handdator

Visa fullständig version : Lite deffpreparat

edgen_ÖSD
2004-11-02, 00:52
Kommer börja deffa om ca 8 veckor. Vet hur jag ska lägga upp kosten och så, men saknar lite kunskap vad beträffar tillskott för att gå loosa fettvikt. Tänkte köra på Omega-3, protein och malto. Vad finns mer att rekomendera för att genomföra en lyckad deff?

MVH Erik

watertouch
2004-11-02, 02:30
Beror ju på hur kosten ser ut och vilka resultat du vill få.
Koffein innan morgonpromenaden för att öka frisättningen av fettsyror samt för att bli lite piggare
Ephedra funkar likadant fast är aningen starkare o biverkningarna är högre. Dessutom höjjer dom termogenesen vilket i sin tur gör att kroppen bränner mer energi per dag.

ALA innan du äter kolhydrater för att få lägre insulinpåslag.

Pyruvat för att kroppen ska använda fett lättare som bränsle istället för kolhydrater. Samt sägs öka energiförbrukningen

Cla sägs ge ökad fettförbränning o ökad muskelmassa. Om det funkar vet jag dock inte vad jag har hört så är det knappt värt pengar och man måste va rätt gravt överviktig för att det ska ge nån märkbar effekt.

edgen_ÖSD
2004-11-02, 15:28
Ok, jag funderar på att testa pyruvat, ALA och Omega-3 tillsammans med proteinet, malton och kreatinet då.

Frågan är därför, hur mycket behöver jag ta av varje för att det ska ge bra resultat? Finns det någon generell rekomendation på defftilskotten?