handdator

Visa fullständig version : Polarna försvinner

Slartibartfast
2004-11-03, 11:13
Min bästa polare någonsin flyttade till Helsingfors i slutet av sommaren och det lämnade ett stort jävla hål efter honom. Vi har träffats bara flyktigt en gång sen han for, vi är båda så upptagna. Vi snackar på telefon ett par-tre gånger i månaden. Det är den vardagliga kontakten som jag saknar så mycket. Visst har man andra polare, men man har ju inte en lika nära relation till dem. Hans morsa flyttade också så det finns inget som binder honom till "mina" trakter längre. Hittills har vi ju alltid bott i samma stad på sommaren och vid jultider, men icke längre. :cryout:

Hur ser er vänkrets ut? Är den utspridd eller koncentrerad? Har nån av era polare flyttat bort? Det känns som att ju äldre man blir desto fler gamla polare försvinner ur ens liv.

Herkulez
2004-11-03, 11:33
några polare har väl flyttat och en sitter inne ett tag framöver, men min närmaste vänkrets finns kvar iaf.

gargantua
2004-11-03, 11:33
Min vänkrets har blivit alltmer utspridd, jättetråkigt. Fast samtidigt får man se på det från den ljusa sidan och fokusera på alla nya upplevelser och erfarenheter som väntar. Bra vänner försvinner ju inte bara för man flyttar.

Man kan ju alltid försöka att tex åka på semester tillsammans och liknande saker.

Castro
2004-11-03, 11:36
Mina närmaste polare bor alla kvar, men sedan man gick ut gymnasiet har man väl förlorat kontakten med många flyktigare kompisar. Det är trist, men sånt är livet.

Grahn
2004-11-03, 12:41
Det händer de flesta eftersom de växer upp Slarti, tråkigt nog.

Wahlgrenus
2004-11-03, 12:43
Min vänskapskrets är utspridd. Har många kompisar men inga jag hänger med så mycket.

Lumpenpolarna är ju 50mil upp i landet vilket är jäkligt trist också.

Sparrisen
2004-11-03, 12:47
Tyvärr har de flesta polare spridis runt över landet till olika studieorter etc. :(

Kalleh
2004-11-03, 12:48
Har börjat plugga i en annan stad och har träffat mina poolare 2 gånger de senaste 3 månaderna. Innan hade 2 gånger varit för lite för en vecka. Fortsätter allt i denna takten kommer vi inte ha träffats många gånger under tiden jag är här. Men man fattar vilka som är ens riktiga vänner, och de kommer man nog ha kvar oavsett avstånd.

Zlin
2004-11-03, 12:52
Samma här. Man får jobba på att hålla kontakten helt enkelt, jag vet att jag väldigt ofta lägger ansvaret på kompisarna.

Hardcore_pb
2004-11-03, 12:57
bästa polarn flyttade till Grekland fram till jul iaf. sen får vi se om han blir kvar där, är ganska jobbigt med tanke på att vi pratades vid i stort sett varje dag och sågs 4-5 gng i veckan!

men resten är kvar men då gör dom lumpen å sånt istället så jag ser mina vänner betydligt mindre nu är för ett år sedan, fast man har hittat nån ny polare på skolan så det är ju bra det

/Hardcore

B-jay
2004-11-03, 13:01
Många av mina polare har flyttat utomlands.
Har egentligen bara tre polare kvar hemma nu av ursprungliga 8.

Men dom kommer alltid tillbaka nån gång.
man får se det positiva, man har en anledning att åka utomlands och festa! ;)

Jense
2004-11-03, 13:47
några polare har väl flyttat och en sitter inne ett tag framöver, men min närmaste vänkrets finns kvar iaf.

word fool. min bästa vän flyttade till london och jobbar nu där som kock. detta va 3 år sen.

när han kommer hem är det alltid så jävla ball, fester, tillställningar.
inte direkt samma sak som när vissa har permiss.

Metal_boy_
2004-11-03, 13:48
det räcker me att en polare skaffar tjej så ska dom fan va me kärringfan hela jävla tiden så man losar kontakten vart efter

The_RobRoy
2004-11-03, 14:07
Jag var den som flyttade ifrån alla kompisar som valde att plugga på kth..

..nä linköping är mycket schystare och så har man fått massa nya kompisar här nere också :)

Yankeee
2004-11-03, 14:28
det räcker me att en polare skaffar tjej så ska dom fan va me kärringfan hela jävla tiden så man losar kontakten vart efter

Hatar folk som blir sura på att folk hellre är med sin tjej. Varför inte bara inse att han hellre är med henne än med dig? Om du är en riktig polare så finns du kvar om 6 mån när det första har lagt sig.

Callister
2004-11-03, 14:29
Har lite utspritt, ska väl inte klaga atm iaf. =)

Kwon
2004-11-03, 16:36
Ja det är(brukar) ju vara stor skillnad på när man blir äldre och till exempel högstadie/gymnasie-tiden då man umgicks med vänner och polare varje dag! :D

Man festade med polarna 2-3 gånger i veckan etc

Nuförtiden kanske jag festar 1-2 gånger per år max! :D

Många av de gamla vännerna har flyttat till korpilombolo och skaffat familj så det är ju inte samma sak som förr!

mangemani
2004-11-03, 16:52
efter gymnasiet så flyttade en hel del av polarna mina....en del sökte sej till studier,en del flyttade till sina pojk/flick vänner som dom hade haft ett tag på avstånd...en hel del flyttade faktiskt till norge för att bosätta sej där,the land of oppertunity enligt dom(vilket jag håller med om idag)

men som tur var så flyttade inte alla,vissa fick jobb och bor nu lite utspritt över sundsvall/timrå.

ivandrago
2004-11-03, 17:06
En stor fördel med att bo i stockholm är att de flesta antingen stannar här eller kommer tillbaka efter att de studerat på annan ort. Har dessutom den extrema bekvämligheten att många av mina närmaste vänner bor inom en radie av några kilometer.

Callister
2004-11-03, 18:28
Min bästa polare bor 200meter ifrån mig. :)
Och resten av gänget här bor inom 50-500meter, och sen har man vänner mitt över stan också (2-3 mil)

Edit
När man gick på högstadiet hade man alla vänner inom en radie av 2km, cirka 30 pers.

Metal_boy_
2004-11-03, 19:24
Hatar folk som blir sura på att folk hellre är med sin tjej. Varför inte bara inse att han hellre är med henne än med dig? Om du är en riktig polare så finns du kvar om 6 mån när det första har lagt sig.

alla blir ju fjollor så fort dom träffar nån sen kommer dom som du säger om ett halvår för att tjejen tröttnat på dom och gjort slut...konstigt! kan man variera lite och göra annat o va me polare så håller det kanske längre än när dom ska klänga och ha besatt uppsikt på tjejen hela jävla tiden..och om tjejen ringer och ger sina order så försvinner polaren direkt fast han innan har ringt och vi skulle hitta på nått..

Kimpaa
2004-11-03, 20:10
flesta vännerna är nånstans nära mej men några långt bort....mina närmaste vänner kom nyss hem så nu är man mycket gladare!

Supercharger
2004-11-03, 21:56
Jobbar med en av mina polare :) ...

Jag bor en bit utanför stan så jag har väl min polare ca 2-3mil ifrån mig. Dessutom så pluggar flickvännen på annan ort ca30 mil bort.

stefannn
2004-11-03, 22:07
kan vi summera denna tråd med att det bästa är att inte ha några vänner

Shadow Warrior
2004-11-04, 06:42

Precis... men vill man tillbringa 24/7 med sin brud så får man väl göra det men det är inget för mej.... och inte fan tänkte jag flytta till London heller angående en annan kompis till mej....

ceflower
2004-11-04, 11:51
Hm. Skönt med en fräsch start i livet. Flyttade och lämnade ALLT bakom, kompisar, flickvän, familj etc. Hårt i början, nu känns det bara skitbra :thumbup:

scythe
2004-11-04, 13:28
Håller med.

z_bumbi
2004-11-04, 13:50
Dessutom så pluggar flickvännen på annan ort ca30 mil bort.

Det är fan värre än att kompisarna flyttar. :(

Grahn
2004-11-04, 13:50
alla blir ju fjollor så fort dom träffar nån sen kommer dom som du säger om ett halvår för att tjejen tröttnat på dom och gjort slut...konstigt! kan man variera lite och göra annat o va me polare så håller det kanske längre än när dom ska klänga och ha besatt uppsikt på tjejen hela jävla tiden..och om tjejen ringer och ger sina order så försvinner polaren direkt fast han innan har ringt och vi skulle hitta på nått..

Det är väl inte vårt fela tt du omger dig med fjollor mental. :D

X-Change
2004-11-08, 11:33

Tyvärr så är det där så jävla sant! Det är alldeles för mycket "puppy-love", älskling dit och älskling dit! Det är som att visst folk inte kan ha distans i sina förhållanden.
Har en barndomskompis ca 10 mil ifrån mig, som för 1 år sen skaffade tjej, som bor några km från mig och de är tillsammans varje helg. Har tror jag träffat honom 1-2 ggr på senaste året nu. Trots att han var och varannan helg kommer hit! Och ringer man han på mobilen så är det tjejen som svarar, inte fan vill jag snacka med henne heller! Då hade jag slagit hennes nummer istället!

Blev bara så förbannad när jag tänkte på skiten att jag blev tvungen att skriva av mig!

Yankeee
2004-11-08, 12:52
Tyvärr så är det där så jävla sant! Det är alldeles för mycket "puppy-love", älskling dit och älskling dit! Det är som att visst folk inte kan ha distans i sina förhållanden.
Har en barndomskompis ca 10 mil ifrån mig, som för 1 år sen skaffade tjej, som bor några km från mig och de är tillsammans varje helg. Har tror jag träffat honom 1-2 ggr på senaste året nu. Trots att han var och varannan helg kommer hit! Och ringer man han på mobilen så är det tjejen som svarar, inte fan vill jag snacka med henne heller! Då hade jag slagit hennes nummer istället!

Blev bara så förbannad när jag tänkte på skiten att jag blev tvungen att skriva av mig!

Vem är det som avgör om de har distans? Som jag skrev innan så måste du förstå att han hellre är med tjejen än med dig. Även om det är "fel". Var en riktig kompis och stötta honom istället. Är ni bra polare så kommer er vänskap att finnas kvar efter förhållandet är slut eller när de har insett att man inte kan umgås 24/7.

Bingo
2004-11-08, 13:02
Det är alldeles för mycket "puppy-love", älskling dit och älskling dit!Låter snarare som att det är för lite sånt i ditt liv ;)

Jense
2004-11-08, 17:11
har ingen kompis som dumpat mig som vän framför en tjej. så bra är jag

Löjtnant Blank
2004-11-08, 19:57
har ingen kompis som dumpat mig som vän framför en tjej. så bra är jag
Jag behöver inga vänner. Så bra är jag.

RobbeliRobban
2004-11-08, 20:50

Ingen vill ens vara vän med mig, så jag är bäst.

Jense
2004-11-08, 21:55

du suger.

men du suger jättebra så jag vill boka in en tid

Löjtnant Blank
2004-11-09, 14:30
du suger.

men du suger jättebra så jag vill boka in en tid
Snacka med min sekreterare:

http://www.big-baby.org/pictures/frank/babyf_5a.jpg

Hardcore_pb
2004-11-09, 14:47
Vem är det som avgör om de har distans? Som jag skrev innan så måste du förstå att han hellre är med tjejen än med dig. Även om det är "fel". Var en riktig kompis och stötta honom istället. Är ni bra polare så kommer er vänskap att finnas kvar efter förhållandet är slut eller när de har insett att man inte kan umgås 24/7.

Jag stör mig på folk som är tillsamans ett år typ man ser dom aldrig under det året men så fort det är slut så vill dom vara med och göra saker hela tiden, då kanske man inte är så välkommen nå mer varför lägga ner en massa tid på nån som man vet sticker så fort den personen träffar en ny tjej ? Då lägger jag hellre min tid på folk som jag vet delar med sig av sin tid även om dom har flickvänn.

Jag bryr mig inte alla gör ju sina val vilka man vill ge sin tid åt men då ska man inte sen heller tro att andra tänker ge sin tid till en nu bara för att förhållandet har spruckit.

"Tjejer kom och går men riktiga vänner består" alltså tycker jag man är rätt dum om man väljer bort vänner för en flickvänn, man har faktiskt tid för båda och man själv vill.

/Hardcore