handdator

Visa fullständig version : Crosstrainer eller Cykel?

Wanilla
2004-11-02, 02:10
Vad är bäst om man vill bränna maximalt med fett, Motionscykel eller Crosstrainer (orbitrek alltså) som brukar visas på TVshop..
Jag tycker att den där orbitrek ser så rolig ut. Någon som har provat den?
Själv är jag lite less på motinscykel, cyklade jämt förut på min gamla, men nu är den trasig. så det skulle iofs va kul och testa nåt nytt.
/Louise

King Grub
2004-11-02, 07:27
Ju fler muskler som involveras, desto mer energikrävande och förbrännande träning, rent generellt. Nu vet jag inte vilken kvalitet Orbitrek håller eller om det ens går att köra intenstivt på en sak från TV-Shop utan att den ruckar ihop, men principen är utmärkt.

aliquis
2004-11-02, 09:31
Rodd eller möjligtvis löpband.

TV-shop är nog inte särskilt prisvärt dock, även om de försöker få det att låta som det. Vet inte om exempelvis Rusta har någon crosstrainer men någonstans borde det ju finnas, större stormarknad? Sportbutik?

Frazze
2004-11-02, 09:34
En recumbentbike framför TVn :thumbup:
Bränner väl inte mest, men å andra sidan kan man sitta och trampa riktigt länge utan att bli uttråkad.

aliquis
2004-11-02, 10:51
Hum, ändrade ju mitt svar till ett mycket utförligare, glömde jag posta det eller har det redigerats? Ser ju ingen kommentar över att det har redigerats. Nåja, sök på crosstrainer på google, lägg till ordet och för att få bara svenska sidor och kolla runt, priserna för en sådan eller roddmaskin verkade starta runt 4000kr, en motionscykel är mycket billigare.

King Grub
2004-11-02, 10:53
Hum, ändrade ju mitt svar till ett mycket utförligare, glömde jag posta det eller har det redigerats?

Inget har redigerats.

Yankeee
2004-11-02, 11:18
Hum, ändrade ju mitt svar till ett mycket utförligare, glömde jag posta det eller har det redigerats? Ser ju ingen kommentar över att det har redigerats. Nåja, sök på crosstrainer på google, lägg till ordet och för att få bara svenska sidor och kolla runt, priserna för en sådan eller roddmaskin verkade starta runt 4000kr, en motionscykel är mycket billigare.

Du skrev det i din träningsjournal :)

Frida,SSP
2004-11-02, 13:36
Den funkar KANONBRA!!! Jag har en sån hemma& det är absolut inget fel alls på den! Du bränner som ngn annan sa mer fett ju mer muskler som involveras!
Och jag kan garantera dig att efter 20 minuter är du rätt mör=O) :thumbup: