handdator

Visa fullständig version : Superskurkar du minns?

Jay-Z
2004-11-01, 11:14
Vissa så kallade superskurkar har för evigt fått en plats i mitt minne.

Dr. Doom - Förebilden för alla skurkar. En arketyp, som dyker upp i många filmer t ex. Har ett vanskapt ansikte under en stålmask och är ett geni i laboratoriet, bygger robotar och allehanda djävulskaper. Är egentligen inte riktigt ond, som jag ser det.
Ondskala 1-10: 6

Bullseye - Slemmig och vidrig som på något sätt alltid lyckades vinna. Frank Miller fick honom verkligen att framstå som ett as. Inga lyckliga slut här inte...
Ondskala 1-10:10

Galactus - Ett hedersomnämnande. Vet inte riktigt om han kan kallas superskurk bara. Han var ju bara hungrig. Sedan att han åt planeter var en annan femma. Fast det coolaste var nog hans härolder, som Silver Surfer.
Ondskala 1-10: 8

Vilken superskurk minns du med skräckblandad förtjusning?

Munter
2004-11-01, 11:18
Clownen i Spawn, vad han nu heter.

Mart|n
2004-11-01, 11:19
Clownen i Spawn, vad han nu heter.

Violater! :D

Castro
2004-11-01, 11:20
Shredder:
Krangs undersåte på den onda sidan som bekämpar Turtles. Styr Beebop och Rocksteady. Klädd i en sylvass mundering och behärskar någon sorts kampsport. Slåss med svärd och handledstaggar.
Ondskala: 7

Köttbullen
2004-11-01, 11:21
Me , Myself & I

Chris
2004-11-01, 11:21
Sepiroth, fast han räknas kanske inte som en superskurk? Ondskala: 9

Skeletor från heman lär man inte glömma heller.

Officer
2004-11-01, 11:22
Fan va ni snackar skit, det ska vara Darth Vader.

Jay-Z
2004-11-01, 11:22
Shredder:
Krangs undersåte på den onda sidan som bekämpar Turtles. Styr Beebop och Rocksteady. Klädd i en sylvass mundering och behärskar någon sorts kampsport. Slåss med svärd och handledstaggar.
Ondskala: 7

Shredder är cool. Kommer ihåg hur man fick slänga hans underhuggare på honom för att besegra honom i spelet till Super Nintendo. Om det nu var Super Nintendo. :confused:

Monoxide
2004-11-01, 11:36
Shredder är cool. Kommer ihåg hur man fick slänga hans underhuggare på honom för att besegra honom i spelet till Super Nintendo. Om det nu var Super Nintendo. :confused:

Jepp! Turtles in Time till Super Nintendo. :)

Herkulez
2004-11-01, 12:10
Det här var min favorit skurk när jag var liten

SKELETOR

Affiliation: Ruler of Snake Mountain, The Masters of the Universe

Skeletor, from the classic Masters of the Universe series, was the most consistent thorn in He-Man's side, and the only villain on Eternia evil enough to walk around with a skinned ram's head taped to the top of a pool stick. Noted for his trademark cackle and his ability to magically transform piles of rocks into living monsters, Skeletor's primary goal was to infiltrate and unlock the secrets of the fabled Castle Grayskull. Nobody really knows what kind of riches these 'secrets' would've brought, but since Skel was so obsessed, they must've been some seriously great secrets. Flanked by a horde of subservient goofs wearing fuzzy underwear, Skeletor had an extremely poor track record that was only offset by the fact that he went up against the '80s' most powerful cartoon heroes. Considering that He-Man was able to defeat enemies the size of football fields just by blowing air at them, we really can't fault Skeletor for his considerable deficiency in the victory department. Besides, his face is a skull. Skulls are evil.

Castro
2004-11-01, 12:12

SKELETOR

Skeletor, from the classic Masters of the Universe series, was the most consistent thorn in He-Man's side, and the only villain on Eternia evil enough to walk around with a skinned ram's head taped to the top of a pool stick. Noted for his trademark cackle and his ability to magically transform piles of rocks into living monsters, Skeletor's primary goal was to infiltrate and unlock the secrets of the fabled Castle Grayskull. Nobody really knows what kind of riches these 'secrets' would've brought, but since Skel was so obsessed, they must've been some seriously great secrets. Flanked by a horde of subservient goofs wearing fuzzy underwear, Skeletor had an extremely poor track record that was only offset by the fact that he went up against the '80s' most powerful cartoon heroes. Considering that He-Man was able to defeat enemies the size of football fields just by blowing air at them, we really can't fault Skeletor for his considerable deficiency in the victory department. Besides, his face is a skull. Skulls are evil.

Om jag skulle börja rota i kartogerna på vinden skulle jag nog hitta min Skeletor jag med! HeMan-gubbarna is the shiet!

Dipshit
2004-11-01, 12:17

SKELETOR

Lätt Skeletor är grymmast!!
Speciellt hans theme-song! ett urklipp:

-skeletor i know you groove and shake it so damn good
and when you come on though my hood ill give you a piece of wood
-you furry fool I know and i will not disagree
but theres one thing we dont like and starts with He
man, oh no i dont know which way to run or turn
-dont worry skeletor your pants on fire my cock will burn
my cocks on fire for more dick...you know skeletor
-yes, my head is so damn thick like yours
no brain inside, just a lot of fucking fur
and if i rip it off you'd find a boy and call him her right?
-no skeletor thats not what i would do
i would bend you over and shoot chocolate goo..in your asshole
-let me lie, -let me tell the truth
-now who are you? -i dont know
-lets break it true, now
shake your ass come on beastman, shake your furry fur off
-i cant its made of fur, -bitch well then whack me off
grab your hairy palms, -hairy hairy indeed
-there hairy as fuck, rake some leaves
-aww whatever you need

värdelös, you say? säg inget tills du hör den! ;)

Grahn
2004-11-01, 12:19
Skeletor var Grofv!! :bow: Samt att med de taxbenen måste hanv arit en brutal styrkelyftare! :D

kharon
2004-11-01, 12:20
MEGATRON - från transformers
HORDAC och SKELETOR - Från He-man

MURDOCH från MacGyver

Munter
2004-11-01, 12:20
Here we go... Han är otroligt vidrig och kul i den tecknade Spawn.

Mextreme
2004-11-01, 12:55
Stor-potäten i "vilse i pannkakan". Staffan Westerberg.
För er som växte upp på 70-talet.
Ondskala 1-10: lätt tio Ett socialpsykologiskt experiment till barnprogram.

palme
2004-11-01, 13:29
Allan, pez och jarod. Läskig moderatorskurk trio. Har även haft endel skumma filmer ute på nätet...

Dr octopussy, sandman, vulcan, rhino, juggernaut, schocker, mysterio, sabertooth, venom, carnage. Alla gamla spidde's fiender.

Piranha
2004-11-01, 13:34
Ernst Stavros Blofelt , han slår allt i alla kategorier ..

Jense
2004-11-01, 13:40
Apocalypse:

Grof sa du?

Monoxide
2004-11-01, 13:41
Tex Hex i Marshall Bravestarr. Min favoritserie som liten :)

Officer
2004-11-01, 13:46
The Dark Lord of The Sith..

Jimbo
2004-11-01, 13:47
skelletor i heman jokern i batman ^^

King Grub
2004-11-01, 14:18
Abomination, Juggernaut och Dr Doom.

ArnoldOnLehmä
2004-11-01, 15:16
grisen i bank fûr alle
hahaa! ursäkta men jag är så jävla uttråkad :insane:

raZmus
2004-11-01, 16:26
Den ultimata superskurken är ju BIG BOO! :D
http://www.geocities.com/cursemonkey/bigboo/index.html

http://www.fyraess.se/forum/BigBoo.gifhttp://www.fyraess.se/forum/BigBoo.gifhttp://www.fyraess.se/forum/BigBoo.gif

Pudzianovski
2004-11-01, 16:35
Diggade alltid Kraven förr. Fast han sköt sig själv.

King Grub
2004-11-01, 16:44
Diggade alltid Kraven förr. Fast han sköt sig själv.

Han har kommit tillbaka sedan dess. Flera gånger. :D

Solros
2004-11-01, 17:31
Singh-piraterna, hujeda mig!

http://fantomen.onewebsystem.com/images/teasers/persongalleri/singh1frarg.jpg

tejpis
2004-11-01, 17:37
Doomsday, The Joker och Lex Luthor.

Superskurk #1 är väl egentligen Thanos (Marvel) men det är så överdrivet.

Slayerized
2004-11-01, 19:13
Skeletor - Ondast
Zeke Varg (A.K.A Stora Stygga Vargen) - Mycket ond och mörk
Bowser (Super Mario-spelen) - Vansinnigt ond men fantastiskt dålig då han kidnappar prinsessan Toadstool stup i kvarten men blir överlistad varje gång av en semikorpulent rörmockar-italienare, som dessutom käkar svampar.
Unicron (Planetätare i Transformers) - Stor och äter planeter. Fan vet hur ond han är egentligen. Men stor är han.
Krang - Den lilla rosa hjärnan i tecknade Turtles

Jay-Z
2004-11-01, 19:23
Vansinnigt ond men fantastiskt dålig då han kidnappar prinsessan Toadstool stup i kvarten men blir överlistad varje gång av en semikorpulent rörmockar-italienare, som dessutom käkar svampar.

Klockrent! :D

Herkulez
2004-11-01, 19:48
[Bowser (Super Mario-spelen) - Vansinnigt ond men fantastiskt dålig då han kidnappar prinsessan Toadstool stup i kvarten men blir överlistad varje gång av en semikorpulent rörmockar-italienare, som dessutom käkar svampar.

och är ohyggligt lik Ron Jeremy

Jay-Z
2004-11-01, 19:50
och är ohyggligt lik Ron Jeremy

Man får sin inspiration lite varstans ifrån. Så även japanska spelutvecklare. :D

Pudzianovski
2004-11-01, 20:18
Han har kommit tillbaka sedan dess. Flera gånger. :D

Fast det är väl typ hans kusin eller ngt som tagit över bara va? Har för mig att de är ngt sånt. :confused:

kimonque
2004-11-01, 20:25
Dra nå gammalt över dig Vader!!

http://datacore.sciflicks.com/spaceballs/images/spaceballs_large_13.jpg

Wooch
2004-11-01, 22:19
Kristallpojken från Cobra-serien. Tuff kille det där.

Fangface
2004-11-02, 02:49
Me like :bow:

Sonny
2005-04-23, 00:42
Ilsa
Kvinlig SS "doktor" som torterade kvinnor i fängelse-läger.
hon var riktigt läskig! *spy*
Ondskala: lätt 10a!

Kwon
2005-04-23, 06:25
Bolo från Bloodsport! :D

En anekdot till de som sa Skeletor, märk väl att ALLA i den gamla He-man serien från 80-talet (Skurkar såsom hjältar) tydligen tränade efter samma metod, då de var byggda på precis samma sätt och hade precis lika stora biceps! Klurigt! :D

henke_in_training
2005-04-23, 06:36
många är redan nämnda... men Jon Irenicus i Baldurs Gate 2

supremo
2005-04-23, 07:12
Dr. Claw i 'Inspector Gadget' minns jag var en riktig skurk!

Arne Persson
2005-04-23, 08:07
Valfri skurk i originalbatman från 60-talet! Adam West mfl är extrem kult! :D

Herkulez
2005-04-23, 08:32
Valfri skurk i originalbatman från 60-talet! Adam West mfl är extrem kult! :D
:bow:

såg läderlappen och robin i torsdags hos tjejen för första gången på nästan 18år =)
klart lika bäst nu som då :D UGGH PANG BOOM

http://www.adamwest.com/main.html

King Grub
2005-04-23, 08:35
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/bomb.gif

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/bats.gif

Herkulez
2005-04-23, 08:53
Stelopererad haj?

Slartibartfast
2005-04-23, 09:07
Ilsa

Ilsa äger! Kolla även Ilsa-Harem keeper of the oil sheiks.
:hbang:

http://www.die-ritze.com/ilsa/dta.jpg
http://www.wicked-vision.com/artikel/thorne/interview/bild7.jpg

Jay-Z
2005-04-23, 09:08
Börjar ju nästan gråta när man ser Batman på det viset. JAG skulle kunna sy en snyggare superhjälteoutfil. Och jag är inte ens sykunnig. Sedan att Batman har ben som en slana ska vi inte ens tala om.

Arne Persson
2005-04-23, 09:12
Börjar ju nästan gråta när man ser Batman på det viset. JAG skulle kunna sy en snyggare superhjälteoutfil. Och jag är inte ens sykunnig. Sedan att Batman har ben som en slana ska vi inte ens tala om.

JAg hoppas att du är medveten om att du hädar nu? :devil: :devil: :devil:

Jay-Z
2005-04-23, 09:14
JAg hoppas att du är medveten om att du hädar nu? :devil: :devil: :devil:

Oops, det var nästan lika illa som att säga att jag kör enbart en bicepsövning med ett set och den kör jag med kablar? :D

Ser du fram emot Batman Begins, Arne?

Cilia
2005-04-23, 09:14
Kling och Klang i Pippi Långstrump (dom hette så va?)

Arne Persson
2005-04-23, 09:18
Kling och Klang i Pippi Långstrump (dom hette så va?)

Det var ju poliserna! Blom och Dunderkarlsson heter skurkarna!

Arne Persson
2005-04-23, 09:19
Oops, det var nästan lika illa som att säga att jag kör enbart en bicepsövning med ett set och den kör jag med kablar? :D

Ser du fram emot Batman Begins, Arne?

Ungefär lika illa! :)

Cilia
2005-04-23, 09:20
Det var ju poliserna! Blom och Dunderkarlsson heter skurkarna!
*slår mig för pannan hårt*
så var det ju, ja minnet är som det är men rädd för dom blev jag iaf på den tiden. Har satt sina spår så pass att jag har förträngt deras namn *nickar* så är det jag har inte glömt bara förträngt.

Arne Persson
2005-04-23, 09:22
*slår mig för pannan hårt*
så var det ju, ja minnet är som det är men rädd för dom blev jag iaf på den tiden. Har satt sina spår så pass att jag har förträngt deras namn *nickar* så är det jag har inte glömt bara förträngt.

Aja baja! Låt gå för den här gången! *grr*

Runda Grodan
2005-04-23, 10:06
Jag gillar Kingpin. Tycker han är en väldigt intressant serieskurk. Intelligent och väldigt stark trots avsaknaden av superkrafter.

Height: 6 ft. 7 in.
Weight: 450 lbs.
Eyes: Blue
Hair: Bald

Strength Level: The Kingpin possesses the normal human strength of a man of his age, height, and build who engages in intensive regular exercise. The Kingpin is virtually as strong as it is possible for a man of his age, height, and weight to be without having superhuman powers. His great bulk does not consist of fat but of muscles that have been developed to enormous size, as in a sumo wrestler. The Kingpin can lift (press) approximately 650 pounds.

Jay-Z
2005-04-23, 18:28
Och Kingpin blev vips svart i Daredevil. What's up with that. Daredevil sög ju hästpung, needless to say.

Sonny
2005-04-23, 18:35
Ilsa äger! Kolla även Ilsa-Harem keeper of the oil sheiks.
:hbang:

Det ska ja verkligen göra! :thumbup:

Dorn
2005-04-23, 18:40
många är redan nämnda... men Jon Irenicus i Baldurs Gate 2 Han har för övrigt en av de coolaste rösterna, alla kategorier.

En skurk som ni helt har glömt är Tor-Ulf i Bumbibjörnarna. Han är inte bara elak mot bumbibjörnarna utan även mot sin sidekick toadie.

Karate_kid
2005-04-23, 18:41
Den onda stålmannen (kommer inte ihåg vad filmen heter) men han var grotesk, på den tiden.

mangemani
2005-04-23, 18:49
sephirot: verkade vara en sjysst karaktär i början av spelet,men efter han dödade aeris så blev han hatad...i unleashed hell upon him i slutet av spelet.

jokern i den gammla batman serien.

skeleton

den onda i transformers(kommer ej ihåg namnet)

Fatalist
2005-04-23, 18:57
Fast sephiroth var ju inte i korrekt bemärkelse ond ;)

Den onde i sammanhanget är ju Dr Hojo

mangemani
2005-04-23, 19:09
Fast sephiroth var ju inte i korrekt bemärkelse ond ;)

Den onde i sammanhanget är ju Dr Hojo

i mina ögon blev han en väldigt ond person när han stack svärdet igenom henne
:(

jo,kan nog hålla med om att han också var ond.....nu var det år sen jag spelade detta spel,men visst var det han som var ansvarig för jenova och visst hade han väl nått med weapons uppvaknande att göra?

Fatalist
2005-04-23, 20:09
i mina ögon blev han en väldigt ond person när han stack svärdet igenom henne
:(

jo,kan nog hålla med om att han också var ond.....nu var det år sen jag spelade detta spel,men visst var det han som var ansvarig för jenova och visst hade han väl nått med weapons uppvaknande att göra?

Weaponsen vaknade pga sephiroths framfart, direkt efter "jenova reunion" där han åter vaknade till liv

Hojo skapade däremot sephiroth med hjälp av jenovas stamceller :)

mangemani
2005-04-23, 20:14
Weaponsen vaknade pga sephiroths framfart, direkt efter "jenova reunion" där han åter vaknade till liv

Hojo skapade däremot sephiroth med hjälp av jenovas stamceller :)

måste börja spela det igen känns det som,håller på att glömma bort denna härliga historia och det får inte hända
:nono: :)

Sheogorath
2005-04-23, 21:00
Mr. Blond i "Reservoir Dogs" är en rätt läskig typ.
Brick Top i "Snatch" är hyfsat vidrig också.

mangemani
2005-04-23, 21:03
Ilsa

hmm,det där ser/låter som nån porr film av nått slag?

Sonny
2005-04-23, 21:07
hmm,det där ser/låter som nån porr film av nått slag?
Om jag säger så här, dom tar varje chans dom får att ha med en brud utan kläder, spelar ingen roll om dom torterar henne eller inte.. *screwy* *popcorn*

Sallae
2005-04-23, 21:17
Björnligan och Guld Ivar Flinthjärta!

mangemani
2005-04-23, 21:26
Om jag säger så här, dom tar varje chans dom får att ha med en brud utan kläder, spelar ingen roll om dom torterar henne eller inte.. *screwy* *popcorn*

låter som att man kanske ska ta en närmare titt på filmen dårå :whipped: :cool:

Arne Persson
2005-04-23, 21:32
Dr Mabuse är ej att förglömma!