg ser ut som en överviktig Frank Zappa med en riktigt fet mustach ...spyr nästan ush :D
Fick du en kick av det?
Din panikångest i kombination med ditt utseende ger dig ju verkligen rätt att kommentera andras tillkortakommanden... Lycka till med livet.
Jag letade reda på torrentfilen med Mr Olympia 2004. :D
Och sen delade jag med mig åt alla snälla barn här inne. :thumbup:
Jo, det gör man.
Metal_boy_
2004-11-04, 12:52
Fick du en kick av det?
Din panikångest i kombination med ditt utseende ger dig ju verkligen rätt att kommentera andras tillkortakommanden... Lycka till med livet.
jag va ju säkert allvarlig när jag sa att jag rekomenderade mach 3 :rolleyes:
vad har min panikångest med saken att göra?? har jag ingen rätt att tycka saker är osmakliga pga den?? har jag inte rätten som alla andra för det...sen skulle jag vilja se om du är så mycke snyggare än mig j***a r*v*****e
Herkulez
2004-11-04, 12:54
äh jense hade redan druckit upp ölet i flaskan så det var ingen fara :thumbup:
kimonque
2004-11-04, 12:56
Fick du en kick av det?
Så du menar om han inte haft panikångest och det utseendet han har, hade givit han mer rätt att kommentera andras tillkortakommanden?
äh jense hade redan druckit upp ölet i flaskan så det var ingen fara :thumbup:
ah precis. det va iofs en läsk-back flaska! men ja, samma som en ölflaska.. så varför skriva det ens?
ja det va en lk flaska. 23,7% SPRIT.
och
Härligt lt. blank. du själv ser ut som en kombination av arja sajoma & en mus.
Tänk att en så tråkig tråd kunde bli så rolig, you go lt.
RobbeliRobban
2004-11-04, 14:23
Är det vänliga veckan alla redan? Man kan riktigt känna kärleken spira i tråden.
Med andra ord måste man å det enträgnaste måste uppmana vissa att anmäla sig som spermadonatorer för att förbättra det mänskliga genmaterialet vad gäller såväl fysiska som psykiska egenskaper ...?
Skärpning i tråden(Allan citat tror jag)!
Tricklev
2004-11-04, 14:36
Så du menar om han inte haft panikångest och det utseendet han har, hade givit han mer rätt att kommentera andras tillkortakommanden?
Nej men han kanske menade att om man inte är perfekt själv så ska man ge fan i att dömma andra människor? sköt dig själv och låt andra leva, gammalt ordspråk.
Hardcore_pb
2004-11-04, 14:39
skjutsade hem en kille från gymmet som missade bussen precis :)
Bjöd med en kille från klassen jag träffat två gånger på en förspelning av brolle jr med mat å sånt, fixade även extra jopp på ett uteställe åt samma kille...
Jag tycker om att vara snäll mot folk som jag gillar, och har man gjort ett bra val så får man förhoppningsvis igen det nån gng när man själv behöver hjälp !
/Hardcore
Jag tycker om att vara snäll mot folk som jag gillar, och har man gjort ett bra val så får man förhoppningsvis igen det nån gng när man själv behöver hjälp !
/Hardcore
Passa dig så att du inte blir utnyttjad bara. Jag tycker om att hjälpa folk jag gillar, men efter denna helgen så vet jag inte längre. Det är inte kul att få reda på att en av personerna man litade mest på bara har utnyttjat en den senaste tiden och skiter fullständigt i en. Var snäll, men inte för snäll.
Hardcore_pb
2004-11-04, 15:04
Passa dig så att du inte blir utnyttjad bara. Jag tycker om att hjälpa folk jag gillar, men efter denna helgen så vet jag inte längre. Det är inte kul att få reda på att en av personerna man litade mest på bara har utnyttjat en den senaste tiden och skiter fullständigt i en. Var snäll, men inte för snäll.
Jo absolut men den här killen från skolan har redan visat att han vill bjuda igen !
Dagen efter vi varit och käkat å sett spelningen så erbjud han sig att fixa vip biljetter till den kvällen fast då blev det att jag fick erbjudande om att jobba istället så det blev ingen utgång. Men ag tycker man märker ganska fort om personen bara är ute efter att få ens fördel och inte ge nåt tillbaka !
Men det värsta som finns är ju folk som ska vara kompis bara för att utnyttja en så jävla lågt :insane:
/Hardcore
Herk gjorde en god gärning och PM:ade mig!
Jag gjorde en god gärning och PM:ade raZmus...
Pass it forward!!
/adde
Löjtnant Blank
2004-11-04, 22:07
jag va ju säkert allvarlig när jag sa att jag rekomenderade mach 3 :rolleyes:
vad har min panikångest med saken att göra?? har jag ingen rätt att tycka saker är osmakliga pga den?? har jag inte rätten som alla andra för det...sen skulle jag vilja se om du är så mycke snyggare än mig j***a r*v*****e
Så du var inte allvarlig? Bra, det glädjer mig. Men hur skulle jag rimligtvis kunna ha vetat det? Du hör till skaran som brukar använda smileys för att visa att du är ironisk.
Som Jense skrev är jag inte mycket snyggare själv. Men att förnedra en kassörska offentligt är inte det minsta roligt, och jag tänkte att du som har panikångest skulle ha lite medlidande med andra som kanske har det svårt. Att som tjej höra att man behöver raka sig i ansiktet kan sätta djupa spår. You know.
Givetvis har du rätt att tycka att andra är osmakliga, men du behöver inte säga det till henne/honom. Det kan du hålla för dig själv.
Jag tycker inte att du är ful, du ser väl helt vanlig ut. Jag ville bara att du skulle få känna på hur det kändes. Lyteskomik är bland det vidrigaste som finns. Men, som sagt, jag visste inte att du "skämtade".
Peace.
Löjtnant Blank
2004-11-04, 22:08
Med andra ord måste man å det enträgnaste måste uppmana vissa att anmäla sig som spermadonatorer för att förbättra det mänskliga genmaterialet vad gäller såväl fysiska som psykiska egenskaper ...?
Det där var tre procent för mycket kanslisvenska för att jag skulle förstå. In Swedish, please.
Löjtnant Blank
2004-11-04, 22:09
Läs inlägg numero femtiotvå.
mystic[-_-]
2004-11-04, 22:11
Hjälpte en osäker person på gymmet att ställa in den eldrivna böjställningen :D
Jag är en dålig människa så jag gör aldrig goda gärningar :(
mangemani
2004-11-04, 22:53
vette fan vad min senaste goda gärning var,tycker jag gör goda gärningar varje dag.....håller upp dörrarna för folk om dom ska in nånstans,hjälper gammla människor på bussen,hjälper mammor på med barnvagnar på bussen,låter alltid barn och kvinnor gå på bussen före mej,är det nån som behöver hjälp med what ever så hjälper jag till.
Varför passa sig? Då vinner ju idioterna..man får bara se till att man verkligen omger sig med riktiga vänner..då kan man ge hur mycket som helst utan att utnyttjas;-)
Varför passa sig? Då vinner ju idioterna..man får bara se till att man verkligen omger sig med riktiga vänner..då kan man ge hur mycket som helst utan att utnyttjas;-)
Tyvärr är det ju så att man inte alltid vet vilka som är ens riktiga vänner.
Löjtnant Blank
2004-11-05, 09:16
Tyvärr är det ju så att man inte alltid vet vilka som är ens riktiga vänner.
Det där är väldigt sant. Faktum är att du aldrig kan vara säker på att någon inte ska vända helt om.
Bitter? Nej, nej, nej. Realist. Ha, ha.
Skärpning i tråden(Allan citat tror jag)!
Sorry.
Herkulez
2004-11-05, 09:55
Herk gjorde en god gärning och PM:ade mig!
Jag gjorde en god gärning och PM:ade raZmus...
Pass it forward!!
/adde
:thumbup:
:thumbup:
Det blev lite anarki i poll-tråden...
Linda-veckan har börjat!!
/adde
Löjtnant Blank
2004-11-05, 12:10
Det blev lite anarki i poll-tråden...
Linda-veckan har börjat!!
/adde
Nog för att jag brukar gå utanför ämnet...
Nog för att jag brukar gå utanför ämnet...
Vaddå, är det inte en god gärning att starta en Tribute-to-Linda vecka på Kollo så vet jag inte vad som kan kallas för en god gärning...
/adde
Det där är väldigt sant. Faktum är att du aldrig kan vara säker på att någon inte ska vända helt om.
Bitter? Nej, nej, nej. Realist. Ha, ha.
Precis.
Heh, realist köret brukar jag också använda mig av.
"great minds think alike"
Löjtnant Blank
2004-11-05, 12:36
Heh, realist köret brukar jag också använda mig av."
Det är väldigt bekvämt. "Du din jävel är ju bara bitter och patetisk!" "Nej, jag är realist. Det är en viss skillnad." Sweet as.
Relist är vad cyniker kallar sig.
Jag är iofs realist med :D
Löjtnant Blank
2004-11-05, 14:46
Relist är vad cyniker kallar sig.
True dat. Men jag är hellre en cyniker än en blåögd sucker.
Hade inte gjort nån god gärning, så jag fixade min Avatar (även om jag inte skriver så mycket)
True dat. Men jag är hellre en cyniker än en blåögd sucker.
Å andra sidan har en blåögd sucker roligare än en cynisk sucker ...
Inte om man finner glädje i andras lidande...
:angel:
Funderade på att skriva samma sak. Men har man verkligen det? Om jag får generalisera lite så är det väl i stora drag så att den blåögda är en typisk "ha ett skitjobb och supa på helgen" person. De kommer ju oftast ingenstans. Men det är väl det som är hela grejen. De bryr sig inte, vilket kanske är bra på ett sätt. För att generalisera lite mer så är det väl också så att de blåögda är de som blir alkoholiserade, överviktiga, röker osv. De har kul de första 40 åren, men sen så är de fast i sin misär. Ja, där kom mina fördomar fram. Får se vilka reaktioner som kommer :)
Heimdahl
2004-11-05, 17:00
Jag vart sparkad i nacken och slog inte tillbaka
Löjtnant Blank
2004-11-05, 18:11
Roligare enligt vilka kriterier? Personligen finner jag inget nöje i att gå runt och tro på människors inre godhet, att alla förtjänar en chans, att din kompis inte skulle sätta på din flickvän om han fick chansen, et ainsi de suite.
En liten utvikning: jag förnekar inte att jag är bitter (cynisk, realistisk, whatever) men jag tänker inte skämmas för det. Jag vägrar att köpa normen för hur en bra människa ser ut. Jag spottar på alkisar och pundare men min moral säger mig att jag är en bra människa. Som samhället ser ut idag tror jag att man måste vara duktigt obegåvad för att inte ha klara drag av cynism i sig. Man kanske inte tjänar något på att vara cyniker, men det är mycket möjligt att man tjänar ännu mindre på att inte vara det, så jag tar inga risker, ha, ha.
Jag kom förresten på en god gärning jag utförde för nästan ett år sedan: det var en kille som glömde en sedelklämma (500-600 kronor såg det ut att vara) i sätet bredvid mig när han klev av bussen, så jag ropade tillbaka honom. Killen tackade inte ens, han sa bara "Jaha, bra." Så mycket fick jag för att spela barmhärtig samarit (men jag är säker på att Jesus kommer att tacka mig med gratis knark och prostituerade i himlen en dag).
Funderade på att skriva samma sak. Men har man verkligen det? Om jag får generalisera lite så är det väl i stora drag så att den blåögda är en typisk "ha ett skitjobb och supa på helgen" person. De kommer ju oftast ingenstans. Men det är väl det som är hela grejen. De bryr sig inte, vilket kanske är bra på ett sätt. För att generalisera lite mer så är det väl också så att de blåögda är de som blir alkoholiserade, överviktiga, röker osv. De har kul de första 40 åren, men sen så är de fast i sin misär. Ja, där kom mina fördomar fram. Får se vilka reaktioner som kommer :)
Eller så har den blåögda kul för att han är nöjd med det han har. han trivs med sitt "skitjobb" och klagar inte. Sen kanske han dricker på helgerna och är med vännerna och har det bra.
Medan cynikern sitter och tänker på sitt skijobb och att han inte alls gillar sitt jobb varje dag. På helgen sitter han ensam medan dem andra har kul och tänker "äsch, det dem gör är ändå inte kul".
Teoretiskt sett.
Eller så har den blåögda kul för att han är nöjd med det han har. han trivs med sitt "skitjobb" och klagar inte. Sen kanske han dricker på helgerna och är med vännerna och har det bra.
Medan cynikern sitter och tänker på sitt skijobb och att han inte alls gillar sitt jobb varje dag. På helgen sitter han ensam medan dem andra har kul och tänker "äsch, det dem gör är ändå inte kul".
Teoretiskt sett.
Jo, det är sant.
Dock så har jag av någon anledning den uppfattningen att om man inte är nöjd med sitt skitjobb eller vet att man inte kommer vara nöjd med det. Så ser man till att fixa utbildning, hobbys och annat så att man verkligen är nöjd med sin tillvaro hela tiden, inte bara på helgen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.